هزینه زندگی

هزینه زندگی در لیتوانی

هزینه زندگی در لیتوانی

متوسط هزینه زندگی در لیتوانی 2024 حدود 993€ (یورو) است و از همین رو لیتوانی را می توان در زمره ارزانترین مقاصد مهاجرتی به حساب آورد. غالبا هزینه زندگی در کشور لیتوانی مثل سایر کشورها به آیتم هایی مثل هزینه غذا، هزینه حمل و نقل، هزینه اجاره خانه و اشتراک و هزینه های متفرقه دسته بندی می شود. با توجه به آمارهای موجود نیز بیشترین بخش از بودجه مهاجران در کشور لیتوانی صرف هزینه اجاره خانه و اشتراک می شود که به تنهایی حدود 48% از هزینه ها در لیتوانی را به خود اختصاص می دهد.

لیتوانی کشوری کوچک به پایتختی شهر ویلنیوس در بخش شمال شرقی قاره اروپاست که به دلیل عضویت دائمی در اتحادیه اروپایی (EU) بیش از پیش مورد توجه مهاجران قرار دارد. بنابراین برای مهاجرت و اخذ اقامت لیتوانی روش های قانونی مختلفی مثل تحصیل، کار، ازدواج و یا سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد. شما از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان شرایط هر یک از روش های مهاجرتی فوق به کشور لیتوانی قرار گیرید.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در لیتوانی

آیا لیتوانی کشور ارزانی در اروپاست؟

اصولا یکی از معیارهای مربوط به گزینش یک مقصد مهاجرتی مطلوب اطلاع از وضعیت هزینه های زندگی و اقامت در مقصد مربوطه می باشد. در این میان نیز یکی از مقاصد مورد توجه متقاضیان، کشور لیتوانی است؛ کشوری که هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) بوده و هم بخشی از قلمرو ناحیه شنگن اروپاست. حالا یکی از سوالات در رابطه با مهاجرت به این کشور اروپایی کوچک سوال در خصوص هزینه زندگی در آنجاست. طبق آمار سال 2024، متوسط هزینه زندگی در لیتوانی حدود $839 (دلار) می باشد می باشد و اگر بخواهیم این هزینه ها را به صورت ریز بررسی کنیم باید هزینه زندگی در لیتوانی را به صورت نمودار زیر مورد تحلیل قرار دهیم:

انواع هزینه های زندگی در لیتوانی

اکنون با توجه به آمارهای ارائه شده در سایت numbeo می توان به صراحت گفت که بیشترین بخش از بودجه هر شخصی در لیتوانی با حدود 48% صرف هزینه اجاره و اشتراک منزل می شود. در نمودار زیر می توان نسبت درصدی هر یک از آیتم های هزینه زندگی در لیتوانی را مشاهده کرد:

نسبت درصدی انواع آیتم های هزینه زندگی در لیتوانی

با توجه به آمارهای فوق می توان چنین نتیجه گرفت که بله لیتوانی در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی معروف کشوری ارزان محسوب می شود. مثلا همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، متوسط هزینه زندگی در لیتوانی حدود 839$ (دلار) بوده اما متوسط هزینه زندگی در انگلستان و فرانسه به ترتیب حدود 1743$ و 1407$ (دلار) می باشد:

متوسط هزینه زندگی در انگلستان و فرانسه


هزینه تحصیل در لیتوانی در 2024

هزینه های مربوط به تحصیل در لیتوانی چیزی بالغ بر، 1000€ تا 5300€ (یورو) می باشد. بر اساس مقطعی که شما تحصیل می کنید هزینه های تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 2200€ تا 6500€ (یورو) در سال می باشد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی و دکترا بین 7100€ تا 8500€ (یورو) در سال می باشد. با این که کشور لیتوانی یک کشور نسبتا ارزان برای مهاجرت و اقامت می باشد، اما جهت اجاره خانه در این کشور بایستی بیش از 5800€ (یورو) در سال پرداخت کنید. البته شهرهای کوچکتر در کشور لیتوانی دارای هزینه های کمتری جهت زندگی و رفع امرار معاش می باشند. به طوری که مجموع هزینه های زندگی در لیتوانی در شهرهای کوچک و بزرگ به ترتیب حدود 500€ و حدود 750€ (یورو) می باشد.

اطلاعات بیشتر در باب سوپرمارکت های حلال در لیتوانی

هزینه اجاره خانه و اشتراک در لیتوانی

همان طوری که گفته شد، بیشترین درصد از هزینه زندگی در لیتوانی با 48% متعلق به هزینه اجاره خانه و اشتراک شهری مثل هزینه آب، برق، گاز و تلفن است. ما قصد داریم در لیست زیر شما را با جزئیات این هزینه در لیتوانی 2024 آشنا کنیم:

آیتم هاهزینه به دلار
متوسط هزینه اجاره آپارتمان یک خواب وسط شهر536$
متوسط هزینه اجاره آپارتمان یک خواب در حومه شهر361$
متوسط هزینه اجاره آپارتمان سه خواب وسط شهر1084$
متوسط هزینه اجاره آپارتمان سه خواب در حومه شهر721$
قبض اشتراک یک نفره122$
قیمت هر یک متر مربع برای خرید از مرکز شهر3270$

هزینه خرید لباس و پوشاک در کشور لیتوانی

از هزینه های ضروری جهت زندگی در کشور لیتوانی، هزینه خرید لباس و پوشاک است. هزینه خرید لباس در شهرهای مختلف کشور لیتوانی متفاوت بوده و به طور کلی می توان بیان نمود که هزینه خرید لباس در کشور لیتوانی برای مهاجرین بین المللی پایین تر از سایر کشورها است.

در لیست زیر برخی از هزینه های مربوط به خرید لباس در لیتوانی ذکر شده است:

  • یک جفت شلوار جین: حدود €79 (یورو)
  • لباس تابستانی از برندهای معروف: حدود 34€ (یورو)
  • یک جفت کفش مناسب پیاده روی: حدود 86€ (یورو)
  • یک جفت کفش چرم مردانه: حدود 107€ (یورو)

هزینه زندگی در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که دانشجویان بین المللی قبل از ورود به لیتوانی باید مورد بررسی قرار دهند، هزینه زندگی در لیتوانی در بخش های گوناگون می باشد. طبق آمار به دست آمده، طی سال های اخیر روند ورود دانشجوان بین المللی به لیتوانی بیش از پیش افزایش یافته است. به همین جهت، بررسی هزینه زندگی دانشجویان در لیتوانی یک امز ضروری تلقی می شود. اما نگران نباشید، زیرا هزینه زندگی در این کشور به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار ارزان است. هزینه زندگی دانشجویان در لیتوانی به طور متوسط بین 700€ تا 1200€ (یورو) در ماه می باشد.

در نمودار زیر می توانید مهمترین بخش ها در هزینه های زندگی دانشجویان در لیتوانی را مشاهده فرمایید:

مهمترین بخش ها در هزینه های زندگی دانشجویان در لیتوانی

البته لازم به ذکر است که، هزینه زندگی در لیتوانی به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسته به سبک زندگی آنها متفاوت خواهد بود. همچنین علاوه بر سبک زندگی در لیتوانی، محل اقامت شما در این کشور و شهری که برای تحصیل انتخاب می کنید نیز در هزینه های زندگی دانشجویان در این کشور موثر خواهد بود و یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی دریافت تخفیفات ویژه دانشجویی با کارت دانشجویی می باشد. به طور کلی اگر دانشجوان از کارت های دانشجویی برای تخفیفات و پیشنهادات ویژه استفاده می کنند، می توانند هزینه زندگی خود را در این کشور کاهش دهند. علاوه بر این دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های زندگی خود در لیتوانی از خوابگاه های دانشگاه های این کشور استفاده کنند.

هزینه حمل و نقل در لیتوانی

نباید فراموش بکنیم که در زمینه حمل و نقل لیتوانی دارای یکی از شبکه های حمل و نقلی ایده آل در اروپاست. این کشور دارای فرودگاه های بین المللی، جاده ها و اتوبان های مختلف، سیستم کشتیرانی مدرن، مترو و اتوبوس های شهری تندرو می باشد. برای کسب اطلاعات کامل درباب برخی از هزینه های حمل و نقل در لیتوانی به لیست زیر مراجعه نمایید:

  • بلیط حمل و نقل محلی: 1.10$ (دلار)
  • بلیط ماهیانه حمل و نقل محلی: 33$ (دلار)
  • تاکسی بی سیم برای هر 8 کیلومتر مسافت: 10$ (دلار)
  • 1 لیتر بنزین: 1.80$ (دلار)

هزینه های متفرقه جهت زندگی در لیتوانی

هزینه خرید از بازار در لیتوانی

یکی از مهمترین بخش های هزینه زندگی در لیتوانی، هزینه خرید از بازار یا همان هزینه های خواروبار می باشد. هزینه ای که در لیست زیر می توان با جزئیات آن در کشور لیتوانی آشنا شد:

آیتم هاهزینه به دلار
1 لیتر شیر1.06$
یک عدد نان 500 گرمی1.50$
یک کیلو برنج2.5$
12 تخم مرغ2.5$
یک کیلو پنیر سفید11$
یک کیلو گوشت مرغ بدون استخوان6.7$
یک کیلو گوشت گاو10.2$
یک کیلو سیب زمینی0.57$
یک کیلو گوجه فرنگی2.8$
یک کیلو پیاز0.8$
1 لیتر آب معدنی0.5$

هزینه سرگرمی و اوقات فراغت در کشور لیتوانی

هزینه های مربوط به سرگرمی و اوقات فراغت در کشور لیتوانی مربوط به مواردی از جمله تفریحات، رستوران و خرید از مراکز خرید و تفریحی خواهد بود. به عنوان مثال رفتن به باشگاه های ورزشی به صورت ماهانه حداقل هزینه برای یک نفر حدود 34€ (یورو) خواهد بود. اگر به ورزش تنیس علاقه دارید، در کشور لیتوانی به مدت 1 روز در هفته حدود 26€ (یورو) برای شما هزینه خواهد داشت. تفریحات دیگر مانند خرید بلیط سینما برای دیدن یک فیلم برای هر نفر حدود 9€ (یورو) هزینه دارد.

بررسی هزینه زندگی در لیتوانی

تشابهات فرهنگی و زندگی بین 2 کشور لیتوانی و ایران

در خصوص زندگی در کشور لیتوانی بهتر است با تشابهات فرهنگی کشور لیتوانی با کشور ایران آشنا شویم.  در کشور لیتوانی، همانند کشور ما، مردم هنگام سلام و احوال پرسی با یک دیگر دست می دهند. اما در مواردی مشاهده می کنید که در کشور لیتوانی زن و مرد کمتر با یکدیگر دست می دهند. مورد مشابهی که در کشور لیتوانی مشاهده خواهید کرد این است که هنگام رفتن به مهمانی و خانه فرد دیگری شیرینی و شکلات برای میزبان به عنوان هدیه آورده می شود. اگر در خیابان های کشور لیتوانی دیدید 2 نفر ناآشنا یکدیگر را به فامیلی صدا زدند تعجب نکنید، زیرا در کشور لیتوانی این قانون است. نکته آخر اینکه در کشور لیتوانی هنگام غذا خوردن با یکدیگر صحبت نکنید.

هزینه های متفرقه جهت زندگی در لیتوانی

بخش دیگری از هزینه زندگی در لیتوانی مربوط به این هزینه هاست. هزینه ای که در لیتوانی ماهیانه حدود 103$ (دلار) از بودجه افراد را به خود اختصاص می دهد. ما در لیست زیر به معرفی برخی از این هزینه های افراد در لیتوانی می پردازیم:

  • هزینه عضویت 1 ماهه در باشگاه ورزشی: 36.5$ (دلار)
  • بلیط سینما برای یک نفر: 8$ (دلار)
  • ویزیت دکتر: 46$ (دلار)
  • آرایش مو: 12$ (دلار)
  • شلوار جین براند: 73$ (دلار)
  • هزینه 1 ماه پیش دبستان: 450$ (دلار)
  • هزینه یکساله دبستان بین المللی: 7000$ (دلار)

ثبت شرکت در لیتوانی می تواند راهی سریع و آسان برای اخذ اقامت اروپا 2024 مطرح باشد. چرا که اولا سرمایه لازم برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در لیتوانی بسیار پایین است و دوما مدت رسیدگی در قالب این برنامه بسیار سریع می باشد. بنابراین برای شروع فرآیند مهاجرت به لیتوانی از طریق ثبت شرکت می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

متداول ترین سوالات هزینه زندگی در لیتوانی

در این بخش به اختصاصی ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه زندگی در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین موضوعاتی که دانشجویان بین المللی قبل از ورود به لیتوانی باید مورد بررسی قرار دهند، هزینه زندگی در این کشور در بخش های گوناگون می باشد. طبق آمار به دست آمده، طی سالهای اخیر روند ورود دانشجوان بین المللی به لیتوانی بیش از پیش افزایش یافته است. به همین جهت، بررسی هزینه زندگی دانشجویان در لیتوانی یک امز ضروری تلقی می شود. اما نگران نباشید، زیرا هزینه زندگی در لیتوانی به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار ارزان است. هزینه زندگی دانشجویان در لیتوانی به طور متوسط بین 700€ تا 1200€ (یورو) در ماه می باشد.
  • هزینه حمل و نقل در لیتوانی به چه صورت است؟ نباید فراموش بکنیم که در زمینه حمل و نقل لیتوانی دارای یکی از شبکه های حمل و نقلی ایده آل در اروپاست. این کشور دارای فرودگاه های بین المللی، جاده ها و اتوبان های مختلف، سیستم کشتیرانی مدرن، مترو و اتوبوس های شهری تندرو می باشد. بلیط حمل و نقل محلی: 1.04$ (دلار)، تاکسی بی سیم برای هر 8 کیلومتر مسافت: 6.93$ (دلار) و 1 لیتر بنزین: 1.32$ (دلار) است.
  • آیا می توان انتظار داشت که دانشجویان زندگی کم هزینه ای در لیتوانی داشته باشند؟ بله یکی از مهم ترین مزیت هایی است که باید به عنوان یک دانشجو به آن توجه داشت.
4/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “هزینه زندگی در لیتوانی

  1. سیامک گفت:

    سلام ، خسته نباشید
    پروسه ی گرفتن ویزا چقدر طول میکشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به نوع ویزایی داره که شما درخواست کردید

  2. ریحانه گفت:

    سلام،
    برای مهاجرت نمرات قبولی حداقل چند باید باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره که شما در کدوم سطح و رشته قصد دریافت پذیرش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *