ویزای تحصیلی

هزینه تحصیل در آتلانتیک

هزینه تحصیل در آتلانتیک

تحصیل در دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا جذابیت های خاص خود را دارد و یکی از این جذابیت ها نیز پایین بودن هزینه تحصیل در آتلانتیک می باشد. موضوعی که در این مقاله به بررسی و تحلیل بیشتر آن موضوع می پردازیم. البته باید در این مورد متذکر شد که هزینه تحصیل در این منطقه از کانادا که شامل چهار استان شرقی کاناداست از یک توزیع یکسانی برخوردار نمی باشد. بنابراین سطح هزینه تحصیل از استانی به استان دیگر و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و حتی از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت می باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمائی تمامی متقاضیان محترم درخصوص نحوه اخذ پذیرش و درخواست ویزای تحصیلی کانادا می باشیم.

اهمیت تحصیل در آتلانتیک کانادا

در طی سال های اخیر به دلیل اشباع دانشجو و سختی پذیرش از دانشگاه های صاحب نام کانادا در استان هایی مثل استان بریتیش کلمبیا، اونتاریو و کبک اغلب دانشجویان متمایل به تحصیل در منطقه آتلانتیک کانادا شده اند. منطقه مذکور شامل چهار استان نوآسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرونزویک و نیوفوندلند و لابرادور می باشد که تحصیل در دانشگاه های این استان های کانادا مدنظر اکثر دانشجویان خارجی است.

اما دلایل این امر را می توان در موارد زیر جست و جو کرد:

  • هزینه تحصیل پایین
  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • اخذ اقامت آسان پس از اتمام تحصیلات
  • دریافت اقامت خانوادگی
  • امکان دریافت بورس تحصیلی
  • امکان انجام کار دانشجوئی و غیره

باید توجه داشت که مخصوصا پس از طرح پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIPP) که فارغ التحصیلان از دانشگاه های منطقه آتلانتیک را جزء واجدین شرایط اخذ اقامت دائم کانادا میداند، اهمیت تحصیل در آتلانتیک بیشتر و بیشتر شده است.

شرایط تحصیل در آتلانتیک کانادا

تحصیل در کشور کانادا و دانشگاه های معروف و رتبه بالای این کشور آرزوی هر دانشجوئی است. اما تمام سیستم آموزش عالی کانادا مختص و متمرکز بر روی 3 دانشگاه مادر در استان های اونتاریو، کبک یا بریتیش کلمبیا یعنی دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک گیل نمی باشد. بلکه منطقه آتلانتیک کانادا نیز دارای دانشگاه های صاحب نام و صاحب سبک بسیاری است که هم به لحاظ کیفیت آموزشی و هم به لحاظ هزینه تحصیل جزء برترین دانشگاه های کانادا نیز محسوب می شوند. ا

ز جمله این دانشگاه ها می توان به موارد زیر مطابق رنکینگ دانشگاه های جهان (QS) اشاره کرد:

نام دانشگاهرتبه بین الملل
دانشگاه دالهوزی (استان نوآ اسکوشیا)298
دانشگاه مموریال (استان نیوفاند لند)650 الی 641

برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های سطح آتلانتیک ارائه مدرک دیپلم متوسطه و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره 6 تا 6.5 الزامی است. همچنین ارائه پاسپورت معتبر، فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مربوطه، توصیه نامه و انگیزه نامه نیز از جمله ضروریات درخواست پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آتلانتیک محسوب می شود.

هزینه اخذ ویزا برای تحصیل در آتلانتیک

هزینه اخذ ویزا برای تحصیل در آتلانتیک

درخواست ویزای تحصیلی کانادا مرحله یا گام آخر از فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های منطقه آتلانتیک می باشد. در این مرحله دانشجویان بایستی به محض دریافت نامه پذیرش از موسسه آموزشی معین (DLI) با تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی و تهیه و تدارک مدارک لازم به سفارت کانادا در ترکیه مراجعه نمایند.

اما مدارک مورد نیاز دانشجویان برای تحویل به سفارت کشور کانادا از این قرار است:

  • اسکن پاسپورت معتبر
  • تاییدیه عدم وجود پیشینه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی و جدید
  • معاینات پزشکی
  • گواهی اثبات تمکن مالی متقاضی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه در کشور کانادا
  • انگیزه نامه

اما در اینجا به توضیح در اینباره می پردازیم که میزان تمکن مالی جهت اثبات برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر می باشد. این سوالی است که توسط اکثر دانشجویان پرسیده می شود. مطابق قوانین کشور کانادا، مقدار تمکن مالی از این قرار است:

اشخاصی که به کانادا مسافرت می کنندمقدار بودجه سالیانه مورد نیاز به دلارمقدار بودجه ماهیانه مورد نیاز به دلار
دانشجو10000$833$
اولین عضو خانواده4000$333$
هر عضو دیگر خانواده همراه دانشجو3000$255$

بررسی هزینه تحصیل در آتلانتیک

مسلما تحصیل در استان های چهارگانه منطقه آتلانتیک می تواند جذابیت های فراوانی برای متقاضیان محترم داشته باشد. در این میان، آگاهی از سطح هزینه تحصیل در آتلانتیک می تواند در ارزیابی دقیق شرایط به دانشجویان کمک کند. سطح شهریه ها در آتلانتی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر کاملا متفاوت است.

از همین رو و برای انجام مقایسه آماری بهتر از سطح هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا ما در اینجا شما عزیزان را به نمودار زیر ارجاع می دهیم:

سطح متوسط شهریه دانشجویان بین المللی در دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا

 

همان طوری که ملاحظه کردید، هزینه تحصیل در اغلب دانشگاه های معروف منطقه آتلانتیک تقریبا با اندکی تفاوت نزدیک به هم می باشد.

بررسی هزینه زندگی برای تحصیل در آتلانتیک

در پایان این مقاله لازم است که دانشجویان و متقاضیان عزیز با هزینه زندگی در منطقه آتلانتیک کانادا آشنا شوند. برای ارزیابی سطح هزینه زندگی دانشجوئی در منطقه آتلانتیک کانادا ابتداء بایستی هزینه زندگی در کل کانادا را مورد بررسی و سپس به سراغ مقایسه این دو باهم پرداخت. پیش بینی ها نشان دهنده آن است که هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در کشور کانادا  بین 9000 تا 12000CA$ (دلار کانادا) در ماه باشد. اما متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در منطقه آتلانتیک کمی پایین تر از این مقدار یعنی بین  8000 تا 10000CA$ (دلار کانادا) باشد.

دانشجویان عزیز می توانند برای مشاهده توزیع درصدی هزینه های خود در منطقه آتلانتیک از نمودار زیر بهره گیرند:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در منطقه آتلانتیک

ناگفته نماند که دانشجویان خارجی برای تامین بخشی از مخارج تحصیلی خود در آتلانتیک بدون اخذ مجوز کار می توانند کار خارج از محدوده دانشگاه یا Off campus انجام دهند. دانشجویان برای انجام این کار فقط حدود 20 ساعت در هفته وقت قانونی دارند.

هزینه تحصیل در آتلانتیک در بخش های مختلف

بر خلاف اغلب مناطق کانادا، هزینه تحصیل در مناطق آتلانتیک بسیار مقرون به صرفه تر از سایر استان های کانادا می باشد. البته لازم به ذکر است که، هزینه تحصیل در کانادا به ویژه در منطقه آتلانتیک به بخش های مختلفی تقسیم می شود که تمامی متقاضیان قبل از مهاجرت به کانادا باید به خوبی با آنها آشنا شوند. این هزینه ها شامل موارد ذکر شده در تصویر زیر می شود:

بخش های مختلف هزینه های تحصیلی در آتلانتیکتوضیحات
بیمه درمانیدانشجویانی که با پوشش مستند از منبع دیگری انصراف نمی دهند، هزینه های اضافی برای بیمه درمانی دانشجویی خواهند داشت.
هزینه های فارغ التحصیلیهزینه شهریه تحصیلات تکمیلی برای فارغ التحصیلی در آتلانتیک دو سوم نرخ کارشناسی در این کشور است، که باید به طور کامل پرداخت شود.
هزینه ثبت نام دانشجویان بین المللیمعمولا هزینه های متفرقه اضافی برای دانشجویان بین المللی جهت ثبت نام ارائه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به انواع روش های مهاجرت به کانادا و نیز شرایط و نحوه درخواست ویزای کاری کانادا حتما از مشاوره های حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالاتی درباب هزینه تحصیل در آتلانتیک

سوالاتی که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در منطقه آتلانتیک کانادا می پرسند بدین قرار است:

  • از جمله برترین دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا کدامند؟ دانشگاه دالهوزی در استان نوآ اسکوشیا و دانشگاه مموریال در استان نیوفوندلند از جمله برترین های آتلانتیک محسوب می شوند.
  • شرط مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های آتلانتیک چیست؟ ارائه مدرک زبان انگلیسی IELTS بالای 6.
  • مبلغ لازم برای اثبات تمکن مالی برای هر دانشجوی خارجی جهت تحصیل در آتلانتیک کانادا چقدر است؟ این مبلغ در سال جدید حدود 10000$ (دلار) می باشد.
  • آیا دانشجویان خارجی برای تامین هزینه تحصیل در آتلانتیک مجاز به کار هستند؟ بله، دارندگان ویزای تحصیلی کانادا حداکثر تا 20 ساعت در هفته مجاز به کار دانشجوئی از نوع نیمه وقت آن هستند.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *