ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان

دانشجویان خارجی میتوانند جهت تحصیل داروسازی در مجارستان اقدام نمایند که خوشبختانه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته وجود دارد. دانشجویان ایرانی می توانند با اخذ مدرک دیپلم شرایط ورود به کالج یکساله قبل از دوره داروسازی را در مجارستان فراهم سازند. در مورد جایگاه دانشگاه های این کشور می توان گفت که جایگاه دانشگاه های این کشور جزء 10 کشور برتر مربوط به تخصص های دارویی محسوب می شود. سطح کیفیت آموزش و تدریس و همچنین مطالعات مربوط به تحصیل داروسازی در این کشور با کلیه استانداردهای به روز جهانی دارای مطابقت می باشد.

رشته داروسازی یکی از پردرآمدترین رشته های تحصیلی در سراسر دنیا محسوب می شود. به صورتی که در هر سال شغل داروسازی در میان لیست مشاغل اصلی اکثر کشورهایی که اقدام به پذیرش مهاجر می کنند وجود دارد. تحصیل در رشته داروسازی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اطراف، ایالات متحده و کشور کانادا ارزان تر می باشد. زبان تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی می باشد که باعث می شود جایگاه ویژه ای بین دانشجوهای بین المللی داشته باشد. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص تحصیل داروسازی در مجارستان ارائه گشته است.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در مجارستان

اهمیت آموزش رشته داروسازی در مجارستان

رشته داروسازی به غیر از تمرکز داشتن در زمینه های درمانی، توانسته در زمینه هایی مانند بهداشت همچون تولید مواد آرایشی و بهداشتی دارای فعالیت قابل توجه و چشم گیری باشد. این موضوع باعث شده که این رشته هر ساله بتواند سود زیاد و قابل توجهی را برای شرکت هایی که در زمینه تولید مواد آرایش و بهداشتی و دارویی فعالیت دارند داشته باشد. پس می توان گفت در دنیای امروزی نقش داروسازی در گرایش های متفاوتی بازار کار دارد و این همان نکته ای است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به دنبال آن هستند.

نحوه تحصیل در این رشته معمولا در نظام های آموزشی از هم متفاوت است، در برخی کشورها شرایط تحصیل داروسازی به صورت پیوسته است و در برخی می توان از مقاطع لیسانس شروع به تحصیل نمود. دانشگاه های علوم پزشکی کشور مجارستان در رشته داروسازی دارای سابقه و قدمت کهن می باشد. مدت زمان لازم برای تحصیل داروسازی در این کشور به میزان 5 سال یا (10 ترم) عنوان شده است.

بررسی تایید یا عدم تایید داروسازی مجارستان در ایران

تحصیل در مجارستان به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی بسیار پر طرفدار است. از جمله دانشگاه های این کشور که توانسته اند مورد تائید وزارت بهداشت کشورمان قرار بگیرند عبارتند از:

  • دانشگاه علوم پزشکی پچ
  • دانشگاه علوم پزشکی سگد
  • دانشگاه علوم پزشکی دبرسن
  • دانشگاه سملوایز

شرط لازم برای موفقیت در شروع نمودن رشته داروسازی در این کشور به همراه داشتن دیپلم تجربی و پیش دانشگاهی یا همان دیپلم 12 ساله است. ناگفته نماند شخص متقاضی تحصیل داروسازی در مجارستان ملزم به شرکت در دوره پیش پزشکی می باشد. با این توضیح که مدت زمان لازم برای سپری نمودن این دوره به میزان یک سال تمام می باشد. در نهایت کلیه دانش آموزان بعد از موفقیت در به پایان رساندن این دوره با در نظر گرفتن کلیه نمرات اخذ شده و شرکت در آزمون، قادر به به ورود به دانشگاه ها می باشند.

داروسازی عمومی در مجارستان

مجارستان در حدود 10 میلیون سکنه دارد و در حدود 8200 داروساز می باشد. اکثر این داروسازها دارای مدرک آکادمیک معتبر هستند. هر داروساز در مجارستان دارای یک آزمایشگاه است. در این رشته عمده تمرکز بر روی روش های عملی است. کلیه داروها، حتی OTC در حیطه تخصصی داروساز می باشد که همین امر به داروسازان اجازه می دهد که روابط و بر هم کنش های درمانی را مدیریت کرده و توصیه های مناسبی را ارائه دهند.

از زمان معرفی قانون جدید در سال 2011، قوانین ناظر بر مالکیت شرکت داروسازی در مجارستان هر سال دقیق تر شده است، که همین منجر به ایجاد یکی از رژیم های بسیار سخت گیرانه تر در اروپا شده است. هدف فوری قوانین سخت گیرانه حفاظت از منافع و سودهای داروسازان و داروشناسان خصوصی محلی توسط جداسازی زنجیره های شرکت های داروسازی غیرمجاری از بازار مجارستان می باشد. سرمایه گذاران سازمانی در شرکت های داروسازی موجود ملزم شده ند که یک متخصص داروسازی را به عنوان مدیر شرکت داروسازی منصوب کرده و حداقل هم 25% از سهام را به مدیر یا سایر شرکت های داروسازی خصوصی دیگر بفروشند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته داروسازی در مجارستان

نرخ بیکاری در مجارستان تنها 3.6% است در نتیجه فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور شانس خوبی برای پیدا کردن کار حین و پس از تحصیل دارند. منتهی کسانی که موفق شوند در دانشگاه های برتر این کشور تحصیل کنند، شانس بالاتری برای داشتن مشاغل پردرآمدتر در مجارستان خواهند داشت.

برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در مجارستان عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های مجارستانشهری که دانشگاه در آن واقع شده است
1Eötvös Loránd TudományegyetemBudapest
2Debreceni EgyetemDebrecen
3Szegedi TudományegyetemSzeged
4Pécsi TudományegyetemPécs
5Szent István EgyetemGödöllo

مزایای تحصیل داروسازی در مجارستان

مزایای اخذ پذیرش رشته داروسازی در مجارستان

تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان مزایای زیادی دارد، از جمله آن ها عبارتند از:

  • تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه
  • مورد تایید بودن مدرک این رشته در سرتاسر دنیا
  • امکان دریافت نمودن بورسیه به سایر کشورهای اطراف این کشور
  • هزینه پایین تحصیل در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • امکان ارائه مدرک دکترا که به صورت حرفه ای در زمان بعد از فارغ التحصیلی
  • عضویت دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان در سازمان بهداشت جهانی
  • امکان ادامه تحصیل و کار در کلیه کشورهای اروپایی، انگلستان، آمریکا و کانادا
  • وجود امکان اشتغال به کار بعد از موفقیت در رشته داروسازی در سراسر کل قاره
  • عضو بودن کلیه دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان در سازمان بهداشت جهانی
  • امکان خرید ملک به نام خود دانشجو و همچنین کلیه اعضای خانواده دانشجو

مزایای تحصیل داروسازی در مجارستان

مدت زمان لازم برای رشته داروسازی در مجارستان

مدت زمان لازم برای تحصیل رشته داروسازی در این کشور به میزان 5 سال می باشد. البته در حالتی که فرد بخواهد مدرک دکترای داروسازی را دریافت کند. زیرا امکان تحصیل در این رشته در دوره های آموزشی یکساله و مقطع کارشناسی 4 ساله نیز وجود دارد. دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه بایستی در آزمون دانشگاه شرکت نمایند که اکثر دانشجویان را ملزم به گذراندن یک دوره یک ساله کالج پیش پزشکی خواهند بود، پس از اتمام این دوره دانشجویان برای شرکت در آزمون ورود به رشته داروسازی مهیا خواهند شد. دانشجویان با موفقیت در کسب نمودن نمره قبولی در این آزمون قادر به ورود به دانشگاه می باشند. بعد از تحصیل داروسازی امکان تبدیل ویزای تحصیلی به برنامه های اقامتی و اخذ ویزای کاری وجود دارد. می توان در صنعت، بیزینس، بهداشت و درمان و موارد دیگر از مدرک داروسازی استفاده کرد.

رشته داروسازی در مقطع تحصیلات تکمیلی مجارستان

2 رشته اصلی داروشناسی پس از اخذ مدرک لیسانس در مجارستان عبارتند از: تخصص داوشناسی، برنامه های دکتری. کلیه دانشجویان داروسازی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بایستی در تحصیلات پیوسته (CE) یا آموزش طولانی (LLL) شرکت کنند و مقدار امتیازات توصیه شده را کسب کنند. البته، این برای همه داروسازها الزامی نیست. دروس دکترا داروسازی در مجارستان به زبان انگلیسی تدریس شده و مدت تحصیل در این مقطع نیزدرحدود 5 سال می باشد.

برنامه تحصیلی در رشته داروسازی در مجارستان

علاقه مندان به اعزام دانشجو به مجارستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص داروسازی در مجارستان

متقاصیان تحصیل داروسازی در مجارستان سوالات زیر را مطرح میکنند:

  • هزینه تحصیل داروسازی در مجارستان چه مقدار است؟ این هزینه را می توان سالیانه در حدود 14000€ (یورو) ارزیابی کرد.
  • آیا امکان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در مجارستان وجود دارد؟ یکی از مزیت های کلی تحصیل در مجارستان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است.
  • آیا برای تحصیل در رشته های پزشکی در کشور مجارستان به دوره های پیش پزشکی نیاز است؟ همه افراد پس از دریافت دیپلم 12 ساله باید در دوره های پیش پزشکی شرکت کنند.
  • آیا شرکت در دوره های داروسازی در مجارستان نیاز به آزمون ورودی دارد؟ همه افرادی که قصد ورود به رشته داروسازی را دارند، باید در آزمون ورودی هر دانشگاه شرکت کنند.
5/5 - (26 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در مجارستان

  1. آیدا گفت:

    با سلام وقت بخیر من 19 سالمه و دیپلم ریاضی دارم اما میخوام دارم بخونم امکان داره بتونم داروسازی بخونم تو مجارستان به زبان انگلیسی ؟ معدلمم 19 هست و زبانمم خیلی خوب هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید و مشکلی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *