ویزای تحصیلی

هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا

هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا

کل هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا شامل شهریه تحصیلی، بیمه سلامت و هزینه آزمون حدود $19250 (دلار آمریکا) برای برنامه MD 4 ساله می باشد، همچنین $18000 (دلار آمریکا) برای برنامه MD پنج ساله در هر سال است. همین هزینه تحصیل پایین انگیزه خوبی برای ادامه تحصیل در دومینیکا محسوب می شود. اگر شهریه سالانه تحصیل پزشکی در دومینیکا را با شهریه پزشکی کشورهای صاحب نامی همچون انگلستان، کانادا و یا آمریکا نیز مقایسه نمائیم، ما متوجه ارزانی شهریه های تحصیل پزشکی در دومینیکا خواهیم شد. هموطنان زیادی به فکر تحصیل پزشکی در دومینیکا می باشند و سوالات متعددی نیز در این باب دارند:

  • الزامات تحصیل در رشته پزشکی در کشور دومینیکا چیست؟
  • چگونه می توان در برنامه پزشکی دومینیکا پذیرش تحصیلی گرفت؟
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی کشور دومینیکا چقدر است؟
  • آیا دانشجویان پزشکی در دومینیکا از برنامه بورس تحصیلی برخوردار هستند؟

تنها دانشگاه علوم پزشکی دومینیکا که یکی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی در منطقه کارائیب نیز محسوب می شود، دانشگاه All Saints University می باشد. این دانشگاه از لحاظ استاندارد تحصیلی معادل دانشگاه های پزشکی ایالات متحده می باشد. جهت برخورداری از آخرین اطلاعات در حال گردش در دانشگاه های پزشکی آمریکا، برنامه های درسی این دانشگاه به صورت دوره ای به روز رسانی می گردد. محتوای دروس، روش های تدریس، پروژه های تحقیقاتی و آزمون ها همه و همه مطابق آخرین استانداردهای بین المللی می باشد. در همین رابطه، هموطنان عزیز می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت برنامه اعزام دانشجو به دومینیکا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا در 2023

برنامه پزشکی (MD) یکی از برنامه های تحصیلی جذاب و پر طرفدار سال 2023 در دومینیکا است که در دانشگاه پزشکی دومینیکا یعنی دانشگاه All Saint University به علاقه مندان ارائه می شود. این برنامه تحصیلی توسط اساتید مجرب و بنام از سراسر جهان و در قالب کلاس های کوچک اما متمرکز تدریس می شود. لازم است بدانید که در دومینیکا دو نوع برنامه پزشکی به دانشجویان پیشنهاد می شود:

  • برنامه MD 4 ساله ویژه متقاضیان دارای مدرک کارشناسی
  • برنامه MD 5 ساله ویژه دانش آموزان فارغ التحصیل دبیرستان

اما MD یا دکتر پزشکی تنها رشته پیشنهادی توسط دانشگاه All Saints University نمی باشد. بلکه این دانشگاه همچنین دوره های لیسانس پرستاری (BScN) 3 ساله و 4 ساله و دکتری میکروبیولوژی و ایمونولوژی را نیز به متقاضیان این دوره ها ارائه می کند. هر کدامیک از این رشته ها دارای شرایط تحصیل در دومینیکا می باشند که مراجعه به وب سایت دانشگاه می تواند به اخذ اطلاعات تکمیلی در این زمینه کمک نماید.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی دومینیکا

اخذ پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه All Saints University بسیار ساده و راحت است. به شرط اینکه شما از کلیه شرایط و الزامات تحصیلی برخوردار باشید. ابتدا لازم به ذکر است که در طول سال، متقاضیان می توانند 3 بار (ژانویه، می و سپتامبر) برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. تصمیمات کمیته پذیرش نیز در عرض 2 تا 6 هفته از زمان دریافت درخواست به اطلاع متقاضیان رسانده می شود. مدارک زیر برای اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی All Saints University دومینیکا الزامی است:

  • فرم درخواست تکمیلی جهت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا
  • 3 قطعه عکس پاسپورتی رنگی (در ابعادسانتی متری)
  • انگیزه نامه حداقل در 1 صفحه بیانگر دلیل پزشک شدن شما
  • نمره آزمون MCAT
  • نمره آزمون TOEFL
  • ریزنمرات تحصیلی از دبیرستان یا دانشگاه
  • 2 عدد توصیه نامه از معلمان یا اساتید قبلی
  • هزینه درخواست به مبلغ $100 (دلار آمریکا)

لازم به ذکر است که کلیه مدارک فوق می بایست به زبان انگلیسی ترجمه شود و از طریق آدرس ایمیل دانشگاه ASU بدست کمیته پذیرش این دانشگاه رسانده شود.

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا

بررسی هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا

هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا را می توان به دو بخش شهریه های سالانه و هزینه ماهانه زندگی تقسیم کرد. مجددا برای دست یابی به دقت بالا می توان این این هزینه ها را به هزینه های دو دوره مجزا شامل هزینه برنامه MD چهار ساله و هزینه برنامه MD پنج ساله به صورت ذیل دسته بندی نمود:

آیتم (هزینه ها به دلار آمریکا)برنامه MD چهار ساله/ سال 1 (علوم پزشکی اصلی)برنامه MD پنج ساله/ سال 1 ( علوم پیش پزشکی)
هزینه درخواست$100$100
هزینه ثبت نام$1000$1000
شهریه ترم 1$5750$4995
شهریه ترم 2$5750$4995
شهریه ترم 3$5750$4995
سایر هزینه ها$900$900

هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا در مقطع کارشناسی

یکی از اصلی ترین بخش ها بریا پرداخت هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا، هزینه تحصیل پزشکی در مقطه کارشناسی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، اصلی ترین چالش دانشجویان بین المللی در طول تحصیل کارشناسی پزشکی در دومینیکا، پرداخت هزینه تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. زیرا روند پرداخت هزینه تحصیل پزشکی در دومینکا، به ویژه در مقطع کارشناسی بسیار دشوار خواهد بود. به طور کلی روند پرداخت هزینه تحصیل پزشکی در دومینکا دارای بورکراسی های اداری پیچیده ای می باشد، که اغلب بسیار زمان بر و طاقت فرسا خواهد بود. هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا در مقطع کارسناسی 1700XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه خواهد بود. همچنین در خصوص بررسی درآمد رشته های پزشکی در دومینیکا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

کاهش هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا از طریق بورسیه

دانشگاه پزشکی All Saints University دومینیکا برنامه وام های دانشجویی را تایید کرده است. در این رابطه دانشجویان می توانند درخواست خود را به دانشگاه اعلام کنند. متقاضیان دریافت بورس تحصیلی یا کمک هزینه مالی باید به این نکته توجه نمایند که آنها می بایست درخواست خود را به همراه تمامی مدارک مورد نیاز به کمیته بورسیه تحصیلی دانشگاه تحویل دهند. توصیه می شود که درخواست ها تا قبل از شروع سال تحصیلی به کمیته مذکور تحویل داده شود. روش های متنوع و گوناگونی برای مهاجرت به کشور جزیره ای دومینیکا و اخذ اقامت یا تابعیت این کشور وجود دارد. در این زمینه تخصصی نیز پیشنهاد می گردد که قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت به کشورهای مختلف جهان حتما از مشاوره های تلفنی یا حضوری وکلا و کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

سوالات متداول در خصوص هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. کلید ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا در مقایسه با انگلستان چگونه است؟ هزینه تحصیل پزشکی در دومینکا در مقایسه با انگلستان به مراتب پایین تر است، اما در مقالب کیفیت آموزش نیز در این کشور از انگلستان پایین تر خواهد بود.
  • هزینه تحصیل پزشکی در دومینیکا در مقطع دکتری چقدر است؟ هزینه تحصیل پزشکی در دومینکا به ویژه در مقطع دکتری بسیار بالا خواهد بود، هزینه تحصیل در این مقطع تحصیلی حدود 2100XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *