ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در اسکاتلند

نوآفرینی در اسکاتلند

نوآفرینی در اسکاتلند نسبت به آمریکا و انگلیس طرفداران کم تری دارد؛ خصوصا چون شانس موفقیت آن بدون داشتن اقامت در انگلستان کم است. البته به طور کلی اگر کسی تمامی شرایط مالی، سنی، تجاری و غیره را داشته باشد می تواند موفق به اخذ ویزای نوآفرینی اسکاتلند شود. هرچند هم به لحاظ این که شانس ویزای تحصیلی و کاری این کشور بالاتر است و هم با توجه به این موضوع که بهتر است قبل از سرمایه گذاری افراد بازار اسکاتلند و قوانین مختلف این کشور را بسنجند، پیشنهاد می شود رمز ورود تحصیل یا کار قرار داده شود. با این حال لازم به ذکر است که در سال 2024 میزان موفقیت و امتناع ویزای مجوز ورود نوآفرینان بریتانیا به ترتیب 95.45% و 3.66% است. نرخ موفقیت ویزای راه اندازی بریتانیا در سال های 2023 و 2024 به ترتیب 93.17% و 97.21% است.

علاوه بر اسکاتلند، از جمله کشورهایی که ویزای نوآفرینی دارند و پرطرفدارند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • استرالیا
  • اتریش
  • کانادا (کبک یک برنامه جداگانه دارد که در سطح ایالتی اداره می شود)
  • شیلی
  • قبرس
  • دانمارک
  • استونی
  • فرانسه

همان طور که اشاره شد تحصیل در اسکاتلند می تواند گزینه بهتری باشد، یعنی فرد ابتدائا این کشور را بشناسد، چرا که شاید فرد روش های بهتری برای تمدید اقامت این کشور پیدا کند. همچنین ممکن است متوجه شود طرح تجاری ای که در سر داشته با توجه به شرایط اسکاتلند سودآور نیست و بهتر است پیش از شروع بیشتر تحقیق کند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص اسکاتلند پاسخ داده می شود:

  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای نوآفرینی در اسکاتلند چگونه است؟
  • قوانین شروع نوآفرینی در اسکاتلند به طور خلاصه در سال 2024 به چه صورت می باشد؟

ویزای نوآفرینی در اسکاتلند

ویزای نوآفرینی اسکاتلند 2 ساله است و هم میتوان ابتدائا آن را اخذ نمود هم می توان ویزاهای کاری یا تحصیلی را به آن تبدیل کرد. هیچ گزینه ای برای تغییر از ویزای تحصیلی Tier 4 به ویزای مبتکر وجود ندارد، اما امکان تغییر به ویزای نوآفرینی وجود دارد. برای تغییر ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی)، باید تعدادی از شرایط را رعایت کنید، از جمله این که سن شما بالای 18 سال باشد. امکان تمدید ویزای نوآفرینی در اسکاتلند هم وجود دارد که برای آن باید شرایطی رعایت گردد. ممکن است بتوانید ویزای Tier 1 (کارآفرینی) خود را تمدید کنید؛ شما باید قبل از انقضای ویزای فعلی خود اقدام کنید. می توانید برای تمدید ویزای خود درخواست دهید اگر به عنوان مدیر یا خوداشتغال حداکثر 6 ماه پس از تاریخی که به شما اجازه اقامت در بریتانیا تحت ویزای Tier 1 (کارآفرینی) داده شده است، ثبت نام کرده باشید.

ویزای نوآفرینی در اسکاتلند

شرایط مالی ویزای نوآفرینی در اسکاتلند

کار در اسکاتلند یکی از بهترین راه ها برای آغاز اقامت در این کشور است؛ با این وجود برخی ها شروع ورود به این کشور را نوآفرینی و ثبت شرکت قرار می دهند. پس باید توجه کنند اگر بخواهند ویزای مربوطه که پیش تر در خصوص مدت و نحوه تمدید آن بیشتر توضیح داده شد، را اخذ نمایند باید شرایطی داشته باشند. از جمله شرایط آن تمکن مالی کافی است به این صورت که قبل از درخواست، باید حداقل 1270£ (پوند) در حساب بانکی خود به مدت 28 روز متوالی داشته باشید، یا اگر کمتر از 1 سال در بریتانیا بوده اید و برای تغییر به این ویزا اقدام کرده اید. برای اطلاعات بیشتر در مورد پول مورد نیاز و نحوه اثبات آن، با موسسه های حقوقی و مهاجرتی مشاوره شوید.

همچنین سرمایه گذارانی که به دنبال ویزای اقامت انگلستان هستند می توانند ویزای سرمایه گذاری Tier 1 را در نظر بگیرند. این نیاز به سرمایه گذاری 2 میلیون پوندی دارد و اجازه اقامت موقت در بریتانیا را برای سرمایه گذار و خانواده نزدیک آنها می دهد. قبلا امکان اخذ اقامت انگلستان با 200000£ (پوند) سرمایه هم وجود داشت؛ البته فقط برای کسانی که تحصیل در اسکاتلند را به اتمام رسانده بودند. منتهی در سال 2024 همانند سال گذشته دیگر با این رقم نمی توان با روش سرمایه گذاری به اسکاتلند مهاجرت نمود. در خصوص مهاجرت به انگلستان برای کسانی که ثروت زیادی دارند لازم به یادآوری است که خرید ملک مسکونی در بریتانیا به سرمایه گذاران یا آنها اجازه اقامت در بریتانیا را نمی دهد؛ بسیاری از کشورهای جهان از طریق خرید ملک اقامت و حتی شهروندی را ارائه می دهند و مطمئناً انگلستان یکی از این کشورها نیست.

درباره شروع نوآفرینی و شرایط آن در اسکاتلند

ویزای Innovator برای تجار با تجربه تری است که به دنبال راه اندازی کسب و کار در انگلستان هستند و حداقل 50000£ (پوند) برای سرمایه گذاری در این تجارت دارند. اسکاتلند مدت‌هاست که به عنوان کشوری از مبتکران شناخته می‌شود؛ نیروی کار بسیار ماهر، حمایت از دانشگاه های اسکاتلند از شرکت های فرعی دانشجویی، دسترسی به بازارهای خارجی و شبکه ای از سرمایه گذاران فعال، اسکاتلند را به یک رهبر طبیعی در فضای کارآفرینی برای استارت آپ های فناوری تبدیل می کند.

اسکاتلند همچنان یک اقتصاد کوچک اما باز است و حدود 5% از درآمد صادراتی بریتانیا را تشکیل می دهد. تولید ناخالص داخلی (GDP) سرانه آن بیشتر از سایر مناطق بریتانیا در خارج از لندن و مناطق شرقی انگلستان است و سطح بیکاری آن نسبتاً پایین است. طبق قوانین 2024 پس از 5 سال اقامت در اسکاتلند با ویزای سرمایه گذار، می توانید برای اقامت دائم در اسکاتلند برای اقامت نامحدود درخواست دهید.

در اسکاتلند اگر مقدار بیشتری پول مانند 5000000£ یا 10000000£ (پوند) سرمایه گذاری کنید، ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم زودتر از بازه زمانی استاندارد 5 ساله باشید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به نوآفرینی در اسکاتلند و قوانین سال 2024 توضیحاتی ارائه گردیده است که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. هرچند همان طور که اشاره شد کار یا تحصیل در اسکاتلند با توجه به قوانین جاری بهترین راه برای شروع اقامت در این کشور می باشد.

پرتکرارترین سوالات در خصوص نوآفرینی در اسکاتلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط نوآفرینی در اسکاتلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین آنها پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا نوآفرینی در اسکاتلند انتخاب درستی برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد؟ با توجه به زیرساخت های اقتصادی پیشرفته در اسکاتلند، نوآفرینی در این کشور بهترین گزینه برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد.
  • آیا برای نوآفرینی در اسکاتلند به ویزای این کشور نیاز داریم؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال نوآفرینی در اسکاتلند هستند، باید قبل از ورود به این کشور برای دریافت ویزای نوآفرینی این کشور اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *