هزینه زندگی

هزینه زندگی در کرواسی

هزینه زندگی در کرواسی

در سال های گذشته درخواست مهاجرت به جوان ترین کشور اروپای شرقی یعنی کشور کرواسی که در سال 1991 میلادی از یوگسلاوی جدا شد افزایش چشم گیری داشته است. یکی از مهم ترین مسائلی که قبل از مهاجرت به کشور کرواسی در سال 2024 باید به آن توجه داشته باشید بحث هزینه زندگی در کرواسی می باشد. این کشور بسیار مهاجر پذیر است و به علت آب و هوای خوب و شرایط جغرافیایی متنوع مقصدی جذاب برای دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا محسوب می شود.

کشور کرواسی با مجارستان و اسلوونی و صربستان مرز مشترک دارد فاصله نزدیکی با کشورهای فرانسه و آلمان دارد که یک مزیت بزرگ به شمار می آید. زندگی در کرواسی بسیار ارزان تر از غرب اروپا و ایالات متحده آمریکا می باشد حتی با وجود افزایش هزینه ها در سال گذشته این آمار تغییر زیادی نداشته است. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهترین علاقه مندان محترم تهیه و نگارش شده است.

  • آیا کرواسی کشوری گرانقیمت برای زندگی است؟
  • گرانترین شهرهای کرواسی برای زندگی کدامند؟
  • آیا اجاره ملک در کرواسی پر هزینه است؟
  • آیا زندگی دانشجویی در کرواسی آسان است؟

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف کرواسی

در واقع اینکه شما در کدام شهر کرواسی زندگی می کنید یا تحصیل می کنید در هزینه های شما تاثیر مستقیم دارد. بعضی از شهرهای کشور کرواسی مانند ایتریا و دوبرونیک به علت وجود مناطق توریستی فراوان جزء گران ترین شهرهای این کشور می باشند. برخی از شهرهای کرواسی نیز به علت کوچک بودن و قرار گرفتن در حاشیه شهرهای بزرگ دارای شرایط زندگی آسان تر و هزینه های زندگی پایین تر هستند.


از شهرهای کوچک و ارزان کرواسی می توان به دالماتیان اشاره کرد که هرچند امکانات رفاهی کمتری نسبت به شهرهای اصلی این کشور دارد اما هزینه زندگی در کرواسی را برای متقاضیان کاهش می دهد. از دیگر شهرهای بزرگ و گران در کرواسی می توان به زاگرب که پایتخت این کشور است و شهر اوسییک یا اسپلیت و رییکا اشاره کرد.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در کرواسی

جزئیات و شرایط زندگی در کرواسی در 2024

طبق آخرین آمار در 2024 زندگی در کرواسی از نظر مصرف کنندگان در زمینه اجاره مسکن یا سرگرمی و تفریح و تهیه مواد غذایی و حتی آموزش بسیار ارزان تر از بریتانیا می باشد. نباید از این موضوع غافل شد که قدرت خرید مردم در کرواسی نیز در قیاس با مردم ایالات متحده آمریکا و انگلستان بسیار پایین تر است. نکته قابل توجه این است که کرواسی با آنکه عضو اتحادیه اروپا می باشد اما عضو منطقه شنگن نیست و بیش از 80% مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

زبان رسمی و اصلی مردم کرواسی زبان کروات است که بسیار شبیه به زبان مونته نگرو و صرب ها می باشد. کرواسی دارای آب و هوای مدیترانه ای در خط ساحلی دریای آدریاتیک می باشد که این کشور را تبدیل به یک مقصد جذاب گردشگری کرده است. در کرواسی بیش از 1100 جزیره و صخره پراکنده وجود دارد که یکی از جذابیت های توریستی این کشور محسوب می شود و محبوبیت آن را برای دیگر اروپایی ها افزون ساخته است.

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف کرواسی

نکات کلیدی در خصوص هزینه زندگی در کرواسی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال مهاجرت به کرواسی هستند، باید قبل از ورود به این کشور، برخی از نکات کلیدی در خصوص هزینه زندگی در کرواسی را مورد بررسی قرار دهند. برخی از نکات کلیدی در خصوص هزینه زندگی در کرواسی عبارت اند از:

نکات کلیدی در خصوص هزینه زندگی در کرواسیتوضیحات
افتتاح حساب بانکیاتباع کشورهای خارجی در اولین قدم پس از ورود به کرواسی، باید برای افتتاح حساب بانکی در این کشور اقدام نمایند، زیرا بدون کارت بانکی نمی توانید به پرداخت هزینه های زندگی در این کشور بپردازید.
پس انداز در کرواسیبهترین راه برای پس انداز پول در کرواسی استفاده از واریز برای انتقال پول و پرداخت به € (یورو) می باشد.
اقامت بیش از حد در کرواسیبه شدت توصیه می شود که بیش از 183 روز در کرواسی اقامت نداشته باشید، زیرا در این صورت باید مالیات بر درآمد ویژه ای را پرداخت کنید.

هزینه زندگی در کرواسی در بخش حمل و نقل

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب مهاجران قبل از ورود به کرواسی آن را نادیده می گیرند، بررسی هزینه زندگی در کرواسی به ویژه در بخش حمل و نقل می باشد. زیرا به دلیل فعالیت بالای مردم کرواسی در طول روز، مردم این کشور همواره از وسایل حمل و نقل علی الخصوص وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. بنابراین بررسی هزینه حمل و نقل قبل از مهاجرت به کرواسی یک امر بسیار ضروری می باشد. البته لازم به ذکر است کهف به دلیل بالا بدون هزینه های سوخت در کرواسی، مردم این کشور بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. هزنیه حمل و نقل در کرواسی برای هر تبعه خارجی حدود 850HRK (کونا کرواسی) می باشد.

انواع مختلف وسایل حمل و نقل در کرواسی عبارت اند از:

انواع مختلف وسایل حمل و نقل در کرواسی

هزینه خدمات رفاهی در کشور کرواسی

هزینه های خدمات رفاهی در کشور کرواسی در تابستان ارزان تر و در زمستان گران تر هستند. در تابستان، می توانید به میزان 20€ تا 30€ (برق) برای برق، زباله، آب و گاز پرداخت کنید. لازم به ذکر است که هزینه خدمات رفاهی در کشور کرواسی در زمستان به 50€ (یورو) در ماه می رسد. اگر هزینه تلفن، اینترنت و تلویزیون را نیز پرداخت می کنید، این مبلغ می تواند از 20€ تا 35€ (یورو) افزایش یابد.

هزینه مراقبت های بهداشتی در اقامت کرواسی

به عنوان مهاجر، شما نمی توانید خدمات درمانی عمومی را که افراد محلی دریافت می کنند، رایگان بدست آورید. بهداشت و درمان برای مهاجران بیکار می تواند تا 60€ (یورو) هزینه داشته باشد؛ اما شما باید تنها با 20€ تا 30€ (یورو) بتوانید ویزیت پزشک خصوصی را رزرو کنید. لازم به ذکر است که هزینه ویزیت پزشکان عمومی حتی می توانند به 15€ (یورو) برسد. همچنین هزینه بیمه اضافی حدود 7€ (یورو) خواهد بود.

هزینه زندگی در شهرهای اصلی کشور کرواسی

عمده ترین بخش تشکیل دهنده هزینه زندگی در شهرهای مهم کرواسی اجاره مسکن است. البته با این که در قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله سوئیس، ایتالیا، فنلاند و غیره، اجاره مسکن در کرواسی ارزان تر است، در مقایسه شهرهای کرواسی با هم چنین می توان بیان کرد که اجاره شهرهای بزرگ این کشور به مراتب بالاتر از شهرهای کوچک تر هستند. در جدول ذیل حدود اجاره مسکن در سال 2024 در کشور کرواسی بیان شده است:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه (یورو)
آپارتمان 1 خوابهاز 310€ تا 390€
آپارتمان 3 خوابهاز 475€ تا 645€

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ اقامت کشورهای مختلف جهان با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات تخصصی در باب هزینه زندگی در کرواسی

در این بخش از مقاله به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه زندگی در کرواسی در بخش حمل و نقل به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب مهاجران قبل از ورود به کرواسی آن را نادیده می گیرند، بررسی هزینه زندگی در کرواسی به ویژه در بخش حمل و نقل می باشد. زیرا به دلیل فعالیت بالای مردم کرواسی در طول روز، مردم این کشور همواره از وسایل حمل و نقل علی الخصوص وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. بنابراین بررسی هزینه حمل و نقل قبل از مهاجرت به کرواسی یک امر بسیار ضروری می باشد. البته لازم به ذکر است کهف به دلیل بالا بدون هزینه های سوخت در کرواسی، مردم این کشور بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. هزنیه حمل و نقل در کرواسی برای هر تبعه خارجی حدود 850HRK (کونا کرواسی) می باشد.
  • مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف کرواسی چگونه است؟ در واقع اینکه شما در کدام شهر کرواسی زندگی می کنید یا تحصیل می کنید در هزینه های شما تاثیر مستقیم دارد. بعضی از شهرهای کشور کرواسی مانند ایتریا و دوبرونیک به علت وجود مناطق توریستی فراوان جزء گران ترین شهرهای این کشور می باشند. برخی از شهرهای کرواسی نیز به علت کوچک بودن و قرار گرفتن در حاشیه شهرهای بزرگ دارای شرایط زندگی آسان تر و هزینه های زندگی پایین تر هستند. از شهرهای کوچک و ارزان کرواسی می توان به دالماتیان اشاره کرد که هرچند امکانات رفاهی کمتری نسبت به شهرهای اصلی این کشور دارد اما هزینه زندگی در کرواسی را برای متقاضیان کاهش می دهد. از دیگر شهرهای بزرگ و گران در کرواسی می توان به زاگرب که پایتخت این کشور است و شهر اوسییک یا اسپلیت و رییکا اشاره کرد.
4.2/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه برای “هزینه زندگی در کرواسی

  1. عادل عیدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    در خصوص هزینه زندگی در کرواسی سوال داشتم
    هدفم تحصیل در این کشوره
    و اینکه من متاهل هستم
    ۲ فرزندم دارم
    امکان ویزای همراه همزمان هست یا خیر
    نیازمند یه مشاوره کامل در خصوص ویزا و هزینه زندگی در کرواسی هستم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      گرفتن ویزای همراه ساده نیست و نمی تونید اطمینان داشته باشید که بهش می رسید.
      باید ویزاهای دیگه روهم امتحان کنید. در این خصوص مشاورین ما بهتر می تونن شما رو راهنمایی کنند

  2. سارا اقبالی گفت:

    سلام وقت بخیر – من ۲۵ سالمه
    هدفم مهاجرت تحصیلی به کرواسی هست
    در خصوص هزینه های زندگی در کرواسی سوال داشتم
    و اینکه امکان بورس شدن وجود داره
    که هزینه زندگی تو کرواسی واسم زیاد نشه
    این کشور از طریق تحصیلی بخوام اقدام کنم امکان بورس شدن هست یا خیر
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه زندگی شما به عنوان یک دانشجو در حدود 300 تا 450 یورو هست.
      هزینه تحصیل هم به رشته بستگی داره. چون هزینه ها کم هست معمولا بورسیه رو نمی تونید بگیرید.
      توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *