ویترین

ویزای استارت آپ اروپا

ویزای استارت آپ اروپا

ویزای استارت آپ اروپا از بهترین راهکارها و روش های ممکن جهت اخذ اقامت و تابعیت اروپایی به شمار می رود و طرفداران بسیاری دارد. را که در حال حاضر کشورهای اروپایی از هر لحاظ بهترین شرایط را برای شروع بیزینس و اخذ ویزای استارت آپ دارند. بر طبق دسته بندی توسط بانک جهانی از شاخص آسانی بیزینس در سال 2024 سه کشور اروپایی دانمارک، انگلستان و نروژ بهترین شرایط را برای اخذ ویزای استارت آپ دارند. تمام تلاش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوئی به سوالات هموطنان عزیز درباره انواع روش های مهاجرتی به اروپا و ارائه مشاوره حرفه ای درباب شرایط اخذ اقامت اروپایی در سال 2024 می باشد.

شرایط ایرانیان برای اخذ ویزای شنگن

همان طوری که شما هم در جریان هستید، شرط مهم و ضروری در جهت سفر به کشورهای مختلف اروپایی دریافت ویزای شنگن اروپا می باشد. اما آیا با مشخصات و شرایط این نوع ویزا آشنایی دارید؟ طبق قوانین منطقه شنگن (26 کشور اروپایی) شهروندان کشورهای غیر اروپایی یا اتباع کشورهای ثالث به منظور سفر با اهدافی همچون گردشگری، شرکت در رویدادها و جشنواره ها و یا همایش ها و یا دیدار با دوستان و فامیل خود بایستی از قبل ویزای ورود تک یا چندبار ورود اخذ کنند. این ویزا که دبا عنوان ویزای شنگن هم شناخته می شود دارای شرایط ذیل است:

  • اولا ویزایی با اقامت کوتاه (تا 90 روز در طی 180 روز پس از اعطای ویزا) است.
  • ثانیا با این ویزا نمی توان در اروپا کاریابی و یا کار کرد.
  • ثالثا امکان تمدید مجدد آن نیز وجود ندارد.

اما برای درخواست ویزای شنگن ابتداء شما بایستی به یکی از سفارتهای اروپایی مراجعه و ضمن رزرو وقت ملاقات همچنین مدارک لازمه را مثل پاسپورت، مدارک هویتی، تقاضانامه، مدرک اسکان، مدرک تمکن مالی و غیره را تهیه و به مامور سفارت تحویل دهید.

اینفوگرافیک ویزای استارت آپ اروپا

شرایط ویزای استارت آپ اروپا

استارت آپ ها Start-up شرکت های خیلی کوچک با سهامداران، مدیران و کارکنان خیلی کم می باشند. این شرکت های نوپا و نوظهور با استفاده از نوآوری در تولید یا ارائه خدمات خود و نیز جذب حمایت های دولتی یا خصوصی می توانند زمینه لازم برای تبدیل شدن به شرکت های متوسط و بزرگ را نیز به دست آورند. متقاضیان نیز از این طریق ضمن توسعه ایده بیزینسی خود در اروپا همچنین می توانند جهت اخذ اقامت اروپا نیز اقدام کنند. بهترین شرط برای شروع استارت آپ موفق در اروپا داشتن یک بیزینس پلن کارآمد و موفق می باشد. طبق نظر کارشناسان امر، متقاضیان برای تنظیم یک بیزینس پلن موفق بایستی موارد مهم زیر را مدنظر قرار دهند:

شرایط تنظیم یک بیزینس پلن موفق در اروپا

علاوه بر تنظیم بیزینس پلن ارائه مدارک و اسنادی مثل مدارک شناسایی، پاسپورت معتبر، اساسنامه، گواهی اثبات تمکن مالی، گواهی اسکان معتبر، گواهی عدم سوء سابقه، بیمه سلامت و غیره نیز برای اخذ ویزای استارت آپ اروپا الزامی است.

مزایای اخذ ویزای استارت آپ اروپا چیست؟

یکی از روش های سریع و آسان برای اخذ اقامت و تابعیت هر کشوری درخواست ویزای استارت آپ از آن کشور می باشد. با توجه به ثبات اقتصادی و سیاسی و نیز پیشرفت های مداومی که در کشورهای اروپایی وجود دارد اغلب کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی تمایل به ثبت شرکت استارت آپ و اخذ ویزا از این کشورها هستند. اما اخذ ویزای استارت آپ اروپا مزایا و امتیازات مختلفی برای این دسته از متقاضیان دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

مزایای اخذ ویزای استارت آپ اروپا

بهترین کشورها برای اخذ ویزای استارت آپ اروپا

کشورهای مختلفی در اروپا هستند که عزیزان می توانند جهت شروع ایده بیزینسی خود و ثبت استارت آپ اقدام نمایند. منتها شما به عنوان یک استارت آپر بایست با بهترین کشور جهت شروع استارت آپ آشنا شوید. به همین منظور نیز می توان از شاخصی به نام شاخص سهولت انجام بیزینس برای دسته بندی کشورهای اروپایی استفاده کرد. این دسته بندی توسط بانک جهانی در سال 2024 انجام شده است و 3 کشور برتر برای شروع بیزینس و اخذ ویزای استارت آپ اروپا به صورت زیر مشخص شده است:

  • دانمارک (رتبه 4 جهانی و رتبه 1 اروپایی)
  • انگلستان (رتبه 8 جهانی و رتبه 2 اروپایی)
  • نروژ (رتبه 9 جهانی و رتبه 3 اروپایی)

بهترین کشورها برای اخذ ویزای استارت آپ اروپا

اخذ ویزای استارت آپ اروپا از دانمارک

دانمارک بهترین کشور جهت شروع آسان بیزینس و اخذ ویزای استارت آپ اروپا در سال 2021 می باشد. این کشور دارای شهرهای مختلفی مثل کپنهاک، آرهوس و اونسه می باشد و شما برای شروع یک استارت آپ موفق در دانمارک نیازمند استارت آپی نوآور، مقیاس پذیر و امکانپذیر می باشید. در حال حاضر در دانمارک بیش از 380 شرکت استارت آپ فعال وجود دارد که شهر کپنهاک با 279 شرکت بیشترین استارت آپ های فعال این کشور را دارد. اما دلیل انتخاب دانمارک به عنوان بهترین کشور اروپایی برای ثبت شرکت استارت آپ را می توان در امتیاز سهولت بیزینس (DB) 85.3 و رتبه 4 این کشور دانست. در نمودار زیر رتبه بندی جهانی دانمارک در سایر شاخص های بیزینسی را مشاهده می کنید:

رتبه بندی جهانی دانمارک در سایر شاخص های بیزینسی

اخذ ویزای استارت آپ اروپا از انگلستان

انگلستان به عنوان قدرت دوم اقتصادی اروپا نیز از شرایط خوبی برای ثبت شرکت و اخذ ویزای startup اروپایی برخوردار است. بر طبق رتبه بندی سازمان دارایی معنوی جهان WIPO این کشور در جایگاه پنجمی کشورهای نوآور جهان قرار دارد و از نظر رنکینگ سالانه مرکز تحقیقات و نقشه اکوسیستم استارت آپ جامع جهانی (StartuoBlink) این کشور در رتبه دوم بعد از آمریکا قرار دارد. شما می توانید با حداقل سرمایه و نیز اخذ مشوق هایی مثل نرخ مالیاتی فوق العاده پایین و نیز دریافت وام های دولتی نسبت به ثبت شرکت استارت آپی خود در این کشور اقدام کنید. کشوری که با امتیاز 83.5 در رده 8 شاخص سهولیت بیزینس قرار دارد. رتبه بندی موضوعات بیزینسی در انگلستان را در زیر مشاهده می کنید:

رتبه بندی موضوعات بیزینسی در انگلستان

اخذ ویزای استارت آپ اروپا از نروژ

نروژ یکی از ثروتمندترین و مرفه ترین کشورهای اروپایی است و طبق رتبه بندی بانک جهانی در سال گذشته این کشور از نظر شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) در رتبه ششم جهانی قرار دارد. این کشور از هر لحاظ برای ثبت شرکت استارت آپ مناسب است. اولا شاخص آزادی اقتصادی و رتبه شفافیت مالی نروژ در بین کشورهای دیگر جهان بسیار بالا است و ثانیا این کشور با امتیاز سهولت بیزینس 82.6 و رتبه 9 جهانی جزء کشورهای برتر جهان محسوب می شود. رتبه بندی موضوعات بیزینسی در نروژ را در زیر مشاهده می کنید:

رتبه بندی موضوعات بیزینسی در نروژ

ورود به فنلاند با یک ایده استارت آپی

دغدغه بسیاری از افراد هنگام مهاجرت آن است که بتوانند در کوتاه ترین زمان و به ساده ترین شکل ممکن مهاجرت کنند تا از این طریق بتوانند استرس های ناشی از مهاجرت را به حداقل برسانند. این یک حق طبیعی فرد است که در این مسیر کمترین میزان تنش را داشته باشد. استفاده از طرح ویزای استارت آپ فنلاند،  این فرصت را به فرد می دهد که بتواند در یک بازه زمانی کوتاه مدت خود را به این کشور برساند.

مزایا و معایب استارت آپ فنلاند

دریافت اقامت فنلاند با استفاده از شرایط نه چندان دشوار برنامه استارت آپ در این کشور مانند سکوی پرتابی برای رسیدن به اقامت یکی از بهترین کشورهای حوزه شنگن است. در صورتی که فردی بخواهد در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر رسیدن به کار در یک کشور حوزه شنگن، اقامت آن را نیز به دست آورد، برنامه های موجود در فنلاند می تواند کلید موفقیت او باشند.

شرایط ویزای استارت آپ شنگن در فرانسه

فرانسه نیز از قطب های اقتصادی و سرمایه گذاری در اروپا محسوب می شود و دولت این کشور با ابتکار عملی به نام برنامه ویزای فناوری فرانسه یا ویزای تک فرانسه و یا French Tech Visa از متقاضیان خارجی حمایت می کند. برخلاف ویزای استارت آپ شنگن ایتالیا ، ویزای تک فرانسه دامنه گسترده ای از موضوعات را تحت پوشش قرار می دهد. همچنین این ویزا مناسب خال مالکان استارت آپ نیز می باشد. اما شما برای اخذ ویزای تک فرانسه شما بایستی:

  • اول اسپانسر فرانسوی (انکوباتور یا اکسیلیتور) داشته باشید.
  • دوم بیزینس پلن نوآورانه و جامعی داشته باشید.
  • سوم داقل سرمایه شما برای سال اول حدود 17981.60€ (یورو) باشد.
  • چهارم مبلغی حدود 368€ (یورو) بابت درخواستتان واریز کنید.

شرایط ویزای استارت آپ شنگن در ایرلند

ایرلند برای کارآفرینان خارجی دو آپشن برنامه سرمایه گذار مهاجر و برنامه کارآفرین استارت آپ را ارائه می کند. برای درخواست ویزا از طریق این دو برنامه، شما نیازمند سرمایه بیشتری نسبت به برنامه های مشابه در دیگر کشورهای اروپایی هستید. اما امتیازات اخذ ویزای استارت آپ شنگن از ایرلند شامل نرخ پایین مالیات شرکتی و طیفی از مشوق های مالی متقاضیان را ترغیب می کند. هر دو ویزا همچنین دارای مسیرهای برتر بهمراه قابلیت توسعه و در خواست اقامت بلند مدت را دارند. اما در بخش زیر با همدیگر به بررسی شرایط این دو برنامه می پردازیم:

شرایط ویزای استارت آپ شنگن در ایرلند

روش ها و شرایط مهاجرت به اروپا 2024

امسال شیوه های مهاجرت به اروپا کدامند؟ آیا همچنان تحصیل در اروپا آسانترین و سریعترین روش مهاجرتی به این قاره است؟ آیا می توان اقامت تحصیلی اروپا را به اقامت کاری اروپا تبدیل کرد؟ هنوز در اروپا امکان اخذ ویزای طلایی یا Golden Visa وجود دارد و اگر بله، کدام کشورها برای متقاضیان ویزای طلایی صادر می کنند؟ چگونه از طریق سرمایه گذاری در اروپا می توان به اخذ اقامت اروپا 2024 امیدوار شد؟ آیا از این طریق می توان اقامت اروپا برای کل اعضای خانواده را به دست آورد؟ اینها همگی سوالات تخصصی درباب مهاجرت به اروپاست. اما قبل از هر چیز بایستی هدف از مهاجرتتان به اروپا را مشخص کنید تا بتوانید برای دریافت ویزای مربوطه تلاش کنید:

هدفنوع ویزای مورد نیاز
تحصیل در اروپاویزای تحصیلی اروپا
کار در اروپاویزای جستجوی کار، ویزای کار و یا کارت آبی اتحادیه اروپا (EU)
سرمایه گذاری در اروپاویزای استارت آپ اروپا
ازدواج و تشکیل خانواده در اروپاویزای خانوادگی در اروپا
پناهندگی در اروپاکارت پناهندگی در اروپا

عزیزان عنایت داشته باشند که از بین روش های فوق، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمام روش ها به جز روش پناهندگی در اروپا به هموطنان گرامی خدمات مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

کلیدی ترین پرسش ها درباره ویزای استارتاپ اروپا

برخی از مهم ترین سوالاتی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • بهترین مسیر مهاجرتی به اروپا برای استفاده از ویزاهای استارتاپی در کدام کشور قرار دارد؟ استارت آپ فنلاند یکی از بهترین گزینه های ممکن در این مسیر نه تنها در اروپا بلکه در جهان است.
  • مهم ترین مزیت استفاده از ویزای استارتاپ در اروپا چیست؟ امکان استفاده از ویزای همراه به صورت همزمان.
  • آیا استفاده از ویزای استارتاپ در اروپا نیاز به سرمایه اولیه بسیار زیاد دارد؟ خیر، در صورت جذابیت طرح فرد قادر خواهد بود تا از کمک هزینه های مالی دولتی و غیر دولتی بهره ببرد.
  • آیا کشورهای اروپایی بهترین گزینه برای شروع استارت آپ هستند؟ عوامل مختلفی در این رابطه دخیل هستند و شرایط هر فردد است که مشخص خواهد کرد که آیا گزینه بهتری برای مثال در کانادا یا آمریکا وجود دارد یا خیر.
3.3/5 - (3 امتیاز)

12 دیدگاه برای “ویزای استارت آپ اروپا

  1. محمدرضا گفت:

    سلام اتباع افغانستانی هستم در ایران با اقامت و مدرک دیپلم از کشور ایران .میتونم برای ویزای تحصیلی کشور قبرس ثبت نام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید از دانشگاه پذیرش بگیرید که به صورت آنلاین اقدام می شه و بعد از اون اقدام کنید برای ویزای تحصیلی

  2. aslam گفت:

    علی من می‌خوام ب سویس برم ت ایران چیزی ندارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که برنامه استارت آپی دارید، می تونید اون رو به دولت این کشور تسلیم کنید و در صورتی که با اون موافقت بشه، می تونید وارد این کشور بشید.
      در غیر این صورت، سایر مسیرهای مهاجرت به سوئیس رو بررسی کنید

  3. حسین گفت:

    مهاجرت از طریق کار

    1. امیر جلالی گفت:

      به کدوم کشور قصد مهاجرت دارید

  4. امین گفت:

    میخواستم مهاجرت کنم اگه کسی هست راهنمایی کنه ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  5. رمضان افروز گفت:

    من جوشکار ارگون هستم با چهل سال سن وصف سال سابقه کار در ایران چطوری میشه مهاجرت کرد راهنمایی کنید لطفاً ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید زبان رسمی اون کشور رو بدونید و همینطور یک پیشنهاد کاری از اون کشور دریافت کنید

  6. میثم موسوی گفت:

    سلام اگر کسی بخواد سرمایه گذاری کنه حد عقل چقدر باید پول داشته باشه تا بتونه بره و اقامت دائم بهش بدن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری شما متفاوت هست.
      ولی در برنامه های استارت اپ، شرایط بسیار متفاوت هست. توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *