ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در اتریش

نوآفرینی در اتریش

نوآفرینی در اتریش علاقمندان خاص خودش را دارد؛ هرچند سایر راه های مهاجرت به این کشور موفقیت آمیزتر و پربازده هستند. این کشور با آغوش باز از استارتاپ ها و بنیانگذاران آن استقبال می کند. اتریش به‌عنوان یک مرکز استارت‌آپ به‌ویژه در زمینه‌های فناوری اطلاعات، رسانه‌ها و علوم زیستی و همچنین صنایع خلاق ظهور کرده است. مجله تجاری آمریکایی فوربس اتریش را به عنوان یکی از هفت کانون استارت آپی در اروپا انتخاب کرد؛ در حالت ایده‌آل، بنیان‌گذاران باید سهام یا سهامی به ارزش کمتر از 10% از استارت‌آپ را در مرحله اولیه رها کنند. با این حال، بیشتر موارد نیاز به رقت 20٪ دارند، اما باید به خاطر داشت که هر چیزی بیش از 25٪ ممکن است معامله بدی برای موسس باشد.

راه اندازی کسب و کار در اتریش می تواند بسیار ساده باشد، صاحبان مشاغل باید از اداره منطقه محلی درخواست مجوز تجارت کنند. شما باید مشخصات شخصی، محل کسب و کار خود و نوع کسب و کار خود را ارائه دهید. شما همچنین باید کسب و کار خود را در ثبت تجاری اتریش ثبت کنید. اما وین همچنین بسیاری از کارآفرینان بین‌المللی را به دلیل کیفیت زندگی، نیروی کار با استعداد، هزینه نسبتاً پایین زندگی، موقعیت جغرافیایی مرکزی و در دسترس بودن بودجه در مراحل اولیه جذب می‌کند – که آن را به یک “محل آزمایش” عالی برای نوآفرینی ها در مراحل اولیه تبدیل می‌کند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به نوآفرینی با تکیه بر قوانین کشور اتریش به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • نوآفرینی در اتریش در سال 2022 چگونه است؟
  • مبالغ مورد نیاز برای نوآفرینی در اتریش چیست؟

درباره نوآفرینی در اتریش مطابق قوانین 2022

اتریش که در مرکز اروپا واقع شده است، گزینه ای مطلوب برای مهاجرانی است که به دنبال سرمایه گذاری هستند. علاوه بر این، اقتصاد پایدار کشور و بخش‌های قوی در انرژی آبی، بادی، و انرژی خورشیدی، آن را در خط مقدم فرصت‌های سرمایه‌گذاری سبز قرار می‌دهد؛ به دلیل موقعیت جغرافیایی مرکزی آن، شرکت ها در اتریش به طور بهینه شبکه ای هستند و به ویژه به خوبی به هم متصل هستند.

این کشور را به یک رابط تجاری پر جنب و جوش بین شرق و غرب تبدیل می کند؛ 377 شرکت بین المللی دفتر مرکزی یا دفتر مرکزی اروپایی خود را در اتریش راه اندازی کرده اند. هرکسی می‌تواند به پایگاه داده‌های ثبت تجاری دسترسی پیدا کند تا اطلاعات مربوط به ثبت‌های ثبت شده را به دست آورد. یک کپی از داده های فعلی را می توان با وارد کردن شماره ثبت تجاری (Firmenbuchnummer) بازیابی کرد؛ بهترین راه نوآفرینی در اتریش از طریق ثبت شرکت در اتریش به طریق با مسئولیت محدود می باشد. حال این سوال پیش می آید که GmbH مخفف چیست؟ GmbH مخفف Gesellschaft mit beschränkter Haftung است که در انگلیسی به معنای “شرکت با مسئولیت محدود” یا “شرکت با مسئولیت محدود” است. لازم به ذکر است که برای ثبت شرکت به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه
  • گواهی سابقه کیفری کشور مبدا (ترجمه شده توسط متخصص مورد تایید دادگاه) برای افرادی که در اتریش زندگی نمی کنند یا کمتر از 5 سال در آنجا زندگی کرده اند.
  • اجازه اقامت نامحدود برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا مورد نیاز است.

هزینه نوآفرینی در اتریش

هزینه نوآفرینی در اتریش

هزینه ثبت شرکت در اتریش 9825$ (دلار آمریکا) برای خود اتریشی ها یا کسانی که اقامت دائم اتریش را دارند، است. کل هزینه شامل تهیه اسناد قانونی، ثبت شرکت، پرداخت کلیه مالیات ها و هزینه ها در زمان ثبت و آدرس قانونی شرکت (1 سال) می باشد. تأمین بودجه راه اندازی می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر امیدوارید با یک وام دهنده سنتی کار کنید. بانک‌ها می‌توانند در مورد اینکه به چه کسی وام تجاری می‌دهند و معمولاً می‌خواهند حجم فروش بالا، ذخایر نقدی، حداقل 1 سال سابقه تجاری و اعتبار قوی را مشاهده کنند، مشخص باشند. البته باید به ارقام گفته شده درآمدی که نوآفرینان باید به کارکنان خود بپردازند به علاوه مالیات مورد نیاز نیز افزوده گردد.

لازم به ذکر است که متوسط ​​حقوق ناخالص سالانه کارکنان در اتریش 52000€ (یورو) در سال 2022 است. این مبلغ به حدودا مبلغ 34517€ (یورو) پس از کسر مالیات، شامل همه پاداش ها می رسد. این حدود 8000€ (یورو) بیشتر از سال 2021 است؛ همچنین در سال 2020، متوسط ​​درآمد ناخالص ماهانه (14 برابر) در اتریش حدود 2560€ (یورو) بود. این موضوع در نمودار ذیل نشان داده شده است:

درآمد در اتریش

مالیات درآمد در اتریش

در اتریش، مالیات بر درآمد بر اساس میزان درآمد سالانه شما محاسبه می شود. نرخ‌ها سالانه تغییر می‌کنند و در حال حاضر بین 25% تا 55% تغییر می‌کنند. به طور معمول، نرخ خوداشتغالی حدود 25٪ است. قابل ذکر است، هیچ مالیات مشترکی برای زوج‌ها یا خانوارها در اتریش وجود ندارد. فرهنگ کسب و کار در اتریش با موارد زیر مشخص می شود: ارتباطات تجاری، آداب کسب و کار، آداب جلسات کاری، کارآموزی و کارآموزی، هزینه زندگی، تعادل کار و زندگی و راهنمای رسانه های اجتماعی. اتریش یکی از کشورهای کوچکتر اروپا و همچنین یکی از ثروتمندترین و با ثبات ترین کشورهای اتحادیه اروپا در 2022 است.

شرایط نوآفرینی در اتریش و پایتخت آن

وین دارای بالاترین کیفیت زندگی در جهان است و از سوی سازمان ملل متحد به عنوان “مرفه ترین شهر” جایزه دریافت کرده است. بهره وری بالای آن، وین را نیز در میان مناطق برتر اتحادیه اروپا قرار می دهد و بسیاری از شرکت ها از موقعیت شهر به عنوان یک مرکز و نقطه دسترسی به بازارهای CEE استقبال می کنند. در این مقاله راجع به نوآفرینی در اتریش اطلاعاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد؛ هرچند تاکید می شود که تحصیل یا کار در اتریش روش های بهتری برای مهاجرت به این کشور هستند. علاقمندان به مهاجرت به اتریش می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند و سوالات خود در خصوص ثبت شرکت GmbH در اتریش و غیره را مطرح کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *