ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در ترکیه

نوآفرینی در ترکیه

نوآفرینی در ترکیه خیلی توصیه نمی شود چون این کشور اقتصاد ضعیفی دارد؛ این را کسانی که ابتدائا با تحصیل یا کار وارد ترکیه شوند بهتر درک می کنند. با این حال به دلایل بسیار از جمله نزدیکی به ایران، ارزان تر بودن و غیره خیلی ها ممکن است تجارت در ترکیه را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است نوآفرینان توجه داشته باشند این کار از طریق ثبت شرکت در ترکیه آغاز می گردد. در پاسخ این سوال که آیا خارجی ها میتوانند یک شرکت سهامی خاص در ترکیه افتتاح کنند باید گفت آره، یک شرکت سهامی خاص محبوب ترین شکل کسب و کار برای خارجی ها است و می تواند توسط دو یا چند شهروند غیر ترکیه ای راه اندازی شود. حداقل یک سهامدار برای تشکیل این نوع شرکت با حداقل سرمایه 10000TRY (لیر) مورد نیاز است.

به عبارت دقیق تر شرکت با مسئولیت محدود خصوصی ترکیه حداقل 10000TRY (لیر) برای ثبت نیاز دارد؛ برای یک شرکت سهامی عام یا سهامی، قانون حداقل 50000TRY (لیر) را برای ثبت نیاز دارد. شرکت های خارجی هنگام ثبت شعبه در ترکیه نیازی به سرمایه سهام ندارند؛ ترکیه، یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان، یکی از بهترین مکان ها برای گسترش تجارت شما است. این کشور با اقتصاد پر رونق، موقعیت ژئوپلیتیک، فرصت های رشد امیدوارکننده، جامعه تجاری سخت کوش و جمعیت جوان، سرمایه گذاران خارجی را از سراسر جهان جذب می کند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی با تکیه بر شرایط و قوانین ترکیه به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • قوانین نوآفرینی در ترکیه چگونه است؟
  • نرخ مالیات در ترکیه در سال 2024 چه میزان می باشد؟
  • شرایط نوآفرینی در ترکیه چگونه است؟ آیا ثبت شرکت در ترکیه ایده خوبی است؟

درباره نوآفرینی در ترکیه

ترکیه از فقیر فاصله زیادی دارد اما به ویژه ثروتمند نیست؛ این کشور به عنوان یک اقتصاد بازار نوظهور با تولید ناخالص داخلی سرانه حدود 11000$ (دلار آمریکا) طبقه بندی می شود که کم و بیش میانگین جهانی است اما کمتر از اکثر کشورهای اروپایی است. مراحل راه اندازی کسب و کار کوچک در ترکیه جزو اولین نکاتی است که افراد باید راجع به مهاجرت به این کشور از طریق نوآفرینی بدانند. این مراحل به طور خلاصه عبارت هستند از:

  • دریافت شماره مالیات بالقوه از اداره مالیات
  • تعیین محل شرکت شما
  • تصمیم گیری در مورد نوع شرکت شما (در این خصوص باید بیان شود که برای افتتاح رستوران یا هر کسب و کار دیگر در ترکیه، سرمایه گذار داخلی یا خارجی باید ابتدا یکی از انواع شرکت های مورد تایید قانون تجارت را انتخاب و ثبت کند؛ در این میان شرکت با مسئولیت محدود خصوصی یکی از مناسب ترین گزینه ها می باشد.)
  • پیدا کردن یک شرکت برون سپاری حسابداری برای فرآیند راه اندازی شرکت
  • ثبت شرکت به صورت قانونی
  • افتتاح حساب بانکی

درباره نوآفرینی در ترکیه

علاوه بر مراحل گفته شده توجه شود که موضوعاتی که در ترکیه سودآورتر هستند کدام اند. در سال 2024 سودآورترین موضوعات عبارت هستند از:

  • تکنسین های OCTG
  • ساخت و ساز
  • فناوری اطلاعات
  • خودرو
  • گردشگری
  • منسوجات
  • سنگ طبیعی
  • پرورش فندق

دلایل نوآفرینی در ترکیه

هر ساله صدها سرمایه گذار بین المللی از نقاط مختلف جهان، به دلایل گوناگونی نوآفرینی در ترکیه را برای آینده خود انتخاب می کنند، زیرا ترکیه مزیت های بی شماری را برای افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار یا نوآفرینی در ترکیه هستند، ارائه می دهد. به طور کلی، ترکیه به خاطر فرهنگ نوآفرینی خود که به واسطه تاریخ طولانی پیشرفت های تکنولوژیکی و صنعتی شکل گرفته است مشهور است. علاوه بر این، استانبول همواره اظهار داشته است که، نوآوری برای موقعیت اقتصادی این کشور بسیار ضروری است.

مهمترین دلایل نوآفرینی در ترکیه عبارت اند از:

مهمترین دلایل نوآفرینی در ترکیه

هزینه نوآفرینی در ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق نوآفرینی پیچیدگی های زیادی دارد و همچنین با هزینه های زیادی همراه است؛ به طوری که خرید ملک در ترکیه با هزینه حدودا 250000$ (دلار آمریکا) را می توان نسبت به نوآفرینی ارزان قیمت تر دانست. ایجاد اشتغال برای حداقل 50 نفر در ترکیه از سوی نوآفرینان در این کشور ضروری است؛ پس توجه داشته باشید که سرمایه گذاری ثابت حداقل 500000$ (دلار آمریکا) انجام دهید؛ به عبارت دقیق تر ابتدائا حداقل 500000$ (دلار آمریکا) به حساب ترکیه واریز کنید. علاوه بر این باید حقوق ماهیانه در ترکیه که باید به کارمندان پرداخت شود و مالیات نیز در نظر گرفته شود. حقوق ماهیانه 50 نفر که می تواند مبلغ ماهانه بسیار بالایی باشد، خصوصا در شرایطی که شرکت در ماه ها و بعضا سال های اول هنوز به درآمدزایی کافی نرسیده است.

اخذ مجوز توسط نوآفرینان در ترکیه

توجه شود بدون اخذ ویزای مربوط (نوآفرینی، تحصیل و غیره) نمی توان در ترکیه فعالیتی داشت. فقط فرصت مناسبی است که فرد برای اخذ مجوزهای لازم تلاش نماید؛ نحوه ثبت کسب و کار در ترکیه بدین صورت است:

  • انتخاب نوع شرکتی که می خواهند تأسیس کنند و اسناد تأسیس طبق قانون شرکت ها تنظیم و محضری شود.
  • افتتاح حساب بانکی شرکت و واریز سرمایه مقرر در قانون

بهتر است کار در ترکیه آغازگر ورود افراد خارجی به ترکیه باشد تا پیش از ریسک سرمایه خود با این کشور بیشتر آشنا شوند. بدین ترتیب اخذ مجوز نیز ساده تر است چون فرد در ترکیه حضور دارد؛ البته خوشبختانه ایرانی ها بدون نیاز به اخذ ویزا تا 3 ماه می توانند در ترکیه به عنوان توریست حضور داشته باشند. هزینه های قانونی تاسیس شرکت در ترکیه بین 1500$ تا 2000$ (دلار آمریکا) است. در این مقاله در خصوص نوآفرینی در ترکیه اطلاعاتی ارائه گردید و طرفداران مهاجرت به ترکیه، دانمارک، کانادا، ایتالیا، روسیه و غیره از طریق کار یا تحصیل می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص نوآفرینی در ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص نوآفرینی در ترکیه، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشد:

  • آیا نوآفرینی در ترکیه انتخاب درستی برای سرمایه گذران بین المللی می باشد؟ با توجه به رشد روز افزون ترکیه در زمینه های مختلف صنعتی و گردشگری، این کشور بهترین گزینه برای نوآفرینی در اروپا می باشد.
  • روند راه اندازی کسب و کار و نوآفرینی در ترکیه چگونه است؟ یکی از اصلی ترین چالش های سرمایه گذاران برای نوآفرینی در ترکیه، روند راه اندازی کسب و کار در این کشور می باشد، که بسیار طولانی و طاقت فرسا است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *