ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی می توانند با تحصیل پزشکی در استرالیا و فارغ التحصیلی از این کشور بهترین شرایط را برای خود متصور شوند. چرا که یکی از دغدغه های فارغ التحصیل پزشکی جهت ادامه کار به عنوان یک پزشک مورد قبول واقع شدن این مدرک برای کار در حرفه پزشکی در سایر کشورها و همچنین برگشت به ایران و کار است، که با انتخاب کشوری همچون استرالیا و وجود بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا در این کشور این نگرانی دیگر برای دانشجویان ایرانی معنی ندارد.

  • شرایط تحصیل پزشکی در کشور استرالیا برای دانشجویان ایرانی به چه صورت است؟
  • شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا با مدرک دیپلم چیست؟
  • مراحل تکمیل رشته پزشکی در استرالیا به چه صورت است؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا سابکلاس 500 چیست؟
  • شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی در استرالیا به چه صورت است؟
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در استرالیا چه مقدار است؟
  • نحوه کار به عنوان پزشک در استرالیا چیست؟
  • درآمد پزشکان در استرالیا چقدر است؟
  • شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی در استرالیا به چه صورت است؟
  • آیا تحصیل رایگان پزشکی در استرالیا امکان پذیر است؟

استرالیا در سال 2024 در زمره گران ترین کشورهای دنیا قرار داشته است. البته این موضوع که این کشور صاحبت سیزدهمین اقتصاد قدرتمند دنیا می باشد و شرایط کار پس از فارغ التحصیلی برای همه مهیا است سبب شده افراد زیادی تمایل به تحصیل در این کشور داشته باشند. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده٬ اطلاعاتی در خصوص تحصیل در این کشور بیان گردیده است.

در این مطلب میخوانید نمایش

مراحل تحصیل پزشکی در استرالیا

علاقمندان به تحصیل پزشکی در کشور استرالیا بایستی ابتدا شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور را دارا باشند و سپس درخواست ویزای تحصیلی نمایند، در این بین عواملی از قبیل:

  • ارائه مدرک دیپلم دوازده ساله
  • عدم وجود فاصله تحصیلی و داشتن سن مناسب
  • توانایی مالی
  • دانش زبان

یک نکته بسیار مثبت در خصوص استرالیا٬ رسمی بودن زبان انگلیسی در این کشور است که تحصیل پزشکی را نسبت به کشورهای غیرانگلیسی زبان ساده تر می کند.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در استرالیا

نحوه تحصیل پزشکی در استرالیا در سال 2024

تحصیل پزشکی در این کشور در سال 2024 به 2 روش برای دانشجویان خارجی میسر می شود:

  1. به صورت مستقیم می توان در دوره کارشناسی پزشکی یا کارشناسی جراحی اقدام نمود.
  2. در شرابط غیر مستقیم ابتدا دانشجویان در یک برنامه کارشناسی مثل علوم پزشکی ورود خواهند داشت.

معمولا نحوه ورود به هر کدام از دوره ها متفاوت خواهد بود که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. ورود به 2 دوره برای دانشجویان ایرانی متفاوت از فارغ التحصیلانی است که دیپلم Alevel یا IB را دارند.

نوع برنامه تحصیلیطول مدت زمان تحصیل
تحصیلات کارشناسی پزشکی/ کارشناسی جراحی (مستقیم)5 الی 6 سال
تحصیل در مقطع کارشناسی علوم پزشکی (غیر مستقیم)4 سال

برخی دانشگاه های استرالیا فقط از سیستم اول تبعیت می کنند و برخی هم صرفا از مورد دوم و تعداد محدودی از دانشگاه هر دو برنامه را ارائه می دهند. فرد در هر دو حالت نیاز به این خواهد داشت که مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش را فراهم سازد، که شاید اولین مدرک مورد نیاز دیپلم دوازده ساله مورد پذیرش دانشگاه های استرالیاست. ارزان ترین دانشگاه های استرالیا را در این لینک بخوانید.

برخی دانشگاه های استرالیا فقط از سیستم اول تبعیت می کنند و برخی هم صرفا از مورد دوم و تعداد محدودی از دانشگاه هر دو برنامه را ارائه می دهند. فرد در هر دو حالت نیاز به این خواهد داشت که مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش را فراهم سازد، که شاید اولین مدرک مورد نیاز دیپلم دوازده ساله مورد پذیرش دانشگاه های استرالیاست.

تحصیل پزشکی در استرالیا با مدرک دیپلم

دانش آموزان ایرانی که در ایران دیپلم خود را تکمیل نموده اند، پیش از هرگونه اقدامی باید یک دوره فاندیشن به مدت یک سال را در کالج یا دانشگاه های این کشور سپری کنند و برای شرکت در این دوره ها باید حداقل مدرک آیلتس 6 را داشته باشند. این دوره یکساله نیز به عنوان یکسال از تحصیلات کارشناسی 4 ساله شما محسوب می شود. بهتر است کالج ها و دانشگاه های معتبر و صاحب نام برای گذراندن این دوره انتخاب شوند چرا که در روند پذیرش در دانشگاه های پزشکی و همچنین در مصاحبه ها بی اثر نخواهد بود و همین طور برای پذیرش در مرحله بعدی باید از سطح نمرات مناسب برخوردار بود در غیر این صورت ادامه تحصیل در این کشور برای فرد مقدور نمی باشد.

امتحانات پزشکی در استرالیا

باید در نظر داشت که برای ورود به حرفه پزشکی در کشور استرالیا شما باید در آزمون ها ورودی نیز شرکت کنید. این آزمون ها ممکن است به دو صورت برگزار شود. یکی از مهم ترین آزمون هایی که هر فرد باید با آن روبرو شود، آزمون زبان است که معمولا متقاضیان از طریق شرکت در آزمون آیلتس، نیاز خود در این رابطه را برطرف می کنند.

یکی دیگر از آزمون هایی که هر فرد علاقمند به کاردر رشته پزشکی در استرالیا باید در آن شرکت کند، آزمون MCQ است. علت نامگذاری این آزمون، به MCQ آن است که سوالات چند گزینه ای در رابطه با موضوعات مختلف مطرح می شود. زمانی که این فردی در این آزمون موفقیت های اولیه را به دست آورد، می تواند وارد مرحله دوم آزمون شود. باید در نظر داشت که این آزمون در کشورهای همسایه ایران نیز برگزار می شود و متقاضیان نیازی به ورود به کشور استرالیا در رابطه با این آزمون نخواهند داشت.

پذیرفته شدگان در این آزمون وارد آزمون های عملی می شوند و می توانند از این طریق شانس خود را برای ورود به استرالیا به عنوان نیروی کار استفاده کنند. در صورتی که فردی بتواند دوره تحصیلی خود را در استرالیا به پایان برساند، قادر خواهد بود تا

تحصیل پزشکی در استرالیا به صورت مستقیم

در این روش نیاز به کسب معدل حداقل 90 و همین طور کسب نمره بالا در آزمون های اعلام شده از طرف دانشگاه است و همینطور در روزمه خود باید یک فعالیت اجتماعی بشر دوستانه نیز داشت. اگر شرایط اعلام شده توسط دانشگاه را دارا باشند افراد به مصاحبه حضوری دعوت می شوند. در صورت پذیرش در مصاحبه امکان تحصیل پزشکی در استرالیا برای فرد میسر می گردد. چه دانشگاه هایی به صورت مستقیم پذیرش پزشکی را انجام می دهند؟ با اینکه اکثر دانشگاه های استرالیا در ردیف دانشگاه های معتبر جهانی قرار دارند اما دانشگاه های خاصی شرایط پذیرش تحصیل پزشکی به طور مستقیم را قبول می کنند.

از معروف ترین این دانشگاه ها عبارتند از دانشگاه موناش، دانشگاه نیوکسل، دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیای غربی، دانشگاه سیدنی غربی، دانشگاه فلیندرز، دانشگاه نیوسات ولز، دانشگاه گریفیت و دانشگاه جیمزکوک. نحوه دیگری از ورود به رشته پزشکی در استرالیا و دانشگاه های مربوطه را در ادامه مطالعه فرمائید. اما در مجموع، معتبرترین دانشگاه های پزشکی استرالیا از قرار ذیل می باشد:

معتبرترین دانشگاه های پزشکی استرالیا

تحصیلی پزشکی در استرالیا غیر مستقیم

در پذیرش پزشکی در این کشور به روش غیر مستقیم در ابتدا احتیاج به تحصیل در یک رشته ای مانند علوم پزشکی در مقطع کارشناسی وجود دارد. دانشجویان که متقاضی تحصیل پزشکی هستند در رشته علوم پزشکی مدرک تحصیلی خود را دریافت می کنند. در این مقطع نباید نمره زبان کمتر 6 آیلتس داشت. سپس در مقطع ارشد رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی از سوی متقاضی انتخاب می شود و با کسب حدنصاب نمره در آزمون کالج دانشگاه پزشکی این شانس برای فرد به وجود می آید تا برای مصاحبه دعوت شود. چه دانشگاه های به روش غیر مستقیم پذیرش پزشکی انجام می دهند؟ برخی از دانشگاه های استرالیا که برای تحصیل پزشکی شیوه غیر مستقیم را ارائه می دهند عبارتند از:

دانشجویان با مدرک فارغ التحصیلی از هر کدام از این دانشگاه ها که حداقل 5 تای آنها رتبه زیر 50 در رنکینگ جهانی را دارند، دغدغه ای برای آینده کاری خود در هر جای دنیا نخواهد داشت. معمولا دانشجویان ایرانی آمار خوبی در ورود به رشته پزشکی در استرالیا داشته اند، برای تحصیل پزشکی در این کشور نمرات عالی در دروس شیمی و سپس زیست و فیزیک مورد نیاز است.

مراحل پذیرش از دانشگاه های پزشکی استرالیا

در مجموع اخذ پذیرش و تحصیل رشته پزشکی در استرالیا مستلزم طی مراحلی است که هر یک از این مراحل نیز شرایط و تایم بخصوصی دارد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، مرحله اول این کار آماده سازی مدارک است. در مرحله دوم کار متقاضی بایستی لیستی از دوره ها و دانشگاه های استرالیایی مورد انتخابش را تعیین کند. سپس با نحوه درخواست پذیرش آشنا شود. در مرحله بعدی نیز بایستی حتما وضعیت تست مهارت انگلیسی را مشخص کند. و سپس از دانشگاه مربوطه گواهی ثبت نام را اخذ و برای درخواست ویزای دانشجویی استرالیا آماده شود.

بالاخره با انجام چکاپ سلامت و مصاحبه ویزا، ویزای خودش را دریافت و برای تحصیل پزشکی راهی استرالیا شود:

مراحل پذیرش تحصیلی در استرالیا

بهترین دانشگاه های پزشکی در استرالیا

در بخش قبل نام برخی از دانشگاه های استرالیا که رشته پزشکی را ارائه می کنند، مطرح شده است اما سوالی پیش می آید که کدام یک از این دانشگاه ها شرایط بهتری از نظر آموزشی دارند. برای دستیابی به اطلاعات دقیق در این رابطه، جدول زیر ارائه شده است که باید به آن توجه ویژه داشت.

رتبه جهانی نام دانشگاه
22دانشگاه سیدنی
25دانشگاه ملبورن
35دانشگاه موناش
38دانشگاه کوئینزلند
66دانشگاه UNSW
100دانشگاه آدلاید
100دانشگاه غربی

باید به این نکته توجه داشت که جدول فوق نشان از رتبه دانشگاه های پزشکی جهان دارد.

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا

همانطور که مشخص است تحصیل رشته پزشکی در اکثر کشورها هزینه بیشتری نسبت به سایر رشته ها داراست. هزینه شهریه سالیانه رشته پزشکی در کشور استرالیا در سال 2024 حدود 60000$ تا 70000$ (دلار استرالیا) خواهد بود. در رشته پزشکی دولت استرالیا هیچ گونه بورسیه ای به دانشجویان خارجی نمی دهد. پس باید این تضمین را فراهم کرد که از طرف خانواده حمایت مالی لازم وجود دارد. معمولا این میزان هزینه در کشورهای درجه پایین تر که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آنها فراهم است خیلی پایینتر خواهد بود و برای برخی عزیزان می تواند مناسب باشد، تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از این گزینه هاست که سالیانه حدود 16000$ (دلار آمریکا) هزینه تحصیل پزشکی دارد، همچنین این کشور هزینه های بسیار پایین تری را برای زندگی نسبت به استرالیا داراست.

برای اطلاع از توزیع آیتم های هزینه زندگی دانشجوئی در استرالیا 2024 به نمودار زیر مراجعه نمائید:

مقایسه درصد توزیع هزینه ها در استرالیا

تحصیل رایگان پزشکی در استرالیا

یکی از چالش هایی که همواره پیش روی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور وجود دارد، مبلغی است که برای تحصیل خود باید پرداخت کنند. هزینه تحصیل در استرالیا در بسیاری از رشته های تحصیلی به مراتب بالاتر از میانگین جهانی است و در رشته پزشکی نیز چنین شرایطی وجود دارد. در حقیقت دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دانشگاهی رشته پزشکی را دارند، باید هزینه های تحصیل خود در این کشور را به صورت کامل پرداخت کنند.

تحصیل رایگان پزشکی در استرالیا برای دانشجویان، به ویژه دانشجویان خارجی، امکان پذیر نیست مگر این که آن ها بتوانند از نظر تحصیلی، توانمندی های خود را به اثبات برسانند و از همین راه بورسیه تحصیلی دریافت کنند. استفاده از بورسیه تحصیلی در استرالیا به دانشجویان کمک خواهد کرد تا بتوانند بخشی یا همه شهریه خود در این کشور را پرداخت کنند. یکی دیگر از راه های ممکن برای کاهش هزینه های تحصیل در استرالیا، استفاده از وام های دانشجویی است که منجر به کاهش هزینه های تحصیلی می شود. دانشجویان خارجی بهتر است توانمندی خود برای تامین هزینه های تحصیل را در نظر داشته باشند و به امید دریافت بورسیه اقدام به مهاجرت تحصیلی نکنند.

بورسیه تحصیلی برای رشته پزشکی در استرالیا

کمک هزینه و بورسیه تحصیلی برای دشته پزشکی در استرالیا به 2 دسته کلی بورسیه های دولتی ر دانشگاهی تقسیم می شوند. از نظر مبلغ به 2 دسته بورسیه کامل و بورسیه کمک هزینه تقسیم می شود. دولت استرالیا به منظور حمایت از دانشجویان بورسیه های متعددی ارائه می دهد. تنوع در بورسیه تحصیلی برای رشته پزشکی در استرالیا از ترمی 2.000$ الی 5.000$ (دلار) تا حتی بیش از 50.000$ (دلار) می باشد. در باب بورسیه تحصیلی در استرالیا می توانید اطلاعات تکمیل تری را در لینک فوق بخوانید.

بازگشت هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا از طریق کار

فارغ التحصیلان پزشکی می توانند پس از اتمام تحصیلات خود به کشورهای دیگری از جمله کانادا و ایالات متحده آمریکا بروند و مشغول به کار باشند یا در همان استرالیا ویزای تحصیلی خود را تبدیل به اقامت کاری کنند چرا که آمار بیکاری در این کشور در سال های گذشته همواره زیر 6% بوده است. نکته جالب توجه این است که اگر این افراد در نهایت تخصص خود را نیز در زمینه های مختلف از جمله قلب و عروق، مغز و اعصاب و غیره کسب نمایند آینده شغلی بسیار ممتازی خواهند داشت. چرا که این مشاغل بنابر آمار اعلامی از سوی اداره مالیات استرالیا در سال 2024، بیشترین درآمد را کسب می کنند که سالیانه رقمی بین 350000$ (دلار استرالیا) تا 557000$ (دلار استرالیا) می باشد. شرایط کار در استرالیا برای رشته های پزشکی را می توانید در لینک فوق بخوانید.

شرایط ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در استرالیا

همان طوری که می دانید هر یک از ویزاهای استرالیا تحت یک سابکلاس یا زیر دسته ویزایی قرار می گیرد. بر همین اساس نیز ویزای دانشجویی استرالیا به عنوان ویزای سابکلاس 500 دسته بندی می شود. ویزایی مخصوص دانشجویان بین المللی که خواستار ادامه تحصیل فول تایم در کورس های مختلف از دانشگاه های استرالیایی هستند. شرط اساسی در زمینه درخواست این ویزای استرالیا نیز اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های دولتی یا خصوصی استرالیاست.

اما مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای مذکور نیز از این قرار است:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی و داده های بیومتریک
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا
  • تاییدیه ثبت نام (CoE) از دانشگاه های استرالیا
  • مدارک هویتی
  • بیمه سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک آزمون زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای سابکلاس 500 به مبلغ AUD630 (دلار استرالیا)

شرایط مدرک زبان انگلیسی برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا

همان طوری که در بالا نیز گفته شد، یکی از مدارک مهم و تعیین کننده برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا سابکلاس 500 ارائه مدرک آزمون مهارت انگلیسی است. برای این امر نیز مدرک زبان ارائه شده توسط متقاضیان بایستی دارای یکی از شرایط زیر باشد:

تست زبان انگلیسیحداقل نمره قابل قبول
آزمون IELTS5.5
آزمون TOEFL اینترنتی46
آزمون زبان پیشرفته کمبریج162
آزمون زبان پیرسون PTE42
تست انگلیسی حرفه ایسطح B برای هر بخش از آزمون زبان

تحصیل تخصص در استرالیا

با اخذ مدرک پزشکی در استرالیا، فرد این فرصت را خواهد داشت که وارد دوره تخصص خود شده و از این مسیر آینده شغلی بهتری را نیز برای خود به ارمغان آورند. دانشگاه های استرالیا در رشته های مختلف تخصص پزشکی جایگاه بسیار مناسبی دارند و این مسئله می تواند به آن ها در مسیر رسیدن به جایگاه شغلی بهتر به افراد کمک کند.

برخی از بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته قلب و عروق در استرالیا عبارتند از:

رتبه جهانیدانشگاه ارائه کننده رشته قلب و عروق
54دانشگاه سیدنی
102دانشگاه ملبورن
103دانشگاه کویینزلند
146UNSW
157دانشگاه موناش

شرایط کار پزشکی در کشور استرالیا

از نظر اعتبار دانشگاه های استرالیا، می توان گفت مدارک فارغ التحصیلی تمامی دانشگاه های این کشور در سایر کشورهای دیگر دنیا اعتبار دارد و فارغ التحصیلان پزشکی می توانند پس از اتمام تحصیل برای کار به کشور خود بازگردند و بدون هیچ مشکلی کار خود را آغاز نمایند. فارغ التحصیلان رشته پزشکی برای کار در استرالیا احتیاج به یک دوره کارآموزی را به مدت یکسال طی کنند. شرایط شرکت در این دوره ابتدا در اختیار دانشجویان استرالیایی و سپس دانشجویان خارجی قرار می گیرد.

پس از آن دانشجویان برای طی دوره تخصص (رزیدنسی) 1 و یا چند سال را گذرانده و در ادامه در بورد پزشکی استرالیا ثبت نام کرده و دوره تکمیل تخصص (فلوشیپ) خود را در عرض 1 تا 2 سال بسته به رشته تخصصی گذرانده و آخر سر با اخذ مجوز کار پزشکی می توانند به عنوان پزشک عمومی یا متخصص در استرالیا مشغول به کار شوند:

شرایط کار پزشکی در کشور استرالیا

درآمد پزشکان در استرالیا

پزشکان در استرالیا علاوه بر این که فرصت های شغلی زیادی پیش روی خود دارند، سطح درآمدشان غالبا از سایر مشاغل بیشتر است. در واقع پزشکان، قضات، مدیران بانک ها و غیره در گروه پردرآمدترین مشاغل در استرالیا هستند. در جدول ذیل سطح درآمد پزشکان در کشور استرالیا بررسی شده است:

درآمد سالیانه پزشکان در استرالیا (دلار استرالیا)توضیحات
$91200کم ترین میزان درآمد سالیانه پزشکان در استرالیا
$249000متوسط درآمد سالیانه پزشکان در استرالیا
$420000بیشترین میزان درآمد سالیانه پزشکان در استرالیا

اخذ اقامت دائم پس از تحصیل پزشکی در استرالیا

مقایسه شرایط کار پزشکان در استرالیا با آمریکا و آلمان

آلمان و آمریکا از جمله بهترین مقاصد تحصیل و کار پزشکی در کل جهان محسوب می شوند و در این بخش قصد داریم تا شرایط کاری و سطح درآمدی پزشکان استرالیایی را با پزشکان این کشورها مقایسه کنیم. طبق آخرین آمارهای درآمدی متوسط درآمد پزشکان در کشور استرالیا ماهانه در حدود $13904 (دلار) می باشد. در حالی که متوسط درآمد ماهیانه مشاغل دیگر در این کشور فعلا در حدود $5070 (دلار) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد پزشکان با سایر مشاغل

و اگر بخواهیم این سطح درآمدی پزشکان در استرالیا را با درآمد پزشکان در آلمان و آمریکا مقایسه کنیم خیلی شگفت زده می شوید. چرا که متوسط درآمد پزشکان در استرالیا به مراتب بیشتر از پزشکان آلمانی و آمریکایی است. واقعیتی که در نمودار زیر هم می توان بدان پی برد:

مقایسه متوسط درآمد پزشکان آلمانی، آمریکایی و استرالیایی

اخذ اقامت دائم پس از تحصیل پزشکی در استرالیا

در سال 2024 که شرایط subclass 189 سختگیرانه تر شده است کسانی که در استرالیا تحصیلات خود را به پایان رسانده اند امتیازات به مراتب بالاتری می گیرند و برای اخذ اقامت دائم از این طریق شانس بسیار بیشتری دارند. خصوصا افرادی که قصد دارند در حیطه پزشکی و زیر مجموعه های آن در استرالیا مشغول به کار باشند باید حتما تحصیلات خود را نیز در استرالیا به پایان رسانده باشند. چرا که سایرین یعنی کسانی که در رشته پزشکی دانشگاه های خارجی تحصیل کرده اند٬ باید برای کار در استرالیا هم در آزمون شرکت کنند و هم دوره های جدیدی بگذرانند.

به عبارتی در سیستم رتبه بندی کارآموزی دانشجویان پزشکی در کشور استرالیا دانشجویان خارجی در ردیف های آخر قرار دارند که همین امر باعث به چالش کشیدن دانشجویان می شود اما پس از پایان این دوره و ورود به بازار کار شانس های بیشتری برای کاریابی برای دانشجویان فراهم خواهد بود چرا که استرالیا در ردیف کشورهایی قرار دارد که نیاز بالایی به جذب پزشک دارند. علاقه مندان به اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا و مهاجرت به این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایند.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در استرالیا

متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • تحصیل پزشکی در استرالیا به چه ترتیبی است؟ تحصیل پزشکی در این کشور به 2 روش برای دانشجویان خارجی میسر می شود. یا به صورت مستقیم شما می توانید در دوره کارشناسی پزشکی یا کارشناسی جراحی اقدام نمائید، یا در شرایط غیر مستقیم ابتدا دانشجویان در یک برنامه کارشناسی مثل علوم پزشکی ورود خواهند داشت.
  • تحصیل پزشکی در استرالیا با مدرک دیپلم چه شرایطی دارد؟ دانش آموزان ایرانی که در ایران دیپلم خود را تکمیل نموده اند، پیش از هرگونه اقدامی باید یک دوره فاندیشن به مدت یک سال را در کالج یا دانشگاه های این کشور سپری کنند و برای شرکت در این دوره ها باید حداقل مدرک آیلتس 6 را داشته باشند.
  • تحصیل پزشکی در استرالیا به صورت مستقیم چه شرایطی دارد؟ در این روش شما نیاز به کسب معدل حداقل 90 و همین طور کسب نمره بالا در آزمون های اعلام شده از طرف دانشگاه دارید و همینطور در روزمه خود باید یک فعالیت اجتماعی بشر دوستانه نیز داشته باشید.
  • برخی از بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل پزشکی کدامند؟ دانشگاه موناش، دانشگاه نیوکسل، دانشگاه آدلاید، دانشگاه سیدنی غربی، دانشگاه فلیندرز، دانشگاه نیوسات ولز و غیره.
  • تحصیل پزشکی در استرالیا بصورت غیر مستقیم به چه نحوی است؟ در پذیرش پزشکی در این کشور به روش غیر مستقیم در ابتدا احتیاج به تحصیل در یک رشته ای مانند علوم پزشکی در مقطع کارشناسی دارید.
4.8/5 - (73 امتیاز)

7 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در استرالیا

  1. یاسمن گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۱ سالمه و ۲ ساله توی ایران پزشکی میخونم میخواستم اینجا انصراف بزنم و استرالیا ویزای تحصیلی برای همین رشته بگیرم امکانش هست تو استرالیا یا برای کشورای دیگه باید اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست انصراف ندید، اقدام کنید برای گرفتن پذیرش، اگر پذیرش شدید بعد انصراف بدید.
      اکثر کشورهای جهان یک آزمون ورودی دارند و باید توی اون آزمون حتما شرکت کنید چه استرالیا باشه چه کشورهای دیگه که ارزش داره توشون تحصیل کردن

  2. فاطمه گفت:

    سلام. ۱۷ سالم هست سال دیگه دیپلم میگیرم میخوام که از طریق اعزام دانشجو به استرالیا برم مدرک آیلتس هم تا چند وقت دیگه میگیرم…. میخواستم بدونم وقتی که دوازدهم تموم شد باید کنکور بدم یا نه؟
    بعد تو استرالیا آشنا هم دارم دوازدهم که تموم شد چطور میتونم اقدام کنم؟؟
    ممنون میشم جوابمو بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست که کنکور بدید
      شما باید دانشگاه های مورد نظر خودتون رو پیدا کنید، مراحل رو به صورت جز به جز، توی سایت دانشگاه می تونید ببینید

  3. نیلوفر گفت:

    سلام ۲۸ سالمه معدلم ۱۷ هستش و لیسانس پرستاری دارم تا چند وقت دیگه هم مدرک آیلتسمو میگیرم شرایط تحصیل برای پزشکی در استرالیا رو میخواستم بدونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما یک مقدار بالا هست و ممکن هست که در این مسیر برای دریافت ویزا و حتی پذیرش مشکل برخورد کنید. توصیه می کنم شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا رو مطالعه کنید

  4. زهرا حسینی گفت:

    سپاس از مقاله جامع و کاملتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *