ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در بلژیک

قوانین نوآفرینی در بلژیک

نوآفرینی در بلژیک نسبت به آمریکا علاقمندان کم تری دارد؛ چون شروع بیزینس و کسب و کار در بلژیک بسیار پیچیده است خصوصا اگر کسی تابعیت هیچ کدام از کشورهای اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس را نداشته باشد. خارجی ها می توانند در بلژیک کسب و کار راه اندازی کنند، اگرچه اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA ممکن است برای ورود به بلژیک و همچنین اجازه اقامت بلژیک به ویزا نیاز داشته باشند؛ برای جزئیات بیشتر در مورد مشاغل تحت نظارت و اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که باید انجام دهید، به وب سایت Business Belgium مراجعه کنید. شروع بیزینس در بلژیک برای غیر اروپایی ها خیلی پیچیدگی دارد و مشمول هزینه های بسیار از جمله مالیات، اجاره ملک، استخدام فرد بلژیکی و غیره است . اما به طور خلاصه می توان چنین گفت که 6 مرحله برای راه اندازی کسب و کار در بلژیک عبارت هستند از:

  1. نوع کسب و کار مناسب را انتخاب کنید.
  2. یک حساب جاری باز کنید.
  3. یک نهاد شرکتی ایجاد کنید.
  4. برای شماره کسب و کار منحصر به فرد خود درخواست دهید.
  5. شماره VAT خود را فعال کنید
  6. ثبت نام در صندوق تامین اجتماعی و صندوق بیمه سلامت

با مطالعه موانع احتمالی و قوانین بلژیک برای خارجی هایی که در بلژیک شروع به کار می کنند، کسب و کار در بلژیک شروع کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی در بلژیک و قوانین مرتبط با آن طی سال 2022 اطلاعاتی ارائه گردید:

  • شروع نوآفرینی و تجارت در بلژیک به چه صورت است؟
  • قوانین نوآفرینی سال جاری در بلژیک کدام اند؟
  • چه کسانی اجازه دارند تجارتی در بلژیک آغاز نمایند؟

درباره نوآفرینی در بلژیک

بیش از یک میلیون نفر در بلژیک به صورت نوآفرین وجود دارند و بخش فزاینده ای از این افراد، به ویژه در بروکسل، خارجی هستند. لازم به ذکر است که ING بلژیک که خدمات مالی را به ساکنان و مهاجران در بلژیک ارائه می دهد، نحوه راه اندازی کسب و کار در بلژیک را توضیح می دهد. علاقمندان توجه داشته باشند بلژیک اقتصادی باثبات دارد و نرخ تورم به شرح ذیل است:

نرخ تورم در بلژیک

شروع نوآفرینی در بلژیک

راه اندازی کسب و کار در بلژیک برای هر کسی که مقیم بلژیک است و بالای 18 سال سن دارد (16 برای صنعتگران) نسبتاً ساده است. خارجی ها می توانند در بلژیک کسب و کار راه اندازی کنند، اگرچه اتباع غیر اتحادیه اروپا/EFTA ممکن است برای ورود به بلژیک و همچنین اجازه اقامت بلژیک به ویزا نیاز داشته باشند. بسته به اینکه وارد چه صنعتی می‌ شوید، ممکن است لازم باشد شواهدی ارائه دهید که نشان دهد مهارت‌های خاصی (مثلاً مدرک) از جمله مهارت‌های کارآفرینی و مدیریتی دارید

برخی از مشاغل در بلژیک تحت نظارت هستند، به این معنی که قبل از شروع کار باید شرایط خاصی را رعایت کنید؛ برای جزئیات بیشتر در مورد مشاغل تحت نظارت و اطلاعات بیشتر در مورد کارهایی که باید انجام دهید، به وب سایت Business Belgium مراجعه کنید. اگر به عنوان خوداشتغال راه اندازی می کنید، همچنین باید در صندوق تامین اجتماعی ثبت نام کنید و سهمیه پرداخت کنید؛ جزئیات سایر فرآیندها و الزامات راه اندازی کسب و کار در بلژیک در بخش های زیر موجود است.

قوانین بلژیک برای نوآفرینی خارجی ها

اتباع اتحادیه اروپا /EFTA نیازی به مجوز ندارند؛ پس اگر تبعه اتحادیه اروپا /EFTA هستید، می توانید بدون محدودیت در بلژیک کسب و کار راه اندازی کنید و نیازی به مجوز ندارید. ولی اتباع غیر اتحادیه اروپا /EFTA به کارت حرفه ای نیاز دارند در نتیجه اگر شما یک تبعه خارج از اتحادیه اروپا /EFTA هستید، مگر اینکه قبلاً مجوز اقامت بلژیک داشته باشید، باید برای دریافت کارت حرفه ای (carte professionelle/beroepskaart) برای راه اندازی کسب و کار در بلژیک اقدام کنید.

کارت حرفه ای به عنوان مجوز کار شما عمل می کند. شما می توانید هنگام درخواست ویزای بلژیک، با تماس با سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور خود قبل از آمدن به بلژیک، برای دریافت کارت اقدام کنید. آنها درخواست شما را با هزینه 140€ (یورو) به سرویس مجوز خدمات عمومی فدرال (FPS) ارسال می کنند. همچنین در مورد آنچه باید ارائه دهید به شما توصیه می شود، که می تواند شامل اطلاعاتی در مورد کسب و کار پیشنهادی، امور مالی، صلاحیت ها و تجربه شما باشد. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، FPS کارتی را برای شما صادر می کند که در ابتدا برای یک دوره زمانی بین 1 تا 5 سال معتبر است؛ سپس می توانید کارت خود را با هزینه 90€ (یورو) در سال تمدید کنید.

نوآفرینی در بلژیک با ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نوآفرینی در بلژیک با ثبت شرکت با مسئولیت محدود

این شرکت دارای سرمایه خاص خود است و یک شخص حقوقی با حقوق و تعهدات است اما مدیران فقط نسبت به مبلغ سرمایه گذاری در زمان تأسیس شرکت مسئول هستند. مالیات شرکت بسیار کمتر از مالیات افراد است. یک شرکت با مسئولیت محدود توسط حداقل 2 نفر به عنوان سهامدار تأسیس می شود که مسئولیت آن محدود به مقدار سرمایه سرمایه گذاری شده در ازای سهام است. یک نسخه یک نفره از این نیز وجود دارد که به سرمایه کمتری نیاز دارد. شرکت های سهامی عام حداقل به سرمایه گذاری 61500€ (یورو) نیاز دارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقمندان مهاجرت به بلژیک در خصوص نوآفرینی در بلژیک توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *