ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در هلند

نوآفرینی در هلند

نوآفرینی در هلند علاقمندان خاص خودش را دارد؛ هرچند بهترین راه مهاجرت به این کشور تحصیل می باشد. طرح ویزای راه اندازی هلند این امکان را برای کارآفرینان جاه طلب از خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس فراهم می کند تا برای اجازه اقامت موقت هلند درخواست دهند. این به کارآفرینان یک سال فرصت می دهد تا کسب و کار نوآورانه خود را راه اندازی کنند؛ چرا هلند برای کسب و کارها و استارت آپ ها جذاب است؟ هلند به طور مداوم در بسیاری از شاخص های جهانی در رتبه های بالایی قرار دارد: از سریع ترین سرعت اینترنت گرفته تا کیفیت زندگی، ایمنی و شادی کلی؛ اینها به کسب رتبه 1 در اتحادیه اروپا برای فضای کسب و کار راه اندازی کمک کرده است.

به عنوان یک خارجی می توانید کسب و کار خود را در هلند راه اندازی کنید یا کسب و کار خود را از خارج از کشور بیاورید؛ شرایط خاصی وجود دارد که باید انجام شود، که اصلی ترین آنها اقامت قانونی و “اجازه” کار در هلند است. هلند دارای یک فضای مالی رقابتی و محیط تجاری دوستانه در قلب اروپا است، اما عبور از موانع پیچیده مالیاتی، قانونی و نظارتی بدون کمک محلی می‌تواند دشوار باشد. برای ثبت یک شرکت یا سازمان جدید در ثبت تجاری هلند (Handelsregister)، هزینه های زیادی پرداخت کنید از جمله 51.95€ (یورو) را پرداخت می کنید؛ شما فقط می توانید به صورت دیجیتال، با استفاده از تلفن همراه، کارت نقدی یا کارت اعتباری خود پرداخت کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات شما پاسخ داده می شود.

آغاز نوآفرینی در هلند

آغاز نوآفرینی در هلند

راهنمای گام به گام راه اندازی کسب و کار به منظور مهاجرت به هلند به شرح ذیل می باشد:

  • مرحله 1: دریابید که آیا از نظر قانونی حق راه اندازی کسب و کار در هلند را دارید یا خیر.
  • مرحله 2: نام کسب و کار را انتخاب کنید و طرح کسب و کار خود را اصلاح کنید.
  • مرحله 3: مشخص کنید که شرکت شما چه شکل قانونی خواهد داشت.
  • مرحله 4: مکان تجاری مناسب در منطقه آمستردام را بیابید.

این کشور در صادرات جهانی محصولات کشاورزی و مواد غذایی پس از ایالات متحده رتبه دوم را دارد که عمدتاً به دلیل اتخاذ روش های نوآورانه در این زمینه است. در سال 2015، تولید کنندگان محصولات کشاورزی محلی افزایش بی‌ سابقه‌ ای را در صادرات مواد غذایی به 82.5 میلیارد یورو گزارش کردند؛ پس می توان آغاز نوآفرینی در موضوعی مثل کشاورزی در هلند را سودآور دانست؛ البته به شرطی که فرد طرح تجاری خوبی ارائه دهد. راه نوآفرینی در هلند با ثبت شرکت است چرا که باید شخصیت حقوقی به این منظور وجود داشته باشد.

اگر می خواهید یک شرکت هلندی با مسئولیت محدود (BV) تاسیس کنید، باید در مقامات مالیاتی محلی هلند و مقامات تامین اجتماعی نیز ثبت نام کنید. فرم ثبت نام را می توان در یک روز ثبت کرد، اما 2 تا 6 هفته طول می کشد تا اداره مالیات شماره های مالیاتی مورد نیاز را ارائه دهد.

هزینه نوآفرینی در هلند

هزینه ایجاد یک شرکت استاندارد هلندی با مسئولیت محدود (NV) حدود 1850€ تا 3100€ (یورو) (بدون مالیات بر ارزش افزوده) است که شامل اساسنامه استاندارد به زبان هلندی و ترجمه انگلیسی است. علاوه بر سرمایه اولیه، مبالغی برای ادامه کار، هزینه زندگی در هلند، پرداخت حقوق کارمندان در هلند و مالیات وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هر کسی که حقوقی تا 69398€ (یورو) در سال دریافت کند، 37.07% مالیات پرداخت خواهد کرد (از 37%). همچنین خبرهای خوبی برای کارآفرینان وجود دارد، زیرا نرخ مالیات شرکتی پایین 15% برای سود حداکثر 395000€ (یورو) اعمال می شود.

مراحل نوآفرینی در هلند

آیا از نظر قانونی حق راه اندازی کسب و کار در منطقه آمستردام (یا جاهای دیگر در هلند) را دارید

  • اتباع اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا: اگر تبعه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا (European Economic Area) یا یک شهروند سوئیس هستید، می توانید به صورت خوداشتغالی در هلند زندگی و کار کنید.
  • سایر نقاط جهان: اگر شهروند اتحادیه اروپا /EEA /سوئیس نیستید و اقامت دائم ندارید، باید با IND (یا یک وکیل) وضعیت فردی و حقوق اقامت خود را به دقت بررسی کنید.

از کسب و کارهای جدید در کشور استقبال می شود و دولت فعالانه فعالیت های تجاری را تشویق می کند؛ طیف وسیعی از گزینه‌های تامین مالی بخش عمومی، از جمله ابزارهای مالی توسط دولت ملی، مشوق‌ها در سطوح محلی، منطقه‌ای و اروپایی، و یارانه‌ ها وجود دارد که اغلب به یک زمینه، موضوع یا بخش خاصی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و نوآوری مرتبط است و یکی از اولین تصمیماتی که باید به عنوان یک صاحب کسب و کار گرفت این است که ساختار شرکت چگونه باید باشد.

شکل حقوقی آن به موضوعاتی از جمله اینکه آیا کسب و کار توسط یک یا چند مالک اداره می شود، شرکای مالی و غیره بستگی دارد. آنهایی که بدون پرسنل خوداشتغال می شوند – فریلنسرها یا ZZP – یک تجارت تک نفره هستند که به عنوان یک تاجر انحصاری یا eenmanszaak نیز شناخته می شود. لازم است آدرسی برای شرکتتان نیز انتخاب کنید؛ منطقه آمستردام دارای تنوع زیادی از فضاهای اداری و تجاری است، از فضاهای مدرن کار مشترک در مراکز راه اندازی تا فضای مرکزی خرده فروشی تا امکانات کاملاً مجهز شرکتی. اولویت های خود را مشخص کنید: آیا می خواهید در صحنه خلاق شهر غوطه ور شوید؟ به مراکز ICT یا خدمات مالی نزدیک باشید؟ آیا ارتباط خوبی با فرودگاه دارید؟

جایگاه نوآفرینی در کشور هلند

هلند کشور نوآوری است. آسیاب‌ های بادی، کانال ‌ها و لاله‌ ها ممکن است نماد باشند، اما فرهنگ معاصر و مبتکرانه ‌ای که محبوبیت و تحسین زیادی پیدا می‌ کند. از این هلند جدید در آیندهوون، آرنهم و روتردام دیدن کنید. کانون‌ های خلاقیت و نوآوری، با پایداری و عملکرد به عنوان ارزش ‌های اصلی نوآوری در هلند است. هلندی ها همیشه به آینده نگاه می کنند و می پرسند که چگونه می توان به گونه ای نوآوری کرد که به نفع همه باشد. طراحی هلندی با زیبایی شناسی براق، مینیمالیستی و غیر متعارف مشخص می شود. این نوآورانه و اغلب پایدار است، با بازیافت اقلام یا مواد به آنها روح تازه ای می بخشند.

کارآفرینان شغل ایجاد می کنند و رشد اقتصادی را تقویت می کنند. آنها همچنین محصولات جدیدی را توسعه می دهند که به مسائل اجتماعی می پردازد، مانند راه حل های مراقبت های بهداشتی دیجیتال که به مردم اجازه می دهد مدت بیشتری در خانه زندگی کنند. دولت با تأمین مالی بهتر و تحریک همکاری بین بخش خصوصی و بخش تحقیقاتی از بنگاه ‌های نوآورانه حمایت می ‌کند. همچنین در تلاش است تا پیوندهای بهتری بین آموزش و بازار کار ایجاد کند.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش نوآفرینی در هلند در سال های اخیر هستید:

سالنرخ افزایش
2022%20
2023%15
2024%17

ویزای نوآفرینان در هلند

کارآفرینانی که قصد اقامت در هلند را دارند باید تعدادی از شرایط را رعایت کنند؛ اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، معمولاً باید برای اجازه اقامت موقت (MVV) و دائم درخواست دهید. شاید شما یک استارت آپ نوآور باشید؛ در این صورت، ممکن است ویزای راه اندازی شرکت و نوآفرینی داشته باشید. در این مقاله راجع به نوآفرینی در هلند اطلاعاتی گردیده و طرفداران سرمایه گذاری در هلند می توانند برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات پرتکرار در باب نوآفرینی در هلند

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • هزینه نوآفرینی در هلند چگونه است؟ هزینه ایجاد یک شرکت استاندارد هلندی با مسئولیت محدود (NV) حدود 1850€ تا 3100€ (یورو) (بدون مالیات بر ارزش افزوده) است که شامل اساسنامه استاندارد به زبان هلندی و ترجمه انگلیسی است. علاوه بر سرمایه اولیه، مبالغی برای ادامه کار، هزینه زندگی در هلند، پرداخت حقوق کارمندان در هلند و مالیات وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هر کسی که حقوقی تا 69398€ (یورو) در سال دریافت کند، 37.07% مالیات پرداخت خواهد کرد (از 37%). همچنین خبرهای خوبی برای کارآفرینان وجود دارد، زیرا نرخ مالیات شرکتی پایین 15% برای سود حداکثر 395000€ (یورو) اعمال می شود.
  • جایگاه نوآفرینی در کشور هلند به چه صورت است؟ هلند کشور نوآوری است. آسیاب‌ های بادی، کانال ‌ها و لاله‌ ها ممکن است نماد باشند، اما فرهنگ معاصر و مبتکرانه ‌ای که محبوبیت و تحسین زیادی پیدا می‌ کند. از این هلند جدید در آیندهوون، آرنهم و روتردام دیدن کنید. کانون‌ های خلاقیت و نوآوری، با پایداری و عملکرد به عنوان ارزش ‌های اصلی نوآوری در هلند است. هلندی ها همیشه به آینده نگاه می کنند و می پرسند که چگونه می توان به گونه ای نوآوری کرد که به نفع همه باشد. طراحی هلندی با زیبایی شناسی براق، مینیمالیستی و غیر متعارف مشخص می شود. این نوآورانه و اغلب پایدار است، با بازیافت اقلام یا مواد به آنها روح تازه ای می بخشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *