هزینه زندگی

هزینه زندگی در دومنیکن

هزینه زندگی در دومنیکن

هزینه زندگی در دومنیکن سوال اغلب افرادی می باشد که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند و این یک سوال مهم است. اما پاسخ آن برای همه افراد یکسان نیست، حتی برای افرادی که مدت طولانی در این کشور زندگی می کنند. واقعیت این است که هزینه زندگی در دومنیکن برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود زیرا همه به یک اندازه پول خرج نمی کنند و سبک زندگی همه یکسان نیست. همچنین، ساکنان طولانی مدت هزینه کمتری پرداخت خواهند کرد زیرا می دانند بهترین معاملات را کجا پیدا کنند. با این حال، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار اطلاعات مهمی درباره میانگین و متوسط هزینه های مختلف زندگی و اقامت در دومنیکن را جمع آوری کرده اند که می تواند راهنمای بسیار مفیدی برای افرادی باشد که قصد دارند در این کشور زندگی کنند.

بررسی هزینه زندگی در دومنیکن

جمهوری دومنیکن چیزهای زیادی برای ارائه به مهاجران جوان، کارآفرینان و بازنشستگان دارد که کمترین آنها هزینه پایین زندگی است. افرادی که قصد دارند به دومنیکن مهاجرت کنند می توانن از یک سبک زندگی آرام و کارائیبی با کمتر از هزینه ای که احتمالاً در کشور خود می پردازند، بهره مند شوند. توصیه می شود برای مهاجرت به دومنیکن، افراد ایده خود را از قیمت گذاری کارائیب فراموش کنند. در دومنیکن ساکنین می توانند با تنها 1355$ (دلار) در ماه به خوبی در زندگی کنند (از جمله بسیاری از تجملاتی که باید با همین بودجه در کشور خود بدون آنها انجام دهند). برای مثال، خرید هفتگی غذا برای 2 نفر حدود 120$ (دلار) آمریکا است که شامل اقلام مواد غذایی و ماهی تازه خوشمزه، میوه و سبزیجات می شود.

در نمودار زیر به بودجه ماهانه برای زوجی که در جمهوری دومینیکن زندگی می کنند اشاره شده است:

بودجه ماهانه برای یک زوج در دومینیکن

البته علاوه بر هزینه های ذکر شده، گزینه های بیشتر و قیمت های مقرون به صرفه تری در مناطق خاصی از جمهوری دومنیکن وجود دارد. قیمت‌ های سراسری در جمهوری دومنیکن بیشتر از آمریکای لاتین است تا کارائیب و با بودجه 1200$ (دلار) افراد می توانند به راحتی در در این کشور زندگی کنند. با بودجه 2000$ (دلار)، به عنوان مثال، افرادی که در جمهوری دومنیکن  زندگی می کنند می توانند هزینه های بیشتری برای سرگرمی های بیشتر و کمک های اضافی خانگی پرداخت کنند و واقعاً از زندگی خوب لذت ببرند. همچنین در مکانی برای خود سرمایه گذاری کنند و هزینه های ماهانه زندگی آنها بسیار کمتر خواهد بود. این یک گزینه واقع بینانه و جذاب است، زیرا قیمت ملک در جمهوری دومنیکن مطمئناً نسبت به سایر نقاط کارائیب بسیار مناسب است و مهاجران خارجی در این کشور می توانند یک آپارتمان با حداقل 100000$ (دلار) یا کمتر خریداری کنند.

هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن

هزینه زندگی در جمهوری دومینیکن بسته به منطقه و فصل متفاوت است. با این حال، به طور کلی، کالاهای مصرفی و مواد غذایی اساسی نسبت به بسیاری از کشورها ارزان تر هستند. از سوی دیگر، اقلام لوکس مانند لوازم الکترونیکی وارداتی و مد گران قیمت تر هستند. یکی از عواملی که بر قیمت ها تأثیر می گذارد، اتکای کشور به واردات است که می تواند قیمت تمام شده کالاهای وارداتی را افزایش دهد. با این حال، واحد پول محلی، پزو دومینیکن، در سال ‌های اخیر کاهش یافته است، و اقامت و سفر در این کشور را برای گردشگران و مهاجران مقرون به صرفه ‌تر کرده است.

هزینه مواد غذایی در دومنیکن

در مورد قیمت پایین مواد غذایی در دومنیکن دو مزیت وجود دارد:

  1. در مقایسه با سایر جزایر کارائیب، دومنیکن می تواند بیشتر مواد غذایی را به تنهایی تولید کند، بنابراین نیازی به واردات کالاهای گران قیمت نیست.
  2. عرضه بیش از حد غذاخوری ها، غرفه های غذا و رستوران ها در دومنیکن باعث پایین آمدن قیمت ها می شود.

هر دو شرایط هزینه های مواد غذایی در دومنیکن را پایین نگه می دارند. یک فرد عادی می تواند در این کشور به طور متوسط ​​250$ (دلار) در ماه برای غذا خرج کند و این شامل تمام مواد غذایی برای دو وعده غذای خانگی در روز و یک وعده غذایی روزانه در یک رستوران محلی می شود. شایان ذکر است که این بودجه شامل رستوران های گران قیمت نمی شود و افرادی که قصد دارند در رستوران های گران قیمت غذا بخورند، باید در نظر داشته باشند که میانگین هزینه صرف غذای در رستوران های گران دومنیکن 15$ (دلار) برای 1 نفر می باشد. در صورت صرف غذا در یک رستوران معمولی با خدمات مناسب، منوی کامل و بار، می توان قیمت های 10$ (دلار) به بالا را برای یک وعده غذایی (بدون نوشیدنی، فقط غذای اصلی) انتظار داشت.

به طور کلی می توان مواد غذایی در دومنیکن را به 2 دسته تقسیم کرد:

  • محصولات محلی دومنیکن از جمله بیشتر سبزیجات و میوه ها که بسیار ارزان هستند.
  • مواد غذایی وارداتی در دومنیکن که بسیار گران تر هستند.

در جدول زیر به مقایسه چند نمونه از مواد غذایی وارداتی و محلی در دومنیکن پرداخته شده است:

مواد غذاییبرند محلیبرند وارداتی
پاستا0.50$ (دلار)1.60$ (دلار)
برنج0.50$ (دلار)1.80$ (دلار)
پنیر3$ (دلار)5$ (دلار)
شیر1$ (دلار)2$ (دلار)
نوشیدنی های مختلفمتوسط قیمت 1.30$ (دلار)متوسط قیمت 2.30$ (دلار)

هزینه مسکن در دومنیکن

هنگام انتخاب خانه خود در جمهوری دومنیکن، متقاضیان باید اول به این فکر کنند که آیا اقامت آنها به صورت بلند مدت می باشد یا کوتاه مدت زیرا قیمت ها با توجه به این پارامترها متفاوت خواهد بود. در جمهوری دومنیکن هر چیزی از ویلاها، خانه‌ها، هتل‌ های لوکس و مکان ‌های ارزان قیمت در پلتفرم ‌های مختلف رزرو آنلاین در دسترس است و معمولاً از قبل رزرو می ‌شود. اما به طور کلی، هزینه مسکن در دومنیکن هزینه ای است که احتمالاً بیشترین تفاوت را خواهد داشت. با فرض اینکه افراد به دنبال 1 آپارتمان 1 خوابه در یک منطقه زیبا هستند، حداقل باید 450$ (دلار) در ماه پرداخت کنند و برای دریافت این قیمت باید حداقل یک اجاره نامه 6 ماهه امضا کنند، اما اکثر قرارداد های اجاره مسکن در دومنیکن اجاره نامه 12 ماهه می باشند.

هزینه مسکن در دومنیکن

با اجاره 12 ماهه می توان در دومنیکن یک اتاق خواب واقعا زیبا را با حداقل 700$ (دلار) در ماه داشت. افرادی که قصد دارند قرارداد ماهیانه امضا کنند، باید توجه داشته باشند که قیمت ها حداقل 50% افزایش می یابد. علاوه بر این، هزینه های اجاره مسکن در دومنیکن به فصل نیز بستگی دارد. به طور کلی، قیمت در محدوده قابل توجهی قرار دارد، اما اگر افراد قصد داشته باشند خانه های کاملا مدرن، جدید و مجهز (استخردار و غیره) اجاره کنند، باید به طور ماهیانه حداقل 1000$ (دلار) پرداخت کنند. این گزینه ها معمولا برای افرادی مناسب می باشد که به صورت کوتاه مدت به دومنیکن سفر کرده اند. هموطنان محترم می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل از شرایط و هزینه های مهاجرت و زندگی در دومنیکن آگاه شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *