هزینه زندگی

هزینه زندگی در تایلند

هزینه زندگی در تایلند

هزینه زندگی در تایلند یکی از سوالات متقاضیانی می باشد که قصد اقامت در این کشور را دارند. اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور ضروری است. برای مهاجرت به کشور تایلند روش های مختلفی وجود دارد مانند: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در کشور تایلند، ازدواج با تبعه تایلند، تولد فرزند در کشور تایلند و پناهندگی در این کشور متقاضیان باید با توجه به شرایط خود بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب کنند.

این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با هزینه زندگی در تایلند تهیه شده است، امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را کسب کنید.

  • آیا تایلند کشوری مقرون به صرفه برای زندگی است؟
  • هزینه یک سفر توریستی به تایلند چقدر خواهد بود؟
  • هزینه خریدهای روزانه در کشور تایلند چقدر است؟
  • آیا می توان با کار دانشجویی در تایلند هزینه زندگی در این کشور را تامین کرد؟

اطلاعات عمومی در رابطه با کشور تایلند

این کشور با نام رسمی پادشاهی تایلند با مساحتی بالغ بر 513120 کیلومتر مربع در جنوب شرقی آسیا جای گرفته است. کشور تایلند در شبه جزیره هندوچین واقع شده است، این کشور از شمال با کشور میانمار و لائوس، از جنوب با خلیج تایلند و کشور مالزی، از شرق با کامبوج و لائوس و از غرب با برمه و دریای آندامان دارای مرزهای مشترک می باشد. شهر بانکوک بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور تایلند بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. کشور تایلند دارای 68863514 نفر جمعیت می باشد مردم این کشور به زبان تایلندی به مکالمه می پردازند. طبق بررسی های انجام شده می توان گفت 95% از شهروندان این کشور پیرو مذهب بودایی می باشند. واحد پول رایج در کشور تایلند بات با علامت اختصاری THB می باشد.

اطلاعات بیتشتر در باب خوابگاه دانشجویی در تایلند

هزینه های خورد و خوراک در کشور تایلند

برای بررسی هزینه زندگی در تایلند می توان ابتدا به بررسی هزینه های خورد و خوراک در این کشور اشاره کرد، هزینه های خورد و خوراک جزء هزینه های اصلی و ضروری می باشد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد غذاهای تایلندی بسیار متنوع و خوشمزه می باشد، دستور پخت غذا در این کشور تحت تاثیر غذاهای چینی، هندی و ژاپنی می باشد و دارای تنوع بسیاری می باشد.

نوع مواد مصرفیهزینه (بات)
یک لیتر شیرTHB53.48
یک قرص نان سفید 500 گرمیTHB39.87
یک کیلوگرم برنج سفیدTHB37.67
12 عدد تخم مرغTHB51.76
یک کیلوگرم پنیر محلیTHB531.19
یک کیلوگرم سینه مرغ بدون پوست و استخوانTHB74.98

حمل و نقل و هزینه زندگی در تایلند

هزینه زندگی در تایلند در شهرهای مختلف

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی قبل از ورود به تایلند باید مورد بررسی قرار دهند، هزینه زندگی در تایلند، به ویژه در شهرهای مختلف این کشور می باشد. زیرا هزینه زندگی در تایلند بسته به شهری که در آن زندگی می کنید متفاوت خواهد بود. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از ورود به تایلند بهترین شهرهای این کشور را جهت زندگی مورد بررسی قرار دهید تا در طول اقامت خود در این کشور با مشکلات پیچیده ای مواجه نشوید. به طور مثال هزینه زندگی در پایتخت تایلند شهر بانکوک، همواره بالاتر از شهرهای دیگر این کشور می باشد.

برای آشنایی بیشتر با هزینه زندگی در شهرهای مختلف تایلند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مهم ترین شهرهای تایلند جهت زندگیهزنیه ماهانه زندگی به (بات تایلند)خصوصیات
بانکوک2100THBیکی از پرتقاضا ترین شهرها برای زندگی در تایلند شهر بانکوک می باشد، غذهای تایلندی در این شهر برای اتباع کشورهای خارجی بسیار ارزان هستند.
چیانگ مای1850THBچیانگ مای به عنوان شهری توریستی در شمال تایلند قرار دارد که از پایتخت این کشور ارزان تر می باشد. این شهر طیف گسترده ای از فعالیت ها و گزینه های شبانه را به مهاجران ارائه می دهد.
پوکت3500THBهزینه زندگی در پوکت بیشتر از هر نقطه ای از تایلند می باشد. اما این شهر همچنان به نسبت اغلب شهرهای توریستی اروپایی بسیار پایین تر است. البته هزینه های واقعی زندگی مهاجران در این شهر، به سبک زندگی آنها ارتباط مستقیمی دارد.

حمل و نقل و هزینه زندگی در تایلند

در رابطه با سیستم حمل و نقل در کشور تایلند می توان گفت سیستم حمل و نقل این کشور بی نظم و پر هرج و مرج می باشد. در تمامی مناطق این کشور شهروندان از دوچرخه و موتور سیکلت برای رفت و آمد مسافت های کوتاه استفاده می کنند. در شهر بانکوک برای تردد در مسیرهای طولانی از اتوبوس های در نظر گرفته شده استفاده می کنند. هزینه های حمل و نقل در این کشور به شرح ذیل می باشد.

وسایل نقلیه عمومیهزینه (بات)
بلیط یک طرفهTHB25.00
بلیط رفت و آمد ماهانهTHB1200.00
تعرفه مبدأ تاکسیTHB35.00
تعرفه معمولی تاکسی یک کیلومتریTHB35.00
تعرفه یک ساعت انتظار تاکسیTHB132.50
هزینه یک لیتر بنزینTHB28.93

مراقبت های بهداشتی بخشی از هزینه زندگی در تایلند

معمولا تمامی متقاضیانی که قصد ادامه زندگی در تایلند را دارند، هزینه زندگی در تایلند را به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی نادیده می گیرند. در صورتی که هزینه مراقبت های بهداشتی و درمانی در تایلند بخش عمده ای از بودجه ماهانه اتباع کشورهای خارجی را در این کشور تشکیل می دهد. به همین جهت، به شدت توصیه می شود که تمامی اتباع کشورهای خارجی قبل از مهاجرت به تایلند، هزینه زندگی در این کشور را به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی مورد بررسی قرار دهند. به طور کلی هزینه مراقت های بهداشتی در تایلند برای هر تبعه خارجی در این کشور حدود 2500THB (با تایلند) می باشد.

هزینه زندگی در تایلند، به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی به طور کلی بسیار  پایین تر از سایر کشورهای آسیایی است. که این امر، تایلند را به مقصدی جذاب برای گردشگری پزشکی تبدیل می کند. همچنین تایلند دارای سیستم های مراقبت های بهداشتی دولتی و خصوصی است و مهاجران می توانند بسته به ویزا، بودجه و ترجیحات خود از بین آنها یکی را انتخاب کنند. نکته قابل توجه در خصوص مراقبت های بهداشتی در تایلند این است که، به همه شهروندان در این کشور از جمله مهاجران قانونی این کشور خدمات اولیه بهداشتی رایگان ارائه می دهد. البته لازم به ذکر است که، کیفیت مراقبت های بهداشتی در بیمارستان های دولتی در تایلند می تواند بسیار متفاوت باشد.

هزینه اجاره و خرید آپارتمان جهت زندگی در تایلند

یکی دیگر از هزینه های زندگی در تایلند که بسیار مهم می باشد، هزینه اجاره یا خرید آپارتمان در این کشور می باشد. هزینه های خرید و اجاره با توجه به نوع خانه و منطقه متفاوت می باشد. میانگین هزینه ها در جدول ذیل بیان گردیده است:

نوع آپارتمانهزینه (بات)
اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهرTHB13390
اجاره آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهرTHB8010
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهرTHB33305
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهرTHB19690

برای انتخاب بهترین راه برای مهاجرت به کشور تایلند یا سایر کشورها در دنیا با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات هزینه زندگی در تایلند

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه زندگی در تایلند در شهرهای مختلف به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی قبل از ورود به تایلند باید مورد بررسی قرار دهند، هزینه زندگی در تایلند، به ویژه در شهرهای مختلف این کشور می باشد. زیرا هزینه زندگی در تایلند بسته به شهری که در آن زندگی می کنید متفاوت خواهد بود. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از ورود به تایلند بهترین شهرهای این کشور را جهت زندگی مورد بررسی قرار دهید تا در طول اقامت خود در این کشور با مشکلات پیچیده ای مواجه نشوید.
  • حدود هزینه اجاره و خرید ملک در کشور تایلند چه قدر می باشد؟ یکی دیگر از هزینه های زندگی در تایلند که بسیار مهم می باشد، هزینه اجاره یا خرید آپارتمان در این کشور می باشد. هزینه های خرید و اجاره با توجه به نوع خانه و منطقه متفاوت می باشد.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *