هزینه زندگی

هزینه زندگی در آمستردام

هزینه زندگی در آمستردام

در هر شهری هزینه های زندگی به نحوه زندگی فرد بستگی دارد، هزینه زندگی در آمستردام نیز برای مهاجرت باید مورد بررسی قرار گیرد. آمستردام در مورد گزارش زندگی بهتر OECD بالاترین امتیاز را برای تعادل در کار و زندگی دارد و وضعیت مسکن، آموزش و پرورش، کیفیت محیط زیست و وضعیت سلامتی در آن بالاتر از حد متوسط است. لذا طبیعی است که هزینه زندگی در آمستردام با چنین مقیاسی از کیفیت، می تواند بالا باشد و نباید از بالا بودن مخارج در این شهر تعجب کرد.

ضمن اینکه آمستردام در سال 2024 در فهرست گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی در رتبه 50 قرار گرفت که نشان می دهد آنچنان که ممکن است به ذهن خطور کند نیز گران نیست. همان طوری که در ادامه همین مقاله نیز بیان می شود، این شهر با رقم شاخص حدود 70.1 از نظر هزینه زندگی به عنوان شهر متوسط هلند به حساب می آید. شما عزیزان برای کسب اطلاعات و اخذ مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

زندگی در آمستردام هلند

هلند به خاطر مناظر خیره کننده، مزارع زیبای لاله ها، آسیاب های بادی زیبا و شهرهای جذابی مانند آمستردام، روتردام و لاهه شناخته شده است. هلند علیرغم اندازه کوچکش بسیار توسعه یافته است و دارای اقتصاد قوی است که توسط تجارت داخلی و بین المللی هدایت می شود. هزینه زندگی در هلند که خانه بسیاری از مشاغل بین المللی است در مقایسه با برخی از همسایگان اروپایی آن نسبتاً بالا است. با این حال، این کشور هنوز فرصت ‌های فراوانی را برای زندگی با استاندارد بالا ارائه می ‌کند و آن را به مکانی مطلوب برای مهاجران و دانشجویان بین ‌المللی تبدیل می ‌کند.

زندگی در هلند می تواند یک تجربه فوق العاده باشد، اما ارزان نیست. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مانند آمستردام و روتردام می تواند بالا باشد، با این حال، هزینه های زندگی در سایر نقاط کشور ممکن است ارزان تر باشد. اگر به دنبال جابجایی هستید یا دانشجوی بین المللی هستید که به دنبال تحصیل در هلند هستید، باید برای اقامت، غذا، حمل و نقل، بیمه درمانی و سایر هزینه های زندگی بودجه اختصاص دهید.

میانگین هزینه زندگی در آمستردام در 2024

مرسر، مرجع رتبه بندی هزینه زندگی در هلند در سال 2024 از آمستردام به عنوان پنجاهمین شهر گران دنیا برای زندگی یاد کرده است که با توجه به اینکه در 2017 به عنوان هشتاد و پنجمین شهر گران برای زندگی انتخاب شده بود یک جهش غیر منتظره و فوق العاده را تجربه کرده است. معمولا هزینه زندگی در آمستردام حدود 2000€ تا 2500€ (یورو) در ماه عنوان می شود. این شهر در بین دیگر شهرهای هلندی با شاخص هزینه زندگی حدود 70.1 به عنوان شهر متوسطی محسوب می شود.

ولی همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، شهر هارلم با 76.6 گرانترین شهر و شهر دن هاگ با 63.4 ارزانترین شهر هلند به حساب می آیند:

مقایسه شهرهای هلند از نظر شاخص هزینه زندگی

جالبتر از آن اینکه دن هاگ علاوه بر اینکه ارزانترین شهر هلند محسوب می شود از نظر شاخص کیفیت زندگی نیز با رقم 217.3 به عنوان بهترین شهر هلند برای زندگی مهاجران نیز به حساب می آید. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، آمستردام از این نظر در رتبه چهارم شهرهای هلند قرار دارد:

بهترین شهرهای هلند از نظر شاخص کیفیت زندگی

یک حقیقت شگفت انگیز دیگر برای متقاضیان مهاجرت به اروپا 2024 اینکه:

حقیقت جالب در خصوص کشور هلند

آمستردام از سالم ترین شهرهای دنیا

آمستردام دارای نقطه عطفی در این رتبه بندی جهانی در مورد بهترین شهرهایی است که برای زندگی سالم معروف هستند. این شاخص بیش از 80 مکان از سراسر جهان را بر اساس چگونگی عملکرد آنها در 10 عامل مشخص و مرتبط با سلامت در نظر می گیرد. این شهر همچنین در مورد شاخص کیفیت زندگی در مقیاس جهانی در رتبه 12 و در اروپا در رتبه 8 قرار می گیرد. آمستردام همچنین چهارمین شهر پویای دنیا در زمینه مدیریت سرمایه گذاری است. این گزارش با استفاده از 60 شاخص در 6 گروه برای شناسایی شهرهای بزرگ اروپا در سرمایه گذاری بر 3 بخش مالکیت اداری، خرده فروشی و صنعتی به دست آمده است.

این مطالعه چشم انداز سرمایه گذاری در اروپا را مشخص می کند و رقابت و جذابیت سرمایه گذاری خارجی را در بسیاری از شهرها و مناطقی که خود را برای سرمایه گذاری آماده می کنند نشان می دهد که آمستردام در این بین در رتبه هفتم اروپا جای دارد. با تمام این تفاسیر و تعاریفی که برای شناخت بیشتر این شهر از آن صحبت به میان آمد حال با شناخت بیشتری هزینه های مربوط به زندگی در آمستردام را مورد نظر قرار می دهیم.

هزینه زندگی در آمستردام بدون احتساب هزینه تحصیل

هزینه های مربوط به زندگی در آمستردام به غیر از هزینه های تحصیل به موارد زیر تقسیم می شود:

رستوران هاهزینه به یورو
یک وعده غذایی در رستورانی گران قیمتبین 10€ تا 30€
یک وعده غذایی برای 2 نفر در رستورانی متوسطبین 60€ تا 100€
یک میان وعده در مک دونالدبین 7.5€ تا 10€
نوشیدنی هاهزینه به یورو
یک فنجان کاپوچینوبین 2.50€ تا 4€
یک قوطی نوشابه پپسی یا کوکاکولابین 1.50€ تا 3€
یک بطری آببین 1€ تا 3€
بازارهزینه به یورو
یک لیتر شیربین 0.88€ الی 2€
یک قرص نانبین 0.9€ الی 2.30€
یک کیلو برنجبین 1.22€ الی 2.70€
یک شانه تخم مرغبین 2.16€ الی 3.60€
یک کیلو پنیر محلیبین 6.5€ تا 22.50€
یک کیلو سینه مرغبین 5€ تا 10€
یک کیلو راسته گوساله€10 الی 20€
یک کیلو سیب€1.29 الی 3€
یک کیلو موز€1 الی 2€
یک کیلو پرتقال€1.30 الی 3€
یک کیلو گوجهبین 2€ الی 4€
یک کیلو سیب زمینیبین 0.99€ الی 2.50€
یک کیلو پیازبین 1€ الی 2€
یک دسته کاهوبین 0.89€ الی 1.50€
یک بطری 1.5 لیتری آببین 0.74€ الی 1.50€

هزینه زندگی در آمستردام بدون احتساب هزینه تحصیل

هزینه خدمات در آمستردام

هزینه های خدمات در شهر آمستردام هلند عبارت است از:

خدمات ماهیانههزینه به یورو
خدمات عمومی در آمستردام مانند برق، گاز، گرمایش، تهویه مطبوع، آب، زباله برای یک آپارتمان 85 متریبین 100€ الی 220€
تعرفه یک دقیقه مکالمه با موبایلبین 0.10€ الی 0.30€
تعرفه اینترنت 60 مگابایت بر ثانیه€30 الی 67€
ورزش و اوقات فراغتهزینه به یورو
هزینه یک ماه باشگاه بدنسازیبین 20€ الی 60€
هزینه اجاره یک ساعت در هفته€15 الی 30€
یک سانس سینمابین 10.50€ الی 13€
مراقبت از کودکانهزینه به یورو
مهد کودک خصوصی ماهیانهبین 1200€ الی 1900€
مدارس ابتدایی سالیانهبین 6000€ تا 22000€
لباس و کفشهزینه به یورو
یک جفت جینبین 55€ الی 120€
یک عدد لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ایبین 20€ الی 50€
یک جفت کفش نایکبین 70€ الی 120€
یک جفت کفش مردانهبین 80€ الی 200€

اجاره مسکن در شهر آمستردام

با توجه به انواع آیتم های هزینه زندگی در شهر آمستردام حالا این سوال مطرح می شود که بیشترین هزینه افراد در این شهر مربوط به کدام آیتم هزینه اس است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، بیشترین سهم از بودجه افراد در آمستردام هلند با حدود 39% مربوط به هزینه اجاره خانه می باشد که رقم قابل توجهی به شمار می رود:

توزیع درصدی هزینه زندگی در آمستردام

مهم ترین بخش تشکیل دهنده هزینه زندگی در آمستردام اجاره مسکن است. نمودار ذیل به خوبی نشان می دهد میانگین اجاره بهای آپارتمان در آمستردام طی سال 2024 چقدر است:

هزینه اجاره خانه ماهیانه در آمستردام

 

هزینه های زندگی در آمستردام در مقیاس جهانی

در رتبه بندی جهانی هزینه های زندگی آمارهای جالبی در مورد آمستردام وجود دارد که بخشی از آن را در ذیل این مطلب برایتان گردآوری کرده ایم:

  • آمستردام در فهرست گران ترین قیمت بنزین در جهان رتبه 6 را دارد.
  • در فهرست گران ترین هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر بین 555 شهر جهان رتبه 27 را دارد.
  • در فهرست گران ترین اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه خارج ازمرکز شهر بین 213 شهر اروپایی رتبه 3 را دارد.
  • در فهرست گران ترین بنزین در اروپا رتبه 4 را دارد.

البته اگرچه هزینه های زندگی در آمستردام نسبتا بالا است، مردم این کشور قدرت خرید بالا و درآمد خوبی دارند. در واقع متوسط درآمد ماهانه در کشور هلند 4880€ (یورو) می باشد. در هلند کم ترین میزان درآمد 1350€ (یورو) و بالاترین میزان درآمد ماهانه 21300€ (یورو) است. امیدواریم اطلاعات جالب و مفیدی از هزینه زندگی در آمستردام منطبق بر قیمت های سال 2024 و در کل مهاجرت به هلند به دست آورده باشید. ضمن تشکر از شما دوستان عزیز در مطالعه مقاله پیش رو صمیمانه از شما دعوت می کنیم تا در صورت بروز هر گونه پرسش یا ابهام با مشاوران برتر مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید تا ضمن بهره مندی از دقیق ترین اطلاعات مهاجرت از آخرین و بروزترین اخبار مربوط به آن مطلع شوید.

سوالات متداول درباب هزینه زندگی در آمستردام

شهر آمستردام و کلا شهرهای هلند جزء بهترین شهرهای اروپا برای زندگی مهاجران محسوب می شود. از همین رو نیز سوالات درباب هزینه زندگی در این شهرها زیاد است. از آنجمله می توان به سوالات زیر اشاره نمود:

  • بهترین کشور جهان برای زندگی در سال 2024 چیست؟ کشور هلند با رقم شاخص حدود 196.7 بهترین کشور جهان از نظر کیفیت زندگی محسوب می شود.
  • آیا آمستردام گرانترین شهر هلند است؟ خیر، شهر هارلم با 76.6 گرانترین شهر و شهر دن هاگ با 63.4 ارزانترین شهر هلند قلمداد می شود. ولی شهر آمستردام با شاخص 70.1 به عنوان شهر متوسط هلند به حساب می آید.
  • متوسط هزینه زندگی در شهر آمستردام هلند چقدر است؟ در شرایط فعلی متوسط هزینه زندگی در این شهر اروپایی در حدود EUR 2500 (یورو) می باشد.
  • بیشترین درصد از هزینه زندگی در آمستردام مربوط به چه هزینه ای است؟ بیشترین سهم از بودجه افراد در آمستردام هلند با حدود 39% مربوط به هزینه اجاره خانه می باشد.
  • متوسط هزینه ماهیانه اجاره آپارتمان یک خواب وسط شهری در هلند چقدر است؟ هزینه مذکور برای هر نفر در کشور هلند در حدود 77 (یورو) است.
  • بهترین شهر هلند 2024 چه شهری است؟ شهر دن هاگ از نظر شاخص کیفیت زندگی نیز با رقم 217.3 به عنوان بهترین شهر هلند برای زندگی مهاجران نیز به حساب می آید.
4.3/5 - (3 امتیاز)

یک دیدگاه برای “هزینه زندگی در آمستردام

  1. ماهینی گفت:

    من تونستم ویزای تحصیلی هلند رو خیلی سریع بگیرم. زیر 4 ماه فقط.
    توصیه میکنم تحصیل در این کشور زیبار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *