هزینه زندگی

هزینه زندگی در کویت

هزینه زندگی در کویت

کویت یکی از کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس است که تقریباً جمعیتی 5 میلیون نفره دارد؛ البته هزینه زندگی در کویت نسبت به کشور ایران بالا است. ما از آنجائی که حقوق دریافتی افراد به دینار است، افرادی که مشغول به انجام کار در این کشور هستند، براحتی ­می­توانند مخارج مورد نیاز زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند. مردم کشور کویت یکی از مرفه ترین مردم قاره آسیای محسوب می­شوند و با توجه به اینکه میزان حقوق و دستمزد در این کشور بالاست، مهاجرت کاری به کویت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. شرایط اقتصادی کشور کویت بسیار مناسب است و تولید ناخالص دولتی این کشور در سال های اخیر به 17% رسیده و این امر یکی از مهمترین دلایل ورود بانوان به بازارهای کاری این کشور می­باشد.

شهر کویت پایتخت و یکی از مهمترین مراکز سیاسی و اقتصادی این کشور می­باشد که رتبه های بسیار بالای جهانی را در زمینه ایجاد کسب کار بخود اختصاص داده است. فضاهای گردشگری بسیار جذاب و دیدنی در کشور کویت وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می­کشاند. علاوه بر این کویت دارای سیستم ساخت و ساز بسیار مناسبی است و خرید ملک در کویت برای مهاجران دارای محدودیتی نیست و علاوه بر این شامل پرداخت مالیات و هزینه های اضافی نیز نمی­گردد. اگر چه هزینه زندگی در کویت نسبت به ایران بیشتر است، اما هزینه اقامت در مقایسه با سایر کشورهای همسایه کویت بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص هزینه زندگی در کویت می پردازند.

  • شرایط زندگی در کویت چگونه است؟
  • آیا کویت کشور مناسبی برای زندگی است؟
  • آیا کویت کشوری مقرون به صرفه برای زندگی است؟
  • هزینه بخش های مختلف زندگی در کویت چگونه است؟

زندگی در کویت

از مزایای زندگی در کویت می توان به استاندارد بالای زندگی، سیستم مراقبت های بهداشتی عالی و نرخ پایین جرم و جنایت اشاره کرد. علاوه بر این، کویت کشوری بسیار متنوع با میراث فرهنگی غنی و فعالیت‌ ها و جاذبه ‌های متنوع است. این کشور همچنین دارای یک اقتصاد قوی و یک سیستم سیاسی با ثبات است. از سوی دیگر از معایب زندگی در کویت می توان به آب و هوای گرم و مرطوب آن، کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و محافظه کار بودن این کشور با قوانین و مقررات سختگیرانه اشاره کرد. علاوه بر این، هزینه زندگی در کویت بسیار بالا است و این کشور انتخاب محدودی از غذاهای بین المللی دارد.

بررسی هزینه زندگی در کویت

نرخ تورم در کویت پایین است نتیجتا قیمت ها به مرور افزایش چشمگیری نخواهند داشت. این موضوع در نمودار ذیل بررسی شده است:

نرخ تورم در کویت

طبق گزارشات بدست آمده هزینه زندگی در کویت در میان 282 کشور جهان دارای رتبه 134 از لحاظ گرانترین کشور معرفی شده است. در میان تمامی هزینه های زندگی در این کشور هزینه پوشاک برای کودکان و بزرگسالان بیشترین قیمت ها را بخود اختصاص داده اند. زیرا اکثر این محصولات از دیگر کشورها به کویت وارد می­گردند. اما هزینه های بهداشتی و درمانی در کشور کویت بسیار مناسب می­باشد. در جدول زیر برخی از هزینه زندگی در کویت نشان داده شده است:

رستورانقیمت (دینار)
یک وعده غذا در رستوران معمولی در منطقه تجاریKWD2.00
یک وعده غذای فست فودیKWD2.00
سوپر مارکت هاقیمت (دینار)
500 گرم گوشت مرغKWD3.09
تخم مرغ (12 عدد)KWD0.52
شیر (یک لیتر)KWD0.41
گوجه (یک کیلو)KWD0.38
سیب (یک کیلو)KWD0.62
سیب زمینی (یک کیلو)KWD0.30
مسکنقیمت (دینار)
اجاره یک آپارتمان 85 متری در محله های لوکسKWD275
اجاره یک آپارتمان 85 متری در محله های معمولیKWD215
قبوض خدماتی (آب و برق گاز)KWD13.86

با توجه به شرایط پیش آمده برای مهاجرت ایرانیان به این کشور، بهتر است مقاله کار در آلمان و مهاجرت به آلمان را نیز مطالعه کنید.

قیمت اجناس در کویت

قیمت های بازار در شهر کویت، کویت به دلیل اقتصاد پر جنب و جوش و قدرت خرید قوی ساکنان عموماً در سطح بالاتری قرار دارند. این شهر به خاطر مراکز خرید مجلل و رستوران های سطح بالا که منعکس کننده هزینه های کلی زندگی هستند، شناخته شده است. با این حال، بازارها و بازارهای محلی نیز وجود دارند که کالاهای مقرون به صرفه و محصولات تازه را برای کسانی که بودجه کمی دارند ارائه می دهند.

قیمت اجناس در کویت را در بخش زیر مشاهده می کنید:

انواع کالا و اجناسمبلغ به دلار
شیر، معمولی، 1 لیتر$1.32
برنج سفید 1 کیلوگرم$2.01
نان$1.09
تخم مرغ 12 بسته$1.78
پنیر محلی 1 کیلوگرم$4.06

انجام کار برای تامین هزینه زندگی در کویت

انجام کار در کویت برای افراد خارجی همانند دیگر کشورها نیازمند اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور می­باشد. شرایط انجام کار در کویت بگونه ای است که کارکنان اجازه 40 تا 48 ساعت کار در این کشور را دارند و میزان حقوق دریافتی افراد بصورت پایه و بدون پاداش می باشد و بطور طبیعی افراد با انجام کار از پاداش هایی برخوردار می باشند.

ساعات اداری در کویت از 6 صبح آغاز و تا ساعت 6 عصر ادامه می­یابد و تفاوت میان ساعات اداری در فصول مختلف سال (تابستان- زمستان) وجود ندارد. پروسه کاریابی در کویت نسبتاً دشوار است و افراد پس از اخذ ویزای کاری کویت می باید مجوز کار این کشور را نیز دریافت نمایند. لازم بذکر است افراد با اخذ ویزای کاری کویت تنها اجازه مهاجرت بهمراه همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود را خواهند داشت. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 2 سال اعتبار
  • عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار
  • ارائه نتیجه آزمایش HIV
  • گواهی پزشکی سلامت متقاضی

انجام کار برای تامین هزینه زندگی در کویت

کار در کویت

میزان حقوق و دستمزد در کویت با توجه به نرخ بیکاری بسیار پایین که برابر با 5/0 % است بسیار مناسب می­باشد. البته مهارت و مشاغل فرد بر میزان حقوق دریافتی آنان تأثیر مستقیم دارد و معمولاً افرادی که دارای مشاغل مورد نیاز این کشور هستند، از حقوق و مزایای بالاتری برخوردار خواهند بود. در سال های اخیر حضور بانوان در بازارهای مختلف کاری این کشور مشاهده می­شود. ناگفته نماند حقوق و دستمزد افراد بدون در نظر گرفتن ملیت آنان تعیین می­شود و میزان توانایی و مهارت افراد یکی از مهمترین دلایل برای استخدام در این کشور بشمار می­رود.

می توان گفت افراد در کشور کویت می­توانند درآمدهایی برابر با حقوق و دستمزدهای کشورهای اروپایی دست یابند. ناگفته نماند افراد در این کشور مالیاتی پرداخت نمی­گردد و مالیات های دولت کویت تنها درآمدهای شخصی افراد را شامل می شود. کاریابی در کویت بگونه ای است که موسسات کاریابی متعددی در این کشور وجود دارد که شرایط جستجوی کار بصورت آنلاین را برای افراد فراهم نموده اند. اتباع خارجی نیز با ارائه رزومه های کاری خود به این موسسات می­توانند از فرصت های شغلی مشاغل پردرآمد در این کشور مطلع گردند.

مزایای زندگی در کویت

اگر چه هزینه زندگی در کویت در مقایسه با کشورهای مجاورش بالاست، اما افراد با انجام کار در این کشور براحتی می­توانند هزینه های زندگی خود را تأمین نمایند. هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با هزینه­ زندگی در کانادا دارای یک نسبت برابر است اما در مقایسه با هزینه زندگی در استرالیا گران تر و در مقایسه با هزینه زندگی در آمریکا ارزان تر است. از مهمترین مزایای زندگی در کشور کویت می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مهاجران از پرداخت مالیات به دولت کویت معاف هستند.
  • امکان دسترسی به بیمه های درمانی کویت برای مهاجران
  • برخورداری از سیستم آموزشی بسیار با کیفیت و دسترسی به مدارس بین المللی برای مهاجران
  • برخورداری از فرصت های شغلی بسیار مناسب برای مهاجران
  • هزینه زندگی در کویت در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر است.

دریافت اقامت کویت در 2024

افراد در سال 2024 از راه های مختلفی همچون تحصیل، کار، سرمایه گذاری و دیگر راه های می­­توانند نسبت به اخذ اقامت کویت اقدام نمایند. هر یک از ویزاهای کویت از اعتباری مشخص برخوردارند و افراد با توجه به اهداف سفر خود به این کشور می­توانند نسبت به دریافت یکی از آنها اقدام نمایند. تحصیل در کویت به زبان عربی ارائه می­گردد و دانشجویان از این فرصت می­توانند برای یادگیری زبانی دیگر نیز بهره ­مند گردند.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کویت با توجه به طول دوره­ی تحصیلی متقاضیان معین می­گردد. سرمایه گذاری نیز از دیگر راه های مهاجرت به این کشور است و با توجه به کاهش منابع نفت و گاز این کشور، دولت کویت از سرمایه گذران خارجی برای سرمایه گذاری در دیگر بخش ها استقبال ویژه ای می­نماید.

هزینه های قبوض و زندگی در کویت

اگر قصد سفر به شهر کویت را دارید، مهم است که به خاطر داشته باشید که هزینه های آب و برق بسته به محل اقامت شما می تواند متفاوت باشد. برای مثال، آپارتمان‌ های مرکز شهر ممکن است قبض برق بالاتری نسبت به آپارتمان‌های حومه شهر داشته باشند. علاوه بر این، در طول ماه‌ های تابستان، استفاده از تهویه مطبوع افزایش می ‌یابد، که می ‌تواند منجر به افزایش قبض آب و برق شود. ایده خوبی است که در هنگام برنامه ریزی سفر خود در مورد هزینه های متوسط ​​آب و برق تحقیق کنید و آن را در بودجه خود لحاظ کنید.

علاقمندان به این موضوع جهت آگاهی بیشتر می­توانند با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نموده و از دیگر راه های مهاجرتی و مهاجرت به کانادا نیز آگاهی یابند.

4/5 - (12 امتیاز)

82 دیدگاه برای “هزینه زندگی در کویت

  1. میثم گفت:

    سلام دوست عزیز ، به من یه کار در کویت پیشنهاد شده میخوام بدونم چقدر صحت داره این کار ، ایا الان برای ایرانی ها ویزای کار صادر میشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله از امسال گویا قوانین تغییر پیدا کرده اما اگر برای اون قرار هست پول بدید، در نظر داشته باشید که بهتر هست برای بعد از ویزا شدن قرارداد رو تنظیم کنید

    2. مجتبی گفت:

      من کارم برقه مدرک فنی حرفه ای هم دارم اونجا درامدم خوبه؟ به نظرتون کویت جایه مناسبیه برا کار؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله کویت برای درآمد بهترین کشور هست

  2. میرویس گفت:

    اگر کفیل درکویت داشته باشیم میتونیم بریم از افغانستان

    1. امیر جلالی گفت:

      خیر نمی تونید برید کویت.
      ورود ممنوع هست برای شهروندان افغانستان

  3. ریحانه سادات هاشمی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من پرستار هستم لیسانس پرستاری از دانشگاه تهران
    امکان مهاجرت به کویت از طریق جاب آفر و یا روشهای دیگه هست؟
    اگه ممکنه بگید چه روشی…

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از هیچ روشی امکان مهاجرت شهروندان ایرانی به کویت تا پایان سال میلادی پیش رو (حداقل) وجود نداره

  4. عبدالحمید گفت:

    سلام من افغانی هستم و در افغانستان استم
    میتوانم به کویت سفر کنم اگر تنها برم بعد چند مدت میتوانم فامیلم ره بیارم پیشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شهروندان افغانستان اجازه ورود به کویت رو ندارند

  5. Mehdi گفت:

    سلام قربان من با ی خانم کویتی آشنا شدم. بعد خواستم بدونم اگر با ایشون ازدواج کنم میتونم توی کشور کویت مشغول ب کار بشم؟ مهندسم هستم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ورود به کویت برای شهروندان ایرانی تحت هر شرایطی ممنوع هست در حال حاضر

  6. ماری گفت:

    سلام خسته نباشید
    من روانشناسی خوندم .
    اگه برم دبی یا ترکیه مشغول به کار بشم بعد میتونم از طرف کشور ترکیه یا دبی ، برم کویت ؟
    باید پاسپورت ترکیه داشته باشم تا اجازه ورود به کویت رو بگیرم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما تنها در صورتی که پاسپورت ترکیه رو داشته باشید می تونید اقدام کنید

  7. نوید گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من شناسنامم صادره از کویته
    اونجا به دنیا اومدم
    الان ایرانم
    راهی هست بتونم دوباره برم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شناسنامه مهم نیست و مهم پاسپورت هست. اگر پاسپورت کویتی داشته باشید می تونید برید به این کشور

  8. عباس گفت:

    سلام .آیا از طریق سرمایه‌گذاری میتونم ویزای کار بگیرم.ساخت ساز مسکن حرفه ام هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر ورود شهروندان ایران به کویت از هر طریق ممنوع هست

  9. حامد گفت:

    سلام من آتشنشان هستم میخواستم بدونم برای من کاری هست در کویت ویا در یک کشور دیگه ممنونم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایرانی ها نمی تونن در کشور کویت کار کنند.
      برای اطلاعات در مورد کشورهای دیگه با مشاورین ما تماس بگیرید

  10. حارث گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای افغان هایی که اقامت ایران رو دارن ویزه سیاحتی میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله

  11. ابراهیم گفت:

    در حال حاضر باز ممنوع هست برای ایرانی ها ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله

  12. مریم گفت:

    سلام من مادرم کویتی هست ولی شناسنامشو ایرانی کرده میشه بدون کارفرما رفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ملیت از طریق پدر در کویت منتقل می شه

  13. Sina گفت:

    سلام.آیا اتباع افغانستانی هم که در ایران ساکن هستند اجازه ورود به کویت رو ندارن؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله می تونید

  14. هدی گفت:

    برای دندانپزشک امکان کار در حال حاضر وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کویت به ایرانی ها اجازه کار نمی ده

  15. Hamidreza گفت:

    سلام، ببخشید من واقعا یک سوالی دارم اگر در حال حاضر شرایط ورود به کویت و کار در کویت به قول خودتون انقدر سخته پس اینهمه تبلیغی که توی سایت راجع به کویت کردین چه معنی داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز اطلاعات به طور کلی در رابطه با همه کشورها ارائه شده و جنبه تبلیغاتی نداره بلکه واقعیت هایی است که وجود داره.
      در حال حاضر ورود ایرانی ها به کویت به عنوان نیروی کار ممنوعه

  16. ایدا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اطلاع دارم ک گرفتن ویزای کویت برای ایرانیا چقدر سخت شده میخواستم بدونم هیچ راهی نداره؟ یااگر پیگیری کنیم امکان پذیره؟ البته فقط برای زندگی و اصلا بحث شغل و اینا نیست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ورود ایرانی ها به کویت در حال حاضر ممنوع هست

  17. نریمان گفت:

    با سلام ، دوست عزیز سوالم اینه با مجوز و مدرک آشبپزی میتوان ویزای کار کویت را گرفت ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر شرایط کار در کویت برای ایرانی ها بسیار دشوار هست. اما در صورتی که تجربه کار در این زمینه رو دارید می تونید از طریق سایت های کاریابی تلاش کنید به کار پیدا کردن و بعد اقدام کنید.

      1. آرمین گفت:

        سلام اگه تابعیت یه کشور دیگه مثلا ترکیه رو داشته باشیم میشه در کویت کار کرد و تابعیتشو گرفت؟؟؟؟؟؟؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          می تونید کار کنید ولی کویت به کسی تابعیت نمی ده

  18. حمید گفت:

    سلام وخسته نباشید?
    خدمت شماعزیزگرامی⚘⚘⚘
    میخواستم بدونم که بافروشندگی میشه اخذ ویزا کرد
    سپاس از لطفتون???????????

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه شما نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت

  19. علی گفت:

    سلام
    من معلم هستم و قراره برای تدریس در مدارس ایرانی به کویت اعزام بشم.
    به نظرتون هزینه ی ماهیانه برای اجاره ی یک منزل دو خوابه معمولی و هزینه خورد و خوراک و … چند دینار میشه ؟؟؟( برای ۴ نفر)

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  20. مبین گفت:

    سلام خسته نباشید کارهای ازاد در کشور کویت چگونه است
    من میخوام کار ازاد اونجا راه بندازم مشکلی وجود داره توضیح بدید بی زحمت

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کشور کویت باید دعوتنامه کاری داشته باشید و کارفرمایی که کفیل شما بشه تا بتونید وارد کویت بشید

  21. محمدرضا گفت:

    سلام یک سوال داشتم ایرانی های مقیم کویت میتوانن کفیل و کارفرما باشن یا حتما باید کویتی باشن مثلا یه اشنایی داریم تو کویت زرگری داره میتونه کار فرما باشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      ایرانی های مقیم کویت خودشون کفیل و کارفرما دارن و باید کارفرمای شما حتما کویتی باشن

  22. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید من مدرک تحصیلیم دیپلم برق صنعتی و در حال حاظر تاسیسات ساختمان رو انجام میدم برق کشی لوله کشی جوشکاری سن ۲۵ سال کارت پایان خدمت روهم دارم  زبان عربی رو هم بلدم پدرم هم عراقی هست میتونم از طریق پدرم شناسنامه عراقی رو در بیارم
    الان شناسنامه ایرانی دارم
    از چه راهی میتونم اقدام کنم که در کویت بتونم کار کنم ممنون میشم اگر بتونید راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به کفیل و کارفرما خواهید داشت

  23. امید عظیمیان گفت:

    سلام در ضمینه آشپزی بزای سر اشپز بازار کار چگونه است ؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  24. مرتضی گفت:

    سلام وقتون بخیر زمینه کار برای آرایشگری تویی کویت به چه صورته ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص کاریابی ارائه نمیکنه متاسفانه

  25. Najme گفت:

    سلام .خدا قوت .من پرستار هستم چجوری میتونم اونجا کار کنم ؟؟حقوق پرستار در کویت چقد هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی در ابتدا برای کشور کویت کفیل و کارفرما داشته باشید تا بتونید اقامت این کشور رو بدست بیارید

  26. امیر گفت:

    با سلام من اگر با داداشم برم برای کار آیا برامون میسرفه؟ هزینه ی خوردو خوراک چه طوریه؟ لطفا یکم توضیح بدین و بگید که ما هر کدوممون چقد ماهانه میتونیم سود داشته باشیم؟ با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت که در حال حاضر برای ایرانیها صادر نمیکنه

  27. Sss گفت:

    آیا در حال حاضر ویزا صادر میشود؟چون من شنیدم صدور ویزا در کشور کویت متوقف شده!!

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله کشور کویت بسیار سختگیره در این زمینه

  28. افشین گفت:

    سلام، من کار سنگین و یا غیره برام مهم نیست و حتی دو شیفت هم میتونم کار کنم. ولی برام سوال که یک کارگر ساده ( حالا کارگر ساختمانی و یا فستفود و یا غیره) دستمزدشون تو چقدره الان؟

    1. داوری گفت:

      لام
      برای کار در کویت در وهله اول کارفرما و کفیل نیاز دارید دوست عزیز

  29. مصطفی گفت:

    سلام خسته نباشید من تو دانشگاه تهران درس میخونم به نظرتون بدون داشتن مدرک زبان یا زبان عربی میتونم برم اونجا واینکه به همراه در خوندن بتونم با آشپزی یا کارگری در آمد کنم ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  30. میثم گفت:

    درود بر شما
    چطور باید کفیل یا کارفرما پیدا کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید در سایت های کاریابی درخواست بدید

  31. محمد رضایی گفت:

    سلام بجز تحصیل و کار سرمایه گذاری و ازدواج چگونه میتوانم به کشور کویت مهاجرت کرد ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      روش دیگه ای به جز مواری که میفرمائید وجود نداره متاسفانه

  32. سلام بجز تحصیل و کار سرمایه گذاری و ازدواج چگونه میتوانم به کشور کویت مهاجرت کرد

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خودتون میخواین از چه روشی برید که اینها رو نمیپسندید؟ روش خاصی مدنظر دارید؟

      1. محمد رضایی گفت:

        نه بخاطر اینکه نمیتونم یعنی این شرایط رو اصلا ندارم گفتم روش دیگه ای اگر هست بفرمائید

        1. داوری گفت:

          در حال حاضر خیر متاسفانه

          1. صالح گفت:

            سلام
            من دندانپزشک هستم و همسر داروساز
            شرایط کار در کویت چطوریه؟
            چطور میشه ویزا گرفت؟
            هزینه زندگی متوسط توی کویت دو نفر در سال چقدره ؟

          2. داوری گفت:

            سلام
            برای کار در کویت نیاز به کفیل و کارفرما نیاز خواهید داشت و باید رزومه بفرستید برای کارفرماهای کویتی

  33. مرتضی گفت:

    دروود برشما بنده جوشکار هستم وهمسرم پرستار
    بنظرشما شرایط جذب نیروی کدام بهتر است در کویت وجگونه میتوانیم اقدام کنیم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      تفاوتی نداره در هر صورت برای هر دو نیاز به کفیل و کارفرما خواهید داشت

  34. مورا گفت:

    سلام
    من اگر ویزای کار کویت را بگیرم،میتوانم برای خودم مغازه اجاره کنم و برای خودم کار کنم؟
    آیا این شرایط ویزای خاصی داره یا با همون ویزای کار که یک کفیل برای من اقدام میکنه قابل انجامه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کفیلی که برای شما این کار رو انجام میده کارفرمای شماست لذا شما بایستی استخدام یک نفر باشید

      1. مورا گفت:

        از چه طریقی میتونم برای خودم کار کنم؟

        1. داوری گفت:

          در صورتی که کفیل شما با این کار موافقت کنه

  35. سید علی هاشمی گفت:

    با سلام من در ایران زندگی میکنم اما افغانی هستم… مسلط به زبان انگلیسی و در حال گذراندن دوره ی زبان عربی و از نظر شغلی هم فروشنده بودم خیاط هم هستم البته در زمینه ی صنایع دستی… آیا از طریق ایران میتوانم اقدام به مهاجرت به کویت کنم یا نه لازم به ذکر است که در ایران نیز دارای پاسپورت خستم ممنون .

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت به کویت باید کفیل و کارفرما داشته باشید

  36. سیدمحمدموسپی گفت:

    لطفابرای اخذویزا راهنمایی بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *