هزینه زندگی

هزینه زندگی در استان های آتلانتیک

هزینه زندگی در استان های آتلانتیک

هزینه زندگی در استان های آتلانتیک خیلی بالا نیست و همین مسئله سبب شده برخی از دانشجویان این استان ها را به کلان شهرهای کانادا ترجیح دهند. البته با وجودی که کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته انگلیسی زبان ارزان قیمت تر است. اجاره مسکن در کانادا نیز در سال 2022 حدود 150% بیشتر از کشور ایران است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص هزینه زندگی در استان های آتلانتیک کانادا یعنی نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و جزیره پرنس ادوارد به سوالات ذیل پاسخ داده شده است؟

  • متوسط هزینه های زندگی در این 4 استان چقدر است؟
  • اجاره مسکن در استان های آتلانتیک کانادا چه میزان است؟
  • راه های تامین هزینه های زندگی در این منطقه چیست؟
  • آیا هزینه های زندگی در این منطقه بیشتر از متوسط هزینه های در کانادا است؟
  • شرایط کاری در این 4 استان به چه صورت است؟

درباره استان های آتلانتیک کانادا

استان های آتلانتیک کانادا به منظور ایجاد رشد اقتصادی با ایجاد برنامه مهاجرتی پایلوت از سال 2017 به دنبال جذب جمعیت بوده اند. چرا که این برنامه به دنبال اعطای اقامت به افراد متخصصی می باشد که برای کانادا فواید اقتصادی و اجتماعی به همراه خواهند داشت. قرار است برنامه پایلوت تا دسامبر سال 2022 ادامه داشته باشد و تا سال 2022 حدود 6000 نفر را از بین متقاضیان انتخاب کند. در نمودار ذیل جمعیت حال حاضر استان های آتلانتیک کانادا بیان شده است:

جمعیت استان های آتلانتیک کانادا

استان های آتلانتیک کانادا جزو استان های پرجمعیت این کشور نیستند این در حالی است که استان انتاریو با بیش از 14 میلیون نفر، پرجمعیت ترین استان در کانادا می باشد. از میان 10 استان در کانادا فقط 4 استان هستند که جمعیتی کم تر از 1 میلیون نفر دارند و آن 4 استان نیز نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و جزیره پرنس ادوارد هستند که همان طور که اشاره شد مجموعا به عنوان استان های آتلانتیک شناخته می شوند. کم جمعیت ترین استان در کل کانادا نیز استان جزیره پرنس ادوارد است که کمی بیشتر از 150000 نفر جمعیت دارد.

هزینه حمل و نقل و زندگی در استان های آتلانتیک

حمل و نقل در کانادا گران قیمت نیست؛ علی الخصوص برای دانشجویان چرا که معمولا می توانند از بن های تخفیف مخصوصی استفاده کنند و به این ترتیب در بخش عمده ای از هزینه های خود صرفه جویی نمایند. در بخش حمل و نقل هزینه های زندگی در استان آتلانتیک در سال 2022 به شرح ذیل است:

اقلام و خدماتمتوسط هزینه (دلار کانادا)
بلیت 1 طرفه وسایل حمل و نقل عمومی$3.25
بلیت ماهانه وسایل حمل و نقل عمومی$97.00
1 کیلومتر مسیر با تاکسی در ترافیک معمولی$2.00

خوراک، بخشی از هزینه زندگی در استان های آتلانتیک

هزینه زندگی در بخش خوراک در کانادا به شرح ذیل است:

اقلام و خدماتمتوسط هزینه (دلار کانادا)
1 وعده غذایی در رستوران معمولی$16.00
1 وعده غذایی در شعب مک دونالد$10.00
1 بطری آب معدنی$1.82
1 بطری کوکاکولا یا پپسی$2.24
1 لیتر شیر$2.51
500 گرم نان سفید$2.91
1 کیلوگرم برنج سفید$3.82
1 شانه 12 تایی تخم مرغ$3.43
1 کیلوگرم پنیر محلی$12.74
1 کیلوگرم فیله مرغ$13.26
1 کیلوگرم گوشت قرمز$15.13
1 کیلوگرم سیب$4.13

خوراک، بخشی از هزینه زندگی در استان های آتلانتیک

تفریح، بخشی از هزینه زندگی در استان های آتلانتیک

بخش تفریح و پوشاک از جمله بخش هایی هستند که دانشجویان بین المللی ای که تمایل داشته باشند از هزینه های زندگی خود بکاهند، معمولا آن را در غالب ماه ها حذف یا کمرنگ می کنند. در جدول ذیل متوسط نرخ در استان های آتلانتیک کانادا در خصوص باشگاه های ورزشی، سینما، لباس تابستانه، کفش ورزشی و غیره بیان شده است:

اقلام و خدماتمتوسط هزینه (دلار کانادا)
حق عضویت یک ماهه باشگاه بدنسازی$49.94
اجاره 1 ساعته زمین تنیس در تعطیلات آخر هفته$20.40
1 بلیت سینما$14.00
1 شلوار جین$63.94
1 لباس تابستانه$45.30
1 جفت کفش ورزشی نایکی$100.81
1 جفت کفش اداری مردانه$125.42

اجاره مسکن مهم ترین هزینه زندگی در استان های آتلانتیک

یکی از عمده ترین بخش های تشکیل دهنده هزینه های زندگی در غالب کشورهای دنیا از جمله کانادا اجاره مسکن است. البته میزان دقیق اجاره مسکن با توجه به شهر و محله ای که آن آپارتمان یا خانه ویلایی در آن واقع گردیده و همچنین با توجه به متراژ و امکاناتی که دارد متفاوت خواهد بود. با این حال در استان های آتلانتیک کانادا حدود 29% هزینه های زندگی را اجاره مسکن به خود اختصاص می دهد. در جدول ذیل متوسط نرخ اجاره بها در استان های آتلانتیک یعنی نوا اسکوشیا، نیوفاندلند، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد در سال 2022 بیان شده است:

نوع مسکنمتوسط اجاره ماهانه (دلار کانادا)
آپارتمان 1 خوابه$1098.93
آپارتمان 3 خوابه$1770.12

البته امکان خرید آپارتمان نیز وجود دارد که نیاز به سرمایه بسیار بیشتری دارد چرا که نرخ خرید ملک حدود 4200$ (دلار کانادا) می باشد. هرچند از آن جایی که سطح درآمد افراد در کانادا بالا می باشد و نرخ تورم نیز پایین است، پس انداز کردن و خرید ملک در این کشور بسیار راحت می باشد. همچنین از آن جایی که نرخ بیکاری در این استان ها تنها 7.5% است پیدا کردن شغل برای افراد توانمند و متخصص کار دشواری نخواهد بود.

پرداخت هزینه زندگی در استان های آتلاتنیک

مجموع هزینه زندگی در این استانها برای 1 نفر حدود 1200$ تا 1400$ (دلار کانادا) می باشد. البته افراد می توانند با اجاره اشتراکی منزل و صرفه جویی، هزینه ماهانه زندگی خود را در این استان ها به ماهی 900$ (دلار کانادا) نیز برسانند. لازم به ذکر است مردم کانادا قدرت خرید بالایی دارند و نتیجتا کسانی که در این کشور زندگی می کنند و کار تمام وقتی نیز دارند برای پرداخت هزینه های زندگی خود هیچ مشکلی نخواهند داشت.

در سال 2022 متوسط درآمد سالیانه در کانادا 144000$ (دلار کانادا) بوده است و پایین ترین میزان نیز 44500$ (دلار کانادا) در سال است. در این مقاله توضیحاتی راجع به هزینه زندگی در استان های آتلانتیک ارائه گردید و علاقه مندان به مهاجرت به کانادا که می خواهند با تحصیل یا کار در کانادا اقامت این کشور یا به طور خاص این 4 استان را اخذ کنند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *