ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در پرتغال

نوآفرینی در پرتغال

نوآفرینی در پرتغال در سال 2022 مزایایی دارد و همین مسئله باعث شده افرادی کنجکاو باشند در این خصوص بیشتر اطلاعات کسب نمایند. این کشور با داشتن یک مجموعه استعدادهای محلی که به دلیل عمق مهندسین خود مشهور است، همراه با سطح فوق العاده بالای مهارت زبان انگلیسی، به سرعت تبدیل به مقصدی برای شرکت های آمریکایی، بریتانیایی و آسیایی می شود که به دنبال نفوذ به بازارهای اروپایی هستند. در واقع، پرتغال مقصد استعدادهای مقرون به صرفه در پشته های فناوری مانند Python، Node، Angular،Go و React است. با توجه به فقدان یک بازار محلی معنی دار برای راه حل B2B SaaS و یک استخر مهندسی عمیق و مقرون به صرفه، این بخش یک انتخاب واضح برای بنیانگذاران استارتاپ خارجی است که به دنبال راه اندازی در پرتغال هستند. در حالی که صحنه عمدتاً B2B متمرکز است، برخی از بزرگترین داستان های موفقیت استارت آپ پرتغال، عملیات B2C هستند.

این کشور همچنین استارتاپ های نسبتا کمی در حوزه بلاک چین و فضای امنیت سایبری دارد؛ پرتغال به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا، دسترسی استارت آپ های مقیم را به تجارت و سرمایه گذاری بدون اصطکاک در 26 کشور اروپایی ارائه می دهد. با داشتن ارتباط پروازی عالی با قاره آمریکا و آسیا، این مکان عالی برای ایجاد دفتر مرکزی استارتاپ اروپایی شما است. اخذ اقامت پرتغال از طریق برنامه ویزای HQA همچنین به بنیانگذاران استارت آپی از کشورهای غیر EEA این امکان را می دهد که بدون ویزا در سراسر اتحادیه اروپا سفر کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • ویزای نوآفرینی در پرتغال چگونه به دست می آید؟
  • شروع نوآفرینی در پرتغال با توجه به قوانین سال 2022 چگونه می باشد؟

مزایای نوآفرینی در پرتغال

مزایای نوآفرینی در پرتغال

پیشتر به برخی از مزایای نوآفرینی در پرتغال اشاره شد؛ مثلا همین مسئله که عضوی از اتحادیه اروپا می باشد و اقتصاد نسبتا قدرتمندی دارد. از دیگر مزایای شروع این فرآیند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • راه روشن برای شهروندی، چون بنیانگذاران استارت آپی که برای ویزای راه اندازی HQA پرتغال درخواست میکنند، تنها پس از 5 سال می توانند واجد شرایط درخواست شهروندی شوند؛ در مقابل، بنیانگذارانی که اقامت اسپانیا را انتخاب می کنند، تنها پس از 10 سال (یا حتی بیشتر) واجد شرایط اخذ تابعیت خواهند بود.
  • استعدادهای مقرون به صرفه، پرتغال هزینه زندگی بسیار پایینی را ارائه میدهد (حداقل دستمزد این کشور تنها 665€ (یورو) در ماه در 2022 است). همراه با کیفیت بالای فارغ التحصیلانی که از موسسات آموزشی عالی خود بیرون می آیند و می توانند به پیشرفت نوآفرینان در پرتغال کمک کنند.
  • متخصصان حوزه فناوری پرتغال عموماً دارای اخلاق کاری عالی و انعطاف پذیر هستند؛ علاوه بر این، بنیانگذاران محلی معمولاً واجد شرایط هستند و اکثریت آنها حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
  • تسلط بالای زبان انگلیسی، در مقایسه با کشورهای رقیب مانند فرانسه، اسپانیا و ایتالیا، زبان انگلیسی در پرتغال بسیار بیشتر و با مهارت صحبت میشود.
  • سهولت انجام کسب و کار، در حدود یک دهه گذشته، تعدادی از دولت های پرتغال اولویت قرار دادن این کشور در مسیر شکوفایی اقتصادی بیشتر بوده اند؛ معرفی این کشور به عنوان یک مقصد ترجیحی اتحادیه اروپا برای استارت آپهای خارجی یک اولویت کلیدی دولتمردان پرتغال بوده است.
  • پرتغال از نظر نوآوری (2021) در رتبه 31 جهان، از نظر کارآفرینی (2022) در رتبه 31 قرار گرفت و پیش بینی میشود که این کشور تا پایان سال 2022 از نظر سهولت انجام تجارت در رتبه 26 قرار گیرد.

نمودار زیر نمایانگر نرخ تورم در پرتغال میباشد:

نرخ تورم در پرتغال

هزینه لازم برای نوآفرینی در پرتغال

راه اندازی کسب و کار در پرتغال هزینه ای معادل 360€ (یورو) دارد که باید در زمان تشکیل شرکت به صورت نقدی، نقدی یا چک گواهی شده یا بانکی که دستور موسسه ثبت احوال و دفاتر اسناد رسمی (IRN) را صادر می کند، پرداخت شود. سطح کارآفرینی در پرتغال هنوز نسبتاً پایین است، اما بیشتر مشاغل کوچک هستند. این بدان معناست که ممکن است به اندازه ای که انتظار داشتید درآمد کسب نکنید و باید با یک طرح تجاری قوی وارد امور شوید. در حالی که اجاره بلندمدت فضای تجاری در لیسبون می‌تواند تا 80% ارزان‌تر از مکان‌های اجاره استارت‌آپ ترجیحی لندن باشد، روند کار از راه دور احتمالاً باقی خواهد ماند؛ به ویژه در فضای فناوری.

اخذ اقامت پرتغال با سرمایه گذاری

به منظور مهاجرت به پرتغال امکان اخذ ویزای نوآفرینی در سال 2022 وجود دارد. شرایط لازم برای ویزای استارتاپ پرتغال عبارت هستند از:

  • ایجاد و توسعه یک سرمایه گذاری تجاری نوآورانه
  • تضمین تعهد یک انکوباتور تجاری تحت حمایت دولت در پرتغال با مشارکت تسهیلات تحقیق و توسعه
  • تحت یک دوره 3 ساله
  • اثبات عدم سوء پیشینه متقاضی

علیرغم امکان اخذ ویزای نوآفرینی در پرتغال پیشنهاد می شود افراد یا ابتدائا به تحصیل در پرتغال بپردازند، یا روش های امن تر سرمایه گذاری را انتخاب نمایند. مثلا با خرید ملکی به ارزش حداقل 350000€ (یورو) یا در صورت داشتن تمکن مالی 500000€ (یورو) اقامت پرتغال را برای خود و خانواده درجه یک بدست آورند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالاتی در خصوص نوآفرینی در پرتغال و قوانین مرتبط در سال 2022 اشاره شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *