ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در مجارستان

نوآفرینی در مجارستان

نوآفرینی در مجارستان کم هزینه تر از کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، کانادا و غیره می باشد؛ اما بهترین راه مهاجرت به این کشور تحصیل است. مجارستان یکی از بهترین مکان ها برای شروع کسب و کار در اروپا است. در مرکز قرار دارد، هزینه زندگی پایین و پایین ترین نرخ مالیات شرکتی در قاره (فقط 9%) دارد. اما همانطور که می دانیم الزامات شرکت ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در مجارستان فقط به 3 چیز نیاز دارید: یک آدرس ثبت شده، یک حساب بانکی و یک حسابدار. هنگامی که می خواهید یک کسب و کار در مجارستان راه اندازی کنید، این فرآیند تنها 4 تا 5 روز کاری طول می کشد؛ اگر برنامه شما پر است، برای امضای اسناد تاسیس نیازی به سفر به مجارستان نیست.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مجارستان با تکیه بر موضوع نوآفرینی به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • قوانین نوآفرینی در مجارستان چیست؟
  • گام های نوآفرینی در مجارستان با توجه به قوانین موجود در سال 2022 به چه صورت می باشد؟
  • چه شرایطی برای نوآفرینان خارجی در مجارستان وجود دارد؟
  • بهترین شرایط مهاجرت به مجارستان در سال جاری کار، سرمایه گذاری یا تحصیل در مجارستان می باشد؟

درباره نوآفرینی در مجارستان

افراد، شرکت‌ها، سازمان‌های اجتماعی یا سایر نهادهای خارجی می‌توانند کسب‌ و کار مجارستانی را راه‌اندازی کرده و صاحب آن شوند. یک عضو واجد شرایط ایجاد یک تجارت است. فقط یک مدیر عامل باید منصوب شود (که ممکن است خارجی باشد). ثبت شرکت در عرض چند روز در مجارستان امکان پذیر است، خصوصا برای کسانی که قبلا از طریق کار یا تحصیل در مجارستان اقامت نوع D این کشور را اخذ نموده اند. مجارستان به عنوان یک اقتصاد پررونق در میانه اروپا و عضو اتحادیه اروپا، فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در این کشور ارائه می دهد. مجارستان پایین ترین نرخ مالیات شرکتی را در اتحادیه اروپا دارد که آن را به کشوری بسیار جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل می کند.

هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های مجارستان با توجه به نوع شخصیت حقوقی متفاوت است و به طور خلاصه به شرح نمودار ذیل می باشد:

هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های مجارستان

گام های نوآفرینی در مجارستان

در سال 2022 سه گام اصلی برای نوآفرینی در مجارستان عبارت هستند از:

  1. دریافت یک آدرس ثبت شده – با خدمات کامل
  2. باز کردن یک حساب بانکی مجارستانی – فقط در یک روز
  3. یک حسابدار شایسته انگلیسی زبان پیدا کنید

در ادامه این گام ها بیشتر توضیح داده خواهد شد؛ در خصوص آدرس ثبت شده برای شخصیت حقوقی مورد نظر در مجارستان لازم به ذکر است که در مجارستان، همه شرکت ها باید آدرس ثبت شده خود را در دسترس عموم قرار دهند. علاوه بر این، نامه های تحویل شده به این آدرس به عنوان خوانده شده توسط مسئول شرکت محاسبه می شود. در نتیجه، معمولاً از شما انتظار دارند که ظرف 8 روز اقدام کنید؛ بنابراین ضروری است که یک فرد ماهر و مجارستانی زبان برای رسیدگی به نامه های شرکت شما همیشه وجود داشته باشد. راجع به افتتحاح حساب در مجارستان نیز باید به این مسئله اشاره نمود که همه شرکت‌های مجارستانی طبق قانون موظف به داشتن حساب بانکی مجارستانی در مدت 8 روز پس از تأسیس شرکت هستند.

ضمناً مالک شرکت باید شخصاً در افتتاح حساب بانکی حضور داشته باشد؛ این تنها مرحله در فرآیند تشکیل شرکت است که نمی توان با وکالتنامه انجام داد. نکته مهم دیگر برای نوآفرینان در مجارستان این است که همه شرکت ها در مجارستان باید حسابدار داشته باشند. فرقی نمی کند که شرکت هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد یا گردش مالی آن بسیار کم باشد، داشتن حسابدار از زمانی که کسب و کار را در مجارستان راه اندازی می کنید همچنان اجباری است. حسابدار شما باید گزارش های دوره ای را به اداره مالیات، اداره آمار، سازمان بهداشت و درمان و سایر مقامات دولتی و شهری ارسال کند. عدم انجام این کار می تواند منجر به جریمه های جدی شود؛ بنابراین، یافتن یک حسابدار انگلیسی زبان شایسته برای شرکت شما بسیار مهم است.

گام های نوآفرینی در مجارستان

اخذ ویزای تجاری از سوی نوآفرینان در مجارستان

مجارستان به صاحبان مشاغلی که نقش فعالی در شرکت آنها به عنوان مدیران یا شرکای مدیریت دارند، مجوزهای اقامت موقت و دائم ارائه می دهد. برای انجام این کار باید موارد زیر را انجام دهید:

  • یک شرکت مجارستانی تاسیس کنید.
  • یک طرح تجاری مناسب تهیه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام الزامات برای عملکرد موفقیت آمیز شرکت برآورده شده است.

هنگامی که مجوز کسب و کار شما صادر شد، همسر و فرزندان شما نیز ممکن است برای اتحاد خانواده درخواست دهند و به اروپا بیایند. این برنامه برای تمامی ملیت ها آزاد است. در صورتی که یک مدیر در هر شرکت نقش فعالی در اداره شرکت داشته باشد و صلاحیت/ تجربه لازم را داشته باشد بدون مجوز کار می تواند اقامت داشته باشد. سایر مدیران برای استخدام در شرکت به مجوز کار نیاز دارند یا می توانید به ازای هر مدیر سه کارمند مجارستانی داشته باشید. برای شروع این روش، باید به مجارستان سفر کنید (حتی اگر فقط یک بار)، تا یک حساب بانکی برای شرکت مجارستانی جدید خود باز کنید. اگر قبلاً ویزای شینگن برای اروپا دارید، می‌توانید از آن برای ورود به مجارستان استفاده کنید؛ در غیر این صورت، می‌توانید به برنامه اوراق قرضه اقامت مجارستان (قطع شده) یا گزینه کارت آبی اتحادیه اروپا مراجعه کنید.

مزایای نوآفرینی در مجارستان

تحصیل در مجارستان بهتر راه مهاجرت به این کشور در سال 2022 می باشد با این حال تشکیل شرکت در مجارستان یک فرآیند کاملاً سریع و کارآمد در نظر گرفته می‌ شود و این کشور را به خوبی در فهرست مقاصد بسیار مطلوب مهاجرت تجاری اتحادیه اروپا، همراه با الزامات سرمایه نسبتاً کم و انعطاف‌ پذیر، هزینه‌ های زندگی مقرون‌ به‌ صرفه و نرخ‌ های مالیات شرکتی مناسب برای تجارت، رتبه‌ بندی می‌ کند. البته این به شرطی است که مجموعه مناسب اسناد شرکتی با دقت تهیه شده باشد.

مجارستان به ساکنان خود محیط های تجاری مطلوب، موقعیت آسان و مرکزی اروپا برای دفاتر شما و هزینه های زندگی کم برای شما و خانواده شما ارائه می دهد و شما و خانوادتان می توانید آزادانه در منطقه شنگن سفر کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی در مجارستان اطلاعاتی ارائه گردید و علاقمندان آگاهی از شرایط و هزینه زندگی در مجارستان می توانند با ما تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *