ویزای تحصیلی

تحصیل در اکوادور

تحصیل در اکوادور

کشور اکوادور با نام رسمی جمهوری اکوادور واقع در شمال غربی امریکای جنوبی جمعیتی در حدود 15 میلیون نفر را داراست و پایتخت آن شهر کیتو می‌باشد. تحصیل در اکوادور به دلیل رشد سریع سیستم آموزشی این کشور در دهه های اخیر از محبوبیت زیادی میان دانشجویان خارجی برخوردار شده است. اکوادور در کنار طبیعت زیبا و تنوع بسیار زیاد گونه های گیاهی خود، دوره‌های آموزشی اکادمیک و بورسیه های تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان کشورهای دیگر ارائه می‌دهد و همین دلایل موجب شده است افراد زیادی از طریق تحصیل برای اخذ اقامت این کشور نیز اقدام بعمل آورند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در کشور اکوادور نگارش شده است.

تحصیل در اکوادور و اخذ اقامت تحصیلی در 2024

این شیوه‌ مهاجرت روشی دائمی برای مهاجرت به کشور اکوادور نیست اما می‌توانید پس از اتمام تحصیل نوع اقامت خود را تغییر داده و پس از کار در این کشور، آن را به اقامت دائمی تبدیل کنید. در سال 2024 کیفیت نسبتا مناسب تحصیل در این کشور و وجود دانشگاه های بین‌المللی مشهور مانند ‌امریکن یونیورسیتی و اعتبار مدرک این دانشگاه ها در کشورهای مختلف جهان از دلایل اصلی تمایل دانشجویان خارجی به تحصیل در کشور اکوادور است. افراد علاقه مند به زندگی و تحصیل در اکوادور پس از قبولی در دانشگاه های اکوادور و دریافت ویزای تحصیلی، می‌توانند نسبت به گرفتن اقامت دائمی اکوادور نیز اقدام به عمل آورند.


تحصیل در اکوادور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

شرایط اختصاصی موجود در هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان بین المللی متفاوت خواهد بود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور متقاضی می بایست تحصیلات دوره‌ متوسطه خود را به پایان رسانده و ثانیا دارای مهارت زبان باشد. در این مقطع دانشجو باید 3 تا 7 سال به تحصیل بپردازد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز نیازمند داشتن مدرک تافل، آیلتس یا غیره است؛ همینطور دانشگاه‌ برای دانشجویان خارجی مبلغی حدود 6000$ (دلار آمریکا) کمک هزینه تحصیلی در نظر می‌گیر‌د. در لیست زیر مواردی از دانشگاه های برتر این کشور را معرفی خواهیم کرد:

  • دانشگاه سنترال اکوادور
  • دانشگاه سن فرانسیسکو کوئیتو
  • دانشگاه کاتولیک سانتیاگو گوایاکوئیل
  • دانشگاه تخصصی اسپیریتو سانتو
  • دانشگاه گوایاکوئیل
  • مدرسه ملی پلی تکنیک
  • دانشگاه کاتولیک اسقف اکوادور
  • دانشگاه پلی تکنیک del Ejrcito
  • مشاغل موردنیاز در اکوادور

در دهه‌ اخیر درصد بیکاری در اکوادور کاهش یافته است که این موضوع بیانگر رشد اقتصادی این کشور می باشد. نفت و انرژی سهم زیادی از اقتصاد اکوادور را تشکیل داده است درحالی که کشاورزی مخصوصا موز و کاکائو، در حال حاضر نقش عمده ای را در اقتصاد بر عهده دارند. گفتنی است که با توجه به شرایط موجود در این کشور، دانشجویان خارجی برای پیدا کردن شغل دچار مشکل شوند اما در صورت تسلط به زبان اسپانیایی می توانند در کلاس های ترجمه و زبان بصورت موقت مشغول به کار شوند.

تحصیل در اکوادور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

بالا بردن شانس اخذ اقامت اکوادور از طریق تحصیل

یکی از راه های بالا بردن شانس جهت تمدید اقامت در اکوادور تسلط پیدا کردن به زبان اسپانیایی است. علاوه بر این که دوره های اسپانیایی زبان در دانشگاه های اکوادور ارزان قیمت تر هستند، فرصت های شغلی نیز عملا برای کسانی وجود دار که به این زبان تسلط کامل دارند. علاوه بر ضرورت تسلط داشتن به زبان اسپانیایی، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های خوب اکوادور نیز در دید کارفرمایان تاثیر خوبی خواهد گذاشت، برخی از این دانشگاه ها عبارت هستند از:

رنکینگ ملیدانشگاه های اکوادورشهر محل وقوع
1Universidad Técnica Particular de LojaLoja
2Universidad Politécnica SalesianaCuenca
3Universidad San Francisco de QuitoQuito
4Universidad Técnica de AmbatoAmbato
5Pontificia Universidad Católica del EcuadorQuito
6Universidad de CuencaCuenca
7Universidad del AzuayCuenca
8Universidad de Las AméricasQuito
9Escuela Politécnica NacionalQuito
10Escuela Superior Politécnica del LitoralGuayaquil
11Universidad Central del EcuadorQuito
12Universidad Andina Simón Bolívar, EcuadorQuito
13Universidad de GuayaquilGuayaquil
14Universidad Católica de Santiago de GuayaquilGuayaquil
15Universidad Tecnológica EquinoccialQuito

مزایا و معایب تحصیل در کشور اکوادور

اکوادور دارای طبیعت بسیار زیبا و مشهور است و در سال های گذشته برای دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی خوبی اختصاص یافته است. کیفیت سیستم آموزشی در اکوادور بسیار بالا می باشد و اکثر دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند برای بازگشت تمایل ندارند. مدارک تحصیلی دانشگاه های اکوادور در تمام کشورهای اروپا و آمریکای شمالی معتبر است و به راحتی می توانید با مدرک دانشگاه های کشور کار پیدا کنید. به طور کلی هزینه زندگی و تحصیل در اکوادور بسیار مقرون به صرفه و ارزان تر از اروپا و آمریکای شمالی است.

مناظر طبیعی گردشگری و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع دکتری در صورتی که زبان رسمی اکوادور اسپانیایی می باشد از دیگر مزایای تحصیل در این کشور است. دانشجویان می توانند به زبان اسپانیایی در زمان ورود به این کشور نیز تسلط کافی پیدا کنند و در کالج های اکوادور در دوره های آموزشی زبان اسپانیایی شرکت کنند.

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی و هزینه‌ زندگی در اکوادور

هزینه درخواست پذیرش برای دانشجویان 120$ (دلار آمریکا) می باشد و برای شرکت در آزمون ورودی PERT هم پرداخت 30$ (دلار) الزامی است؛ این آزمون شامل آزمون ریاضیات و زبان می شود. شایان ذکر است هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه در اکوادور نسبت به سایر کشورهای لاتین کمتر است و دانشجویان شهریه هر ترم را، در آغاز ترم‌ پرداخت می کنند.

دانشجویان بین‌ المللی که برای تحصیل به کشور اکوادور مهاجرت می کنند، می توانند با استفاده از فرهنگ موجود در این کشور و با استفاده از اپلیکیشن های آنلاین، در کنار خانواده ای اکوادوری زندگی کرده یا به صورت مستقل مستقر شوند. به طور معمول دانشگاهی که در آن پذیرش شده اید موظف است در یافتن محل اقامت کمک کافی را به شما بکند. لذا در صورتی که دانشگاه کمک لازم را به متقاضیان نکند مجبور خواهید بود برای خود خوابگاه اجاره کنید که در این صورت هزینه‌های اقامت به شرح زیر است:

پارامتر هزینهمیزان هزینه به دلار آمریکا
خوابگاه‌ های دانشجویی300$
خانه‌ های اجاره‌ ای350$
آپارتمان شخصی300$

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای تحصیلی اکوادور به شرح لیست زیر می باشد:

  • کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • ترجمه مدارک و نمرات دبیرستان، پیش‌دانشگاهی و دانشگاهی
  • داشتن مدرک زبان معتبر
  • پاسپورت و عکس پاسپورتی باید برای 6 ماه بعد از دوره‌ی آموزشی معتبر باشد
  • به همراه داشتن کپی نامه پذیرش از دانشگاه مورد تایید در اکوادور
  • به همراه داشتن مدارک مالی لازم متناسب با اقامت خود در این کشور

لازم است متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به اکوادور به سفارت محلی یا کنسولگری این کشور در کشور خود مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کشورهای برتر اروپایی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *