ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در برزیل

نوآفرینی در برزیل

نوآفرینی در برزیل خیلی مرسوم نیست مگر بین کسانی که در یکی از کشورهای آمریکای لاتین که ضعیف تر یا ناامن تر از برزیل است، زندگی می کنند. با این وجود بر اساس گزارش‌های ریو تایمز و سایر گزارش‌ها در روز پنجشنبه (13 ژانویه)، نوآفرینی ها در برزیل تا اوایل 2022 با جذب بیش از 9.4 میلیارد دلار در بازار نوآوری، سطوح بی‌ سابقه‌ ای از بودجه جذب کردند که تقریباً 2.6 برابر بیشتر از 3.5 میلیارد دلار در سال قبل بود. طبق داده‌ های Distrito، 779 دور سرمایه‌ گذاری در برزیل در طول سال گذشته وجود داشته است که 46 مورد آن تنها در ماه دسامبر به مبلغ 555 میلیون دلار انجام شده است.لازم به ذکر است در برزیل بیشترین سرمایه‌ گذاری را در سال 2021 به دست آوردند و به 3.7 میلیارد دلار رسید.

برزیل همچنین در سال آغاز 2022 رکوردشکنی 247 ادغام و تملک داشت و 10 شرکت برزیلی به وضعیت عالی دست یافتند: C6 Bank، unico، Olist، Mercado Bitcoin، Facily، Freight.com، Cloudwalk، Merama، MadeiraMadeira و Hotmart. بر اساس این گزارش، در سال 2022 در مجموع 21 شرکت در کشور وجود دارد که ارزش آنها بیش از یک میلیارد دلار است. بیشتر سرمایه ‌گذاری‌ های خطرپذیر در نوآفرینی ‌های برزیلی از خارج از کشور تأمین میشد و شامل SoftBank، Tiger Global Management، Tencent، Accel، Ribbit Capital و سرمایه‌ گذاران QED و غیره میشد. با وجود این که کشورهای به مراتب بهتری نسبت به برزیل هستند، این کشور هم شاید علاقمندانی داشته باشد پس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • ویزای نوآفرینی در برزیل چگونه به دست می آید؟
  • قوانین مرتبط با آغاز نوآفرینی در برزیل به چه صورت است؟
  • در سال 2022 بهترین کشورها برای نوآفرینی کدام اند؟

درباره نوآفرینی در برزیل

آگاهی از شرایط مهاجرت به برزیل شاید علاقمندانی بین هموطنان داشته باشد؛ هرچند خیلی پیشنهاد نمی شود. توجه شود که لیست بهترین کشورهایی که ویزای راه اندازی یا برنامه ویزای نوآفرینی ارائه می دهند شامل موارد زیر است:

  • استرالیا
  • اتریش
  • کانادا (کبک یک برنامه جداگانه دارد که در سطح ایالتی اداره می شود)
  • شیلی
  • قبرس
  • دانمارک
  • استونی
  • فرانسه

در 1 ژوئن 2021، رئیس جمهور برزیل قانون تکمیلی 182/2021 (“چارچوب قانونی برای استارت آپ ها”) را تحریم کرد. هدف اصلی قانون جدید ترویج و تشویق کارآفرینی نوآورانه در کشور با تمرکز بر رشد نوآفرینی ها به عنوان مسیری برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است و نوسازی محیط کسب و کار برزیل؛ علاوه بر این، قانون جدید همکاری و تعامل بین بخش های دولتی و خصوصی، بین نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی را به عنوان روابط اساسی برای توسعه اکوسیستم کارآفرینی نوآورانه ارتقا می دهد. نوآفرینی در برزیل به این علت توسط قانون گذاری های جدید در این کشور حمایت می شود که کم شدن نرخ بیکاری و ورودی ارز به این کشور کمک کند. نرخ بیکاری در برزیل به شرح نمودار ذیل می باشد:

نرخ تورم در برزیل مطابق tradingeconomics

قوانین حول موضوع نوآفرینی در برزیل

از جمله نکات اصلی قانون جدید به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • نوآفرینی‌ها ممکن است سرمایه‌ گذاری‌هایی را از اشخاص حقیقی یا حقوقی دریافت کنند که ممکن است منجر به مشارکت سهام در نوآفرینی شود یا نباشد (بسته به مدل سرمایه‌ گذاری انتخاب شده توسط طرفین).
  • نوآفرینی‌ها همچنین ممکن است منابعی را از طریق شرکت‌ هایی دریافت کنند که تعهداتی برای سرمایه‌ گذاری در تحقیق، توسعه و نوآوری ناشی از کمک‌ های مالی ارائه شده توسط آژانس‌ های نظارتی دارند.
  • آژانس‌ های دارای صلاحیت در مقررات بخش، می‌ توانند به طور جداگانه یا مشترک در برنامه‌ های محیطی نظارتی آزمایشی (جعبه ایمنی نظارتی) شرکت کنند، جایی که می‌ توانند هنجارهای صلاحیت خود را کنار بگذارند تا شرکت‌ های نوآور بتوانند مدل‌ ها، تکنیک‌ ها و فناوری‌ های نوآورانه کسب‌ و کار را تحت نظارت تنظیم‌ کننده آزمایش کنند.
  • نوع خاصی از مناقصه که اداره دولتی را قادر می سازد راه حل های نوآورانه را با یا بدون ریسک تکنولوژیک استخدام کند، معرفی شده است؛ پس دست خارجی ها برای حمایت شدن توسط دولت برزیل بازتر شده است.
  • شرکت ‌های راه ‌اندازی شده که فعالیت ‌هایشان بر اساس نوآوری ‌های اعمال شده در مدل کسب ‌و کار، محصولات یا خدماتشان، و با درآمد ناخالص تا 16 میلیون BRL در سال تقویم قبل، با حداکثر 10 سال ثبت‌ نام در CNPJ ثبت فدرال مالیات است، برای رسیدگی بهتر طبقه‌ بندی می ‌شوند.

قوانین حول موضوع نوآفرینی در برزیل

تسهیل کار نوآفرینان در برزیل

چارچوب های قانونی به نوآفرینی ها اجازه می‌ دهد تا سرمایه‌ گذاری‌هایی را از افراد یا شرکت‌ ها دریافت کنند و بسته به روش انتخابی طرف‌ ها، سرمایه‌گذاری‌ ها ممکن است منجر به علاقه به سهام سرمایه نوآفرینی شود یا خیر. مطابق قوانین برزیل هیچ سرمایه‌ گذاری بدون اینکه سهامدار شود شریک یا حق مدیریت یا رای در مدیریت شرکت سرمایه‌ گذاری شده را نخواهد داشت. این اقدام هرگونه مسئولیت سرمایه‌ گذار را حذف می‌ کند، به این معنی که هیچ‌ گونه مسئولیتی در قبال بدهی‌ های نوآفرینی وجود نخواهد داشت، مگر در مورد رفتار عمدی، غیر قانونی یا سوء نیت سرمایه‌ گذار.

چارچوب همچنین امکان برنامه ‌های نظارتی آزمایشی را فراهم می‌ کند، به اصطلاح جعبه ایمنی نظارتی، که در آن نهادها یا سازمان‌های دولتی می‌ توانند به طور انحصاری یا مشترک، آزمایش‌ های شرکت‌های نوآوری را که شامل مدل‌ های کسب‌ و کار نوآورانه هستند نظارت کنند و روش‌ها و فناوری‌ های جدید را آزمایش کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به نوآفرینی در برزیل توضیحاتی ارائه گردید که امید است برای علاقمندان زندگی و کار در برزیل مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *