مهاجرت

وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان

برای درخواست ویزای شنگن (اقامت کوتاه مدت) یا ویزای ملی آلمان (اقامت بلند مدت) متقاضیان نیازمند گرفتن وقت سفارت آلمان می باشند. اهمیت گرفتن این وقت نیز برای ارائه داده های بیومتریک و نیز تایید مدارک لازم توسط آفیسر سفارت می باشد. در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، متقاضیان اخذ ویزای شنگن برای گرفتن وقت قبلی بایستی از طریق وب سایت ویزامتریک VisaMetric اقدام نمایند. متقاضیان از این طریق نه تنها می توانند برای اخذ وقت قبلی سفارت ثبت نام کرده بلکه همچنین از راهنمایی ها برای اخذ ویزای شنگن، ارائه فرم درخواست، وقت قبلی و موارد دیگر برخوردار شوند. هدف ما از نگارش این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز راهنمائی بهتر هموطنان عزیز در جهت صرفه جوئی در زمان و هزینه آنها است.

  • انواع ویزای آلمان 2023 چیست؟
  • هزینه درخواست ویزای آلمان چقدر است؟
  • مراحل درخواست ویزای آلمان چیست؟
  • برای درخواست ویزای آلمان چه مدارکی لازم است؟
  • شرایط جهت گرفتن وقت سفارت کشور آلمان چیست؟
  • هدف از گرفتن وقت سفارت کشور آلمان چیست؟
  • هزینه برای اخذ وقت مصاحبه سفارت آلمان چقدر است؟

لزوم گرفتن وقت سفارت آلمان

یکی از مراحل اصلی برای اخذ انواع ویزای کشور آلمان گرفتن وقت قبلی سفارت یا Visa Appointment می باشد. این مرحله از فرآیند درخواست ویزای کشور آلمان 2023 در واقع اولین مرحله از این پروسه محسوب می شود. هدف اصلی از گرفتن وقت قبلی سفارت آلمان نیز تایید مدارک لازم برای درخواست ویزای این کشور می باشد. انواع وقت سفارت کشور آلمان 2023 عبارتند از:

انواع وقت سفارت کشور آلمان

معمولا در سال های گذشته متقاضیان برای اخذ وقت سفارت بایستی در صف های جلوی سفارت آلمان ایستاده تا نوبت آنها می رسید. که در این مورد زمان زیادی از متقاضیان گرفته شده و گاها نیز متقاضیان موفق به گرفتن وقت نمی شدند. اما اکنون این امکان برای متقاضیان ویزای آلمان فراهم شده است که درخواست وقت سفارت کشور آلمان را به صورت آنلاین و به سرعت انجام دهند. مخصوصا در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا که سفارت آلمان نیز تعطیل می باشد.

شرایط دریافت ویزای توریستی آلمان

در شرایط کنونی و جهت رفاه حال متقاضیان اخذ ویزای آلمان، سفارت کشور آلمان دست به کار ابتکار منحصربه فردی زده و جهت هماهنگی برای اخذ وقت قبلی سفارت وب سایت ویزامتریک (VisaMetric) را راه اندازی کرده است. ویزامتریک در واقع تنها تهیه کننده سرویس مورد تایید نمایندگان دیپلماتیک آلمان در ایران برای مدیریت خدمات پشتیبانی از درخواست ویزا می باشد.

در واقع ویزامتریک تنها درخواست های وقت سفارت متقاضیانی را می پذیرد که مایل به درخواست ویزای شنگن هستند. با این روش نیز امکان درخواست آنلاین وقت قبلی برای متقاضیان فراهم می شود. در این زمینه متقاضیان ویزای شنگن بایستی توجه کنند که آنها می توانند درخواست خود را 180 روز قبل از تاریخ برنامه ریزی شده برای ورود به ناحیه شنگن ارائه کنند. در این مورد، ویزامتریک مرجع دریافت درخواست متقاضیان می باشد.

در لیست زیر می توان با مراحل درخواست ویزای توریستی آلمان 2023 آشنا شد:

مراحل درخواست ویزای توریستی آلمان

مراحل اخذ زمان مصاحبه مهاجرت به آلمان

پروسه دریافت وقت قبلی سفارت برای تایید مدارک ضروری ویزای شنگن یک پروسه راحت و ساده بوده و از طریق مراحل زیر انجام می شود:

  • واریز هزینه سرویس به مبلغ 190000 تومان بابت هر نفر (وقت سفارت خانوادگی یا گروهی را می توان برای ماکسیمم 10 نفر دریافت کرد). دقت شود که کل مبلغ برای خانواده ها یا گروه ها بایستی یکجا و در طی یک تراکنش واریز شود.
  • یک روز کاری بعد از واریز مبلغ، متقاضی بسته به روش واریز مورد استفاده می تواند حساب کاربری برای خود ایجاد کند. برای واریزهای بانکی، ID تراکنش و تاریخ پرداخت را وارد کرده و برای پرداخت از طریق ATM یا پرداخت های موبایلی فقط شماره کارت و تاریخ پرداخت را در سامانه وقت سفارت آنلاین وارد می کنید.
  • در مرحله بعدی، داده های شخصی خود را وارد می کنید.
  • پس از تایید داده های شخصی، شما می توانید وقتی را در سامانه تقویم انتخاب کنید.
  • پس از تایید داده های انتخابی، شما ایمیلی را برای آدرس ایمیل مشخص شده خود دریافت می کنید.
  • دو روز قبل از وقت سفارت آلمان ایمیل یادآوری دریافت می کنید.
  • در روز وقت سفارت نیز مهم است که مدارک لازم همراه شما باشد.

مراحل اخذ وقت سفارت آلمان

مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت آلمان

همانطور که در مطالب فوق هم اشاره شد، گرفتن وقت سفارت صرفا برای ارائه مدارک لازم و نیز بیومتریک متقاضیان می باشد و در این مرحله مصاحبه ای در کار نیست. پس لازم است بدانید که در این مرحله نیاز به ترجمه مدارک نیست و متقاضیان صرفا بایستی ترجمه مدارک را به سفارت تحویل دهند. اما مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت قبلی سفارت آلمان عبارتند از:

  • پاسپورت
  • فرم درخواست تکمیلی
  • عکس های پاسپورتی
  • کلیه مدارک شناسائی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • رزرواسیون هتل
  • بلیط رفت و برگشت
  • دعوت نامه
  • بیمه سفر

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا علاوه بر ارائه اطلاعاتی درباب نحوه و شرایط دریافت وقت سفارت کشور آلمان از طریق ویزامتریک همچنین به متقاضیان اخذ ویزای کار آلمان یا ویزای تحصیلی آلمان خدمات مشاوره حرفه ای ارائه نمایند.

شرایط مصاحبه سفارت آلمان

در واقع هدف از گرفتن وقت سفارت آلمان، حضور در جلسه مصاحبه ویزا یا Visa Interview می باشد. پس در صورت تایید وقت سفارت برای شما، حالا شما بایستی برای مصاحبه در اداره ویزا آماده شوید. حتما سعی کنید که آن تایم و سر موقع به جلسه مصاحبه بروید والا در صورت تاخیر حتی چند دقیقه ای نیز ممکن است وقت شما کنسل شود. اما در طی جلسه مصاحبه نیز آفیسر ویزا از شما سوالات مختلفی درباره سفرتان به آلمان به شرح زیر می پرسد:

  • چرا قصد سفر به آلمان دارید؟
  • قصد دارید تا کی در آلمان بمانید؟
  • آیا قصد دیدن جاهای دیگری را هم دارید؟

در جلسه مصاحبه ویزا همچنین ممکن است از شما سوالاتی درباره خودتان هم پرسیده شود. ضمنا ناگفته نماند که کل طول جلسه مصاحبه کمتر از 10 دقیقه است. پس توصیه میشود اولا سرموقع در جلسه حاضر شوید. دوما با آرامش و طمئنینه به سوالات پاسخ دهید. و سوما به تمامی سوالات صادقانه جواب دهید.

وقت سفارت آلمان در زمان کرونا

در روزهای همه گیری کرونا سفارت آلمان با همکاری ویزا متریک روند اخذ بررسی مدارک و وقت سفارت آلمان و همچنین مصاحبه را بسیار راحت کرده است شرکت ویزا متریک با هدف اعطای ویزا در کشور ایران فعالیت می کند که این شرکت را به عنوان کارگزار ویزا معرفی کرده اند.

وقت سفارت کشور آلمان به صورت آنلاین توسط این مجموعه تعیین می شود که افراد پس از مراجعه به سایت ویزامتریک و ایجاد حساب کاربری باید از میان انواع ویزا( توریستی، تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری) ویزای مورد نیاز خود را درخواست دهند سپس پس از گذراندن مراحل اخذ وقت آنلاین متقاضی وقت سفارت خود را رزرو کرده اما برای تحویل مدارک درخواست اخذ ویزا دیگر نباید به سفارت رجوع کرد و میتوان به ویزامتریک رفت

مراحل رزرو وقت ملاقات از کارگزار ویزامتریک:

مراحل دریافت وقت سفارت آلمان

بهتر است قبل از ورود به دفتر ویزا متریک تمامی فرم ها به دقت پر شده باشد و با در دست داشتن اسکن و پیرینت مدارک وارد این مرحله شوید تا اینکه از پرداخت های اضافی جلوگیری کرده و محدویت تایم پیدا نکنید. آدرس خیابان ویزا متریک خیابان بهشتی- خیابان خالد اسلامبولی-نبش خیابان بیست و یکم- ساختمان شیراز شماره 137

سوالات متداول درباب سفارت آلمان

اکنون در این بخش به بررسی سوالات شما درباره شرایط و نحوه اخذ وقت سفارت آلمان در سال 2023 می پردازیم:

  • مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای شنگن چقدر است؟ میانگین 15 روز برای رسیدگی به درخواست ویزای شنگن لازم است. اما متقاضیان ویزای ملی آلمان باید در جریان باشند که مدت رسیدگی به درخواست آنها حداقل 6 تا 8 هفته کاری طول می کشد.
  • قبل از صدور ویزای شنگن، سفارت آلمان چه مواردی را چک می کند؟ هدف از سفر (بیزینس یا ویزیت)، تمایل برای بازگشت، وجود دعوت نامه، بیمه مسافرتی و اطلاعات دیگر از جمله این موارد است.
  • نحوه دریافت وقت سفارت آلمان از طریق مراجعه به سایت ویزامتریک چیست؟ متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.visametric.com/iran/Germany/en/p/required-documents اکانت کاربری برای خود ساخته و سپس بعد از واریز وجه درخواستی اقدام به رزرو وقت سفارت بکنند.
  • آدرس دفتر سایت ویزابیومتریک در تهران کجاست؟ ویزامتریک در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان وزراء، خیابان 21، ساختمان شیراز، طبقه 1، پلاک 137 دفتر رسمی داشته و هموطنان گرامی می توانند برای ارائه داده های بیومتریک (انگشت نگاری و عکسبرداری) و نیز تحویل مدارک (پاسپورت) در زمان وقت ادارای به این دفتر مراجعه نمایند.
  • انواع ویزای کشور آلمان چیست؟ از نظر مدت اقامت ویزای آلمان به دو دسته کلی شامل ویزای شنگن (تایپ C) و ویزای بلند مدت (تایپ D) دسته بندی می شود. ولی از نظر هدف انواع ویزای آلمان شامل ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، الحاق خانواده، توریستی و ویزای جاب سیکر دسته بندی می شود.
5/5 - (15 امتیاز)

21 دیدگاه برای “وقت سفارت آلمان

  1. sohrab گفت:

    باید با این وضع کشورمون از موقعیت های مهاجرتی نهایت استفاده رو کرد اینجا موندن فقط شرایط رو سخت تر میکنه

  2. سعید گفت:

    شانس اقامت کاری بیشتره یا سرمایه گذاری؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی به خودتون و رزومه تون داره دوست عزیز
      باید اول ببینیم شرایط تحصیل رو دارید یا شرایط سرمایه گذاری
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. سحر گفت:

    سلام
    امکانش هست در مورد ویزای کاری آلمان راهنماییم کنید؟
    خیلی ممنون بابت مطالب به روز و مفیدتون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سپاس از محبت شما
      بهتون پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله شرایط ویزای کاری آلمان رو مطالعه بفرمائید
      اگر ابهامی داشتید من در خدمتتون هستم

  4. مهسا گفت:

    با سن ۲۹ سال امکان تحصیل کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکانش وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. عادل گفت:

    سلام . بابت عقد قرار داد آلمان چقدر حق الوکاله باید پرداخت کنم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اطلاع از هزینه های حق الوکاله با مشاورین ما تماس بگیرید

  6. ali ram گفت:

    بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم اگه میشه در مورد اخذ اقامت در کشور های دیگه هم مطلب بذارید

  7. ارسلان رکنی گفت:

    سلام خدمت شما من مدرک زبان A2 آلمانی دارم آیا میتونم ویزای کار بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای کاری بجز مدرک زبان نیاز به مدارک دیگری هم خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. پوریا رحمانی گفت:

    با 32 سال سن و مدرک لیسانس برق چطور میتونم اقامت آلمان بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر سابقه کار هم داشته باشید ما براتون این کار رو انجام میدیم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  9. لیدا بهرامی گفت:

    مرسی عالی بود

  10. بیژن مرتضوی گفت:

    آلمان خیلی کشور خوبیه

  11. mani گفت:

    besiar az site khoobetoon mamnoonam

  12. ماهان توکلی گفت:

    اقامت آلمان خیلی خوبه

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله آلمان کشور خوبی برای اقامت و کار هستش

  13. همایون رادمنش گفت:

    مثل همیشه خوب و عالی

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سپاس بیکران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *