ویزای تحصیلی

تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک از گزینه های پرطرفدار تحصیل در خارج از کشور است. این کشور یکی از اعضای حوزه اسکاندیناوی و نوردیک در شمال اروپا میباشد. سابقا این کشور کمتر مورد توجه بود و معمولا مهاجران خارجی، چه برای تحصیل و چه کار و چه هر دلیل دیگری، همسایه جنوبی آن یعنی کشور آلمان را انتخاب می کردند. دانمارک کشوری کمتر توسعه یافته بود که با توجه به موقعیت جغرافیایی، آب و هوای سردتری نیز داشت و مجموعا انگیزه کافی و فراگیر برای مهاجرت به آن وجود نداشت.

اما در دهه های اخیر، این کشور شاهد تغییرات گسترده ای بوده و توانسته که توسعه ای همه جانبه را در تقریبا همه زمینه ها تجربه نماید و جایگاه والایی را به دست آورد. رشد این کشور به گونه ای بوده و اکنون در جایگاهی است که دیگر، متقاضیان مهاجرت نمی توانند به راحتی و به نفع همسایه اش از کنار آن بگذرند. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده سعی بر این است تا به موضوع شرایط تحصیل در دانمارک در سال 2024 پرداخته شود و در نهایت به سوالات ذیل پاسخ داده شود:

  • مزایای تحصیل در دانمارک چیست؟
  • شرایط تحصیل در دانمارک در سال 2024 چیست؟
  • هزینه های تحصیل در دانمارک چقدر است؟

دلایل انتخاب کشور دانمارک

همانطور که ذکر شد کشور دانمارک طی برنامه ای موفق، توانسته است رشد خیره کننده و توسعه ای همه جانبه را بیابد و امروزه به جایگاه والایی دست یابد؛ تا جایی که مبتنی بر آمارهای رسمی، یکی از ده کشور برتر دنیا برای زندگی می باشد. از جمله، نظام آموزشی این کشور از استاندارد بالایی برخوردار است و از این جهت، یکی از مقاصد مهاجران تحصیلی در دنیا گردیده است. در دانمارک توجه جدی به نفع عمومی وجود دارد.


آزادی فردی، فرصت های برابر، احترام و مدارا، ارزش های اساسی این جامعه هستند. در مجموع ویژگی های جامعه دانمارکی عبارتند از:

  • آزادی فردی
  • فزصت های برابر
  • احترام متقابل
  • مدارای اجتماعی

تحصیلات دانشگاهی چندان مورد توجه مردمان دانمارک نیست و آن ها به دوره های فنی بیشتر تمایل نشان می دهند.

میزان تحصیلات در میان دانمارکی ها به تفکیک جنسیت

سیستم آموزشی مدارس دانمارک

تمامی برنامه های آموزشی در دانمارک توسط وزارت آموزش این کشور برنامه ریزی و تدوین شده اند. تحصیل در دانمارک برای کودکان از سن 6 تا 16 سالگی اجباری و در تمامی مقاطع برای شهروندان این کشور رایگان است. اجباری در شرکت در آزمون های مدارس هم نیست اما دانش آموزان در انتهای پایه نهم می توانند انتخاب کنند که در آزمون شرکت نمایند. البته آن دسته از دانش آموزان که علاقمند به ادامه تحصیل در دانمارک هستند اجبارا باید در آزمون ذکر شده شرکت کرده و نمره قبولی اخذ کنند. علاوه بر مدارس دولتی دانمارک یکسری مدارس دیگری نیز وجود دارند که خارجی ها امکان استفاده از آن ها را خواهند داشت و برای تحصیل در آن ها باید شهریه پرداخت شود. از جمله این مدارس می توان به مدارس بین المللی و مدارس دینی مسیحیت در دانمارک اشاره نمود.

پس از اتمام دوره تحصیلات اجباری گزینه های مختلفی بین دانش آموزان در دانمارک وجود خواهد داشت که به شرح ذیل اند:

  • Higher Commercial Examination Programme: تمرکز بر اقتصاد و دروس مرتبط با آن
  • (Gymnasium (STX: ترکیبی از علوم تجربی و انسانی
  • (Higher Technical Examination Programme (HTX: تمرکز بر ریاضیات و علوم
  • (Higher Preparatory Examination (HF: مشابه دوره دبیرستان یعنی Gymnasium با این تفاوت که یکسال کوتاه تر است.

دانش آموزان علاقمند به برخی از رشته های تحصیلی در دانمارک امکان دارند به جای شرکت در مدارس بالا یعنی انواع دبیرستان ها، در مدارس کار و دانش یا فنی-حرفه ای ثبت نام کنند و پس از اتمام آن یا وارد دوره های کارآموزی و بازار کار شوند یا برای فراگیری در سطح پیشرفته تر وارد دانشگاه های دانمارک شوند. مطابق آمارهای دولت دانمارک 95% جمعیت دانمارک دوره دبیرستان، هنرستان یا کار و دانش را کاملا به اتمام می رسانند و 60% نیز دوره کارشناسی را تمام می کنند.

شرایط تحصیل در دانمارک در سال 2024

دانمارک دارای نظام آموزشی توسعه یافته و پیشرفته ای است و دانشگاه های آن جزء بهترین دانشگاه های دنیا هستند. در دانمارک چند دسته موسسه آموزش عالی وجود دارد: دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی هنری، کالج های دانشگاهی، و مدارس آموزش و تربیت دریایی. البته آکادمی های کسب و کار دانمارکی را نیز باید به این ها افزود.

تعداد دانشجویان ثبت نامی در دانمارک

در این موسسات آموزش عالی چند دسته برنامه تحصیلی وجود دارد: مدارج کارشناسی و کارشناسی ارشد، PHD و پژوهش، برنامه های مبادله ای، برنامه های کوتاه مدت و مدارس تابستانی. این برنامه ها با رویکردهای مختلفی طراحی گردیده است و متقاضی باید پیش از انتخاب برنامه تحصیلی، ابتدا تصمیم بگیرد که هدف نهایی او چیست و با توجه به هدفش یکی از برنامه های فوق را انتخاب نماید. دانمارک از معدود کشورهایی است که دوره هایی تحت عنوان تاپ-آپ (TOP-UP DEGREE) دارد. در بعضی از برنامه ها دانشجویان امکان ادامه تحصیلات عالیه خود را در سطح کارشناسی به روش فوق العاده دارند.

اینفوگرافیک تحصیل در دانمارک

سیستم آموزش عالی در دانمارک در سال 2024 شامل موارد زیر است:

سیستم آموزش عالی در دانمارکشرح
موسسات تجاریدوره های کوتاه برای 1.5 تا 2 سال
کالج های دانشگاهیدوره های متوسط
دانشگاه هادوره های طولانی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)
موسسات سطح دانشگاهی برای تحصیلات در هنردوره های طولانی در معماری، طراحی، فیلم، هنرهای عالی، موسیقی و هنرهای اجرایی

نکات اعزام دانشجو به دانمارک

آشنایی با بهترین شهرهای دانمارک برای تحصیل

همان طور که گفته شد این که دانشجویان پیش از انتخاب شهر محل تحصیل از شرایط کاری و میزان اهمیت آن در اقتصاد کشور مورد نظر خود آگاهی داشته باشند اهمیت زیادی دارد. دانمارک کشور توسعه یافته و بسیار قدرتمندی است که آمار بیکاری آن تنها 6.5% است منتهی در گروه کشورهایی قرار می گیرد که افراد جویای کار برای بالا بردن شانس استخدام شدن خود باید زبان رسمی آن یعنی زبان دانمارکی را فرابگیرند. از آن جایی که دانمارک جزو معدود کشورهایی است که در حال حاضر در غالب موارد برای دانشجویان ویزای همراه صادر می کند تا همسر و فرزندان زیر 18 سال وی به او ملحق شوند، با وجود دشواری زبان دانمارکی طرفداران زیادی دارد.

البته شایان ذکر است که دوره های مختلفی نیز به زبان انگلیسی ارائه می شوند و برای همراه دانشجو دوره های زبان دانمارکی رایگان برگزار می گردد؛ به علاوه هم دانشجو اجازه کار پاره وقت حین تحصیل دارد و هم همراه وی می تواند مشغول به کار شود. در ادامه لیستی از مهم ترین شهرهای دانمارک که فرصت های شغلی بیشتری دارند ارائه شده است:

  • کپنهاگ
  • آرهوس
  • اودنس
  • اسبجرگ
  • رندرز
  • کلدینگ
  • هورسنز
  • وجله
  • روسکیلده
  • هرنینگ

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

برتری تحصیلی، خلاقیت و نوآوری، اساتید برتر و انواع امکانات آموزشی از جمله عوامل و فاکتورهایی است که دانشجویان را به مهاجرت تحصیلی به دانمارک ترغیب می کند. قبل از اینکه از دانشگاه های دانمارک درخواست پذیرش کنید بایستی با شرایط کلی تحصیل در هر سه سیکل دانشگاهی  آشنا باشید:

شرایط دریافت پذیرش در دانمارک

منظور از شرایط اختصاصی نیز ارائه اسکورکارت آزمون های ورودی و نیز معدل کل GPA دوره یا دوره های قبلی است. درباره نحوه درخواست پذیرش از دانمارک نیز بایستی بدانید که درخواست ها متمرکز بوده و از طریق وب سایت پذیرش ملی به نشانی www.optagelse.dk انجام می شود ولی دانشگاه های دانمارک خودشان به ارزیابی درخواست ها می پردازند.

چگونگی درخواست پذیرش در دانمارک

در ضمن شما برای هر برنامه ای که درخواست می دهید بایستی یک صفحه امضاء Signature page در سایت KOT ایجاد کرده سپس از آن پرینت، امضاء و بالاخره به دانشگاه دانمارکی مربوطه ارسال نمایید.

  • در صورت درخواست برنامه های مختلف از دانشگاه دانمارکی ارسال صفحات امضاء مختلف الزامی است.
  • متقاضی یا داوطلب بایستی خود شخصا صفحه امضاء را بصورت دستی امضاء کند.
  • صفحات امضاء نبایستی در سایت dk آپلود شود بلکه بایستی به صورت مجزا ایمیل شود.
  • در صورت ایمیل نیز اسکن صفحات امضاء الزامی است.
  • شما بایستی مدارک تحصیلی و دیگر مدارکتان را در سایت dk آپلود بکنید.
  • در ضمن برای آپلود مدارک لازم در وب سایت دانشگاه ها نیز بایستی از ددلاین ها باخبر شوید.
  • در ضمن در وب سایت dk امکان ویرایش و اصلاح اولویت ها نیز وجودد دارد.

ددلاین های مهم برای تحصیل در دانمارک

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، اطلاع از ددلاین های درخواست پذیرش دانمارک بسیار مهم و کلیدی است. در سال تحصیلی 2024- 2025 ددلاین های درخواست 15 مارس 2024 و 5 جولای می باشد. این تاریخ ها راس ساعت 12 ظهر در سایت Optagelse بسته خواهد شد. و همان طوری که در جدول زیر هم ملاحظه می شود، هر ددلاین مخصوص یکسری از متقاضیان است:

ددلاین 15 مارس مخصوص:ددلاین 5 جولای مخصوص:
متقاضیان درخواست دهنده برای پذیرش در سهمیه 2متقاضیان دارای مدرک دیپلم متوسطه دانمارکی
متقاضیان با دیپلم متوسطه بین المللی
متقاضیان با مدرک دیپلم متوسطه غیردانمارکی
متقاضیان برنامه های دارای آزمون پذیرش
متقاضیان متقاضی قبل از ددلاین 15 مارس که در سهمیه 1 قرار می گیرند (که در صورت تبدیل GPA آنها معادل GPA-7 دانمارکی باشد)

تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

یکی از امتیازاتی که تحصیل در دانمارک به همراه دارد، شرایط مناسب تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، علاوه بر اینکه فرصت تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی را خواهند داشت، می توانند در محیط شهری نیز با سایر مردم به زبان انگلیسی صحبت کنند چراکه رواج بسیاری در این کشور دارد. مهم ترین دلایلی که به کمک آن می توان تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی را توجیه کرد عبارتند از:

دلایل تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

برای تحصیل در دانمارک مانند هر کشور دیگری نیاز به اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی دانمارک می باشد که هر یک از این دو، نیازمند الزامات عمومی و تخصصی خویش می باشند. مهم ترین الزامات اخذ پذیرش تحصیلی عبارتند از داشتن مدرک تحصیلی معتبر و نیز مدرک زبان. شایان ذکر است که برنامه های تحصیلی در این کشور هم به زبان دانمارکی (دنیش) و هم به زبان انگلیسی وجود دارد که متقاضی می تواند از بین آن دو انتخاب نماید. مهم ترین الزامات اخذ ویزای تحصیلی نیز عبارتند از در اختیار داشتن پذیرش تحصیلی از یک موسسه آموزشی معتبر و نیز داشتن تمکن مالی به منظور تامین هزینه های تحصیل و زندگی در طول مدت تحصیل. در سال جدید قانون اخیر التصویب اداره مهاجرت میگوید دانمارک روی ویزای تحصیلی ویزای همزمان همراه صادر میکند.

ویزا و مجوز اقامت جهت تحصیل در دانمارک

در ابتداء باید دانست که نوع ویزای مورد نیاز برای تحصیل در دانمارک به مدت تحصیل متقاضیان بستگی دارد. بر این اساس، دو گزینه متفاوت ویزا و یا مجوز در اختیار متقاضیان خارجی به شرح زیر وجود دارد:

نوع ویزا یا مجوزشرایط
ویزای توریستی (Tourism Visa)= ویزای C شنگنویژه تحصیل برای مدت کمتر از 3 ماه
مجوز اقامتی (Residence Permit)= ویزای D شنگنویژه تحصیل برای مدت بیش از 3 ماه

برای تحصیل در دانمارک و پیش از ورود به این کشور باید به عنوان یک شهروند غیراروپایی درخواست مجوز اقامت در این کشور را داد. توصیه می شود که این کار 3 ماه قبل از ورود به دانمارک صورت گیرد. برای دریافت مجوز اقامت، باید به صورت کتبی ثابت شود که اولا فرد مسلط به زبان انگلیسی یا دانمارکی است و ثانیا تمکن مالی برای اقامت در کشور دانمارک را دارا می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک در سال 2024

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دانمارک

با توجه به توضیحات فوق، تمامی متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا در سال 2024 برای تحصیل در دانمارک نیاز به اخذ ویزا دارند. بر این اساس، اکنون می توان با ارائه مدارک زیر به سفارت دانمارک نسبت به درخواست ویزای تحصیلی دانمارک (مجوز اقامت) اقدام نمود:

  • نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه
  • مدرک مهارت زبان (دانمارکی یا انگلیسی بسته به زبان تحصیلی)
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای زندگی در دانمارک (با فرض 1000€ (یورو) در ماه و پرداخت شهریه ترم اول و یا ارائه صورت حساب بانکی در طی 3 ماه اخیر)
  • برخورداری از بیمه سلامت
  • کارت خوابگاه یا اجاره نامه
  • پاسپورت معتبر
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

با دریافت مجوز اقامت از نمایندگی دانمارک که قبل از ورود به این کشور انجام می شود، اکنون میتوان به دانمارک سفر کرد. پس از ورود به این کشور و در اسرع وقت باید اقدام به ثبت آن مجوز در سیستم (CPR) کرده و یک کد دریافت نمود. اکنون با این شماره شناسایی دانمارکی (Danish ID Number) می توان حساب بانکی باز کرد و از سایر خدمات بهره مند شد.

هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک

تحصیلات عالیه در دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ EEA و سوئیس و برای دانشجویانی که در برنامه مبادله شرکت می کنند رایگان است و اما برای سایر دانشجویان، دوره سالانه بین 6000€ تا 16000€ (یورو) هزینه در بر خواهد داشت که بستگی به رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی دارد. اما هزینه های زندگی در دانمارک تا حدود زیادی وابسته به سبک زندگی افراد می باشد. ولی در دانمارک نیز مانند هر کشور دیگری، یک مقدار حداقلی وجود دارد که مبتنی بر سبک زندگی دانشجویی اعلام گردیده است. این هزینه برای هر نفر در سال 2024 در حدود 1600€ (یورو)‌ در ماه است. این هزینه شامل بخش های مختلفی می شود که هر کدام، سهمی را به خود اختصاص می دهد.

سهم هزینه های زندگی در دانمارک به چه صورت است:

پارامترسهم هزینه
هزینه اسکان30%
هزینه خوراک35%
هزینه پوشاک5%
هزینه حمل و نقل13%
هزینه انرژی7%
سایر10%

تحصیل رایگان در دانمارک فرصتی بی نظر بوده است که امروزه دیگر در اختیار دانشجویان ایرانی و به طور کلی غیر اروپایی وجود ندارد. تا چندی پیش، همه دانشجویان در این کشور به صورت کاملا رایگان به ادامه تحصیل می پرداختند اما امروزه این امکانی است که تنها در اختیار دانشجویان اروپایی قرار دارد.

بورسیه دانمارک رو بگیر

دانشگاه های ارزان برای تحصیل در دانمارک 2024 کدامند؟

از نظر هزینه تحصیلی، تحصیل در دانمارک بیشتر شبیه هلند است. و در نظر اول مخصوصا برای دانشجویان بین المللی این هزینه ممکن است کمی بالا به نظر برسد. از همین رو آنها نیز اولین کاری که می کنند این است که از بین دانشگاه های مختلف دانمارک بگردند تا ارزانترین دانشگاه ها را پیدا کنند و در ادامه برای پذیرش در یکی از آنها اقدام کنند. در این زمینه لیست ارزانترین دانشگاه های دانمارک 2024 به صورت زیر به دست می آید:

لیست ارزانترین دانشگاه های دانمارک

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می شود، ارزانترین دانشگاه دانمارک برای تحصیل دانشجویان خارجی دانشگاه جنوب دانمارک با شهریه سالانه بین €3500 تا €6000 (یورو) می باشد.

شهریه رشته های محبوب در دانمارک

اما در این بین برخی از رشته های تحصیلی از محبوبیت و شهرت زیادی برخوردارند. و اطلاع از شهریه آنها نیز برای دانشجویان بین المللی بسیار مهم است. در جدول زیر می توان با شهریه برخی از معروفترین این رشته ها آشنا شد:

رشته تحصیلیمتوسط شهریه سالانه به یورو
مدیریت بازرگانی10000€
اقتصاد6000€ الی €8500
بیوتکنولوژی12000€ الی €20000
علوم سیاسی9000€

تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل رایگان در دانمارک

واقعیت امر این است که تحصیل رایگان در دانمارک فقط برای دانشجویان اروپایی معنا و مفهوم پیدا می کند. و کلیه دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این کشور لازم است که همه ساله شهریه تحصیلی خودشان را به حساب دانشگاه واریز کنند. ولی در این میان دانشجویان با بهره گیری از چند توصیه ساده می توانند تا حد زیادی مخارج تحصیلی خودشان را در کشور دانمارک تقلیل دهند. این توصیه های سه گانه عبارتند از:

توصیه هایی برای تحصیل در دانمارک

اصولا هر دانشجوی بین المللی با اثبات برتری تحصیلی خود شانس بالایی برای درخواست بورس تحصیلی در کشور دانمارک خواهد داشت. با اینکه تحصیل دانشجویان بین المللی در دانمارک سالانه هزینه ای بین 6000 الی EUR 16000 (یورو) درپی دارد ولی آنها با انتخاب ارزانترین دانشگاه ها می توانند تا حد زیادی در هزینه هایشان صرفه جویی بکنند. در ضمن طبق قوانین کشور دانمارک تمامی دانشجویان بین المللی در دانمارک مجاز هستند تا حین تحصیل به کار نیز بپردازند. منتها ساعات کاری دانشجویان حاضر در دانمارک کمی با هم متفاوت است:

  • دانشجویان اروپایی: تا 37 ساعت در هفته مجاز به کار پاره وقت هستند.
  • دانشجویان غیراروپایی: تا 20 ساعت در هفته مجازند تا در دانمارک به کار پاره وقت مشغول شوند.

بورسیه های تحصیل در دانمارک

تعدادی از بورس های تحصیلی و کمک های مالی از موسسات و طرح های دولتی قابل دسترسی است. برخی از اصلی ترین بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در این کشور عبارتند از:

  • Erasmus
  • Erasmus Mundus /Joint
  • Master Degree
  • Fulbright Commission
  • The Danish Government Scholarships under the Cultural Agreements
  • Danish government scholarships for highly qualified non-EU /EEA students
  • (The Danish State Educational Support (SU

معرفی دانشگاه های معروف دانمارک

نظام تحصیلی در دانمارک بر خلاف یک سری کشورهای اروپایی دیگر٬ رایگان نیست اما سطح علمی در این دانشگاه ها آنقدر بالاست که همه ساله افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای تحصیل به دانمارک می آیند. در واقع دانمارک چند سال است که به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته می شود و در حال حاضر بهترین راه اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل در یکی از دانشگاه های واقع در خاک آن است. در جدول ذیل به برترین دانشگاه های دانمارک در سال 2024 اشاره شده است:

رنکینگ سال 2024دانشگاهسال تاسیس
107دانشگاه کپنهاگن1479
143دانشگاه آرهوس1928
121دانشگاه فنی مهندسی دانمارک1829
336دانشگاه آلبورگ1974

با بررسی تعداد دانشجویان در دانشگاه های دانمارک نیز می توان دریافت که کدام دانشگاه های این کشور شرایط بهتری در دید عموم از نظر علمی دارند و اقبال عمومی با کدامیک از دانشگاه های این کشور است.

تعداد دانشجویان در دانشگاه های مختلف دانمارک

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک

برای اخذ ویزای تحصیلی دانمارک ابتدائا باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفت. در هر کدام از دانشگاه های دانمارک مدارک خاصی برای اعطای پذیرش به دانشجویان تعیین شده است؛ منتهی مهم ترین این مدارک عبارت هستند از:

  • CV که باید شامل دستاوردهای تحصیلی و کاری فرد باشد.
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • مدرک زبان دانمارکی یا انگلیسی
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی دانشجو یا والدین وی مبنی بر پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک باشد.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee

راه های مهاجرت به دانمارک

شرایط بازار کار دانمارک برای فارغ التحصیلان

یکی از معیارهای مهم در انتخاب مقصد تحصیلی مناسب توجه به آینده کاری و نیز بازار کاری آن رشته در آن کشور است. کشور دانمارک از این نظر اصلا جای بدی نیست و اتفاقا دولت و بخش خصوصی این کشور از فارغ التحصیلان از دانشگاه های دانمارک به خوبی پشتیبانی می کند. و آنها در اولویت استخدامی قرار دارند. اما برای ارزیابی وضعیت بازار کاری دانمارک 2024 ابتدا از نرخ بیکاری این کشور شروع می کنیم. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، آخرین نرخ بیکاری دانمارک  عدد 2.5% را نشان می دهد که تصویر خوبی را از بازار کار دانمارک نشان می دهد:

بررسی نرخ بیکاری در دانمارک و تحولات آن

مورد بعدی درباره شرایط کاری دانمارک برای فارغ التحصیلان از این کشور، اطلاع از میزان درآمد در این کشور اروپایی می باشد که از قرار زیر است:

رنج درآمدی در دانمارک

این سطح درآمدی بسیار بالاتر از میزان درآمدی اغلب کشورهای اروپایی است. بنابراین فارغ التحصیلان با توجه به شرایط فوق و نیز اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک اقدام کنند. برای این منظور نیز آنها پس از اتمام تحصیلاتشان می توانند ابتداء برای اخذ اقامت 6 ماهه اقدام کرده و سپس برای کاریابی اقدام کنند.

اقامت پس از تحصیل در دانمارک بهمراه خانواده!

دولت دانمارک از فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه های این کشور که خواستار اقامت و کار در دانمارک هستند با ارائه کارت اقامت ویژه ای بنام Establishment Card حمایت می کند. این کارت مخصوص فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) از دانشگاه های دانمارک می باشد. از مزایای این کارت اقامتی فارغ التحصیلان خارجی در کشور دانمارک 2024 عبارتند از:

مزایای کارت اقامت دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانمارک می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از شرایط جدید مهاجرت به دانمارک در سال 2024 مطلع شوند. چرا که دانمارک علاوه بر این که چندین سال متوالی شادترین کشور دنیا شناخته شده در ژانویه 2024 آمار بیکاری آن تنها 2.5% بوده و این بدان معناست که هم دانشجو و هم همراه وی به راحتی می توانند شغل مناسبی پیدا کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانمارک در سال 2025 با موارد زیر مواجه می شوند:

  • چرا تحصیل در دانمارک با استقبال مواجه شده است؟ وجود دانشگاه ها با رنکینگ بالا، امکان کار پاره وقت، اخذ اقامت پس از تحصیل، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و تحصیل در کشوری با مناظر فوق العاده از مزایای دانمارک میباشد.
  • شرایط مهاجرت تحصیلی به دانمارک چیست؟ مدرک تحصیلی معتبر و گواهی دال بر مدرک زبان از مواردی می باشد که افراد باید حتما مدرک زبان انگلیسی یا دانمارکی داشته باشند. اخذ پذیرش نهایی از دیگر موارد حائز اهمیت می باشد.
  • هزینه تحصیل در دانمارک چقدر است؟ میزان شهریه در این کشور بسته به مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد. در مجموع میزان شهریه به مقدار 6000€ الی 16000€ (یورو) در هر سال می باشد.
  • مدرک زبان لازم برای تحصیل در دانمارک چیست؟ بسته به مقطع تحصیلی مدرک زبان مورد نیاز متغیر می باشد. برای مقطع لیسانس آیلتس 6 و برای فوق لیسانس آیلتس 6.5 نیاز است.
  • ارزانترین دانشگاه دانمارک 2024 چیست؟ ارزانترین دانشگاه دانمارک برای تحصیل دانشجویان خارجی دانشگاه جنوب دانمارک با شهریه سالانه بین €3500 تا €6000 (یورو) می باشد.
  • شرایط تحصیل دکتری در دانمارک چیست؟ برای تحصیل دکتری علاوه بر معدل تحصیلی بالا افراد نیاز به آیلتس 7، مقاله های بین المللی و اخذ پذیرش از استاد راهنما دارند.
  • آیا دانشجویان بین المللی از حق کار پاره وقت در دانمارک برخوردارند؟ بله، آنها می توانند تا 20 ساعت در هفته کار بکنند.
4.8/5 - (44 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل در دانمارک

  1. هلیا حاجی مهدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر عذر می خوام برای تحصیل توی مقطع کارشناسی ارشد هم میشه با بورسیه برای تحصیل در دانمارک اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می شه اقدام کرد. در هنگام دریافت پذیرش باید درخواست خودتون رو به دانشگاه اعلام کنید

  2. Shadab گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما. ببخشید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق در دانمارک آیا قبل از شروع دوره می توانم دوره زبان دانمارکی بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای دوره زبان دانمارکی اقدام کرد برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. آراد گفت:

    سلام و وقت بخیر برای کشور دانمارک ویزای همزمان به خانوادم یعنی همسر و دو فرزندم میدن من ۳۶ سالم هست و معدل ۱۳/۸۳رشته حقوق برام مهمه که بچه ها و همسرم همزمان با خودم ویزا بگیرن ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه تون رو برای من بفرستید و اینکه بفرمائید از چه روشی میخواین اقدام کنید برای مهاجرت به دانمارک؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *