هزینه زندگی

هزینه زندگی در مکزیک

هزینه زندگی در مکزیک

هزینه زندگی در مکزیک از حیاتی ترین اموری است که برای هریک از مهاجرین به این کشور پیش از ورود از اهمیت بالایی برخوردار است. مکزیک از جنوبی ترین کشورهای آمریکای شمالی است. به راحتی می توان گفت این کشور در ردیف ارزان ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت قرار دارد.

  • هزینه زندگی در مکزیک چقدر است؟
  • کدام شهر برای زندگی در مکزیک مناسب تر است؟
  • مزایا و معایب زندگی در مکزیک چیست؟

مزایا و معایب زندگی در مکزیک در 2021

زندگی در مکزیک در سال 2021 همانند سایر کشورها از مزایا و معایبی برخوردار است که در جدول زیر به آن اشاره می نماییم:

مزایای زندگی در مکزیکمعایب زندگی در مکزیک
در مقایسه با زندگی در ایالت متحده می توان گفت هزینه زندگی در این کشور 60% ارزان تر استاز معایب این کشور می توان به امنیت پایین در این کشور اشاره کرد
هزینه تحصیل در این کشور نسبتا پائین استدر سالهای اخیر با اختلافی که مکزیک با کشور آمریکا دچار شد شراط زندگی تحت تاثیر این موضوع سیاسی قرار گرفت
زیبایی های این کشور بسیار است و از اقلیم چهار فصل برخوردار استاخذ ویزای آمریکا از این کشور دیگر کار ساده ای نیست
هزینه مسافرت در این کشور پایین استپیدا کردن کار در مکزیک بدون تسلط روی زبان مکزیکی کار ساده ای نیست
این کشور همچنان مافیای مواد مخدر را در خود جای داده است

در سال های اخیر کشور زیبای مکزیک به عنوان قطب جدید مهاجرت به قاره آمریکا معرفی شد. جهت مهاجرت به مکزیک راه های زیادی پیشبینی میشود. مانند اقامت مکزیک از طریق تحصیل، اقامت مکزیک از طریق کار، از طریق تولد، ازدواج و سرمایه گذاری.

میزان هزینه زندگی در مکزیک

حمل و نقل در مکزیک

حمل و نقل نیز در این کشور به نسبت سایر کشورهای امریکایی هزینه پایین تری دارد. با کمتر از چهل سنت می توان به نقاط مختلف مکزیک مسافرت کرد. این کشور یازدهمین کشور پرجمعیت دنیا به شمار می رود. زبان رسمی اهالی این کشور اسپانیایی است. پایتخت کشور مکزیک یعنی شهر مکزیکو سیتی در ردیف شهرهای پرتراکم دنیا قرار دارد.

اگر قصد مهاجرت به مکزیک را دارید، در ابتدا باید بدانید هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور می تواند متفاوت باشد. معمولا هزینه زندگی در پایتخت بسیار بیشتر از هزینه زندگی در شهرهای اطراف این کشور است. در هرکشور شهرهایی وجود دارد که در ردیف شهرهای توریستی قرار دارد. اگر تمایل دارید برای زندگی این کشور را انتخاب کنید این را بدانید که زندگی در شهرهای توریستی می تواند هزینه بیشتری را شامل شود.

میزان هزینه زندگی در مکزیک

مکزیک کشور گرانی نیست و هزینه زندگی در این کشور در هر شهری متفاوت می باشد. اما به طور کلی هزینه های زندگی در مکزیک در سال 2021 بین 500$ تا 700$ (دلار آمریکا) می باشد. منتهی از آن جایی که مکزیک امنیت پایینی دارد، معمولا کسی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی انتخاب نمی کند. چرا که نرخ قتل و قاچاق مواد مخدر در این کشور درسال 2021 نیز بالا می باشد.

اجاره مسکن و هزینه زندگی در مکزیک

اجاره مسکن در مکزیک نیز همانند مجموع هزینه های زندگی در این کشور که پیش تر به آن اشاره شد پایین است. خصوصا اگر افراد آپارتمان ها با متراژ پایین اجاره نمایند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نرخ اجاره بهای آپارتمان در کشور مکزیک مورد بررسی قرار گرفته است:

نرخ اجاره بهای آپارتمان در کشور مکزیک

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها سابقه درحوزه اخذ اقامت و اخذ ویزای کشورهای آمریکایی آسیایی و اروپایی و اخذ انواع ویزاهای کاری تحصیلی و سرمایه گذاری می تواند در تمامی مراحل اخذ ویزا شمارا همراهی کنند. همین طور در صورت وجود هرگونه سوال در حوزه اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک، بورس تحصیلی مکزیک، کار در مکزیک و غیره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (9 امتیاز)

6 دیدگاه برای “هزینه زندگی در مکزیک

  1. عسل گفت:

    سلام ، من یک دانش آموز هستم و میخوام برای تحصیل در رشته پزشکی به مکزیک مهاجرت کنم و تقبل هزینه هارو هم میکنم ، بنظرتون این مشور کشور مناسبی برای مهاجرت تخصیلی هست ؟
    و یا اینکه شرایط نژاد پرستی چطوره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مشکلی نیست اما در حقیقت باید گفت که کشورهای زیادی هستند که شرایط بهتری نسبت به این کشور دارند. اگر توانمندی مالی دارید و دوست دارید در کشورهای آمریکای لاتین تحصیل کنید، شاید تحصیل پزشکی در کاناداگزینه خیلی بهتری باشه برای شما..
      وضعیت نژادپرستی رو باید دید چگونه تعریف می کنید. به طور کلی از نظر قانونی شما یک شهروند درجه دوم خارجی هستید و این مسئله در اکثر کشورهای جهان هست

  2. حسین گفت:

    سلام. با توجه به امنیت پایین اگر تابعیت کشورهای ثروتمند اروپایی مثل نروژ یا سوئد داشته باشی و برای یک دوره یک ساله تحقیقاتی به مکزیک مهاجرت کنم امکان دارد هدفی برای گروه های خطرناک ادم ربایی یا باج گیری تبدیل شد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر فکر می کنید چنین اتفاقی ممکن هست برای شما رخ بده بهتر هست که به این کشور مهاجرت نکنید. ضمن اینکه افرادی که چنین کارهایی انجام می دن در موقعیت های مکانی خاصی زندگی می کنند. اینطوری نیست که در تمام نقاط شهری هم سلامت شما در خطر باشه.

  3. فاطمه+جلالی گفت:

    سلام امنیت چیش کمه؟مکزیک براخانمها کمه امنتش؟یا بعضی جاهاش؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تعریفی که صورت میگیره براسای میزان ارتکاب جرم در یک کشوره که میشه گفت اون کشور کشور امنی محسوب میشه یا از امنیت پایینی برخورداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *