هزینه زندگی

هزینه اقامت دبی

هزینه اقامت دبی

امارات متحده عربی یکی از کشورهای پر مخاطب جهت مهاجرت است و یکی از مواردی که مهاجرین به این کشور با آن روبرو هستند هزینه اقامت دبی است. همانطور که می دانید دبی یکی از هفت امارت اصلی امارات است و همراه با ابوظبی از مهم ترین مناطق امارات هستند. دبی با پیشرفت زیادی که در سال های اخیر داشته امروز تبدیل به قطب اقتصادی خاورمیانه شده است و مهاجرین بسیاری را به خود جذب کرده است.

مهاجرین به دبی به مقاصد مختلف مانند سرمایه گذاری، تحصیل، کار و موارد دیگر به دبی مهاجرت کرده اند و در آن زندگی می کنند و بسیاری نیز به دنبال مهاجرت به این شهر می باشند. لذا دانستن هزینه اقامت دبی و هزینه های جانبی ضروری است. به صورت کلی هزینه زندگی در دبی گران است و در ادامه این مقاله که به دست تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده این هزینه ها به تفکیک بررسی شده اند.

  • مزایای زندگی در دبی چیست؟
  • هزینه زندگی در این شهر چگونه است؟
  • شرایط درآمد در امارات و به ویژه دبی چگونه است؟
  • بالاترین درآمدها در دبی مربوط به کدام مشاغل است؟
  • بهترین مشاغل در کشور امارات کدامند؟

هزینه های زندگی در دبی

در حال حاضر دبی در میان 456 شهر از نظر گرانی در رده 150ام قرار دارد. دبی در سال 2024 با توجه به آمار اعلام شده از نظر هزینه زندگی حدود 73.49% گران تر از تهران می باشد. همچنین هزینه کرایه خانه در دبی نسبت به تهران 158.72% گران تر می باشد. همانطور که می دانید واحد پول امارات درهم AED می باشد. هزینه زندگی ماهیانه برای یک نفر در دبی حدود AED9,016 (درهم امارات) تخمین زده شده است. همچنین هزینه زندگی در دبی برای یک خانواده 4 نفره حدود AED16,261 (درهم امارات) برآورد شده است. دبی در حال حاضر چهارمین شهر گران خاورمیانه نیز می باشد.اما دستمزد و حقوق در این شهر نیز وضعیت خوبی دارد و به طور کلی دستمزد میانگین در ماه در شهر دبی برای افراد AED16,800 (درهم امارات) می باشد. همچنین دستمزد ساعتی در دبی حدود AED97 (درهم امارت) می باشد.


هزینه های کلی اقامت در دبی

مانند دیگر نقاط جهان، اجاره در امارات بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، متفاوت است. قراردادهای اجاره ای معمولا قراردادهای سالانه هستند که سالانه قابل تمدید هستند. همچنین از شما خواسته می شود مبلغی را به عنوان سپرده پرداخت کنید. کارگزاران و آژانس های املاک، با مجوز از وزارت توسعه اقتصادی نیز حدود 5% هزینه اقامت را دریافت می کنند. توجه داشته باشید که هزینه اجاره در دبی حدود 30% حقوق سالیانه را شامل می شود. در لیست زیر هزینه اقامت در دبی به تفکیک شرح داده شده است.

  • هزینه کرایه ماهانه یک اپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه گران شهر دبی: AED7,652 (درهم امارات)
  • هزینه کرایه ماهانه یک اپارتمان به مساحت 85 متر مربع در منطقه معمولی شهر دبی: AED5,268 (درهم امارات)
  • هزینه جانبی اقامت دبی در یک آپارتمان 85 متری برای 2 نفر: AED734 (درهم امارات)
  • هزینه کرایه ماهانه یک اپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه گران شهر دبی: AED5,185 (درهم امارات)
  • هزینه کرایه ماهانه یک اپارتمان به مساحت 45 متر مربع در منطقه معمولی شهر دبی: AED3,408 (درهم امارات)
  • هزینه جانبی اقامت دبی در یک آپارتمان 45 متری برای 1 نفر: AED424 (درهم امارت)
  • هزینه اینترنت ماهانه در دبی: AED312 (درهم امارات)
  • هزینه تمیزکاری خانه ساعتی در دبی: AED33 (درهم امارات)

هزینه خرید ملک جهت اقامت در دبی

در دبی علاوه بر هزینه خرید ملک هزینه های جانبی به دپارتمان دارایی دبی(4% ارزش ملک + 520 درهم هزینه ثبت و 4200 AED (درهم امارات) هزینه های اداری) و دیگر هزینه ها مانند هزینه خدمات که خریداران هنگام محاسبه هزینه خرید ملک در دبی باید آن را نیز در نظر بگیرند. اینها هزینه هایی است که مالکان خانه برای پرداخت هزینه ساختمان می بایست پرداخت کنند. هزینه خدمات برای خرید آپارتمان یا ویلا در دبی به صورت پایه متر مربع پرداخت می شود. این بدان معناست که هرچه ملک شما بیشتر باشد، هزینه خدمات شما بیشتر می شود. هزینه آب و برق نیز هزینه ای جداگانه است که آن هم با توجه به تعداد کنتور و نفرات متفاوت می باشد. توجه داشته باشید که با خرید ملک به ارزش حداقل 1 میلیون درهم امارات در دبی می توانید ویزای طلائی سرمایه گذاری در دبی را اخذ کنید.

هزینه خرید ملک در دبی امارات در سال 2024 در جدول زیر آمده است.

خرید ملک در دبیقیمت میانگین (درهم امارات)بازه (درهم امارات)
خرید آپارتمان در مرکز شهر هر متر مربع12819 AED9687 – 20000 AED
خرید آپارتمان در خارج شهر هر متر مربع7877 AED5289 – 12500 AED

هزینه خرید ملک جهت اقامت در دبی

مزایای اقامت در دبی

مزایای اقامت در دبی شامل موارد زیر می شود:

  • اقتصاد در حال رشد و زیر ساخت های پیشرفته
  • معاف از مالیات بر درآمد شخصی و مالیات بر دارایی
  • زندگی در امکانات پیشرفته و استاندارد عالی
  • اقامت در یکی از امن ترین شهرهای جهان
  • اقامت در شهری توریستی و بین المللی
  • اقامت در شهری با نظام آموزشی بسیار خوب و پیشرفته
  • فرصت های فراوان سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار

هزینه خوراک جهت اقامت در دبی

غذاهای متنوعی در دبی وجود دارد که از اکثر مارک های بین المللی مواد غذایی در اکثر سوپر مارکت ها در سطح شهر وجود دارد. با این حال، اینها می توانند گران باشند و شما می توانید با بخشی از هزینه، محصولات و سبزیجات محلی با کیفیت خوب خریداری کنید. به طور متوسط، صورتحساب مواد غذایی برای یک خانواده چهار نفره در محدوده AED1200 الی AED1500 (درهم امارات) ماهانه هزینه می شود. هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان در دبی حدود AED30 (درهم امارات) و هزینه سه وعده غذا برای دو نفر در رستوران معمولی در دبی حدود 200AED (درهم امارات) تخمین زده شده است. هزینه مواد غذایی در دبی نیز به تفکیک در جدول زیر آمده است.

اقلامهزینه متوسط (درهم امارات)
1 لیتر شیر6.24 AED
یک قرص نان4.63 AED
1 کیلوگرم برنج6.59 AED
1 شانه 12 تایی تخم مرغ11.66 AED
1 کیلوگرم پنیر محلی44.32 AED
1 بطری آب 1.5 لیتری2.52 AED
1 کیلوگرم گوجه5.54 AED
1 کیلوگرم موز6.58 AED
1 کیلوگرم سیب8.40 AED
1 کیلوگرم سیب زمینی4.06 AED
1 کیلوگرم پیاز3.57 AED
1 کیلوگرم گوشت مرغ27.06 AED

هزینه حمل و نقل و اقامت در دبی

دبی شهری پیشرفته است که از نظر حمل و نقل نیز سیستمی پیشرفته دارد. در حالی که چندین حالت حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، مترو دبی اتوبوس ها و قایق تاکسی وجود دارد، دراین حالت های حمل و نقل عمومی به برخی از مناطق دیگر شهر وصل نمی شوند و در صورت نیاز به سفر از جمله به عنوان مثال شارجه یا ابوظبی، داشتن اتومبیل ضروری است. چندین آژانس اجاره ای در سرتاسر دبی وجود دارد که می توانند در زمینه اجاره خودرو به شما کمک کنند. یک اتومبیل در حد متوسط، مانند تویوتا یاریس در هر ماه حدود 1500 AED (درهم امارات) در هر ماه هزینه دارد که حدود 400AED (درهم امارت) نیز هزینه سوخت آن می شود.

هزینه حمل و نقلهزینه متوسط (درهم امارات)
1 لیتر بنزین2.3 AED
1 کیلومتر تاکسی2.5 AED
1 ماه هزینه بلیت حمل و نقل عمومی300 AED
بلیت تک سفره6 AED

هزینه بیمه و مراقبت های بهداشتی در دبی

افرادی که در دبی اقامت دارند بسته به نوع خانه و بیمه مسکن در حدود AED 200 الی AED 50 (درهم امارات) را بیمه پوشش می دهد. در حالی که بیمه اتومبیل به طور معمول حدود 4 تا 7% از ارزش خودرو را شامل می شود. خدمات بهداشتی و درمانی توسط اکثر شرکت ها برای پوشش های اساسی که در بیمارستان ها و کلینیک ها ارائه می شوند انجام می شود. اما اگر می خواهید از امکانات عالی که توسط بسیاری از بیمارستان های خصوصی عالی دبی ارائه می شود استفاده کنید بیمه شخصی توصیه میشود. از جمله هزینه مواد دارویی و بهداشتی در دبی به شرح زیر می باشد.

اقلامهزینه متوسط (درهم امارات)
1 جعبه آنتی بیوتیک62 AED
قرص سرماخوردگی برای 6 روز20 AED
ویزیت 15 دقیقه ای دکتر259 AED
شامپو مو20 AED
خمیر دندان13 AED
آرایش مو برای مردان55 AED
4 رول کاغذ سرویس بهداشتی10 AED

باید به این نکته توجه ویژه داشت که هزینه زندگی در دبی، بسیار متفاوت ازاکثر کشورهای جهان است و افرادی که این شهر را برای زندگی خود انتخاب می کنند، باید هزینه زندگی در آمریکا یا هزینه های زندگی استرالیا را پرداخت کنند. برای اخذ مشاوره و مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی همچنین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از دانش و تجربه کارشناسان و وکیلان این موسسه بهره مند گردید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *