هزینه زندگی

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

مسلما اطلاع از هزینه زندگی در لوکزامبورگ می تواند بهترین راهنما برای افرادی باشد که قصد دارند مهاجرت کاری یا تحصیلی در این کشور را تجربه کنند. آنچه از بررسی هزینه ها در لوکزامبورگ بر می آید این است که هزینه های زندگی در این کشور بالاست که این امر با توجه به اینکه لوکزامبورگ کشوری ثروتمند در دنیا است امری دور از انتظار نیست اما باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی فرد و منطقه ای که در آنجا اقامت دارد متغیر است. لوکزامبورگ کشوری سرسبز با جاذبه های شگفت انگیز در اروپای مرکزی است که از لحاظ اقتصادی در جایگاه قابل توجهی در دنیا قرار دارد.

اگر مهاجرت و اقامت در این کشور یکی از گزینه های شماست پیشنهاد می کنیم این مقاله را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده با دقت مطالعه کنید.

  • آیا لوکزامبورگ مقصدی امن برای مهاجرت است؟
  • هزینه های زندگی در لوکزامبورگ چگونه است؟
  • آیا لوکزامبورگ یکی از کشورهای گران قیمت اروپا است؟
  • آیا می توان با کار دانشجویی هزینه های زندگی در این کشور را پوشش داد؟

برای زندگی در لوکزامبورگ کدام شهر را انتخاب کنم؟

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور لوکزامبورگ را دارند معمولا این سوال را مطرح می کنند که کدام شهر برای زندگی مناسب تر است، اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید بهتر است برای زندگی شهرهای کوچکتر را انتخاب کنید تا در هزینه های زندگی شما صرفه جویی شود اما اگر قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که در شهرهای کوچک لوکزامبورگ فرصت های شغلی بسیا کم است.


شهرهای گران قیمت در کشور لوکزامبورگ عبارتند از: شهر لوکزامبورگ، شهر استراسن، شهر برترانژ، شهر اسپرانژ و شهر سندوایلر. اگر قصد دارید به صورت مجردی در این کشور زندگی کنید باید ماهانه مبلغ 2100€ (یورو) بابت هزینه های زندگی در نظر داشته باشید اما اگر قصد اقامت در کشور لوکزامبورگ همراه با خانواده را دارید باید بدانید که هزینه زندگی در این کشور برای خانواده 4 نفره 4830€ (یورو) برآورد شده است.

هزینه زندگی در لوکزامبورگ برای دانشجویان بین المللی

همانطور که می دانید لوکزامبورگ طی سالهای اخیر، به یکی از قطب های تحصیلی در اروپا تبدیل شده است. به همین بررسی هزینه زندگی در لوکزامبورگ، به ویژه برای دانشجویان بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در لوکزامبورگ را دارند باید هزینه های تحصیل در این کشور را به طور دقیق بررسی کنند و در غیر این صورت با مشکلات و چالش های گسترده ای در طول تحصیل در این کشور مواجه خواهند شد. یکی از اصیل ترین هزینه های زندگی دانشجویان در لوکزامبورگ، هزینه شهریه در این کشور می باشد. زیرا هزینه شهریه در لوکزامبورگ به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن بالاتر است. اما در مقابل، با وجود بالا بودن هزینه شهریه در دانشگاه های لوکزامبورگ، این کشور کیفیت بالای زندگی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

مواد غذایی بخشی از هزینه زندگی در لوکزامبورگ

هزینه وعده های غذایی در رستوران های ارزان قیمت این کشور 18.00€ (یورو)، هزینه 1 وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران معمولی 67.00€ (یورو)، هزینه 1 وعده غذا در مک دونالد 10.70€ (یورو)، هزینه کاپوچینو 3.66€ (یورو)، هزینه نوشابه بطری 0.33 لیتری 2.80€ (یورو) و هزینه آب معدنی بطری 0.33 لیتری 2.56€ (یورو) می باشد. در ادامه هزینه های اقلام خوراکی در کشور لوکزامبورگ را بررسی می کنیم.

اقلام خوراکیقیمت
1 لیتر شیر1.32€ (یورو)
نان 500 گرمی2.9€ (یورو)
1 کیلو برنج سفید2.42€ (یورو)
12 عدد تخم مرغ3.86€ (یورو)
1 کیلوگرم پنیر محلی16.7€ (یورو)
1 کیلوگرم فیله مرغ11.70€ (یورو)
1 کیلوگرم گوشت گاو17.6€ (یورو)
1 کیلوگرم سیب2.60€ (یورو)
1 کیلوگرم موز2.54€ (یورو)
1 کیلوگرم پرتغال2.24€ (یورو)
1 کیلوگرم گوجه فرنگی3.79€ (یورو)
1 کیلوگرم سیب زمینی2.09€ (یورو)
1 کیلوگرم پیاز1.45€ (یورو)
1 سر کاهو1.05€ (یورو)
آب معدنی بطری 1 لیتری0.4€ (یورو)

مواد غذایی بخشی از هزینه زندگی در لوکزامبورگ

مراقبت های بهداشتی در هزینه زندگی در لوکزامبورگ

یکی از اصلی ترین مواردی که اتباع کشورهای خارجی قبل از مهاجرت به لوکزامبورگ باید بررسی کنند، سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، قبل از ورود به لوکرامبورگ باید هزینه های رایج در مراقبت های بهداشتی لوکزامبورگ را به طور دقیق بررسی کنید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهید شد. اما نگران نباشید، زیرا هزینه مراقبت های بهداشتی در لوکزامبورگ، به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. به طور کلی هر شهروند لوکزامبورگی در این کشور، ماهانه حدود 1200€ برای مراقبت هاب بهداشتی در این کشور هزینه می کند.

نکته قابل توجه در خصوص هزینه زندگی در لوکزامبورگ به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی این است. که سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی در لوکزامبورگ، مراقبت های بهداشتی اولیه را به تمامی ساکنان خود در این کشور ارائه می دهد. البته لازم به ذکر است که افراد شاغل، به میزان 13% از درآمد ناخالص خود را به صروت ماهانه به سیستم مراقبت های بهداشتی اعطا می کنند. با این حال، کارفرمایان نیز در لوکزامبورگ، نیمی از هزینه های مشارکت را به نمایندگی از کارکنان پرداخت می کنند. این کمک های ویژه شامل ساکنین برای زایمان، توانبخش و بستری در بیمارستان های این کشور می شود. از سوی دیگر، برای درمان باید از قبل پرداخت شوند تا بعدا بهبود یابند.

در نمودار زیر می توانید هزینه ماهانه مراقبت های بهداشتی در لوکزامبورگ را با کشورهای دیگر مقایسه کنید:

هزینه ماهانه مراقبت های بهداشتی در لوکزامبورگ با کشورهای دیگر

اثر هزینه های حمل و نقل در زندگی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ کشوری کوچکی است که به این دلیل هزینه های زیادی برای استفاده از حمل و نقل نیاز نمی باشد. وسایل حمل و نقل عمومی در این کشورشامل: اتوبوس، مترو و تاکسی می شود، به دانشجویان و افرادی که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده اند پیشنهاد می شود برای صرفه جویی در هزینه های زندگی، جهت رفت و آمد در شهراز وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و مترو استفاده کنند. هزینه های حمل و نقل در کشور لوکزامبورگ به شرح زیر است.

حمل و نقل عمومیهزینه
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.16€ (یورو)
بلیط ماهانه39.8€ (یورو)
تاکسی (تعرفه عادی)3.00€ (یورو)
تاکسی 8 کیلومتر (تعرفه عادی)30.0€ (یورو)
تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه عادی)30.00€ (یورو)
1 لیتر بنزین1.63€ (یورو)

اجاره آپارتمان و هزینه های زندگی در لوکزامبورگ

معمولا هزینه های خانه در مرکز شهر و شهرهای مهم گران تر از سایر نقاط است. اگر قصد خرید خانه در کشور لوکزامبورگ را دارید پیشنهاد می کنیم پس از مدتی اقامت در این کشور و بررسی دقیق خانه ها و قیمت ها در شهرهای مختلف اقدامات لازم را جهت خرید آپارتمان انجام دهید. قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر کشور لوکزامبورگ 9728.09€ (یورو) و قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر 9092.50€ (یورو) تعیین شده است.

هزینه های اجاره آپارتمان در کشور لوکزامبورگ به شرح ذیل است:

نوع آپارتماناجاره ماهانه
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1314€ (یورو)
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر1069€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2340€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1990€ (یورو)

هزینه های متفرقه در لوکزامبورگ

متقاضیان باید علاوه بر هزینه های خورد و خوراک، رستوران، حمل و نقل و کرایه خانه هزینه های دیگری را نیز در نظر داشته باشند که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

آیتم هاقیمت
هزینه های آب، برق، گرمایش، خنک کننده و زباله227.89€ (یورو)
تعرفه هر 1 دقیقه موبایل (بدون تخفیف و برنامه)0.20€ (یورو)
هزینه اینترنت (60 مگابایت بر ثانیه)47.86€ (یورو)
هزینه عضویت 1 ماهه باشگاه بدنسازی برای بزرگسالان43.46€ (یورو)
اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخر هفته)34.00€ (یورو)
سینما (1 صندلی)10.68€ (یورو)
هزینه پیش دبستانی یا مهد کودک (شهریه ماهانه)1398.75€ (یورو)
شهریه سالانه دبستان بین المللی15333.33€ (یورو)

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با هزینه زندگی در لوکزامبورگ کسب کرده باشید، جهت مهاجرت به این کشور اروپایی راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که برای بررسی دقیقتر آن ها می توانید به مقاله بررسی راه های مهاجرت به لوکزامبورگ رجوع کنید. جهت انجام پرونده های مهاجرتی می توانید همه روزه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

مهم ترین سوالات هزینه زندگی در لوکزامبورگ

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • تاثیر مراقبت های بهداشتی در هزینه زندگی در لوکزامبورگ به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین مواردی که اتباع کشورهای خارجی قبل از مهاجرت به لوکزامبورگ باید بررسی کنند، سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، قبل از ورود به لوکرامبورگ باید هزینه های رایج در مراقبت های بهداشتی لوکزامبورگ را به طور دقیق بررسی کنید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهید شد. اما نگران نباشید، زیرا هزینه مراقبت های بهداشتی در لوکزامبورگ، به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. به طور کلی هر شهروند لوکزامبورگی در این کشور، ماهانه حدود 1200€ برای مراقبت هاب بهداشتی در این کشور هزینه می کند.
  •  اجاره آپارتمان و هزینه های زندگی در لوکزامبورگ چه قدر در نظر گرفته شده است؟ معمولا هزینه های خانه در مرکز شهر و شهرهای مهم گران تر از سایر نقاط است. اگر قصد خرید خانه در کشور لوکزامبورگ را دارید پیشنهاد می کنیم پس از مدتی اقامت در این کشور و بررسی دقیق خانه ها و قیمت ها در شهرهای مختلف اقدامات لازم را جهت خرید آپارتمان انجام دهید. قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر کشور لوکزامبورگ 9728.09€ (یورو) و قیمت هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر 9092.50€ (یورو) تعیین شده است.
  • آیا لوگزامبورگ کشور پر هزینه ای برای زندگی است؟ بله این کشور رتبه 12 جهان در این بحث را در اختیار دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *