ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در فرانسه

نوآفرینی در فرانسه

نوآفرینی در فرانسه جالب توجه است خصوصا برای کسانی که فارغ التحصیل رشته هایی مثل مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار و غیره هستند. اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، فارغ التحصیلان سیستم آموزش عالی فرانسه، می توانند آزادانه یک شرکت در فرانسه راه اندازی کنند. فرانسه تمام دارایی های مناسب را برای جذب، توسعه و رشد کسب و کارهای نوپا و توسعه یافته، اعم از اینکه از این کشور مبدا یا در آن فرود می آید، در اختیار دارد. دولت، سرمایه گذاران و اکوسیستم عمومی همگی برای ارائه شرایط بهینه به این مشاغل برای موفقیت بین المللی خود هماهنگ هستند؛ اتباع خارجی می توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم سهام یک شرکت در فرانسه را به دست آورند و یا می توانند شرکت تاسیس کنند و کنترل کامل شرکت خود را داشته باشند.

البته تا زمانی که فعالیت در این کشور محدود نباشد. مشاوره حقوقی برای سرمایه گذاران بین المللی در فرانسه می توانند از وکلای شهروند فرانسه مشاوره حقوقی بخواهند. با مجموع 675 استارت آپ ثبت شده در سال 2022، فرانسه 35% سهم گردش مالی در سطح بین المللی داشت و در آن سال 6.6 میلیارد یورو درآمد کل ایجاد کرد. پاریس به دلیل صحنه رویدادهای فناوری پر جنب و جوش، چشم انداز پرهیاهوی سرمایه گذاری VC، ویزای جذاب فناوری فرانسه و استعدادهای نوآور بیش از حد کافی، در رده بندی سالانه ما از بزرگترین هاب های استارت آپی اروپا، به عنوان یکی از 3 شهر برتر قرار گرفت. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه نوآفرینی در فرانسه چقدر است؟
  • قوانین حال حاضر به منظور نوآفرینی در فرانسه چه میزان می باشد؟

درباره نوآفرینی در فرانسه در سال 2022

مهاجرت به فرانسه برای بسیاری افراد هیجان انگیز است و یکی از مسیرهای آن نوآفرینی است. فرانسه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و دومین اقتصاد بزرگ اروپا پس از آلمان است؛ بانک جهانی رتبه بندی جهانی «سهولت انجام کسب و کار» را مدیریت می کند که بر اساس معیارهای مختلفی از جمله راه اندازی کسب و کار و تجارت فرامرزی است و فرانسه در رتبه 27 از 189 قرار دارد. اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، فارغ التحصیلان سیستم آموزش عالی فرانسه، می توانند آزادانه یک شرکت در فرانسه راه اندازی کنند؛ اتباع سایر کشورها باید دارای مجوز اقامت موقت (APS) باشند تا بتوانند یک شرکت در فرانسه ایجاد کنند.

به طور خلاصه اصول راه اندازی کسب و کار در فرانسه عبارت هستند از:

  • مرحله 1: نوشتن یک طرح تجاری فرانسوی
  • مرحله 2: آیین نامه و ساختار شرکت فرانسوی خود را انتخاب کنید.
  • مرحله 3: یک حساب بانک تجاری فرانسوی راه اندازی کنید.
  • مرحله 4: سرمایه را در حساب بانکی فرانسوی خود واریز کنید.
  • مرحله 5: تبلیغات قانونی کسب و کار جدید فرانسوی شما

درباره نوآفرینی در فرانسه

قوانین نوآفرینی در فرانسه

هزینه های ثبت نام برای یک فرد شرکتی مشابه هزینه های یک شرکت خرد است:

  • Profession libérale: ثبت نام رایگان
  • Chambre de Commerce et d’Industrie: حدود 100€ (یورو) باید به ثبت نام تجاری و اجتماعی اضافه شود.
  • Activité artisanale: مرحله آموزش اجباری 5 روزه با هزینه حدود 200€ (یورو)، به علاوه ثبت کسب و کار با هزینه حدود مبلغ 180€ (یورو) قابل پیش بینی است.

برای مشاغلی که در Chambre de Commerce یا Chambre de Metiers ثبت نام می کنند، فرآیند ثبت نام با شخصی از Center de Formalités des Entreprises (CFE) حدود یک ساعت طول می کشد. با توجه به شرایط 2022 معمولا شما KBIS اضافی خود را ظرف 2 هفته دریافت خواهید کرد (سند رسمی ثبت نام تجاری شما). توجه داشته باشید که همچنین به یک حسابدار نیاز دارید که حسابداری شما را مدیریت کند و بیلان شما را تولید کند؛ این هزینه در حدود 2000€ (یورو) در سال خواهد بود.

به این مبلغ هزینه زندگی در فرانسه، مالیات و حقوق کارمند نیز افزوده شود؛ این صورتحساب می تواند کاهش یابد اگر شما برخی از امور حسابداری را انجام دهید. از حسابدار خود یک نامه بخواهید، به عنوان مثال، لیستی از وظایف انجام شده و هزینه ها را ذکر کنید؛ این به شما امکان می دهد وظایف اداری را که خودتان می توانید انجام دهید شناسایی کنید. مدت زمانی که طول می کشد بیزینسی در فرانسه به ثبت برسد به عوامل مختلف بستگی دارد اما معمولا به شرح نمودار ذیل است:

زمان ثبت بیزینس در فرانسه

بهترین تجارت ها برای نوآفرینان در فرانسه

انواع مشاغل تخصصی در پاریس از بیمه گرفته تا اتومبیل، لجستیک، خرده فروشی، هوانوردی، خدمات، صنایع غذایی و غیره و با نرخ صادرات خوب (18.6% از صادرات فرانسه) با بسیاری از کشورها، ایالات متحده آمریکا، آلمان و بریتانیا در حال رونق هستند. در حالی که انجام تجارت در هر کشور خارجی با چالش هایی مواجه است، برخی از چالش های رایج انجام تجارت در فرانسه شامل پیچیدگی در قوانین کار و هزینه های شغلی بالاتر، هنجارهای تجاری متفاوت و موانع زبانی، و محیط نظارتی سختگیرانه است. به منظور آشنایی بیشتر با این مسائل بهتر است فرد ابتدائا با تحصیل در فرانسه محیط و قوانین این کشور ار بهتر بشناسد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی در فرانسه اطلاعاتی ارائه گردیده که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *