ویترین

کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود در طی برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم می گردد. مطابق مقررات و ضوابط موجود نیز صورتجلسه مذکور در یک نسخه کامل شده با امضای تمامی ذی منصبان بایستی به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود. اداره ثبت نیز پس از انجام ارزیابی های لازم بر روی صورتجلسه، نسبت به تایید آن و صدور آگهی ثبت تغییرات اقدام می کند. مسئول پیگیری کارهای مربوط به ثبت این تغییرات در شرکتهای با مسئولیت محدود نیز یکی از شرکا جلسه و یا احیانا وکیل قانونی همان شرکت می باشد.

ضمنا برای ثبت رسمی و قانونی، صورتجلسه فوق الذکر نیز بایستی پس از امضاء کلیه افراد ذی سمت به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود. اما نباید فراموش کنیم که ثبت صورتجلسه مذکور در اداره ثبت شرکتها شامل مراحل مختلف و ترکیبی آنلاین، پستی و حضوری است که در این مقاله بیشتر در اینباره توضیح داده می شود. شما عزیزان از طریق دریافت خدمات مشاوره حقوقی از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید شرکت تجاری خود را با موفقیت و در سریعترین زمان به ثبت برسانید.

ساختار صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای مسئولیت محدود

یکی از نکات مهم در زمینه تنظیم صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود، آشنایی با فرم یا قالب این صورتجلسه است. همان طوری که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود، فرم مذکور به صورت آماده در اختیار شرکاء قرار دارد. این فرم از بخش های مختلف شامل بخش اطلاعات راجع به شخصیت حقوقی، بخش اطلاعات راجع به شخصیت حقیقی یا همان لیست شرکاء و میزان اسمی سهم الشرکه آنها و نهایتا بخش امضاء اشخاص ذی سمت می باشد:

فرم صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای مسئولیت محدود

شرایط تنظیم صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

بر اساس مقررات موجود، وظیفه تصمیم گیری درباره کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکت های مسئولیت محدود بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد. پس ابتداء بایستی جلسه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود تا در ادامه بتوان نسبت به تنظیم این صورتجلسه اقدام کرد. اما نباید فراموش کنیم که اولا صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره حتما می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی تکمیل شود. دوما بدون امضاء افراد ذی سمت و نیز مهر شخصیت حقوقی نیز این صورتجلسه فاقد ارزش قانونی است. سوما قید اسامی شرکا، سمت آنها و میزان سهم الشرکه آنها بر روی این صورتجلسه نیز ضروری است. چهارما صورتجلسه تنظیمی باید در چند نسخه تنظیم و ظرف مدت یک ماه از تاریخ برگزاری جلسه بهاداره ثبت تحویل گردد.

شرایط تنظیم صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

لازم به یادآوری است که کلیه اقدامات جهت پذیرش صورتجلسات بایستی ازطریق سامانه آنلاین به نشانی irsherkat.ssaa.ir انجام پذیرد. این اقدام نیز در قالب مراحل مختلف و با واردسازی اطلاعات درخواستی درباره مشخصات شرکت با مسئولیت محدود، مشخصات شرکا بهمراه سمت آنها و نیز اطلاعات پیرامون محتوای جلسه به انجام می رسد. پس از اخذ پذیرش آنلاین نیز صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره بایستی در یک نسخه تکمیلی به اداره ثبت شرکتها ارسال شود تا بقیه مراحل اداری طی شود.

شرایط تشکیل جلسه جمع برای ارائه صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره

هیئت مدیره در انواع شرکتهای تجاری من جمله در شرکتهای با مسئولیت محدود نقش اداره کننده و ساماندهی گر امور را برعهده دارد. حالا این مدیران ممکن است از درون شرکت یا از بیرون و یا با مدت محدود و یا نامحدود انتخاب شود و در اینباره قانون سکوت اختیار کرده اما شرکاء بایستی طبق اساسنامه شرکت عمل کنند. قانونا نیز هر شرکت با مسئولیت محدود می تواند دارای یک یا احیانا چند مدیر باشد و از شرایط انتخاب این مدیران نیز این است که:

شرایط تشکیل جلسه جمع برای ارائه صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره

بهتر است بدانید که مجمع عمومی فوق العاده مسئول مستقیم تشکیل جلسه و تصمیم گیری درباب این کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکت های مسئولیت محدود می باشد. معمولا نیز در جلسات این مجمع بایستی موارد زیر مدنظر قرار گیرد:

  • نکته اول: جلسه مجمع عمومی فوق العاده در شرکتهای با مسئولیت محدود بایستی با بیش از نیمی از شرکا تشکیل شود.
  • نکته دوم: بشرط تشکیل جلسه مذکور با حداکثر اعضاء، رعایت تشریفات دعوت مطابق اساسنامه خود شرکت با مسئولیت محدود امری الزام آور است.
  • نکته سوم: بشرط برگزاری این جلسه با بیش از 12 شریک، تعیین اعضایی به سمت هیات نظارت بر جلسه نیز امری الزامی است.
  • نکته چهارم: در این جلسه نیز بایستی هم اسامی حاضرین و هم غائبین به همراه سمت و سهم الشرکه آنها در صورتجلسه تنظیمی قید شود.

ثبت صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

ثبت صورتجلسه کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

هم تنظیم و هم ارسال برای ثبت صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکت های مسئولیت محدود بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد. در واقع پس از تنظیم این صورتجلسه یکی از شرکاء مسئول پیگیری ثبت صورتجلسه مذکور در اداره ثبت شرکتها می گردد. ابتداء صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکت های مسئولیت محدود با مراجعه به وب سایت اداره ثبت شرکتها به صورت آنلاین پذیرش می شود. بعد از اخذ تاییدیه پذیرش نیز اصل آن صورتجلسه به همراه مدارک دیگر به اداره ثبت شرکتها پست شده و در ادامه نیز ضمن مراجعه حضوری برای امضاء دفاتر ثبت، هزینه ثبت نیز پرداخت میشود. در نهایت نیز آگهی تغییرات مربوطه در روزنامه رسمی منتشر می شود. در شکل زیر می توان با کلیات مراحل ثبت صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره آشنا شد:

مراحل ثبت صورتجلسه در خصوص کاهش/ افزایش تعداد اعضاء هیات مدیره در شرکتهای با مسئولیت محدود

چین یکی از کشورهای مهم و شریک اصلی ایران در انواع معاملات بازرگانی محسوب می شود و ثبت شرکت در این کشور می تواند فواید و امتیازات فراوانی مثل بازدهی سود بالا، معامله آسان و سریع، امکان اخذ آسان انواع مجوزهای بازرگانی، امکاندریافت مشوق های مالیاتی، اخذ اقامت چین و غیره درپی داشته باشد. هموطنان گرامی با برقراری ارتباط با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در جریان آخرین اطلاعات راجع به شرایط ثبت شرکت در چین قرار گیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *