هزینه زندگی

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالاست و این امر بر کسی پوشیده نیست. هزینه زندگی از نکاتی می باشد که در باب مهاجرت باید مورد توجه قرار گیرد. واجدین شرایط مهاجرت با در نظر گرفتن طرق مهاجرت توسط موسسه سفیران سروش سعادت امکان بهره گیری از مشاوره تخصصی در همین باب را دارند. در این مقاله به بررسی هزینه های زندگی در سوئیس پرداخته شده است و سعی بر این بوده تا پاسخ سوالات ذیل داده شود:

  • شرایط درآمد در سوئیس چگونه است؟
  • هزینه مسکن در سوئیس چگونه است؟
  • قیمت حمل و نقل در سوئیس چگونه است؟
  • گرانترین شهرهای سوئیس کدامند؟

هزینه های زندگی در سوئیس

هزینه کل زندگی در سوئیس برای دو نفر با مصرف متوسط ​​یک ماهه 2479.73$ (دلار آمریکا) بدون احتساب قیمت اجاره خواهد بود. هزینه های زندگی در سوئیس با توجه به تعداد نفرات و اشخاص کارمند در خانواده بررسی می شود. به طور مثال در یک زوج جوان که هردو کار می کنند هزینه تحصیل گنجانده نمی شود. در هر صورت یک سری هزینه های مشترک وجود دارند مانند خوراک و پوشاک که ممکن است در ماه از 500$-1000$ (دلار) متغیر باشد. همچنین هزینه های قبوض و حمل و نقل و اجاره خانه در هر ماه گنجانده خواهد شد که به طور کلی هزینه های زندگی در سوئیس را به 3000$-5000$ (دلار) در ماه می رساند.


زیرساخت های بسیار خوب سوئیس و خدمات عمومی باعث روی آوری اکثر سرمایه گذاران به این کشور شده است. همین مورد باعث مورد قبول واقع شدن هزینه های بالای سرمایه گذاری در سوئیس شده است. از موارد برجسته سوئیس در باب شرایط زندگی، حمل و نقل عمومی برای شهروندان است. با بهره گیری از حمل و نقل عمومی اشخاص می توانند این کشور ثروتمند را کشف نمایند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس به تومان

سوئیس علیرغم اینکه کشور کوچکی است، نوزدهمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. تولید ناخالص داخلی این کشور 646.2 میلیارد $ دلار با تولید ناخالص داخلی سرانه 85239$ (دلار) است. علاوه بر این، سوئیس کیفیت زندگی بالایی را با سیستم مراقبت های بهداشتی عالی، آموزش عالی و مقررات سختگیرانه زیست محیطی ارائه می دهد. هزینه های زندگی در سوئیس بستگی زیادی به سبک و نوع زندگی شما و همچنین تعداد نفرات است. اما به صورت میانگین می توان گفت هزینه زندگی در سوئیس 4000$-5000$ (دلار) است که می توان هزینه زندگی در سوئیس به 208600000-260750000 تومان است.

هزینه زندگی در سوئیس و قیمت های بازار

سوئیس کشوری است که به دلیل سبک زندگی مجلل و استانداردهای بالای زندگی شناخته شده است. به طور طبیعی، این بدان معنی است که قیمت های بازار در سوئیس به طور کلی در انتهای طیف بالاتر است. از خواربار فروشی تا مد، دیدن قیمت هایی که ممکن است برای کسانی که به سبک زندگی سوئیسی عادت ندارند تکان دهنده به نظر برسد، غیرمعمول نیست. با این حال، توجه به این نکته مهم است که قیمت های بالای بازار اغلب نشان دهنده کیفیت بالای محصولات و خدمات در سوئیس است.

علیرغم قیمت ‌های به ظاهر گزاف بازار، سوئیس همچنان یک مقصد محبوب برای گردشگران و مهاجران باقی مانده است. اقتصاد قوی و فرصت های شغلی فراوان این کشور آن را به گزینه ای جذاب برای افرادی که به دنبال شروع زندگی جدید هستند تبدیل کرده است. با این حال، برای کسانی که قصد مهاجرت به سوئیس را دارند، مهم است که هنگام برنامه ریزی مالی خود به هزینه زندگی توجه داشته باشند و قیمت های بالای بازار را در نظر بگیرند. در پایان روز، قیمت‌ های بازار سوئیس ممکن است بالاتر باشد، اما کیفیت زندگی ناشی از اقامت در این کشور زیبا، آن را برای بسیاری ارزش آن را دارد.

سوئیس؛ گرانترین ولی بهترین کشور برای زندگی

همگان کشور سوئیس را گرانترین کشور اروپا و جهان می دانند و این سخن گزافی نیست چرا که شاخص هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالاتر از حد متوسط جهانی است. اما از آنسو نیز نباید از این نکته غفلت کرد که سطح درآمدی افراد در سوئیس نیز بسیار بالاتر از حد متوسط اروپا و جهان است. پس تعادل کار و زندگی به بهترین نحو ممکن در سوئیس رعایت شده است. بر طبق رنکینگ گرانترین شهرهای جهان نیز 6 شهر اصلی کشور سوئیس جزء 6 شهر گران دنیا حتی بالاتر از نیویورک و اوسلو می باشند. نمودار پایین نشانگر این رده بندی از شهرهای گران دنیا در سال 2024 می باشد:

نمودار گرانترین شهرهای جهان

اما باز هم متذکر می شود که نرخ بیکاری در سوئیس بسیار پایین تر و میانگین درآمدی بسیار بالاتر از بقیه کشورهای اروپایی بوده و در یک کلمه سطح رفاه عمومی در سوئیس بسیار بالا است. همین امر باعث آن شده است که سوئیس از نظر کیفیت زندگی در جهان در رتبه اول قبل از کشور دانمارک و هلند قرار گیرد:

بررسی شاخص کیفیت زندگی در کشورهای مختلف جهان

هزینه اقامت در سوئیس

میزان هزینه های زندگی در هر کشور بسته به محل اقامت و سبک زندگی متغیر است. کشور سوئیس نیز از این شرایط مستثنی نمی باشد. متقاضیانی که تمایل به تحصیل در سوئیس، مهاجرت به سوئیس از طریق کار و سرمایه گذاری در سوئیس دارند می بایست با در نظر گرفتن شرایط لازم توسط وکلا و کارشناسان معتبر نسبت به روند مهاجرت اقدام نماید. کار ضمن تحصیل در سوئیس از مواردی است که به منظور پوشش هزینه زندگی در سوئیس برای دانشجویان از برجستگی ویژه ای برخوردار می باشد.

اجاره مسکن در کشور سوئیس بسته به شهر و منطقه متفاوت است، به عنوان مثال در شهر برن که پایتخت این کشور می باشد هزینه اجاره از ماهی 1070€ تا 3300€ (یورو) متفاوت است. وضعیت در زوریخ و ژنو بسیار ویژه است و رقابت شدید، موجب افزایش قیمت اجاره می شود. مهاجرین باید انتظار داشته باشند که برای سکونت باید حداقل 20% از حقوق خود را بپردازند. در بسیاری از موارد، آنها همچنین نیاز به پرداخت سه ماهه پول پیش دارند. هزینه های متوسط خانوار در سوئیس نسبت به سایر کشورهای حوزه یورو بالاتر می باشد. پوشش هزینه های زندگی با کار حین تحصیل در سوئیس، مزیتی برای دانشجویان خارجی است. بررسی طرق مهاجرت به سوئیس و شرایط لازم در خصوص مهاجرت و اقامت از سایر موارد پر اهمیت می باشد.

هزینه خدمات جمع آوری زباله در سوئیس

در سوئیس، کیسه های ویژه زباله که بر اساس اندازه آن ها قیمت گذاری می شوند، برای جمع آوری زباله ها ضروری است. به طوری که خانواده هایی که ضایعات بیشتری تولید می کنند، بیشتر پرداخت خواهند کرد. بازیافت در سوئیس رایگان است. هزینه ها و شرایط در شهرداری های مختلف شهرها متفاوت است.

هزینه حمل و نقل بخشی از هزینه زندگی در سوئیس

سیستم گسترده و کارآمد حمل و نقل عمومی سوئیس تقریبا دارای قیمت بالایی می باشد. ایستگاه های مختلف مترو، اتوبوس، تاکسی در مرکز شهر وجود دارد. برنامه ریزی های منظم و چندگانه در خصوص ساعات تردد وسایل نقلیه از مزیت ویژه حمل و نقل عمومی است. قیمت حمل و نقل در سوئیس به صورت تقریبی بدین صورت می باشد:

وسیله نقلیههزینه به فرانک
بلیط مترو3.50CHF
تاکسی7.00CHF
تاکسی برای 1 کیلومتر3.90CHF

گاهی بلیط های تخفیف تا 50% نیز برای افراد در برخی فواصل وجود دارد. میزان هزینه های حمل و نقل در سوئیس را می توان با استفاده از وسایلی نظیر دوچرخه کاهش داد. به منظور اجازه استفاده از یک دوچرخه، فرد باید از سن حداقل 7 سال برخوردار باشد. داشتن یک ماشین در سوئیس گران تر از هزینه های تکمیلی است. بسیاری از کسانی که بدون ماشین می توانند کار کنند، علاوه بر هزینه واردات، خرید یا اجاره وسیله نقلیه می بایست هزینه های جانبی نظیر بیمه ماهیانه، مالیات کانتون، مجوز پارکینگ، برچسب بزرگراه و بنزین را پرداخت نمایند.

هزینه بیمه درمانی در سوئیس

بیمه های درمانی اکثرا به بیماری های معمولی تعلق دارد و اگر فرد مجبور به جراحی های تخصصی شود، می بایست هزینه درمانش را پرداخت نماید. در کل حق بیمه بر اساس منطقه و محل سکونت متفاوت می باشد و حق بیمه در ماه از 300CHF تا 500CHF (فرانک) در کشور سوئیس می باشد. سوئیس یکی از کشورهای خاص با خدمات درمانی خاص و به روز است.

هزینه های مسکن در هزینه زندگی در سوئیس

هزینه های محل اقامت در سوئیس با توجه امکانات و موقعیت متغیر می باشد که بدین صورت خواهد بود:

محل اقامتهزینه به فرانک
خانه دو خوابه ویلایی مبله4100CHF
خانه دو خوابه ویلایی غیر مبله3600CHF
آپارتمان دو خوابه مبله3000CHF
آپارتمان دو خوابه غیر مبله2600CHF

هزینه های مواد غذایی در سوئیس

هزینه های مواد غذایی در سوئیس بدین صورت می باشد:

اقلام خوراکیهزینه به فرانک
12 عدد تخم مرغ
6.00CHF
شیر 1 لیتر1.68CHF
برنج 1 کیلوگرم2.83CHF
یک قرص نان سفید3.11CHF
1کیلوگرم مرغ
23.97CHF
گوشت گوساله48.28CHF
سه وعده غذایی برای دو نفر در یک رستوران متوسط
120CHF
یک وعده غذای مک دونالد
15.00CHF
کوکاکولا 330 میلی لیتر
4.26CHF
کاپوچینو
4.89CHF

هزینه های جانبی در هزینه زندگی در سوئیس

هزینه های جانبی در هزینه زندگی در سوئیس

هزینه های جانبی بدین صورت می باشد:

خدماتهزینه به فرانک
امکانات عمومی در هر ماه برای یک آپارتمان 85 متری
231CHF
اینترنت در هر ماه به صورت متوسط49.11CHF
نرخ تلفن همراه در ماه
52.45CHF

هزینه اوقات فراغت در سوئیس

هزینه اوقات فراغت در سوئیس بدین صورت می باشد:

اوقات فراغتهزینه به فرانک
باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای یک فرد78.54CHF
اجاره زمین تنیس یک ساعت در آخر هفته38.25CHF
سینما، تئاتر20.00CHF

هزینه پوشاک بخشی از هزینه زندگی در سوئیس

هزینه پوشاک در سوئیس بدین صورت می باشد:

پوشاکهزینه به فرانک
شلوار جین مارک Levis یا مشابه110.44CHF
یک دست لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (زارا، H & M و غیره)52.95CHF
یک جفت کفش نایک115.83CHF
یک جفت کفش مردانه160.92CHF

هزینه تحصیل در سوئیس

یکی از مزیت های تحصیل در سوئیس برای شهروندان خارجی، برابری شهریه پرداختی توسط شهروندان بومی و خارجی است. شهریه تحصیل در در دانشگاه های سوئیس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 400€ تا 3700€ (یورو) است. تحصیل در مقطع دکترا در این کشور اما بسیار ارزان قیمت تر است. تحصیل در این مقطع تحصیلی با 100€ تا 900€ (یورو) در سال برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. با این وجود تحصیل در دانشگاه های خصوصی در 43000€ (یورو) است.

اطلاعات بیشتر: ساعت به وقت سوئیس

حقوق ماهیانه در سوئیس در سال 2024

حقوق ماهیانه در سوئیس در سال 2024 به طور متوسط ماهیانه 10300 CHF (فرانک) می باشد. همانطور که مشاهده می شود اگر چه سوئیس کشوری گران و پرهزینه است اما درآمد ماهیانه افراد نیز در این کشور رقم بالایی را به خود اختصاص داده است. به علاوه در سال 2024 آمار بیکاری سوئیس تنها 2.1% بوده و نرخ تورم نیز تنها 1.2% است در نتیجه غالب افراد مشغول به کار هستند و قیمت اجناس در طول زمان در این کشور تغییری نمی کند.

گران ترین کشورهای دنیا

در سال 2024 سوئیس دومین کشور گران در دنیا شناخته شده است. البته درآمد در این کشور نیز بسیار بالاست در نتیجه قدرت خرید مردم نیز در سوئیس بیشتر از غالب کشورهای دنیا می باشد. در جدول ذیل سه کشور به لحاظ سطح درآمد متوسط ماهیانه، شاخص هزینه زندگی و شاخص قدرت خرید در سال 2024 مقایسه شده اند:

رنکینگکشورشاخص هزینه زندگیدرآمد ماهیانه (دلار آمریکا)شاخص قدرت خرید
1برموردا145.07$160083.43
2سوئیس131.75$11400110.96
3نروژ106.09$599079.43

اگر افراد تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس را داشته باشند این کشور یکی از بهترین گزینه های هر فردی می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط افراد همچنین می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در سوئیس

برای اطلاع از هزینه های زندگی در سوئیس 2024 موارد زیر را مطالعه نمایید:

  • سوئیس از نظر هزینه های زندگی چگونه است؟ کشور سوئیس جزو کشورهای لوکس و ثروتمند جهان به حساب می آید پس در نتیجه هزینه زندگی در این کشور بسیار بالاست که البته می توان گفت که به همین میزان حقوق و استانداردهای زندگی هم بالا می باشد.
  • هزینه اجاره مسکن در سوئیس چقدر است؟ هزینه اجاره مسکن در سوئیس تقریبا بالاست اما باز هم نسبت به شهر و منطقه سکونت متفاوت است. در شهر برن که پایتخت این کشور محسوب می شود هزینه اجاره منزل از ماهی 700€ تا 1800€ (یورو) متفاوت است. در شهرهای زوریخ و ژنو شرایط ویژه و رقابت شدیدی حاکم است که موجب افزایش قیمت اجاره ملک می شود.
  • هزینه حمل و نقل در سوئیس چگونه است؟ در کشور سوئیس بلیط مترو 3.50 فرانک است و تاکسی 7.00CHF (فرانک).
  • هزینه بیمه درمانی در سوئیس چقدر است؟ بیمه های درمانی در کشور سوئیس به طور معمول به بیماری های عادی تعلق می گیرد. اگر شخصی در این کشور مجبور شود جراحی های تخصصی انجام دهد، موظف است هزینه های درمانی خود را بپردازد. میزان حق بیمه پرداختی در مناطق مختلف به طور میانگین در ماه از 300CHF تا 500CHF (فرانک) متفاوت است.
  • درآمد در کشور سوئیس به صورت تقریبی چقدر است؟ نرخ بهره وام به درصد (%)، سالانه، برای نرخ ثابت: 4.914.37CHF (فرانک)، میانگین حقوق ماهانه خالص بعد از مالیات: 1.54CHF (فرانک).
5/5 - (18 امتیاز)

80 دیدگاه برای “هزینه زندگی در سوئیس

  1. شیما گفت:

    سلام خسته نباشید.من همسرم برای دکتری میخوان پذیرش بگیرن و اقدام کنن برای سوئیس.به من هم ویزا همراه تعلق میگیره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در صورت داشتن تمکن مالی کافی، می تونید اقدام کنید

  2. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر.یک دانشجو دکتری(دانشگاه دولتی)میتونه برای همسرش ویزا همراه سوئیس بگیره؟و مبلغ تمکن مالی لازم برای این ویزای همراه چقده؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان هست که اقدام کنید.
      میزان تمکن مالی بسته به زمانی داره که شما وارد میشید. متوسط هزینه زندگی 1500 یورو برای ماه حداقل باید داشته باشید

  3. سمانه گفت:

    سلام وقت بخیر.برای یک دانشجو مکانیک دکتری و همسرش در سوییس با حقوق تقریبا ۵۰۰۰ تا میشه دو نفره زندگی متوسطی داشت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به شهرش هم بستگی داره ولی در مجموع بله یک زندگی متوسط رو میشه متصور شد

  4. سعید گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و خب دانشگاه هم نمیرم ولی برنامه نویسی کار میکنم میخاستم ببینم بدون مدرک هم میتونم توی هلند کار بکنم و چون مدرک ندارم میتونم اونجا کار کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر ممکن نیست باید حتما مدرک مشخص داشته باشید و البته 3 سال سابقه کار هم حداقل ضرورت داره

  5. فاططمه گفت:

    سلام وقت بخیر و شادی
    برای یک دانشجوی دکتری که حقوق سالانه ۴۷۰۰۰ فرانک در نظر گرفتن! و خودم باید خونه پیدا کنم.
    آیا زندگی خوبی میشه داشت؟
    من زندگی تو هلند و تجربه کردم و اینجا دانشجوی دکترا ماهانه ۲۴۰۰ میگیره و زندگیش متوسط هست.
    آیا کسی تجربه زندگی با حقوق سالانه ۴۷۰۰۰ فرانک در سویسس رو داره؟ من یک بچه مدرسه ایی هم دارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما ماهانه حدود 1500CHF (فرانک) نیاز دارید که زندگی خودتون رو بچرخونید.
      اجاره ملک هم از 900CHF (فرانک) شروع میشه
      در مجموع همون زندگی عادی رو میشه با این درآمد داشت

  6. Saleh گفت:

    سلام من تهران سکونت دارم 34سالمه ، مدرک دانشگاهی ندارم ، در بازار های مالی فعالیت میکنم فارکس و کریپتوکارنسی 6 سال سابقه دارم دستاورد های خیلی خوبی هم داشتم و الان در حال گرفتن مدرک بین المللی cfa هستم قصد مهاجرت سریع دارم ولی بین آمریکا و سوئیس یا فنلاند نمی‌دونم کجا رو برای اقامت دائم انتخاب کنم لطفا راهنمایی کنید
    سرمایه هم چیزی حدوده 6 میلیون دلار دارم البته نزدیک 50 درصد آن ملک و ماشینه که بزودی نقد میشه
    ممنون میشم تجربتان را در اختیارم قرار دهید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما راهی جز سرمایه گذاری در پروژه های مختلف ندارید. سوئیس خیلی خیلی سخت در این رابطه ویزا می ده اما کشورهای دیگه رو می تونید اقدام کنید. مسیرهای مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشورها وجود داره. بهتر هست که با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  7. مریم معتمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من برای کار در سوئیس به عنوان یه مهندس صنایع غذایی می خواستم اقدام کنم و با هزینه های زندگی در سوئیسم مشکلی ندارم، شما می تونین برای من کار یابی کنین؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 در این رابطه تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  8. حسین فرهادی گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی صنایع دارم و قصد دارم به سوئیس مهاجرت کنم و میخواستم بدونم حقوق مهندس صنایع تازه کار با مدرک کارشناسی در سوئیس چقدر هست؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متوسط درآمد در حدود 8700 فرانک سوئیس هست که با شرایطی که می فرمایید کمتر هست

  9. رضا گفت:

    سلام من تو ایران به جرم خوردن مشروب 120 ضربه شلاق خوردم این دلیلی نمیشه برای رفتن به کشورهای اروپایی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر بخواهید پناهنده بشید باید قانونی وارد یکی از این کشورها بشید و بعد درخواست بدید.
      برای مهاجرت قانونی هم راه های زیادی برای هر کس وجود داره

  10. احسان گفت:

    سلام من مهندسی مکانیک با بیش از ۸ سال سابقه کاری در شرکت ایرانخودرو من میخوام با کشور سوئیس با ویزای کار مهاجرت کنم میشه بپرسم درامد ماهانه یا سالانه یک مهندس مکانیک تازه چقدر است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متوسط درآمد ماهانه بین 10 تا 16 هزار فرانک سوئیس هست و در سال میشه در حدود 120 تا 195هزار فرانک

  11. حسام گفت:

    باسلام اگه با ویزای تحصیلی به سوییس بریم همسر و همراه اجازه کار پیدا میکنه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید براشون اجازه کار دریافت بشه

  12. ریحانه گفت:

    سلام ممنون از توضیحات عالی تون
    من میخوام بورسیه ی تحصیلی برای مقطع پسادکتری در سوییس بگیرم با پرداخت ماهانه 3500 فرانک کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه بیمه درمان از طرف دولت، آیا این مبلغ برای زندگی دونفره من و همسرم کافیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونه کافی باشه البته به سبک زندگی شما بستگی داره. این مبلغ برای زندگی دو نفره متوسط یا به سبک دانشجویی بسیار عالی هست

  13. سارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    درآمد یک معلم ابتدایی یا دبیرستان در سوئیس چقدر است البته با کسر مالیات و ….
    منظورم اینه که درآمد دریافتی شون چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 95000 فرانک سوئیس در سال

  14. شهرام گفت:

    با سلام بنده ۳۵ سال سن دارم دارای دو مدرک دانشگاهی در مقطع کارشناسی هستم (حسابداری و کشاورزی)و زبان انگلیسی هم زیاد خوب نیست .
    میخواستم راهنمایی کنید که برای مهاجرت به این کشور یا کشورهای اسکاندیناوی از چه طریقی میشه اقدام کرد .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مهاجرت به سوئیس برای ایرانی ها بسیار سخت و دشوار هست. توصیه می کنیم برای کشورهای اسکاندیناوی اقدام کنید.
      یکی از بهترین راه های مهاجرت شما استفاده از برنامه استارت آپ فنلاند هست.

  15. پچح گفت:

    برای تحصیل آلمانی بونیم یا انگلیسی

    1. امیر جلالی گفت:

      ابتدا رشته و دانشگاه هایی که می تونید تحصیل کنید رو انتخاب کنید و بعد نسبت به این موضوع اقدام کنید

  16. اضغر گفت:

    سلام برا مهاجرت از طریق تحصیل زبان انگلیسی بهتر یا آلمانی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مورد بستگی به دانشگاهی داره که شما قصد پذیرش از اون رو دارید

  17. فرشاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    مدرک دیپلم مکانیک دارم با سابقه 7 سال کار و مدرک جوشکاری آرگون با سابقه 1 سال، سن 31 ساله هستم
    آیا شرایط ورود به سوئیس رو دارم یا خیر، تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید از این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید، در صورتی که این امکان رو ندارید، بهتر هست از فرصت ویزای جستجوی کار آلمان استفاده کنید

  18. شهرام گفت:

    سلام بنده 53 ساله هستم مجردم و دیپلمه و به زبان انگلیسی هم بطور کامل مسلط نیستم. تخصصی هم ندارم. ولی میتونم با فروش خانه و اموالم حداقل 12 میلیاردتومان تامین نمایم . ایا با این مبلغ میتونم اقامت بگیرم و درسوییس بیزینس یا سرمایه گذاریی هم راه بیاندازم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه باید با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنند

  19. آریا گفت:

    با سلام من 28 سالمه و میخام مهاجرت کنم به سوییس غیرقانونی.چقد طول میکشه به من پناهندگی بدن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در ابتدا به شما توصیه می شه که این مسیر رو انتخاب نکنید ولی در رابطه با اعطای پناهندگی نمیشه با قاطعیت صحبت کرد چراکه ممکن هست درخواست شما به طور کلی رد هم بشه

  20. مریم گفت:

    سلام من و همسرم با مدرک کارشناسی ارشد موسیقی، آیا امکان کار در اونجا توی این رشته وجود داره ؟ یا امکان تاسیس موسسه هنری؟ با سرمایه ۱ میلیارد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این زمینه حتما با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنند

  21. دنیا گفت:

    سلام 20 سالمه و مسلط ب زبان انگلیسی هستم و 500 میلیون سرمایه دارم.. میشه برم با این وضعیت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مشخص کنید که دلیل سفرتون چی هست و با چه برنامه ای قصد مهاجرت به این کشور رو دارید

  22. آزاد اسلامی گفت:

    سلام من یه نوجوان ۱۷ ساله هستم و در علم برنامه نویسی فول استک هستم یعنی در همه حوزه های برنامه نویسی تخصص دارم و من مدرک های بسیاری از دوره های برنامه نویسی دارم آیا با استفاده از مدارک معتبر خود و علم برنامه نویسی میتوانم به سویس مهاجرت کنم یعنی میتوانم اقامت سویس را به دست بیارم؟؟ البته از سویس خویشاوندانی همچون عمو و سه تا از پسر عموم هام اونجا هستن یعنی اقامت دامی دارن و تقریباً در کشور های مثل سویس درآمد از برنامه نویسی چقدره ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ساده ترین مسیری که می تونید پیش رو داشته باشید این هست که بتونیداز طرف اون ها به عنوان فرزند خوانده دعوت بشید
      از طرف دیگه می تونید برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید اما با این شرایط سنی، دریافت پیشنهاد کاری ممکن نیست

  23. محمد گفت:

    سلام خسته نباشین
    ببخشید به طور متوسط در سوئیس یک متخصص یا کارشناس تغذیه چقدر میتونه درآمد کسب کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 21000 فرانک

  24. el گفت:

    سلام ببخشید من خودم دیپلم تجربی دارم و میخوام دامپزشکی بخونم و از طریق دامپزشکی برای کار و ادامه تحصیل به سوئیس برم و مادرم هم آرایشگر هستن با سابقه کاری بالا و مدارک بین المللی و میتونیم حدود ۵۰۰ میلیون هم سرمایه داشته باشیم. امکانش هست شرایط مهاجرت به سوئیس برای ما بفرمایید. ینی آیا ما میتونیم مهاجرت کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر دانشگاه های سوئیس در رشته های پزشکی به دانشجویان خارجی (خارج از اتحادیه اروپا) اجازه تحصیل در رشته های پزشکی رو نمی دن

  25. سام گفت:

    سلام من میخواستم در رابطه با شغل یک برقکار بپرسم که میزان درآمدش تو سوئیس چقده و باید چند سال کار کنه تا بتونه یه خونه توی یکی از شهرهای سوئیس بخره و آیا یه برقکار حرفه ای ۳۵ ساله با دیپلم رشته ریاضی فیزیک شرایط مهاجرت داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 63000 فرانک سوئیس در سال می تونه درآمد داشته باشه.
      کمتر کسی در سوئیس به دنبال خرید ملک هست. در نظر داشته باشید که برای رسیدن به سوئیس از این طریق باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید

  26. مهلا گفت:

    سلام میخواستم در رابطه با شغل یک برقکار بپرسم که میزان درآمدش چقده و باید چند سال در سوئیس کار کنه تا بتونه تو یکی از شهرهای سوئیس خونه بخره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 63000 فرانک سوئیس در سال می تونه درآمد داشته باشه.
      زیاد به این مسئله خرید خونه نمی شه گفت چون قیمت ها متفاوت هست و اکثرا توی این کشور خونه نمی خرن

  27. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر ،دانشجوی کاردانی مهندسی عمران از دانشگاه فنی تهران هستم آیا میتوانم برای لیسانس اقدام به مهاجرت تحصیلی بکنم برای کشور سوییس با تقریبا ۱ میلیارد سرمایه و آیا بدون تحصیل چ شرایطی رو باید داشته باشم برای اقامت دائم و مهاجرت به سوییس باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در نظر داشته باشید که در حال حاضر مهاجرت ایرانی ها به سوئیس کمی سخت تر از گذشته شده اما این امکان از نظر حقوقی و روی کاغذ برای شما وجود داره
      شما زمانی که در سوئیس درستون تمام شد می تونید دنبال کار بگردید و اگر کار پیدا کردید می تونید اقامت بگیرید. بعد از حدود 5 سال می تونید اقامت خودتون رو بلند مدت کنید و بعدش اقدام کنید برای دریافت پاسپورت این کشور

  28. رضا خوشکام گفت:

    سلام بنده همسرم مشکل بیماری سنگ کلیه داره که هرچند سال باید عمل جراحی باز قرار بگیره همیشه عفونت از کلیه داره اگه به موقع مورد درمان قرار نگیرده تولید قارچ کاندیدای میشه که باعث نابینایی میشه که متاسفانه دید یکی از چشماش رو از دست داده اونم بخاطر سال انگاری پزشکان در ایران آیا میشه برای درمان و ادامه زندگی به سوئیس مهاجرت کرد اگه امکانش هست راهنمایی بفرمائید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید بتونید از یک پزشک ایرانی نامه دریافت کنید که به یک پزشک در سوئیس نوشته شده و برای شما درخواست درمان کنه

  29. فرشاد گفت:

    سلام …من ۳۸ ساله و کارشناسی ارشد بازاریابی و می خواستم بدونم واسه اپلای دکترا آیا دانشگاه‌ها هزینه دارند منظورم از نظر خصوصی یا دولتی بودنش هستش ؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره. ممکن هست استاد شما این مسئله رو برای شما کاور کنه یعنی اعلام کنه شما برای ورود به دانشگاه نیازی به پرداخت شهریه ندارید

  30. محسن موسویان گفت:

    سلام
    مدتی بعنوان یک تریدر در بازار جهانی فارکس فعالیت دارم و علیرغم ضررهایی که داشتم کم کم در حال تغییر به سود آوری مناسب شدم.البته به نظرم ثبات سود طی مدت زمان حدود یکسال آینده قادر به ایجاد درآمد ماهیانه 3 الی 4 برابر مبلغ آن کشور خواهم بود .در صورت ثبات درآمد که اطلاعات آن بصورت روزانه در ایمیل ارسال میشود آیا میتواند بعنوان یک بیزینس من یا تریدر درخواست اقامت داد .ضمنا از در آمدی ایجادی چقدر ممکن است بعنوان مالیات کسر گردد.ضمنا از آنجا که اقامت چن ماه زمان بر است چگونه میتوان حساب بانکی برای فعالیت فارکس ایجاد نمود تا در همان مدت که در آن کشور حضور داری از کسب درآمد فاصله نگیری؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نمی تونید از این طریق وارد سوئیس بشید

  31. دان گفت:

    سلام،اگر‌کسی مدرک تحصیلی خاصی نداشته باشه و حدودا یک میلیارد سرمایه داشته باشه میتونه مهاجرت کنه و اونجا کار کنه و کم‌کم خونه بخره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به بسیاری از عوامل از جمله سن و شرایط تجربه کاری داره. با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنند.

  32. ارش گفت:

    سلام یک سوال حد اقل حقوق رو چند گفتین دقیقا 10300 فرانک یکم زیاد نیست ایا ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حداقل دستمزد با متوسط درآمد تفاوت بسیاری داره. خیلی از مشاغل بیش از این مقدار دریافت می کنند و بسیاری هم کمتر اما به طور متوسط، درآمد یک نیروی کار در سوئیس همین مقدار هست. با این تفاوت که یک مدیر مالی ممکن هست بیش از 20000 فرانک در ماه درآمد داشته باشه و یک منشی کمتر از 5000 فرانک

  33. سروش گفت:

    تو چطوری مدرک برنامه نویسی گرفتی تو این سن اگه راستشو گفته باشی که خیلی خوبه بعد تو این پسنداز رو از کار تو این حرفه بدست آوردی

    1. داوری گفت:

      سلام
      الان این سوال رو از چه شخصی میپرسید دوست من ؟

  34. الهام گفت:

    سلام همسرم تکنسین فنی هستن و دخترم دیپلمه حسابداری و نقاشی بلده پسرم ۱۰ دارن خودم هم کار خیاطی و کیف چرم انجام میدم آیا شرایط مهاجرت داریم

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط سنی و کاری و مدرک تحصیلیتون رو بفرمایید تا بتونم راهنماییتون کنم

  35. محمدی گفت:

    سلام خسته نباشید من تریدر فارکس و بورس های بین المللی هستم و ماهی بین 10 تا 12 هزار دلار درآمد دارم بنظرتون میتونم به راحتی در سوئیس زندگی کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  36. زهرا گفت:

    سلام ممکنه بفرمایید چه مشاغلی در سوئیس پرطرفدار هست؟و اینکه آیا محدودیت سنی برای شغل و مهاجرت برای این کشور وجود داره؟و زبانش غالب و رسمی‌شون چی هست
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله مشاغل مورد نیاز سوئیس رو مطالعه نمایید

  37. امیر گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و دارای مدرک بین المللی برنامه نویسی و انگلیسی بلدم و حداقل ۴۰۰ میلیون سرمایه دارم میخواستم بدونم اگه درخواست کار از سوئیس بگیرم میتونم با این شرایط مهاجرت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در شرایطی که دارید میتونید از طریق تحصیل مهاجرت کنید

  38. علی اصغر کردبچه گفت:

    هزینه زندگی در سوئیس خیلی بالاست میشه یه کشوری معرفی کنید که هزینه های زندگیش پایین تر باشه؟ ممنونم

    1. پرهام پورکریم گفت:

      سلام شاید برای یک ایرانی که از دید به درامد خودش در ایران نگاه کنه بالا هست اما برای کسی که در سوئد کارکند و در امد داشته باشد {حتی یک کارگر ساده}زندگی خیلی خوبی خواهد داشت و برای ان فرد در سوئیس همه چیز ارزان است.

  39. ترانه گفت:

    خیلی از شما سپاسگذارم که ریز به ریز همه چیو توضیح دادین احساس کردم که واقعا در سوئیس زندگی میکنم واقعا فوق العاده هست دستمریزاد

    1. داوری گفت:

      سلام
      خواهش میکنم سرکار خانم

    2. Sadfr گفت:

      میخواستم بدونم یه معمار با حدود پنج سال تجربه چقد درامد در سوئیس داره؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        نزدیک به 155000 فرانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *