هزینه زندگی

هزینه زندگی در مونته نگرو

هزینه زندگی در مونته نگرو

هزینه زندگی در مونته نگرو یکی از مهم ترین چالش های پیش روی علاقمندان به زندگی در این کشور است و این دغدغه ای بجا است. افراد زیادی بنا به دلایل مختلف تمایل دارند تا در کشورهای مختلف اروپایی از جمله مونته نگرو زندگی کنند و بسیاری از این افراد باید اطلاعات کافی در رابطه با میزان درآمد، هزینه های زندگی، هزینه تحصیل و غیره داشته باشند تا بتوانند با برنامه ریزی درست در این مسیر گام بردارند. تفاوتی نمی کند که فرد از چه طریق قصد مهاجرت به مونته نگرو را دارد چراکه زندگی در این کشور شامل هزینه هایی می شود که عدم برنامه ریزی درست در این رابطه می تواند محدودیت هایی را به همراه داشته باشد.

مونته نگرو یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است و از واحد پول یورو استفاده می کند ولی باید به این نکته توجه داشت که هزینه زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی کمتر است و این یک نکته مثبتی است که باید به آن توجه داشت. در راستای توجه به جزئیات این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا شرایط زندگی در مونته نگرو را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهند.

  • سطح درآمد در کشور مونته نگرو چگونه است؟
  • هزینه های مربوط به اجاره ملک در مونته نگرو چقدر است؟
  • خریدهای روزانه در مونته نگرو چه حجمی از مخارج زندگی را شامل می شود؟
  • هزینه های سنگین زندگی در مونته نگرو کدامند؟

بررسی متوسط درآمد در کشور مونته نگرو

اولین قدم در رابطه با محاسبه هزینه زندگی در مونته نگرو آن است که بررسی شود که شهروندان این کشور به طور متوسط چه درآمدی را به دست می آورند و یک فرد چگونه می تواند هزینه های زندگی خود یا یک خانواده را در این کشور پرداخت کند. در شرایط کنونی متوسط درآمد در مونته نگرو بالاتر از متوسط درآمد در بسیاری از کشورهای منطقه شرقی اروپا است و این مسئله می تواند امتیاز خوبی برای علاقمندان به کار در مونته نگرو داشته باشد.

نمودار زیر، متوسط درآمد در مونته نگرو را برای تمامی مشاغل به تصویر کشیده است.

متوسط درآمد در مونته نگرو به یورو

همانطور که قابل مشاهده است، تفاوت بسیاری در رابطه با متوسط درآمد در این کشور وجود دارد و افراد زیادی می توانند در این کشور درآمد بالایی داشته باشند. برای درک بهتر این موضوع، در جدول زیر متوسط درآمد بسیاری از مشاغل در کشور مونته نگرو ارائه شده است.

حرفهمتوسط درآمد به یوروحرفهمتوسط درآمد به یورو
حسابدار1770€مدیر حسابداری3980€
مدیر دفتر2310€گرافیست1720€
مهندس هوافضا3330€خلبان4460€
معمار3310€مکانیک1100€
مدیر بانک4890€مدیر توسعه اقتصادی4230€
مدیر پروژه4250€مهندسان2720€
مدیران اجرایی6280€مدیران هتل4660€
دندانپزشک6370€پرستار2100€
مدیر منابع انسانی3980€وکیل5310€
مدیر فروش4630€معلم2200€

بررسی هزینه های ماهانه زندگی در مونته نگرو

با مشخص شدن متوسط درآمد در این کشور حال می توان بررسی کرد که به چه بودجه ای در ماه نیاز خواهد بود تا فرد بتواند هزینه های زندگی خود را در این کشور به طور کامل پرداخت کند. بسیاری از اقلام در کشور مونته نگرو هزینه های کمتری نسبت به کشورهای شناخته شده اروپایی دارند و این مسئله سبب می شود تا دغدغه های مالی در این کشور به حداقل میزان خود در این کشور برسد.

به طور کلی می توان به این نکته اشاره داشت که هزینه زندگی یک فرد در کشور مونته نگرو به طور تقریبی در حدود 485€ (یورو) در ماه است و یک خانواده 4 نفره در این کشور به حدود 1690€ (یورو) نیاز خواهند داشت تا بتوانند نیازهای ماهیانه خود را در این کشور برطرف کنند. البته باید به این نکته اشاره داشت که به این مبلغ، هزینه های مربوط به اجاره مسکن نیز اضافه می شود.

هزینه های مختلف زندگی در مونته نگرو

هزینه اجاره مسکن در مونته نگرو

در حال حاضر باید به این نکته توجه کرد که مهم ترین هزینه ای که فرد با آن در مونته نگرو روبرو می شوند، هزینه های مربوط به اجاره مسکن در این کشور است. هزینه اجاره مسکن در مونته نگرو نیز بالا نیست ولی بخش عمده ای از هزینه های زندگی در این کشور را شکل می دهد. افرادی که قصد دارند در این کشور زندگی کنند، باید اطلاعات دقیقی در این رابطه داشته باشند و به همین دلیل است که اطلاعاتی در همین رابطه ارائه شده است.

نوع ملکهزینه به یورو
آپارتمان (یک اتاق خواب) در مرکز شهر380€
آپارتمان (یک اتاق خواب) خارج از مرکز شهر280€
آپارتمان (سه اتاق خواب) در مرکز شهر805€
آپارتمان (سه اتاق خواب) خارج مرکز شهر560€

هزینه اجاره ملک در مونته نگرو

بررسی هزینه های مربوط به خرده فروشی در مونته نگرو

بخش عمده دیگری از هزینه های زندگی فرد در مونته نگرو مربوط به هزینه های خرده فروشی در این کشور است که طی آن فرد باید هزینه های زندگی خود در این کشور را باید به صورت روزانه تامین کند. خوشبختانه هزینه های زندگی در مونته نگرو نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است و به همین دلیل است که فرد می تواند با آسودگی خاطر و با استفاده از درآمد خود در این کشور، این هزینه ها را تامین کند. جدول زیر به خوبی نشان می دهد که هزینه های روزانه در مونته نگرو چگونه ممکن است زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نوع کالا یا خدمتهزینه به یورو
یک وعده غذایی در رستوران عادی6€
یک لیتر شیر0.95€
یک قرص نان0.66€
یک کیلوگرم برنج1.47€
یک کیلوگرم فیله مرغ5.20€
یک کیلوگرم گوشت7.25€
انواع میوه و سبزیجات0.4€ تا 1.5€

هزینه زندگی در مونته نگرو در مناطق مختلف کشور

یکی از مهمترین مباحثی که تمامی مهاجران قبل از مهاجرت به مونته نگرو باید مورد بررسی قرار دهند، هزینه زندگی در مونته نگرو در مناطق مختلف این کشور می باشد. به عبارت دیگر، اتباع کشورهای خارجی باید هزینه زندگی در این کشور را بسته به منطقه ای که قصد سکونت در آن را دارند مورد بررسی قرار دهند. در غیر این صورت، به محض رسیدن به مونته نگرو و در طول اقامت در این کشور با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهد شد. به طور کلی، جدا از سبک زندگی در مونته نگرو، تفاوت چشم گیری بین هزینه زندگی افراد در مناطق مختلف مونته نگرو وجود دارد.

برای اینکه بیشتر با هزینه زندگی در مونته نگرو در مناطق مختلف این کشور آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مناطق مهم مونته نگرو برای زندگیهزینه ماهانه زندگی در این مناطق به (یورو)
دریا کنار3100€
بخش قاره ای2900€

هزینه زندگی در مونته نگرو در بخش حمل ونقل

یکی از اصلی ترین مواردی که اتباع کشورهای خارجی باید در خصوص هزینه زندگی در مونته نگرو مورد بررسی قرار دهند، هزینه حمل و نقل در این کشور می باشد. زیرا این کشور در کنار زیرساخت های پیشرفته در حوزه حمل و نقل، هزینه های حمل و نقل زیادی را از اتباع کشورهای خارجی دریافت می کند. علاوه بر این، با توجه به هزینه بالای سوخت در مونته نگرو، اغلب شهروندان در این کشور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. اما نگران نباشید، زیرا مهاجران در مونته نگرو می توانند به راحتی ماشین مورد علاقه خود را خریداری کنند. هزینه حمل و نقل در مونته نگرو برای هر تبعه خارجی حدود 850€ (یورو) در ماه می باشد.

در تصویر زیر می توانید انواع وسایل حمل و نقل در مونته نگرو را مشاهده فرمایید:

انواع وسایل حمل و نقل در مونته نگرو

بررسی هزینه تحصیل در مونته نگرو

یکی از چالش هایی که ممکن است علاقمندان به زندگی در مونته نگرو با آن روبرو شوند، هزینه های مرتبط با تحصیل در این کشور است. مونته نگرو را می توان به عنوان یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت جهان در رابطه با تحصیل معرفی کرد به طوری که دانشجویان خارجی برای این که بتوانند هزینه های تحصیل خود در مونته نگرو را پرداخت کنند، به طور تقریبی به حدود 900€ تا 3000€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و شانس زیادی برای دریافت بورسیه در این کشور وجود ندارد.

باید به طور کلی به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر مونته نگرو یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت اروپایی برای زندگی است و افرادی که در این کشور زندگی می کنند، کمتر با چالش های مالی روبرو می شوند. در حال حاضر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا علاقمندان به زندگی در این کشور و سایر کشورهای برتر جهان را راهنمایی و در صورت تمایل همراهی کنند.

متداول ترین سوالات هزینه زندگی در مونته نگرو

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • بررسی هزینه های ماهانه زندگی در مونته نگرو به چه صورت است؟ به طور کلی می توان به این نکته اشاره داشت که هزینه زندگی یک فرد در کشور مونته نگرو به طور تقریبی در حدود 485€ (یورو) در ماه است و یک خانواده 4 نفره در این کشور به حدود 1690€ (یورو) نیاز خواهند داشت تا بتوانند نیازهای ماهیانه خود را در این کشور برطرف کنند. البته باید به این نکته اشاره داشت که به این مبلغ، هزینه های مربوط به اجاره مسکن نیز اضافه می شود.
  • هزینه تحصیل در مونته نگرو چه مقدار است؟ یکی از چالش هایی که ممکن است علاقمندان به زندگی در مونته نگرو با آن روبرو شوند، هزینه های مرتبط با تحصیل در این کشور است. مونته نگرو را می توان به عنوان یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت جهان در رابطه با تحصیل معرفی کرد به طوری که دانشجویان خارجی برای این که بتوانند هزینه های تحصیل خود در مونته نگرو را پرداخت کنند، به طور تقریبی به حدود 900€ تا 3000€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و شانس زیادی برای دریافت بورسیه در این کشور وجود ندارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *