هزینه زندگی

هزینه های زندگی در استرالیا

هزینه های زندگی در استرالیا

درباره زندگی در کشوری چون استرالیا همین نکته کافی است که بسیاری از مهاجرین به عنوان یکی از اولین گزینه های مهاجرت به آن فکر می کنند و قطعا آب و هوای خوب و شرایط زندگی ایده آل، آن را در زمره بهترین مقاصد مهاجرتی آورده است. برای افرادی که به مهاجرت استرالیا فکر میکنند هزینه های زندگی در استرالیا از مهمترین دغدغه ها به حساب می آید که باید به آن بها داده شود. طبیعتا برای این افراد در بدو امر و قبل از اینکه حتی برای مهاجرت اقدامی نمایند سوالاتی در این خصوص پیش می آید که پاسخ به آنها می تواند در تصمیم گیری آن ها بسیار تاثیرگذار باشد. سوالاتی از قبیل:

  • هزینه های زندگی در استرالیا چقدر است؟
  • بهترین شهر برای زندگی در استرالیا کدام است؟
  • کم هزینه ترین شهرهای استرالیا کدامند؟
  • آیا هزینه های مربوط به اجاره مسکن بالاست؟
  • هزینه خورد و خوراک در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان در این کشور وسیله نقلیه اجاره نمود؟
در این مطلب میخوانید نمایش

و مسائلی از این قبیل که قطعا در تصمیم برای مهاجرت تاثیرگذار خواهد بود. لذا ما نیز بر آن شدیم تا در مقاله حاضر به موضوع هزینه های زندگی در استرالیا بپردازیم و به شما پیشنهاد می نماییم تا در صورتی که به این موضوع علاقه مندید، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در استرالیا

وضعیت رفاهی در استرالیا

کشور استرالیا به دلیل وجود محیط تمیز و سرسبز بودن فضا، کیفیت بالای مواد غذایی و دسترسی مطلوب، دسترسی به خدمات درمانی رایگان و امکان ادامه تحصیل به یک مکان جذاب برای زندگی تبدیل شده و جزء کشورهایی قرار گرفته است که هدف اول مهاجرین می باشد. یکسری شهرهای استرالیا مانند شهرهای سیدنی، ملبورن، پرت و آدلاید جزو 10 شهر برتر جهان برای زندگی هستند، این ادعا طبق آمار سازمان ملل است که هر سال منتشر می شود. 3.5% نرخ بیکاری در این کشور است، این درحالی است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته این درصد بالاتر می باشد مانند کشور آمریکا که نرخ بیکاری 9.8% است.


بهترین شهر استرالیا برای زندگی

در یک دهه گذشته شهرهای استرالیا در صدر بهترین شهرهای دنیا بوده اند. البته به استناد به مجله معتبر جهانی اکومونیست، شهر ملبورن به مدت 7 سال بهترین شهر دنیا شناخته میشد که از سال 2024 این جایگاه را به شهر وین تحویل داد. به صورت کلی و بر اساس سطح متوسط درآمدی، شهرهای ملبورن و سیدنی بهترین شهرهای استرالیا بوده اند. اما اگر ما بخواهیم بهترین شهر استرالیا را از نظر شاخص کیفیت زندگی (امنیت، قدرت خرید، مراقبت درمانی، هزینه زندگی، آلودگی و غیره) مورد ارزیابی قرار دهیم، نمودار زیر می تواند راهنمای خوبی برای متقاضیان باشد:

شاخص کیفیت زندگی در شهرهای استرالیا

همان طوری که در نمودار فوق هم مشخص است، بهترین شهر کانادا از نظر شاخص کیفیت زندگی شهر کانبرا است. پس از کانبرا نیز شهرهای آدلاید و بریسبن جزء شهرهایی است که می توان به آنها شهرهای دوم و سوم استرالیا گفت.

اطلاعات بیشتر در باب دریافت مستر کارت استرالیا

آیا هزینه زندگی در استرالیا بالاست؟

این سوال یکی از سوالات مهم قبل از مهاجرت به استرالیاست. آمار گویای این واقعیت است که متوسط هزینه ماهیانه زندگی در استرالیا برای هر نفر در حدود AUD3655 (دلار) می باشد. پس باید قبول کنیم که هزینه زندگی در استرالیا کمی بالاست و این بخاطر نرخ تورم است که در سال 2024 در این کشور حکمفرماست:

نرخ تورم بالا در سال 2022 در استرالیا

درباره هزینه های زندگی در استرالیا 2024

هزینه های زندگی مهاجران در استرالیا بستگی به عوامل مختلفی مانند اندازه خانواده، شهر یا محل اقامت، شیوه زندگی فردی، عادات غذایی و هزینه های حمل و نقل و غیره دارد. به طور خلاصه این امر تا حد زیادی به این واقعیت بستگی دارد که انتخاب و ترجیح شما چه نوع زندگی است و چه سبکی از زندگی را می پسندید. بویژه هنگامی که به یک کشور جدید مانند استرالیا مهاجرت می کنید باید بدانید که هزینه ها بر اساس عوامل مختلفی تفاوت پیدا میکنند، مانند:

  • اندازه خانواده: یکی از مهمترین موارد است و طبیعتا یک نفر هزینه های زندگی کمتری به نسبت یک خانواده 4 نفره خواهد داشت.
  • زندگی در مناطق شهری: شهرهای بزرگ در قیاس با مناطق روستایی استرالیا و همچنین شهرهای کوچک این کشور بسیار گران تر هستند. به عنوان مثال شهرهایی مانند سیدنی ، ملبورن و بریزین در قیاس با شهرهای دیگر گران تر هستند.
  • سبک زندگی: برای درک این موضوع، متمکن است یک فرد ترجیح دهد لباس های برند و گرانبها بپوشد و دیگری پوشاکی ساده تر بر می گزیند. برخی از افراد بیشتر وعده های غذایی خود را در رستوران می گذرانند و برخی دیگر ترجیح می دهند وعده های غذایی خود را در خانه خود آشپزی نمایند.
  • انتخاب محل اقامت: آپارتمان های مشترک، آپارتمان های کوچک و یا اتاق های تک نفره بسیار ارزان تر از آپارتمان 2 خوابه یا بزرگ هستند.

هزینه مسکن در استرالیا

با توجه به کمبود مسکن در طول این سال ها، هزینه مسکن یا اجاره افزایش یافته است. در حال حاضر با زندگی در استرالیا ممکن است 30% از حقوق و دستمزد خود را صرف اجاره مسکن نمایید. با این وجود هنگامی که 2 سال در استرالیا زندگی می کنید هزینه های آن به تدریج کاهش می یابد. زیرا از با اقامت دائم از مزایای مختلف اجتماعی برخوردار می شوید. این هزینه شامل:

اجاره ماهیانه مسکن در استرالیامیزان هزینه به دلار (ماهیانه)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهربه طور میانگین 2318$
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهربه طور میانگین 1859$
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهربه طور میانگین 3815$
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهربه طور میانگین 2760$
قیمت خرید آپارتمان در استرالیامیزان هزینه به دلار
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر12169$
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر9359$

تحصیل در استرالیا چقد هزینه داره؟

مقایسه هزینه های زندگی در استرالیا

برای درک هر چه بهتر هزینه ها در ادامه می خواهیم به طور کلی هزینه های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا را با با دیگر نقاط جهان قیاس نماییم:

  • هزینه زندگی در سیدنی 13% ارزان تر از لندن است.
  • هزینه زندگی در ملبورن 12% ارزان تر از سیدنی است.
  • جمع هزینه زندگی در آدلاید 23% ارزان تر از سیدنی است.
  • هزینه زندگی در بریزبن 49% گران تر از سانتیاگو است.
  • هزینه زندگی در پرت 22% ارزان تر از سیدنی است.
  • مجموع هزینه زندگی در سیدنی 5% گران تر از اوکلند است.
  • هزینه زندگی در پرت 11% ارزان تر از ملبورن است.
  • هزینه زندگی در ملبورن 23% ارزان تر از لندن است.
  • کل هزینه زندگی در ملبورن 26% ارزان تر از هنگ کنگ است.

همانطوری که مشاهده میفرمائید هزینه زندگی در اکثر شهرهای استرالیا ارزان تر از شهرهای اروپایی و دیگر شهرهای مهم دنیا است. در مورد هزینه تحصیل در استرالیا در مقاله فوق مطالعه فرمائید.

لیست هزینه های زندگی در استرالیا 2024

هزینه های متفاوتی در خورد و خوراک و پوشاک وجود دارد که در این بخش لیست کاملی از آنها را به شما ارائه می دهیم. هزینه های مربوط به رستورانها:

رستورانلیست قیمت ها در سال 2024 به دلار استرالیا
یک وعده غذایی در رستورانی ارزان قیمت25$
3 وعده غذا برای 2 نفر در یک رستوران متوسط125$
یک وعده در مک دونالد15$
یک فنجان کاپوچینو5.3$
یک بطری آب معدنی کوچک3.4$

لیست هزینه ها و اقلام مربوط به بازار شامل موارد زیر می باشد:

لیست اقلام خوراکی در استرالیا به دلار استرالیا
یک بطری شیر2.28$1 کیلو گوجه فرنگی6.85$
یک قرص نان3.57$1 کیلو سیب4.47$
1 کیلوگرم برنج3.29$1 کیلو موز3.65$
12 عدد تخم مرغ5.82$1 کیلو سیب زمینی3.72$
1 کیلوگرم پنیر محلی14.96$1 کیلو پیاز3.21$
1 کیلوگرم سینه مرغ12.7$1 سر کاهو3.42$
1 کیلوگرم گوشت گاو22.30$1 بطری آب 1.5 لیتری2.21$
1 کیلو پرتقال4.44$

لیست هزینه های زندگی در استرالیا

هزینه حمل و نقل در استرالیا

وضعیت وسایل نقلیه عمومی در استرالیا بسیار مناسب است و افراد در اکثر مناطق این کشور به راحتی به وسایل نقلیه عمومی دسترسی دارند. خطوط قطار شهری و اتوبوس ها در تمامی نقاط استرالیا کشیده شده است و افراد برای تردد به نقاط مختلف شهر و دیگر شهرها مشکلی ندارند.

نوع ترددمیانگین هزینه ها (دلار استرالیا)کمترین و بیشترین میزان هزینه (دلار استرالیا)
بلیت یک طرفه (حمل و نقل محلی)4.60$3$ الی 6.5$
بلیت ماهیانه (قیمت معمولی)170$80$ الی 252$
تاکسی5$3.6$ الی 7$
یک کیلومتر تاکسی2.23$1.6$ الی 3$
بنزین2$1.16$ الی 1.6$

هزینه های بلیت قطار و اتوبوس های شهری در این کشور بین 1$ تا 3$ (دلار استرالیا) می­ باشد. می توان گفت افراد هزینه ای معادل 50$ تا 80$ (دلار استرالیا) در هفته را صرف تردد و حمل و نقل در استرالیا خواهند نمود. امکان استفاده از بلیطهای ماهانه برای افرادی که روزانه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند وجود دارد که قیمت آنها برابر با 88/129$ (دلار استرالیا) می باشد. تعرفه تاکسی های شهری در این کشور 4.2$ (دلار استرالیا) است. و افراد برای خرید بنزین به ازای هر یک لیتر 1.4$ (دلار استرالیا) پرداخت می نمایند.

حقوق و درآمد در استرالیا

این نکته طبیعی است که متقاضیان بعد از اطلاع از قیمت اقلام متفاوت و هزینه های زندگی در یک کشور به این فکر بیفتد که حداقل حقوق و مزایا در آن کشور چه میزان است تا بتواند هزینه های زندگی را ارزیابی کند و به نتیجه برسد. در این مورد نیز با اطلاع از هزینه های زندگی در استرالیا می خواهیم در رابطه با درآمد و حقوق در این کشور در سال 2024 اطلاعاتی را ارائه نماییم:

  • متوسط درآمد ماهانه هر فرد پس از کسر مالیات 7570$
  • نرخ درصد بهره وام در سال 4.36%

به طور کلی طبق آمار سایت رسمی در مورد درصد هزینه های هر فرد بر اساس درآمد میانگین آن فرد در استرالیا به شکل ذیل است. منظور آن است که نسبت درصد هزینه ها به نسبت حقوق دریافتی چه میزان است:

  • هزینه مربوط به حمل و نقل 10.6%
  • رستوران 13.8%
  • اقلام خوراکی 31.8%
  • هزینه اجاره در هر ماه 30.7%

چند درصد مابقی نیز هزینه های مربوط به ورزش و باشگاه، پوشاک و هزینه های خدمات شهری است که درصد ناچیزی را به خود اختصاص می دهند. تویوتا کرولا 1.6 لیتر 97 کیلو وات کمپرسور بین 23000$ تا 29000$ (دلار) هزینه دارد. همانطور که می بینید قیمت خرید یک خودرو در مقایسه با ایران چقدر متفاوت است و قدرت خرید افراد برای خرید یک اتومبیل به نسبت ایران بسیار بیشتر است و حتی شرایط اقساطی و لیزینگی آن بسیار متفاوت خواهد بود.

هزینه زندگی در سیدنی استرالیا

سیدنی به عنوان یکی از شهرهای بزرگ در استرالیا مخاطبان بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که بررسی هزینه های زندگی در این شهر می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا سیدنی می تواند مقصد مناسبی برای زندگی از نظر هزینه های زندگی باشد یا خیر.

هزینه زندگی یک فرد مجرد در شهر سیدنی بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در این شهر، در حدود 1113$ (دلار استرالیا) در ماه است و یک خانواده 4 نفره در شرایطی مشابه به حدود 3919$ (دلار استرالیا) برای تامین هزینه های زندگی خود نیاز خواهد داشت. از سوی دیگر باید هزینه های مربوط به اجاره مسکن در این شهر را نیز مورد ارزیابی قرار داد که به شرح نمودار زیر است.

مقایسه اجاره بهای یک ملک مسکونی در استرالیا و سیدنی به دلار استرالیا

از نمودار فوق می توان دریافت که هزینه های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا به مراتب کمتر از شهری همچون سیدنی است. با این حال میانگین درآمد نیز با همین نسبت متفاوت است. در سیدنی نیروی کار به طور متوسط درآمدی در حدود 8960$ (دلار استرالیا) دریافت می کند و در استرالیا میانگین درامد ماهانه در حدود 7570$ (دلار استرالیا) است که به طور تقریبی، 1400$ (دلار استرالیا) اختلاف دارد. در چنین شرایطی می توان گفت که قدرت خرید در سیدنی نیز به واسطه درآمد بیشتر، در سطح بسیار خوب قرار دارد.

هزینه زندگی در ملبورن

ملبورن Melbourne یکی از مقاصد مهاجرتی اغلب ایرانیانی است که به استرالیا سفر می کنند. از همین رو اطلاع از هزینه زندگی در این شهر استرالیا بسیار مهم است. در حال حاضر متوسط هزینه زندگی ماهیانه هر نفر در ملبورن بدون احتساب اجاره خانه در حدود A$ 1684 (دلار استرالیا) است. و اگر این مقدار هزینه را با هزینه اجاره خانه درنظربگیریم متوسط هزینه زندگی ماهیانه هر نفر در شهر ملبورن استرالیا به حدود A$ 3950 (دلار) خواهد رسید. در شرایط فعلی ملبورن حدود 158.1% گرانتر از تهران است.

رتبه ملبورن در رده بندی گران ترین شهرهای جهان

نیازمندی های ایرانیان ملبورن

ملبورن نه تنها برای کسانی که دوست دارند از زندگیشان در استرالیا لذت ببرند جای ایده آلی است بلکه این شهر دارای امکانات مدرن و پیشرفته ای است. و از این نظر سطح رفاه مردمان ملبورن خیلی بالاست. در این میان ایرانیانی که ملبورن را برای زندگی انتخاب میکنند دارای نیازمندی هایی برای زندگی در این شهر زیبا هستند. این نیازمندیها عبارتند از:

  • آموزش زبان انگلیسی: در صورت یادگیری این زبان انگلیسی زندگی در ملبورن برایتان آسانتر خواهد شد. ایرنیان ملبورن برای تقویت سطح زبان خودشان تا حد حرفه ایش میتوانند از گزینه های مختلف آموزشی بهره گیرند. که یکی از بهترین گزینه ها در کشور استرالیا برنامه زبان انگلیسی برای بزرگسالان مهاجر (AMEP) می باشد. این برنامه یک برنامه آموزشی رایگان و کاملا منعطف (ساعات آموزشی نامحدود و نیز برگزاری بصورت آنلاین و حضوری) میباشد.
  • افتتاح حساب بانکی: ANZ، CommonwealthBank، nab و Westpac بهترین گزینه ها برای افتتاح حساب در ملبورن استرالیاست.
  • سیم کارت: در موقع انتخاب اپراتور تلفن همراه در ملبورن بایستی به وسعت پوشش شبکه ای، بسته های اینترنتی و مکالمه، نوع قرارداد و هزینه خدمات توجه کرد.
  • اجاره خانه: برای اجاره خانه مناسب در ملبورن لازم است با قیمت ها و نیز موقعیت خانه ها آشنا شد و ازطریق سایتهای اجاره خانه به جستجو پرداخت. در بین شهرهای مختلف استرالیا نیز هزینه اجاره خانه در ملبورن در سطح متوسطی قرار داشته و اجاره نامه ها نیز بین 6 تا 12 ماه تنظیم میشود.
  • خرید خودرو: برای اینکار ایرانیان نیز مثل شهروندان استرالیا میتوانند از وام خرید خودرو بهره گیرند. وام مذکور غالبا بصورت قرارداد رسمی بین خریدار، نمایندگی فروش و یکی از بانکها و یا موسسات مالی استرالیایی تنظیم میشود.
  • گواهینامه رانندگی: قانونا اخذ گواهینامه ایالتی برای افراد مقیم استرالیا کاملا اجباری است.

قیمت اجاره خانه در ملبورن

واقعیت این است که اجاره خانه  جزء اولین و مهمترین نیازمندی های ایرانیان در شهر ملبورن به حساب می آید. و پروسه اجاره خانه در شهر ملبورن نیز به این سادگی نیست و شرایط خاص خودش را دارد. معمولا هم برای اجاره خانه در ملبورن بایستی مراحلی را طی کرد:

مراحل اجاره ملک در ملبورن

ناگفته نماند که در هنگام جستجوی خانه در ملبورن نیز حتما بایستی به فاکتورهایی مثل موقعیت خانه، دسترسی آن به سیستم حمل و نقل عمومی، دسترسی به مدارس و دانشگاه ها، فاصله تا محل کار و غیره توجه کرد. در این بین بهترین راه برای جستجوی خانه در ملبورن نیز استفاده از وب سایت های جستجو املاک مثل سایت های زیر می باشد:

وبسایت های خانه یابی در استرالیا

مزیت این سایت ها در این است که به مشتریان علاوه بر ارایه اطلاعات به روز همچنین نقشه موقعیت خانه در شهر ملبورن را هم ارایه میدهند. این کمک خیلی خوبی برای تصمیم گیری درباره اجاره خانه در ملبورن می باشد. سخن آخر هم اینکه متوسط قیمت اجاره خانه در ملبورن در مقایسه با شهرهای دیگر استرالیا در سطح متوسطی قرار دارد. طبق آخرین آمارها نیز فعلا میانگین قیمت هفتگی اجاره خانه در ملبورن استرالیا در حدود A$470 (دلار) می باشد. در قالب نمودار زیر نیز می توان با متوسط قیمت اجاره خانه در شهرهای مختلف استرالیا 2024 آشنا شد و آنرا با قیمت اجاره در ملبورن مقایسه کرد:

ارزیابی متوسط قیمت اجاره خانه هفتگی در شهرهای استرالیا

بر همین اساس نیز شهر سیدنی به لحاظ اجاره خانه گرانترین شهر و شهر پرت به عنوان ارزانترین شهر استرالیا به حساب می آید.

قیمت خانه در ملبورن استرالیا

بهترین گزینه برای آنهایی که به تازگی به استرالیا و شهر ملبورن مهاجرت کرده اند این است که ابتداء خانه ای را اجاره بکنند. و با شرایط و حال و هوای زندگی در شهر ملبورن کمی آشنا شده و سپس برای خرید خانه در این شهر اقدام بکنند. ولکن خرید خانه در ملبورن بسان  سرمایه گذاری در ملبورن محسوب می شود . شرایط و الزامات خاص خودش را دارد. کلا برای خرید خانه در استرالیا نیز مهاجران خارجی به دو دسته تقسیم می شوند:

شرایط خرید خانه در استرالیا برای شهروندان خارجی

ضمنا مهاجران موقت در استرالیا برای خرید خانه در ملبورن حتما و حتما بایستی مجوز/ تاییدیه FIRB را از قبل اخذ کرده باشند. و در این صورت آنها فقط مجازند تا خانه های قبلا ساخته شده Established Dwellings و یا خانه های نوساز New Dwellings بخرند. نکته بعدی اینکه افراد برای خرید خانه در ملبورن استرالیا بایستی مالیات استمپ دیوتی (Stamp duty) ایالتی را نیز پرداخت بکنند. مالیاتی که بر معاملات املاک در استرالیا وضع شده و ویزای ایالت ویکتوریا که شهر ملبورن هم در آنجا قرار دارد، در حدود 7% می باشد.

ضمنا نباید از این نکته هم غافل شد که برای خرید خانه در ملبورن می توان وام و یا کمک هزینه خرید خانه با بهره پایین هم بهره گرفت. و بالاخره مطابق گزارش سایت معتبر realestate.com.au بر مبنای فروش 1633 خانه، متوسط قیمت خانه در شهر ملبورن در حدود $ 520000 (دلار) می باشد

کیفیت زندگی در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای وسیع جهان است و به همین دلیل نمی توان به راحتی در رابطه با کیفیت زندگی در شهرهای مختلف این کشور به تفکیک صحبت کرد. با این حال می توان با یک آنالیز کلی دریافت که شرایط زندگی در کشور استرالیا از نظر شاخص های تعیین شده چگونه است و آیا می توان استرالیا را مقصدی مناسب برای زندگی دانست. نکته جالب در این رابطه آن که در جمع 5 شهر برتر جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی، نام دو شهر از استرالیا نیز دیده می شود.

مقایسه شاخص های کیفیت زندگی در 6 شهر برتر جهان

در سوی دیگر نیز می توان استرالیا را به عنوان یکی از کشورهای با کیفیت بالای زندگی معرفی کرد چراکه شاخص های زندگی در این کشور در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند. بررسی شاخص های زندگی در این کشور را می توان به شرح جدول زیر معرفی کرد.

امتیازشاخص
106.62قدرت خرید
56.16امنیت
78.12مراقبت های بهداشتی
92.70آب و هوا
76.37هزینه زندگی
6.99قدرت خرید ملک به ازای درآمد
34.82ترافیک
23.87آلودگی

با آنالیز جدول فوق می توان دریافت که یکی از تنها مشکلاتی که در زندگی در استرالیا وجود دارد، هزینه های زندگی در این کشور است. البته بررسی شاخص قدرت خرید به خوبی نشان می دهد که سطح درآمد در این کشور نیز بسیار بالا است و افرادی که در این کشور کار می کنند، دغدغه های مالی بسیار ناچیزی خواهند داشت. شاخص کل 184.92 نشان می دهد که کیفیت زندگی در استرالیا بسیار بالا است.

قیمت گوشت در استرالیا

بسته به اینکه از کجا و چه زمانی برای برش های اصلی خود خرید می کنید، احتمالاً بین 30$ تا $60 (دلار) برای هر کیلو پرداخت می کنید، که اگر میزبان کباب باشید می تواند گران باشد. اما با رشد گله ملی و کاهش قیمت ‌ها، تطبیق پرداخت این مبلغ برای استیک دشوار است. به ‌ویژه زمانی که سایر گزینه ‌های گوشت گاو، مانند گوشت چرخ کرده و سوسیس، ارزان ‌تر می ‌شوند. ارزش کل صنعت گوشت گاو و گوساله 10.4 میلیارد $ (دلار) در سال 2022 بود. گوشت گوساله گرد یا معادل آن گوشت قرمز ساق پا 1 کیلوگرم 11.31$ (دلار) است.

در استرالیا ادامه تحصیل بده

معایب زندگی در استرالیا

با وجود اینکه استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته جهان است که امکانات بسیاری در آن وجود دارد، بدون تردید معایبی نیز در زندگی در این شهر وجود دارد که باید به آن ها اشاره داشت. برخی از مهم ترین معایب زندگی در استرالیا عبارتند از:

  • قوانین سخت گیرانه مالی و مالیاتی در این کشور
  • پروسه سخت صدور ویزاهای مختلف به ویژه از زمان همه گیری کرونا
  • هزینه بالای زندگی در استرالیا برای دانشجویان
  • فاصله بسیار زیاد میان شهرهای بزرگ استرالیا به دلیل وسعت سرزمینی
  • هزینه های بالای تحصیل در استرالیا

به طور کلی برای پیدا کردن معایب زندگی در استرالیا، نیاز به زمان زیادی وجود دارد. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که مهاجرت به استرالیا می تواند یک چالش باشد و معمولا، بسیاری از مهاجران به این کشور در ماه های نخست زندگی خود در استرالیا فشار زیادی را متحمل می شوند.

شاخص هزینه های زندگی در استرالیا

شاخص هزینه زندگی در استرالیا بر اساس عواملی چون شاخص مواد غذایی، اجاره مسکن، قیمت رستوران ها و خرید محلی بررسی می شود تا بالاترین و پایین ترین نرخ هزینه های زندگی در استرالیا بدست آید. با توجه به تمام این شاخص ها، هزینه های زندگی در شهرهای استرالیا به ترتیب به شرح ذیل است که گرانترین شهر استرالیا همان طوری در نمودار پایین هم مشاهده می شود، شهر سیدنی استرالیا با شاخص عددی 80.32% می باشد:

شاخص هزینه ای در شهرهای استرالیا

معمولا با توجه به تمامی توضیحات فوق می توان با نمایش نمودار آماری زیر به یک نتیجه گیری کلی دست یافت و آن اینکه از بین کلیه هزینه های زندگی در استرالیا، هزینه مربوط به تهیه خواروبار و خرید از بازار بیشترین درصد از هزینه ها را به خود تخصیص می دهد:

توزیع هزینه ها در استرالیا

شرایط زندگی در استرالیا برای ایرانیان

ایرانی ها نیز به مانند سایر شهروندان جهان این فرصت را خواهند داشت که در استرالیا زندگی کنند اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که شرایط ورود به استرالیا برای آن ها کمی دشوارتر از شهروندان بسیاری از کشورهای جهان است و چالش های پیش رو ممکن است بسیاری را از مهاجرت به این کشور منصرف سازد. برای مهاجرت به استرالیا به عنوان یکی از شهروندان ایرانی باید برنامه ریزی دقیقی از نظر زمانی داشته باشید تا بتوانید خود را به استرالیا برسانید.

شرایط زندگی ایرانیان در استرالیا به ویژه برای نیروی کار بسیار مناسب است و آن ها می توانند زندگی با کیفیت در این کشور را تجربه کنند. با این وجود افرادی که به عنوان دانشجو به استرالیا مهاجرت می کنند باید هزینه های زندگی خود در این کشور را به دقت بررسی کرده و با توجه به بودجه در دسترس خود در این مسیر گام بردارند.

آخرین قوانین مهاجرت به استرالیا

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

استرالیا از معروفترین مقاصد تحصیلی در جهان محسوب می شود و از همین رو نیز اطلاع کامل از هزینه تحصیل و زندگی در این کشور مهم می باشد. شهریه دانشجویان لیسانس در استرالیا از AUD15000 الی AUD33000 (دلار استرالیا) در سال متغیر است و همچنین هزینه زندگی دانشجویی در این کشور بین AUD1400 HGD الی AUD2500 (دلار استرالیا) متغیر است. معمولا نیز این هزینه به صورت زیر محاسبه می شود:

آیتم هاهزینه ماهیانه به دلار استرالیا AUD
اسکانهوم استری: 450 تا 1200 خوابگاه: 440 تا 1100 و آپارتمان 750 تا 1700
خدمات200
اینترنت70 تا 120
خورد و خوراک500 تا 1000
ایاب و ذهاب30 تا 70
هزینه های دیگرکتب و ملزومات درسی 500 تا 1000 و بیمه سلامت حدود 30 دلار استرالیا

تامین هزینه زندگی دانشجوئی در استرالیا

با توجه به مباحث فوق اکنون به سوال اینکه برای تامین مخارج تحصیلی در استرالیا چه باید کرد می رسیم. چرا که هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا کمی بالا است و به همین دلیل نیز دانشجویان بین المللی عمدتا از کشورهای جهان سوم به دنبال تامین بخشی یا کل این هزینه هستند. اما برای تامین مخارج و هزینه های تحصیلی در استرالیا 2024 سه روش کلی وجود دارد که عبارتند از:

تامین مخارج و هزینه های تحصیلی در استرالیا

پس روش اول انتخاب دانشگاه ارزان است که در استرالیا به عنوان Affordable Universities شناخته می شود. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

شهریه سالانه دانشگاه های ارزان استرالیا

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده می شود، دانشگاه فلیندرز جزء ارزانترین دانشگاه های استرالیاست. روش دوم کار نیمه وقت دانشجویی تا 40 ساعت در دو هفته می باشد. و آنها از این طریق می توانند به حداقل درآمد استرالیا یعنی $15.86 (دلار) دست یابند. و بالاخره روش سوم برای تامین بودجه درخواست بورس تحصیلی از جمله برنامه های زیر است:

  • پاداش های استرالیا: انواع بورسیه ها و فلوشیپ ها با حمایت مالی دولت که معمولا کل شهریه، مخارج سفر و بخشی از هزینه زندگی ماهانه را جبران می کند.
  • زنان APEC استرالیا در برنامه فلوشیپ پژوهشی: مخصوص محققان زن از اقتصادهای APEC که قصد انجام تحقیق با همکاری دانشگاه های استرالیا دارند.
  • برنامه مقصد استرالیا (DAP): برنامه تحرکی تامین مالی شده توسط دولت استرالیا هم برای دانشجویان محای و هم بین المللی و غیره.

تجربه کار دانشجوئی در استرالیا جهت گذران زندگی

دانشجویان ایرانی هم مثل همتایان بین المللی خود قانونا حق کار دانشجوئی در کشور استرالیا را دارند و در این مورد قانون مهاجرت استرالیا هیچ منعی برای هیچ دانشجوئی نگذاشته است. تجربه زندگی در استرالیا به دانشجویان خارجی نشان می دهد که آنها فرصت های کاری خوبی در استرالیا دارند. معمولا شرکت ها، کسب و کارهای محلی و فروشگاه ها اغلب جاهایی هستند که هم دانشجویان محلی و هم دانشجویان بین المللی را به استخدام خود در می آورند. پس افراد به عنوان دانشجوی بین المللی در استرالیا تحت حمایت قانون کار می باشند.

معمولا دانشجویان بین المللی درکشور استرالیا بدون نیاز به ویزای کار حق کار تا 40 ساعت در طی دوره دو هفته ای را دارند. درآمد متوسط آنها از قبل کار نیمه وقت در این کشور نیز حدود 17$ (دلار) در ساعت می باشد. اما علاوه بر درآمد حاصل از کار، دانشجویان تجربه ارزشمند کار در کشور استرالیا را نیز کسب می کنند آنها پس از اتمام تحصیلات خود در استرالیا همچنین می توانند برای اخذ ویزای فارغ التحصیلان ماهر (سابکلاس 485) نیز اقدام کنند.

کمک هزینه های تحصیلی در استرالیا

یکی از گزینه های پوشش هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا، بهره مندی از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در این کشور می باشد. در واقع، پاداش های استرالیا همان بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بین المللی تامین مالی شده توسط دولت استرالیا می باشد که در دسترس دانشجویان داخلی و خارجی است. بورسیه ها و گرانت های دولت استرالیا یا Australia Awards Endeavour Scholarships and Fellowships اساسا با محوریت تحصیلات تکمیلی و تحقیق و پژوهش به دانشجویان خارجی اعطا می شود. چهار نوع بورسیه تحصیلی در دسترس دانشجویان خارجی بدین شرح است:

  • بورسیه تحقیقات کوتاه مدت برای دانشجویان ارشد و دکترا با ماکسیمم پاداش $24500 (دلار استرالیا) تا حداکثر 6 ماه
  • بورسیه توسعه حرفه ای (شغلی) حداقل پاداش $18500 (دلار استرالیا) تا 4 ماه
  • بورسیه آموزش فنی و حرفه ای برای اخذ مدرک دیپلم یا کاردانی (VET) تا $6500 (دلار استرالیا) در هر ترم برای 2.5 سال

دانشجویان تحصیلات تکمیلی حارجی که به دنبال اخذ فاند برای برنامه های ارشد و PhD خود هستند بایستی بورسیه تحصیلات تکمیلی Endeavour Postgraduate Scholarship درخوست دهند که تا $15000 (دلار استرالیا) در هر ترم برای مدت 2 سال از برنامه ارشد و 4 سال برای دانشجویان دکترا تخصیص می یابد. حداکثر پاداش برای دوره ارشد حدود $140500 (دلار استرالیا) و برای دوره PhD حدودا $272500 (دلار استرالیا) می رسد.

در انتها امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی را در زمینه هزینه های زندگی در استرالیا به شما عزیزان ارائه داده باشیم و مفتخریم عنوان نماییم که مشاورین امر مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت می باشند.

سوالات متداول درباب هزینه های زندگی در استرالیا

متقاضیان زندگی در استرالیا برای اخذ آگاهی کامل در خصوص هزینه های زندگی در این کشور سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • هزینه مسکن در استرالیا به چه ترتیبی است؟ در حال حاضر با زندگی در استرالیا ممکن است 30% از حقوق و دستمزد خود را صرف اجاره مسکن نمایید.
  • هزینه های مصرفی در استرالیا در مقایسه با ایران به چه ترتیبی است؟ مجموع هزینه های مصرفی در استرالیا 82.59% بالاتر از ایران است.
  • هزینه های خرید مواد غذایی در استرالیا در مقایسه با ایران به چه ترتیبی است؟ قیمت خرید مواد غذایی در استرالیا 75.59% بیشتر از ایران است.
  • متوسط درآمد در استرالیا چقدر است؟ متوسط درآمد ماهانه هر فرد پس از کسر مالیات 7570$ است.
  • هزینه های زندگی در استرالیا چند درصد از متوسط درآمد را دربر می گیرد؟ نسبت درصد هزینه ها به نسبت حقوق دریافتی به این شکل است: هزینه مربوط به حمل و نقل 10.6%، رستوران 13.8%، اقلام خوراکی 31.8% و هزینه اجاره در هر ماه 30.7%.
4.8/5 - (74 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه های زندگی در استرالیا

  1. عادل گفت:

    بسیار عالی بود ممنون. چطور میتونم اطلاعات بیشتر بگیرم. حتما تماس میگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      لطفا با شماره 91003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *