ویترین

هزینه زندگی در آندورا

هزینه زندگی در آندورا

هزینه زندگی در آندورا یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در رابطه با زندگی در این کشور مورد توجه مهاجرین و توریست ها باشد. آندورا یکی از کشورهای غربی اروپایی است اما هزینه های مربوط به زندگی در این کشور بسیار مناسب تر از همسایگان آن به ویژه فرانسه است. افرادی که در آندورا زندگی می کنند با فشارهای اقتصادی کمی روبرو هستند و شاخص های کیفیت زندگی در این کشور نیز به خوبی این مسئله را نشان می دهد. انتخاب آندورا اما به عنوان مقصد مهاجرت توریستی باید مد نظر باشد. آن دسته از افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این هزینه ها در آندورا قابل تامین نیستند.

آندورا این فرصت را ایجاد می کند که فرد بتواند سفرهای توریستی مناسبی به این کشور را تجربه کند ولی اقامت های موقت در این کشور کوتاه مدت هستند. با این وجود باید در نظر داشت که افرادی که برای تحصیل و زندگی موقت به آندورا سفر می کنند، باید به هزینه های خود نیز توجه بیشتری داشته باشند. محل اقامت، تهیه خوراک روزانه، هزینه های سوپرمارکتی و غیره همگی از این هزینه های دارای اهمیت هستند. در راستای اهمیت این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • زندگی ماهانه در آندورا چه هزینه هایی به همراه دارد؟
  • شاخص های کیفیت زندگی در آندورا چگونه است؟
  • اجاره ملک در آندورا چه هزینه هایی به همراه دارد؟
  • مهم ترین هزینه های زندگی در آندورا کدامند؟
  • متوسط هزینه های زندگی و متوسط درآمد در این کشور چه رابطه ای دارند؟

بررسی شاخص های کیفیت زندگی در آندورا

افرادی که قصد زندگی در آندورا را دارند، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشند. شاخص های کیفیت زندگی در آندورا به خوبی نشان می دهد که این کشور می تواند مقصد مناسبی برای زندگی باشد. آن دسته از افرادی که می خواهند زندگی طولانی مدت در این کشور داشته باشند، باید بیشتر به این مورد توجه داشته باشند.

شاخص های کیفیت زندگی در این کشور را می توان به شرح جدول زیر دانست:

نوع شاخصکیفیت توصیفیکیفیت عددی
قدرت خریدبالا104.99
شاخص امنیتبسیار بالا85.55
مراقبت های درمانیبالا79.63
هزینه خرید ملکپایین7.54
ترافیک شهریبسیار پایین7.50
آلودگی هواپایین25.16

همه این مسائل سبب شده است تا شاخص کیفیت زندگی در این کشور بالا باشد و انتخاب آن می تواند مهم باشد.

قیمت های رستورانی در آندورا

یکی از مهم ترین شاخص های هزینه در آندورا، مبلغی است که برای صرف وعده های غذایی در این کشور پرداخت می شود. افرادی که قصد دارند این کشور را برای سفر توریستی خود انتخاب کنند، یا افرادی که قصد به عنوان دانشجو در این کشور اقامت داشته باشند، بیشتر به این هزینه ها باید توجه داشته باشند. برخی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه داشته باشند عبارتند از:

نوع هزینهمبلغ به یورو
یک وعده متوسط در رستوران12€
3 وعده برای 2 نفر در رستوران متوسط37.5€
یک وعده مک دونالد8€
نوشیدنی های غیر الکلی1.8€
کاپوچینو1.6€

افرادی که به عنوان توریست وارد این کشور می شوند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه های مربوط به اجاره هتل می تواند این هزینه ها را برای آن ها کاهش دهد. قیمت اجاره هتل در این کشور از هر شب 48€ (یورو) آغاز می شود و بسته به کیفیت و تعداد نفرات می تواند مبلغی متفاوت داشته باشد.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه های سوپرمارکتی در آندورا

افرادی که قصد دارند در آندورا اقامتی هرچند موقت و کوتاه مدت داشته باشند، بدون تردید از سوپرمارکت ها خرید می کنند. هزینه های مربوط به خرید بسیاری از کالاها در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر از کشورهای شناخته شده اروپایی است. برخی از مهم ترین هزینه های مربوط به این مسئله عبارتند از:

نوع کالا یا محصولمبلغ به یورونوع کالا یا محصولمبلغ به یورو
یک لیتر شیر0.99€قرص نان 500 گرمی1.01€
یک کیلوگرم برنج1.55€12 عدد تخم مرغ2.09€
یک کیلوگرم پنیر13.26€فیله مرغ (1 کیلوگرم)9.14€
گوشت گوساله (1 کیلوگرم)13.15€سیب2.15€
موز1.91€گوجه2.77€

هزینه های مربوط به حمل و نقل در آندورا

افرادی که قصد زندگی در آندورا را دارند، باید به هزینه های خود در این کشور در رابطه با حمل و نقل نیز توجه داشته باشند. افراد در آندورا نیز معمولا از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و به همین دلیل است که سطح ترافیک در این کشور بسیار اندک است. برخی از مهم ترین هزینه های مربوط به حمل و نقل عبارتند از:

هزینه های حمل و نقل در آندورا

این مسئله نشان می دهد که حمل و نقل در آندورا به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بسیار مناسب است و می توان به آن توجه ویژه داشت.

اجاره ملک در آندورا

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با اقامت در آندورا باید به آن توجه داشت، هزینه هایی است که فرد یا افراد برای اجاره محل زندگی خود پرداخت می کنند. این افراد برای این که بتوانند اجاره ملک را پرداخت کنند باید هزینه های نسبتا زیادی را پرداخت کنند. به طور کلی می توان گفت که هزینه اجاره بها در آندورا به نسبت بسیاری از کشورهای جهان سنگین تر است.

برای اجاره ملک در آندورا باید هزینه های زیر پرداخت شود:

نوع ملکمتوسط هزینه به یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر805€
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر705€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1470€
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر1230€
فلت (برای دانشجویان)450€

افرادی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند، به طور متوسط باید در حدود 3200€ (یورو) برای هر متر مربع را در نظر داشته باشند.

هزینه اجاره ملک در آندورا

علاوه بر این، افراد باید به هزینه های مربوط به تجهیزات و انرژی نیز توجه داشته باشند که عبارتند از:

  • اینترنت پر سرعت ADSL در حدود 33€ (یورو) در ماه
  • هزینه هر دقیقه صحبت تلفنی در حدود 0.50€ (یورو)
  • هزینه های مربوط به انرژی در دود 74€ (یورو) در ماه.

تفریح و هزینه های آن در آندورا

افرادی که قصد زندگی در آندورا را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هزینه هایی برای تفریح نیز نیاز خواهند داشت که باید به آن توجه ویژه داشت. برخی تفریحات در این کشور رایج است که بسته به فرهنگ افراد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. افراد به طور معمول ممکن است به باشگاه ورزشی توجه داشته باشند که هزینه آن در طول ماه در حدود 52€ (یورو) در ماه است. برای اجاره یک ساعته یک زمین ورزشی نیز به حدود 16€ (یورو) نیاز خواهد بود که بیشتر مربوط به ورزش های تیمی و چند نفره است که مبلغ آن بین استفاده کنندگان تقسیم می شود.

هزینه زندگی در ایتالیا

در کنار این هزینه ها، افراد باید به این نکته توجه کنند که هزینه های مربوط به ثبت نام فرزند در کودکستان های خصوصی در این کشور، در حدود 500€ (یورو) در ماه است. علاوه بر این، باید به خرید برخی از پوشاک نیز اشاره کرد:

هزینه خرید برخی از پوشاک در آندورا

در چنین شرایطی است که  دسترسی به درآمدی در حدود 3850€ (یورو) در ماه برای افراد منجر به آن می شود که فرد بتواند زندگی مناسبی در این کشور از نظر اقتصادی داشته باشد. افرادی که قصد دارند در آندورا حتی اقامتی موقت داشته باشند، باید به شدت و دقت در رابطه با هزینه های خود توجه داشته باشند. برای درکی بهتر از این موضوع گفتار پیش رو تهیه شد اما برای این که بتوانید با روش های مهاجرت به این کشور یا سایر کشورهای جهان آشنا شوید، بهتر است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا در این زمینه شما را همراهی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *