هزینه زندگی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی از مهمترین مسائل مهاجرت به این کشور است که مهاجران با توجه به نوع اقامت خود می توانند برای آن برنامه ریزی نمایند. آفریقای جنوبی در سال 2024 یکی از 50 کشور برتر دنیا شناخته شده است. با اطلاع ازاین موضوع شما می توانید راحت تر در مورد مهاجرت به این کشور تصمیم گیری نمایید. خبر خوب این است که ما برای شما تمام تحقیقات لازم در این زمینه را انجام داده ایم تنها چیزی که احتیاج دارید این است که این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا بدانید هزینه های شما در این کشور چه میزان است.

مهاجرت به آفریقای جنوبی در 2024

کشور آفریقای جنوبی معروف به (الماس سیاه) قاره آفریقا در یک دهه اخیر به پرطرفدارترین کشورهای مهاجرتی تبدیل شده است و شاید حتی برخی از افراد که تمایل به مهاجرت دارند و کشورهای هدف آنها استرالیا و نیوزلند و کانادا بوده است اما به امتیازات لازم این کشورها نرسیده اند. آفریقای جنوبی را به عنوان پل انتخاب کرده و 2 الی 3 سال را در این کشور سپری میکنند و پس از آن برای این کشورها اقدام می کنند. آفریقای جنوبی به دور از خط استوا و در هم مرزی با اقانوس اطلس و هند و با اقلیمی عالی همه ساله میزبان خیل عظیم گردشگران بوده است.

بیشترین میزان سفید پوست در قاره سیاه، این کشور را عملا کشوری هم تراز کشورهای اروپایی قرارداده است. این کشور مستعمره بریتانیا میباشد. این کشور فوق العاده زیبا با دارا بودن جاذبه های توریستی بسیار همواره در راس انتخاب ها جهت سفر توریستی بوده و از این راه کسب بالاترین درآمد را در جهان دارد. آفریقای جنوبی کشوری شاد و معروف به کشور رقص ها نیز می باشد که این موضوع در جام جهانی 2010 به اثبات رسید.

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی در بخش حمل و نقل

یکی از اصلی ترین مواردی که اتباع کشورهای خارجی باید برای برآورد هزینه زندگی در آفریقای جنوبی در نظر بگیرند، هزینه های رایج در بخش حمل و نقل این کشور است. زیرا هزینه حمل و نقل در آفریقای جنوبی بخش عمده ای از بودجه ماهانه مهاجران را در این کشور تشکیل می دهد. به همین جهت به شدت توصیه می شود که قبل از مهاجرت به آفریقای جنوبی، با هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به ویژه در بخش حمل و نقل آشنا شوید. به طور کلی به دلیل تراکم جمعیت بالا در آفریقای جنوبی اغلب شهروندان در این کشور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. هر تبعه خارجی در آفریقای جنوبی باید ماهانه حدود 1700ZAR (رند آفریقای جنوبی) بپردازند.

در نمودار زیر می توانید روند رشد هزینه حمل و نقل در آفریقای جنوبی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند رشد هزینه حمل و نقل در آفریقای جنوبی

البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به ویژه در بخش حمل و نقل، به سبک زندگی مهاجران در این کشور بستگی دارد. به طور مثال، شهروندانی که قصد دارند هزینه حمل و نقل خود را در طول ماه در این کشور کاهش دهند، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. در جدول زیر می توانید انواع وسیله حمل و نقل در آفریقای جنوبی را با هزینه ماهانه ر این کشور با یکدیگر مقایسه کنید:

انواع وسیله حمل و نقل در آفریقای جنوبیهزینه ماهانه به (رند آفریقای جنوبی)
بلیط اتوبوس یک طرفه49ZAR
شارژ بلیط اتوبوس ماهانه1050ZAR
بلیط مترو یک طرفه29ZAR
تاکسی متر79ZAR

مسکن جزئی از هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

در مورد یافتن مکانی مناسب دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد و این دو راه شامل اجاره مسکن یا خرید ملک است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند جایی را اجاره نمایند تا برای خرید ملک با فراغ بال به جستجو بپردازند. بنابراین در ابتدا قیمت اجاره مسکن را بررسی می نماییم کیپ تاون، ژوهانسبورگ، پرتوریا و دوربان بزرگترین شهرهای آفریقای جنوبی هستند. حدود اجاره بهای ماهانه در سرتاسر آفریقای جنوبی طی سال 2024 به شرح جدول ذیل است:

حدود اجاره بهای ماهانه در آفریقای جنوبی (راند)نوع مسکن
از ZAR4000 تا ZAR11500آپارتمان 1 خوابه
از ZAR8000 تا ZAR25000آپارتمان 3 خوابه

مسکن جزئی از هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

خدمات عمومی بخشی از هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه های اصلی مربوط به خدمات عمومی در هر منزلی شامل آب و برق می شود. امروزه هزینه های مربوط به مصرف اینترنت نیز یکی دیگر از هزینه های اصلی خدمات عمومی محسوب می شود. معمولا سهمیه هر فرد برای استفاده از آب در ماه 1000 لیتر در نظر گرفته می شود و در صورت مصرف بیشتر مبلغ بیشتری نیز باید پرداخت شود. تعرفه های آب بیشتر تحت تاثیر ارزش ملک قرار می گیرند. نکته دیگری که وجود دارد این است که این هزینه ها در سراسر کشور یکسان نیستند و به ترتیب کیپ تاون، ژوهانسبورگ، پرتوریا و دوربان بیشترین نرخ تعرفه خدمات عمومی را دارا هستند. هزینه های مربوط به برق نیز دقیقا مشابه به بهای آب است و شهر به شهر متفاوت است.

برای پی بردن به هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به مقایسه آن با دیگر کشورهای جهان می پردازیم:

  • هزینه زندگی در کیپ تاون 11% ارزان تر از ژوهانسبورگ است.
  • هزینه زندگی در کیپ تاون 57% ارزان تر از لندن است.
  • هزینه زندگی در کیپ تاون 54% ارزان تر از هنگ کنگ است.
  • هزینه زندگی در دوربان 18% ارزان تر از ژوهانسبورگ است.
  • هزینه زندگی در پرتوریا 23% گران تر از کیپ تاون است.
  • هزینه زندگی در ژوهانسبورگ 28% ارزان تر از لاس وگاس است.
  • هزینه زندگی در ژوهانسبورگ 51% ارزان تر از لندن است.
  • هزینه زندگی در کیپ تاون 30% گران تر از استانبول است.

قیمت کالاهای مصرفی در آفریقای جنوبی

بخش عمده ای از هزینه های یک خانوار، هزینه ای است که به صورت روزانه در یک سوپرمارکت پرداخت می کنند. در جدول زیر برخی از مهم ترین کالاهای مصرفی و متوسط قیمت آن ها بیان شده است.

هزینه به راندکالا
15.28ZARشیر
14.06ZARنان 500 گرمی
21.68ZARیک کیلوگرم برنج
29.10ZAR12 عدد تخم مرغ
73.27ZARیک گیلوکرم فیله مرغ
107.59ZARیک کیلوگرم گوشت
23.55ZARیک کیلوگرم سیب
18.09ZARیک کیلوگرم پرتغال
21.08ZARیک کیلوگرم گوجه

لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی در 2024

آفریقای جنوبی در سال 2024 در رشته هایی از قبیل آی تی و کامپیوتر، مخابرات، برق، مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی کشاورزی، مهندسی شیمی، زمین شناسی، رشته های نظام سلامت مانند پرستاری و پزشکی و غیره، مدیریت ها، حسابداری و بسیاری رشته های دیگر نیازمند نیروی کار است و برای این مشاغل ویزای کاری آفریقای جنوبی را صادر میکند. سفارت آفریقای جنوبی در ایران در تهران خيابان وليعصر، مقابل پمپ بنزين باغ فردوس، خيابان يكتا شماره 5 قرار دارد.

هزینه تحصیل و آموزش بدون هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

در ادامه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی، به شرح هزینه تحصیل در این کشور می ­پردازیم. کشور آفریقای جنوبی از نظر تحصیل بسیار قابل توجه می­ باشد زیرا از طریق تحصیل می ­توان به اقامت دائم این کشور دست یافت و این موضوع، مورد توجه اکثر متقاضیان می ­باشد. هزینه تحصیل در آفریقای جنوبی در مقاطع دانشگاهی در حدود ZAR21000 الی ZAR26000 (راند) است و مبلغ هزینه تحصیل در سال دوم، حدود ZAR5000 (راند) کاهش خواهد یافت، همچنین داشتن بیمه برای دانشجویان اجباری می­ باشد و باید مبلغ ZAR4000 (راند) را برای بیمه پرداخت نمایند.

هزینه­ های تحصیل در رشته­ های پزشکی و دندان پزشکی در بهترین دانشگاه ­های این کشور در حدود 14500$ (دلار آمریکا) در سال است و دوره­ های کالج­ های زبان، هزینه ه­ایی در حدود 3000$ الی 4000$ (دلار آمریکا) خواهند داشت. در ادامه به ریز هزینه ­های زندگی در کشور آفریقای جنوبی خواهیم پرداخت. شما می توانید برای اقامت پس از تحصیل در آفریقای جنوبی نیز اقدام نمائید.

در آخر ضمن تشکر از شما دوستان عزیز بابت مطالعه مقاله پیش رو امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در زمینه هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به شما دوستان عزیز ارائه دهیم. تیم مجرب مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است تا بروزترین و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت را در زمینه تحصیل و کاری به شما عزیزان ارائه دهد لذا صمیمانه از شما دعوت می نماییم تا در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با موسسه ما تماس حاصل فرمائید.

متداول ترین سوالات در باب هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

در این بخش پاسخ گوی سوالات شما پیش از مهاجرت به آفریقای جنوبی خواهیم بود:

  • هزینه زندگی در آفریقای جنوبی در بخش حمل و نقل به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین مواردی که اتباع کشورهای خارجی باید برای برآورد هزینه زندگی در آفریقای جنوبی در نظر بگیرند، هزینه های رایج در بخش حمل و نقل این کشور است. زیرا هزینه حمل و نقل در آفریقای جنوبی بخش عمده ای از بودجه ماهانه مهاجران را در این کشور تشکیل می دهد. به همین جهت به شدت توصیه می شود که قبل از مهاجرت به آفریقای جنوبی، با هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به ویژه در بخش حمل و نقل آشنا شوید. به طور کلی به دلیل تراکم جمعیت بالا در آفریقای جنوبی اغلب شهروندان در این کشور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. هر تبعه خارجی در آفریقای جنوبی باید ماهانه حدود 1700ZAR (رند آفریقای جنوبی) بپردازند.
  • خدمات عمومی بخشی از هزینه زندگی در آفریقای جنوبی به چه صورت است؟ هزینه های اصلی مربوط به خدمات عمومی در هر منزلی شامل آب و برق می شود. امروزه هزینه های مربوط به مصرف اینترنت نیز یکی دیگر از هزینه های اصلی خدمات عمومی محسوب می شود. معمولا سهمیه هر فرد برای استفاده از آب در ماه 1000 لیتر در نظر گرفته می شود و در صورت مصرف بیشتر مبلغ بیشتری نیز باید پرداخت شود. تعرفه های آب بیشتر تحت تاثیر ارزش ملک قرار می گیرند. نکته دیگری که وجود دارد این است که این هزینه ها در سراسر کشور یکسان نیستند و به ترتیب کیپ تاون، ژوهانسبورگ، پرتوریا و دوربان بیشترین نرخ تعرفه خدمات عمومی را دارا هستند. هزینه های مربوط به برق نیز دقیقا مشابه به بهای آب است و شهر به شهر متفاوت است.
4.9/5 - (19 امتیاز)

12 دیدگاه برای “هزینه زندگی در آفریقای جنوبی

  1. علی گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و دانش آموز مدرسه بینلمللی هستم و پاس روسیه هم دارم میخواستم با این شرایط چجوری میتونم برم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید برای پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنید و بعد مراحل دریافت ویزای تحصیلی رو طی کنید

  2. قائم مقامی گفت:

    سلام، ممنون از اطلاعات گستردتون، من همسرم جوشکار آرگون هست و گواهینامه پایه یک داره، رشته تحصیلی خودم هنر بوده و در زمینه دکوراسیون داخلط فعالیت میکردم، سنمون 42 سال و 38 سال هست، میخواستم بدونم با توجه به تجربه شما ایا شرایط ما برای مهاجرت مناسب هست و چقدر احتمال پیدا کردن کاردر اونجا رو داریم

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور افریقا ویزای جستجوی کار داره که میشه از این طریق اقدام کرد اما بهتر از اون کشور آلمانه که راحتتر از افریقای جنوبی ویزا میده

  3. ماهرو گفت:

    سلام وقتتون بخیر . من برای ازدواج میخوام به کشور اوگاندا سفر کنم اما هیچی در مورد مهاجرت به آنجا نمیدانم ??لیسانس حسابداری دارم … نمیدونم اصلا باید چیکار کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص ازدواج باید با وکیل در اون کشور مشورت کنید

  4. علی گفت:

    با سلام من مهندس مکانیک با 19 سال تجربه هستم و برای کار در آفریقای جنوبی اپلای کردم، میخواستم ببینم در صورت اوکی شدن کار میتوانم با همسر و پسر 13 ساله ام به آنجا بروم و برای آنها نیز ویزا صادر میشود؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر ویزا بشید بله امکانپذیره

  5. گلاره علایی گفت:

    سلام ممنونم از مطالب مهم شما ، همسرم در زمینه برنامه نویسی فعالیت میکنند و برای اتجام پروژه ای به مدت دو ماه قرار است به کپ تون بروند و بررسی کنند که آیا برای اقامت مناسب هست یا خیر
    به نظر شما این قرار داد کاری رو قبول کنند
    من به شخصه مخالفم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      کیپ تاون و ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی شهرهای خوبی هستن اما زندگی در هر کشوری سلیقه ایه. میتونم بگم در زمینه برنامه نویسی و IT کشورخوبیه
      اما در نهایت خودتون بایستی تصمیم بگیرید

  6. امین گفت:

    باسلام.
    من فوق لیسانس علوم سیاسی و کارمند و همسرم فوق لیسانس مدیریت مالی و مدیر مالی و حسابدار در بخش خصوصی است. دو فرزند 11 و 9 ساله هم داشته و ساکن تهرانیم. مدتی است درباره آفریقای جنوبی جهت مهاجرت فکرمان متمرکز شده است. در این خصوص چه کمک و راهنمایی ای می توانید انجام دهید. باسپاس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما متاسفانه این اواخر کشور آفریقای جنوبی به راحتی به ایرانی ها ویزا نمیدهد و ساکا مدارک ایرانی ها را تایید نمیکند بهتره برای کشورهای دیگر اقدام به امر مهاجرت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *