هزینه زندگی

هزینه زندگی در گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان

بررسی و آگاهی دقیق از هزینه زندگی در گرجستان برای اتباع خارجی در سال 2024 از موارد حائز اهمیت در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می باشد. کشور گرجستان از مجموع کشورهایی است که در چند سال اخیر توجه افراد زیادی از هموطنان ایرانی را برای مهاجرت به خود جلب کرده که عوامل متعددی در به وقوع پیوستن این موضوع دخیل است. از جمله این عوامل رشد اقتصادی و پیشرفت جهشی این کشور بوده که باعث شده دید عموم مردم در جامعه جهانی نسبت به گرجستان مثبت باشد.

  • نکات مثبت مهاجرت به گرجستان چیست؟
  • میزان هزینه های زندگی در این کشور برای یک مهاجر چه مقدار می باشد؟
  • آیا گرجستان مقصد ارزانی برای مهاجران به شمار می رود؟
  • متوسط هزینه زندگی در کشور گرجستان چقدر است؟
  • متوسط درآمد کار در گرجستان چقدر می باشد؟
  • آیا تعادل کار و زندگی در گرجستان برقرار است؟
  • نرخ مالیات بر درآمد گرجستان چقدر است؟
  • انواع روش های مهاجرت به گرجستان چیست؟
  • هزینه اقامت گرجستان به پول ایران چقدر است؟
  • کشور گرجستان برای زندگی چگونه است؟
  • آیا زندگی در تفلیس ارزان است؟
  • قیمت بنزین در گرجستان 2024 چقدر است؟
  • برای سفر به گرجستان چقدر پول لازم است؟
  • آیا کشور گرجستان برای مهاجرت خوب است؟
  • قیمت مواد غذایی در گرجستان چقدر است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات برجسته در باب اخذ اقامت می باشد که در این مقاله به موضوع هزینه زندگی در گرجستان برای افراد متقاضی خواهد پرداخت.

هزینه زندگی در گرجستان به پول ایران

هزینه زندگی در گرجستان به پول ایران شامل اجراخ خانه و هزینه خوراک و پوشاک و قبوض و حمل و نقل است. وقتی صحبت از هزینه زندگی به میان می آید، تفلیس گرجستان شهری فوق العاده مقرون به صرفه است. با شاخص هزینه زندگی پایین، می توانید با کسری از هزینه سایر شهرهای بزرگ در سراسر جهان از استاندارد زندگی بالایی برخوردار شوید. خواه به دنبال مسکن مقرون به صرفه، مراقبت های بهداشتی با کیفیت، یا حمل و نقل مطمئن باشید، تفلیس همه چیز را با قیمتی در اختیار دارد که به ضرر شما نیست. هزینه کل زندگی در تفلیس برای دو نفر با مصرف متوسط ​​یک ماهه 1000$-2000$ (دلار آمریکا) با احتساب اجاره خانه است که هزینه زندگی در گرجستان به پول ایران 52150000- 104300000 تومان است.

زندگی در گرجستان

گرجستان به طور کلی کشور بسیار زیبایی است، به خصوص طبیعت آن استثنایی است. پارک های طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید. همچنین از آنجایی که کشور کوچکی است می توانید در مدت زمان کوتاهی به جاهای زیادی برسید. غذاهای سنتی برای ذائقه بسیار خوشمزه است. همچنین رستوران ها خیلی گران نیستند بنابراین می توانید غذاهای زیادی را میل کنید. مردم گرجستان عموماً دوست دارند غذا بخورند، بنوشند و خوش بگذرانند. آنها همچنین بسیار مهمان نواز هستند و شما را هم به خوردن و آشامیدن وادار می کنند.

اعتبار پاسپورت گرجستان

فرضیه الحاق کشور گرجستان به اتحادیه اروپا و معاهده شنگن از مواردی می باشد که ذهن افراد زیادی را در خصوص اخذ اقامت این کشور مدنظر قرارداده است. اما افراد می بایست بدانند که این یک فرض می باشد که نباید نادیده گرفته شود. کشور گرجستان در حال حاضر فقط عضو ناظر اتحادیه اروپا محسوب می گردد. ویزای گرجستان، شنگن محسوب نمی گردد اما نکته ای که به عنوان یک امتیاز مثبت برای سفر به گرجستان تلقی می شود این است که برای سفر به گرجستان از کشور ایران، نیازی به اخذ ویزا نمی باشد، هرچند این قانون نیز به صورت دائم تصویب نشده و ممکن است در شرایط خاصی و یا در صورت وقوع مشکلی این قانون لغو شود.

در شرایط کنونی بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، آلمان، انگلستان و غیره پاسپورت های معتبرتری را در اختیار مهاجران قرار می دهند و این پاسپورت ها کاملا از طرق قانونی به دست می آید. بد نیست که در این رابطه اطلاعاتی در مورد مهاجرت به آلمان و مهاجرت به آمریکا به دست آورید و حتی اطلاعات خود درباره مهاجرت به کانادا را افزایش دهید.

وضعیت کار و تامین هزینه زندگی در گرجستان

شرایط و روش های دریافت اقامت و تابعیت گرجستان

هدف اصلی متقاضیان مهاجرت به گرجستان 2024 دسترسی به اقامت دائمی و تابعیت (پاسپورت) کشور گرجستان است. برای این امر آنها چندین روش مهاجرتی را در اختیار دارند. منتها بایستی توجه داشت که هیچ روش مهاجرتی به گرجستان منجر به اخذ مستقیم و سریع اقامت دائم و تابعیت گرجستان نمی شود. چرا که شرط اخذ اقامت دائمی گرجستان اقامت پیوسته 5 ساله و شرط دریافت تابعیت این کشور نیز زندگی به مدت حداقل 10 سال در این کشور است.

با این توضیح متقاضیان برای اخذ اقامت گرجستان 3 روش زیر را در اختیار دارند:

روش های اخذ اقامت گرجستان

بدیهی است که دو روش اول کم هزینه تر و آسانتر از روش سوم مهاجرت به کشور گرجستان می باشد. اما روش سوم یعنی سرمایه گذاری در گرجستان با اینکه روش پرهزینه ای است ولی مزایای مختلفی از جمله تجارت آزاد، استفاده از تخفیف های مالیاتی، بهره مندی از نیروی کار بین المللی، دریافت وام بانکی، بیزینس و کسب سود و … دارد. روشی که خود به دو روش زیر دسته بندی می شود:

شرایط و روش های دریافت اقامت و تابعیت گرجستان

وضعیت کار و تامین هزینه زندگی در گرجستان

از دیگر مواردی که در خصوص کار در گرجستان می بایست به آن اشاره داشت، شرایط کاریابی برای شهروندان خارجی است که افراد باید در نظر داشته باشند که از شرایط دشواری برخوردار است. نرخ بیکاری بالا و عدم مهارت زبان گرجی از سایر مواردی می باشد که نباید در خصوص اخذ اقامت از طریق کار از آن چشم پوشی کرد. سرمایه گذاری و خرید ملک در گرجستان نیازمند تلاش فراوان و تجربه و دقت کافی می باشد که افراد می بایست از شرایط کار و سرمایه گذاری در این کشور آگاهی کامل داشته باشند.

اخذ ویزای تحصیلی گرجستان فرصتی برتر در خصوص سرمایه گذاری و کار در این کشور می باشد. لازم به ذکر است که هزینه زندگی در گرجستان در مقایسه با ایران تقریبا یکسان و در مواردی ارزان تر است که به طور کل اکثر اقلام در گرجستان راحت تهیه می شوند و هزینه ارزان تری دارند. البته بعضی از کالاهای خاص نیز در این قاعده قرار نمی گیرند و نسبت به ایران گران تر می باشد.

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، نرخ بیکاری گرجستان در حدود 15.6% می باشد:

بررسی نرخ بیکاری در گرجستان

 

کشوری که جزء کشورهای در حال توسعه محسوب شده و عمدتا در بخش های صنعتی و فناوری های نوین نیازمند نیروهای متخصص است. در حال حاضر متوسط درآمد ناخالص ماهیانه در این کشور نیز در حدود GEL7380 (لاری) معادل $2790 (دلار) می باشد. حداقل سطح درآمدی در آن حدود GEL1870 و حداکثر آن نیز در حدود GEL32900 (لاری) است:

رنج درآمد ماهیانه در گرجستان

بررسی هزینه زندگی در گرجستان در 2024

به طور کلی هزینه زندگی در گرجستان به شرح جدول های زیر می باشد:

نوع آپارتمانمیانگین اجاره ماهانه (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر$386
 آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر$564

هزینه تهیه مواد غذایی در گرجستان نیز در جدول ذیل به طور دقیق تر بررسی شده است:

اقلامهزینه (دلار آمریکا)
غذا، رستوران ارزان قیمت$5.1
غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده$19.2
کاپوچینو (معمولی)$1.6
آب (بطری 0.33 لیتر)$0.25
شیر (یک لیتر)$1.16
برنج (یک کیلوگرم)$1.2
پنیر محلی (یک کیلوگرم)$4.84
سیب (یک کیلوگرم)$0.95
موز (یک کیلوگرم)$1.10
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)$1.06

همان طوری که در نمودار آماری زیر هم ملاحظه می شود، بیشترین بخش از بودجه مالی هر شهروند گرجستانی با 34% صرف اجاره خانه در این کشور می گردد:

توزیع درصدی هزینه زندگی در گرجستاندر مقام مقایسه، می توان گفت که هزینه زندگی در مجارستان تقریبا مشابه با هزینه های زندگی در این کشور است و باید به این نکته توجه داشت که مجارستان یکی از کشورهای حوزه شنگن است. از طرف دیگر، در مقایسه با متوسط درآمد در کشورهای مختلف، هزینه های زندگی در استرالیا که بسیار زیاد است نیز به نسبت درآمد در این کشور بسیار مناسب تر از گرجستان است.

تعادل کار و زندگی در گرجستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، هزینه زندگی در گرجستان 2024 به نسبت سال های قبل کمی بالاست. شاخصی که رقم $1500 (دلار) را نشان می دهد. و با اینکه سطح درآمد ناخالص در گرجستان حدود $2790 (دلار) است ولی با احتساب نرخ مالیات بر درآمد 20% متوسط درآمد خالص ماهیانه هر کارگری در این کشور حدود $2232 (دلار) می باشد. و با یک محاسبه ساده می توان به این نتیجه رسید که تعادل کار و زندگی در این کشور تقریبا برقرار است. یک کارگر علاوه بر تامین مخارج زندگی اش همچنین قادر است تا پس انداز ماهیانه ای هم داشته باشد:

مقایسه دخل و خرج و پس انداز در گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان در بخش حمل و نقل

تمامی متقاضیان بین المللی که قصد ادامه زندگی در گرجستان را دارند، باید هزینه زندگی در این کشور را به خصوص در بخش حمل و نقل مورد بررسی قرار دهند. زیرا هزینه حمل و نقل در گرجستان، بخش مهمی از بودجه ماهانه افراد را در این کشور در بر می گیرد. بنابراین الزامی است که تمامی شهروندان قبل از مهاجرت به این کشور انواع مختلف هزینه های حمل و نقل در گرجستان را در نظر بگیرند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهند شد.

با توجه به زیرساخت های حمل و نقل فرسوده در گرجستان، هزینه حمل و نقل در این کشور به نسبت اغلب کشورهای اروپای شرقی بسیار بالاتر است. که این موضوع موجب نارضایتی اغلب مهاجران که در این کشور زندگی می کنند شده است و هزینه حمل و نقل در مجارستان به صورت ماهانه برای هر فرد حدود 850GEL (لاری گرجستان) می باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه حمل و نقل در گرجستان به سبک زندگی متقاضیان بستگی دارد. به طور مثال، به دلیل بالا بودن هزینه های سوخت در گرجستان، اغلب مردم این کشور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. یکی از ارزانترین و کارآمدترین نوع وسیله حمل و نقل عمومی در گرجستان، اتوبوس های عمومی در این کشور می باشد.

برای اینکه بتوانید بیشتر با انواع وسایل حمل و نقل عمومی در گرجستان آشنا شوید و هزینه ماهانه هر یکی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید، تصویر زیر دقت فرمایید:

هزینه زندگی در گرجستان در بخش حمل و نقل

قدرت خرید پایین و هزینه زندگی در گرجستان

اما در مجموع می توان چنین نتیجه گرفت که به دلایل مختلف زندگی در این کشور نتایج خیلی مثبتی به همراه نخواهد داشت. به عنوان یکی از این دلایل می توان به امنیت اقتصادی کم و قدرت خرید پایین مردم در گرجستان اشاره نمود. در 2024 گرجستان همچنین پاسپورت خیلی ارزشمندی ندارد که اخذ آن بخواهد زندگی افراد را به نحو مثبتی تحت تاثیر قرار دهد.

شما عزیزان می توانید با حضور در این کشور همانند زندگی در کشور خود و شناخت بهتر مراکز خرید همواره تخفیف را پیدا کنید یا ماشین خود را قسطی بخرید یا برای رفت و آمد با توجه به محل تحصیل یا کار منزلتان را نزدیک به آنها انتخاب نمائید. بررسی هزینه زندگی در گرجستان از مورادی می باشد که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به گرجستان، کاری و سرمایه گذاری می بایست مدنظر قرار دهند. امید بر این است که با به اتمام رسیدن این مقاله توانسته باشیم اطلاعاتی مفیدی در باب هزینه زندگی در گرجستان در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه زندگی در تفلیس گرجستان

تفلیس، پایتخت گرجستان، محبوب ترین مکان برای مهاجران طولانی مدت است. همچنین گران ترین مکان در گرجستان برای زندگی است. بنابراین هزینه زندگی در تفلیس یک دستورالعمل مفید است حتی اگر بخواهید در باتومی (در امتداد سواحل دریای سیاه) یا جای دیگری زندگی کنید. ارقام زیر تخمینی هستند و هزینه هایی که ممکن است متحمل شوید بسیار به انتخاب سبک زندگی شما بستگی دارد.

بسته به اینکه چه تعداد کالای لوکس می خواهید، تخمین 2000$ (دلار آمریکا) برای هر زوج در ماه برای زندگی راحت کافی است. این مبلغ را به بیش از 3000$ (دلار) برای هر زوج در ماه افزایش دهید، و می توانید زندگی بسیار خوبی داشته باشید و آپارتمان یا خانه ای زیباتر از اکثر مردم محلی یا حتی بسیاری از مهاجران داشته باشید.

افزایش ازدحام و شلوغی از مشکلات زندگی در گرجستان

شهرهای اصلی گرجستان چون تفلیس، در سال های اخیر با افزایش تقاضای مهاجرین جهت کار و تحصیل مواجه بوده و نرخ رشد جمعیت در آن ها بی سابقه بوده است. اگرچه اغلب ساکنین شهرهای گرجستان را بومیان این کشور تشکیل می دهند، هجوم نیروی کار از کشورهای آسیایی به این کشور تاثیر بسزایی در شرایط نابسامان شهرهای بزرگ آن داشته است. پایتخت گرجستان، شهر مدرن تفلیس، در سال 2001 کمتر از 1 میلیون نفر جمعیت داشت و هم اکنون جمعیت آن نزدیک به 1.5 میلیون نفر می باشد که این امر موجب ایجاد ازدحام و شلوغی در خیابان های تفلیس شده به گونه ای که اگر عصرها منزل خود را به قصد مقصدی واقع در این شهر ترک نمایید، قطعا با حجم انبوه خودروهای سواری مواجه خواهید شد. به فراخور همین موضوع، آلودگی هوا نیز در شهرهای اصلی گرجستان سیر صعودی را طی کرده است.

کیفیت پایین تحصیل از مشکلات زندگی در گرجستان

در کنار تمامی موارد ذکر شده، می توان استفاده از شیوه سنتی زندگی در بین مردم گرجستان را نیز لحاظ نمود. این فرهنگ و آداب دیرینه در وعده های غذایی آنان دیده شده و همچنین به علت اینکه بسیاری از اتباع این کشور دارای تعصب بر زبان روسی می باشند، درصد کمی از مردم گرجستان به زبان انگلیسی مسلط هستند. از دیرباز تاکنون مصرف سیگار و مشروبات الکلی در بین افراد با سنین گوناگون در این کشور متداول بوده و همچنان پایدار است.

پیروی از آداب و رسوم دیرینه بر سیستم آموزش این کشور نیز بی تاثیر نبوده و دانشگاه های محدودی در این کشور از امکانات و تکنولوژی های روز دنیا جهت ارائه آموزش به دانشجویان در رشته های تحصیلی مختلف بهره مند می باشند. این امر موجب شده است تا بهترین دانشگاه های این کشور نیز که در ادامه به ذکر نام آن ها می پردازیم، حتی در بین 1000 دانشگاه نخست جهان نیز قرار نگیرند:

  • Ilia State University
  • Ivane Javakhishvili Tbilisi State University
  • Georgian Technical University
  • The University of Georgia

این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین باب نگارش شده است.

سوالات مکرر درباب هزینه زندگی در گرجستان

خیلی از هموطنان به دلایل مختلفی علاقه مند به مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت و تابعیت از این کشور هستند. از همین رو در این مسیر مهاجرتی نیز با سوالات زیادی مواجه هستند:

  • متوسط هزینه زندگی در گرجستان چقدر است؟ در حال حاضر میانگین هزینه زندگی در این کشور در حدود $ 1500 (دلار) برای هرنفر می باشد.
  • درآمد حخالص ماهیانه هر کارگر در گرجستان چقدر است؟ متوسط درآمد خالص ماهیانه هر کارگری در این کشور حدود USD 2232 (دلار) می باشد.
  • در گرجستان بیشترین بودجه مالی هر شخص صرف چه هزینه های می گردد؟ هزینه اجاره خانه بیشترین درصد هزینه ای را در گرجستان به خود اختصاص می دهد.
  • آیا گرجستان مقصد ارزانی برای مهاجران خارجی محسوب می شود؟ این بستگی به سطح درآمدی آنها خواهد داشت.
  • انواع روش ها برای مهاجرت به گرجستان 2024 چیست؟ تحصیل، کار، ازدواج و سرمایه گذاری از انواع مختلف مهاجرت به گرجستان محسوب می شود.
  • انواع شیوه های سرمایه گذاری و دریافت مجوز اقامت در گرجستان کدامند؟ خرید ملک و ثبت شرکت از جمله این روش هاست.
  • حداقل سرمایه لازم جهت اخذ اقامت سرمایه گذار گرجستان چقدر است؟ حدود USD 300000 (دلار)
  • آیا با داشتن پاسپورت گرجستان امکان سفر آزادانه به کشورهای شینگن فراهم است؟ بله، این امر برای دارندگان پاسپورت گرجستان کاملا مهیاست.
4.9/5 - (22 امتیاز)