هزینه زندگی

هزینه زندگی در دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا در سال 2024 ارزان و مقرون به صرفه بوده و همین امر انگیزه خوبی برای اخذ پذیرش از این کشور محسوب می شود. البته نباید از این نکته مهم نیز غافل شد که این هزینه بیش از هر چیزی به محل زندگی افراد و نیز سبک زندگی آنها بستگی دارد. بر طبق آمار، متوسط ماهیانه هزینه زندگی دانشجویی در دومینیکا $1500 (دلار) می باشد. اما هزینه دانشگاهی در دومینیکا بیش از هر چیزی به نوع دانشگاه مورد نظرتان بستگی دارد. عزیزان در جریان باشند که یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت دومینیکا از طریق برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا می باشد. برای مشاوره جهت سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت دوم از کشور دومینیکا نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • آیا شرایط تحصیل در دومینیکا مناسب است؟
  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور چگونه است؟
  • آیا می توانید اقامت پس از تحصیل دومینیکا را به دست آورید؟

درباره دومینیکا و تحصیل در این کشور

دومینیکا Dominica کشوری جزیره ای و بسیار خوش آب و هوا در حوزه کارائیب می باشد که گاه با عنوان کشور مشترک المنافع دومینیکا به پایتختی روسو شناخته می شود. جالب است بدانید که دومینیکا زمانی مستعمره بریتانیا بوده و از سال 1978 میلادی استقلال خود را از بریتانیا کسب کرده و نکته مهم دیگر اینکه واحد پولی آن دلار کارائیب شرقی (XCD) می باشد. نکته جالب دیگر هم اینکه دومینیکا در جهان به خاطر اعطای پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری نیز معروف است. در تصویر زیر می توان با موقعیت دومینیکا در سال 2024 آشنا شد:

موقعیت دومینیکا

این کشور کوچک دارای سیستم دانشگاهی با کیفیت و مطلوبی نیز می باشد و تحصیل در هر سه مقطع تحصیلی در آن میسر است. علی الخصوص اینکه تحصیل در دومینیکا به زبان انگلیسی بوده و در ثانی هزینه تحصیل درآن هم مقرون به صرفه تر می باشد. از جمله دانشگاه های معروف دومینیکا نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کالج دولتی دومینیکا
  • دانشگاه روس
  • دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی
  • دانشگاه ال سینتز

هزینه های کلی زندگی در دومینیکا در 20234

ابتدا قبل از هر چیزی باید بدانید که پول رایج و رسمی دومینیکا، دلار کارائیب شرقی (EC$) است. در واقع آگاهی از فاکتور هزینه زندگی در دومینیکا می تواند یکی از بهترین ابزارهای ارزیابی شرایط و کیفیت زندگی در این کشور حوزه کارائیب باشد. طی سال 2024 هزینه زندگی در کشور دومینیکا که شامل هزینه غذا، اجاره مسکن، حمل و نقل و غیره است با توجه به سبک زندگی افراد و شهر محل اقامتشان ماهانه بین 750$ تا 1100$ (دلار آمریکا) است. در راستای مهاجرت به دومینیکا موضوع هزینه زندگی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وضعیت هزینه زندگی در دومینیکا

یکی از موضوعات مهم درباب تحصیل در دومینیکا که ذهن اغلب دانشجویان را هم به خود مشغول کرده، هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا می باشد. در اینجا ما به طور جداگانه ای به بررسی هزینه زندگی و هزینه تحصیل دانشجویان در کشور دومینیکا می پردازیم. با توجه به آمارهای دقیق در سال 2024، متوسط ماهیانه هزینه زندگی دانشجوئی در دومینیکا $1500 (دلار) می باشد. در جدول زیر به برخی از هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در دومینیکا می پردازیم:

نوع/ آیتم هزینههزینه به دلار آمریکا
هزینه یک وعده غذا در رستوران4.44$
یک لیتر شیر2.50$
یک عدد نان تازه سفید 500 گرمی2.07$
یک کیلو برنج1.34$
یک کیلو فیله مرغ4.63$
حمل و نقل ماهیانه18.50$
یک کیلو گوشت گوساله8.14$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل)1.11$
یک لیتر بنزین1.13$
آپارتمان یک خواب وسط شهر481.03$
آپارتمان یک خواب بیرون شهر240.51$

اطلاعات بیشتر در باب سوپرمارکت های حلال در دومینیکا

هزینه تحصیل در دومینیکا نیز همانند هزینه زندگی در این کشور ارزان و مقرون به صرفه می باشد و دانشجویان خارجی از این نظر هم دغدغه کمتری خواهند داشت. مثلا متوسط هزینه تحصیل در دوره کارشناسی کالج هنر و علوم روزاری با 12 الی 18 واحد درسی حدود $17475 (دلار) می باشد. در جدول زیر می توان با متوسط شهریه دانشگاه های مختلف در دومینیکا آشنا شد:

دانشگاههزینه تحصیلی به ازای هر واحد درسی
کالج هنر و علوم روزاری$1167 (دلار)
کالج علوم اجتماعی کاربردی$125 (دلار)
کالج علوم بهداشتی بورا$1005 (دلار)

مقایسه هزینه زندگی در دومینیکا و کشورهای دیگر

آن چه که در اولین بررسی از هزینه زندگی در دومینیکا بر می آید، اشاره به این نکته مهم است که هزینه های زندگی در این کشور علی الخصوص در روسئو پایتخت آن به مراتب ارزانتر از بقیه کشورها و مقاصد مهاجرتی معروف همانند هزینه زندگی در ایتالیا یا آمریکا است. اما هنوز مقدار آماری شاخص هزینه زندگی در کشور دومینیکا معلوم نیست. اما با انجام مقایسه های تطبیقی با سایر کشورهای دنیا نتایج زیر به دست می آید:

  • هزینه زندگی در روسئو (پایتخت دومینیکا) مشابه هزینه زندگی در بغداد است.
  • هزینه زندگی در روسئو در حدود 15% ارزانتر از ارآی پنسلوانیا است.
  • هزینه زندگی در روسئو در حدود 20% ارزانتر از سئول پایتخت کره جنوبی است.
  • هزینه زندگی در روسئو حدودا 19% ارزانتر از رجینا ایتالیا است.
  • هزینه زندگی در روسئو حدود 25% ارزانتر از بیرمنگام انگلستان است.
  • همچنین هزینه زندگی در روسئو 12% ارزانتر از سان ژوزه در کاستا ریکا است.

مقایسه هزینه زندگی در دومینیکا و کشورهای دیگر

مراقبت های بهداشتی بخشی از هزینه زندگی در دومینیکا

تمامی متققاضیانی که به دنبال مهاجرت به دومینیکا هستند، باید قبل از ورود به این کشور با هزینه زندگی در دومینیکا به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی آشنا شوند. هزینه مراقبت های بهداشتی در دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای حوزه کارائیب بسیار مقرون به صرفه تر است. از سوی دیگر، درکنار پایین بودن هزینه مراقبت های بهداشتی در دومینیکا، کیفیت بالایی را در این حوزه به اتباع کشورهای خارجی ارائه می دهند. علاوه بر این سیستم مراقبت های بهداشتی در دومینیکا بسیار کارآمد است.

نکته قبال توجه در خصوص هزینه مراقبت های بهداشتی در دومینیکا این است که، شهروندان این کشور از پرداخت هزینه درمان با بیمه درمانی معاف هستند. اما به طور کلی هزینه مراقبت های بهداشتی در دومینیکا برای یک تبعه خارجی در این کشور حدود 1900XCD تا 2500XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه می باشد. همچنین در تمام شهرها و روستاها می توانید مراکز سلامتی پیشرفته ای را در دومینیکا پیدا کنید. طبق آمار به دست آمده در کل 37 مرکز سلامت و تندرستی، 4 بیمارستان دولتی، 1 بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان روانپزشکی در دومینیکا وجود دارد. تمامی شهروندان و ساکنان دومینیکا می توانند از شرایط درمان رایگان در مراکز بهداشتی بهره مند شوند.

هزینه زندگی در دومینیکا در بخش اقامتگاه

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ادامه زندگی در دومینیکا هستند، در قدم اول باید با هزینه زندگی در دومینیکا، به ویژه در بخش اقامتگاه آشنا شوند. زیرا هزینه اقامتگاه ها در دومینیکا، بخش عمده ای از بودجه ماهانه افراد را در این کشور به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر خانواده های اتباع خارجی در دومینیکا، در طول ماه با هزینه های گوناگونی در خصوص اقامتگاه های دومینیکایی مواجه هستند. اما نگران نباشید، زیرا هزینه زندگی در دومینیکا به ویژه در بخش اقامتگاه، بسیار پایین تر از کشورهای همسایه می باشد.

البته لازم به ذکر است که بدانید به دلیل بالا بودن هزینه های خرید املاک در این کشور به دلیل جمعیت بالای چین، اغلب مهاجران در دومینیکا از اقامتگاه های اجاره ای در این کشور استفاده می کنند. به این نکته مهم نیز در خصوص هزینه زندگی در دومینیکا به ویژه در بخش اقامتگاه توجه فرمایید که، هزینه اقامتگاه در این کشور بسته به منطقه مورد نظر متقاضیان برای زندگی متفاوت خواهد بود. به طور مثال، هزینه اجاره اقامتگاه در مرکز دومینیکا به نسبت سایر شهرهای این کشور بالاتر خواهد بود.

برای اینکه بیشتر با هزینه هزینه اجاره اقامتگاه های مختلف در دومینیکا آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مختلف اقامتگاه های اجاره ای در دومینیکاهزینه اجاره ماهانه به (دلار کارائیب شرقی)
واحد مسکونی 1 خوابه در مرکز شهر1100XCD
واحد مسکونی 1 خوابه خارج از شهر790XCD
واحد مسکونی 2 خوابه در مرکز شهر1600XCD
واحد مسکونی 2 خوابه خارج از شهر990XCD

کار دانشجویی برای پوشش هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا

یکی از اصلی ترین عواملی که موجب پوشش بخش اصلی هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا می شود، انجام کار دانشجویی در این کشور می باشد. به بعرات دیگر، کار دانشجویی در دومینیکا در کنار مزیت های ویژه ای که برای دانشجویان به همراه دارد، موجب پوشش بخشی از هزینه زندگی و تحصیل در این کشور می شود. دولت دومینیکا با همکاری دانشگاه های این کشور برای افرادی که به دنبال کار حین تحصیل در دومینکا هستند، مشاغل دانشجویی گسترده ای را ارائه کرده اند.

برخی از مهمترین مشاغل دانشجویی برای متقاضیان کار حین تحصیل در دومینیکا عبارت اند از:

مهمترین مشاغل دانشجویی برای متقاضیان کار حین تحصیل در دومینیکا

هزینه تحصیل رشته پزشکی در دومینیکا چقدر است؟

دانشگاه All saints university یکی از دانشگاه های پزشکی برتر در دومینیکاست که با حدود 20 سال سابقه آموزشی درحال جذب دانشجویان پزشکی از سراسر جهان می باشد. لازم است بدانید که برنامه های پزشکی این دانشگاه در دومینیکا شامل برنامه های 4 ساله و 5 ساله و به زبان انگلیسی می باشد. برای اطلاع از شرایط هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا در سال 2024 به لیست زیر مراجعه نمائید:

هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا

هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا و فرصت های دانشجوئی

پس از اطلاع در خصوص وضعیت هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا، اکنون بهتر است کمی هم درباره فرصت های دانشجوئی یعنی کار دانشجوئی و بورس تحصیلی نیز صحبت کنیم. آیا اصلا امکان کار پاره وقت برای دانشجویان خارجی در دومینیکا فراهم است؟ بورس تحصیلی چطور؟ اول از همه باید این نکته مهم مدنظرتان قرار گیرد که هیچ محدودیتی برای انجام کار پاره وقت یا Part-time work در دومینیکا وجود ندارد و دانشجویان از این طریق می توانند بخشی از هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا 2024 را کسب کنند. علاوه بر این لیستی از بورسیه تحصیلی نیز در دومینیکا برای متقاضیان به شرح ذیل فراهم است:

عنوان برنامه بورس تحصیلیتاریخ شروع ثبت نامتاریخ انقضاء
سازمان بورس های کشورهای آمریکایی (OAS)6 می سال 202421 جولای سال 2024
کورس های آموزشی بین المللی سالانه تایلند (AITC) سال 202421 آوریل سال 202431 دسامبر سال 2024
برنامه دانشجویان خارجی فولبرایت برای باربادوس و کارائیب شرقی 202410 مارس سال 202430 ژانویه سال 2024

شرایط استثنائی اخذ پاسپورت دوم از دومینیکا

شما با سرمایه گذاری در دومینیکا نه تنها اقامت دائم خود و اعضای خانواده اتان را تضمین می کنید بلکه می توانید به پاسپورت این کشور هم دست یابید. پاسپورتی که در سال 2024 در رده 33 جهانی قرار داشته و دارندگان آن هم می توانند به 143 کشور جهان معاف از روادید سفر کنند. از مهمترین این کشورها نیز می توان به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، آمریکا، استرالیا و کانادا اشاره نمود. اکنون همراه با شما به بررسی برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا (مصوب سال 1993) با مدت رسیدگی ماکسیمم 6 ماه و برگشت سرمایه 5 ساله به شرح ذیل می پردازیم:

برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا

نابراین شما به عنوان یک سرمایه گذار خارجی می توانید از 2 طریق خرید ملک به ارزش بیش از $200000 (دلار) در دومینیکا و یا اعطای کمک مالی به صندوق توسعه ملی دومینیکا به مبلغ حداقل $100000 (دلار) کل خانواده خود را مشمول دریافت پاسپورت دوم دومینیکا کرده و از مزایای شهروندی این کشور توریستی و زیبا بهره مند شوید. بهتر است بدانید که تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کامل دارند تا راهنمائی و هدایت پرونده مهاجرتی شما برای اخذ پاسپورت دوم کشور دومینیکا را برعهده بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص هزینه زندگی و تحصیل در دومینکا، قصد داریم تا در این بخش از مقاله به برخی از کلیدی ترین آنها پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا برای اتباع خارجی مطلوب است؟ برای کشورهای جهان سومی یا کشورهای ثالث، که به دومینیکا مهاجرت می کنند، هزینه تحصیل و زندگی بسیار به نظر می آید.
  • هزینه زندگی و تحصیل در دومینکا به نسبت ایالات متحده آمریکا چگونه است؟ هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا به نسبت ایالات متحده آمریکا، به مراتب پایین تر خواهد بود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *