ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا

از آن جایی که کانادا مهاجرپذیرترین کشور توسعه یافته دنیا است و این که یکی از زبان های رسمی آن انگلیسی است نیز آن را پرطرفدار کرده است، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در خاک آن در میان علاقه مندان به مهاجرت طرفداران زیادی دارد. ویزای استارت آپ کانادا از راه هایی است که دولت کانادا با در نظر گرفتن آن در پی جذب سرمایه داران خارجی است تا فرصتهای شغلی بیشتری ایجاد نماید. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به ویزای استارت آپ کانادا اطلاعاتی ارائه شده که امید است مطالعه آن مفید واقع گردد.

در این مطلب میخوانید نمایش
  • شرایط استفاده از ویزای استارت آپ کانادا چیست؟
  • هزینه دریافت این ویزا چقدر است؟
  • آیا کانادا مقصد مناسبی برای استارت آپ است؟
  • مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ چه مزایایی دارد؟

اینفوگرافیک استارت آپ کانادا

آشنایی با استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا با این هدف ایجاد شده است که سرمایه گذارانی که مهارت ها و سرمایه لازم را دارند تا تجارتی در کانادا ایجاد نمایند بتوانند اقامت کانادا را به دست آورند. این سرمایه گذاران باید:

  • نوآور و خلاق باشند.
  • فرصت های شغلی جدیدی برای کانادایی ها ایجاد کنند.
  • بتوانند در مقیاس های بین المللی با سایرین رقابت کنند.
  • تجارتی مدنظر داشته باشند که سودآور و مفید باشد.
  • معیارهای دانش زبان مد نظر دولت کانادا را داشته باشند.
  • سرمایه کافی به منظور ایجاد استارت آپ راداشته باشند.

ویژگی های استارت آپ کانادا

استارت آپی که از نظر دولت کانادا صلاحیت لازم را داشته باشد می بایست دارای خصوصیاتی باشد که عبارت هستند از:

  • زمانی که سرمایه گذار حمایت سازمان های کانادایی مربوطه را جلب می کند هر متقاضی به میزانی سهام داشته باشد که 10% حق رای به دست آورد (تا 5 نفر می توانند به عنوان صاحبان سرمایه اقدام نمایند)
  • متقاضیان و سازمان کانادایی مربوطه مشترکا به میزانی سهام خریداری کنند که بیش از 50% حق رای داشته باشند.

زمانی که به واسطه استارت آپ مذکور اقامت دائم فرد صادر می گردد:

  • وی مدیریت استارت آپ مذکور در حالی به عهده داشته باشد که در خاک کانادا حضور دارد.
  • بخش اعظم فعالیت استارت آپ در خاک کانادا باشد.
  • استارت آپ مذکور در خاک کانادا به ثبت رسیده باشد و مجوزهای مربوطه را دریافت نموده باشد.

در خصوص سازمان های کانادایی که پیش تر به آن اشاره شد لازم به ذکر است که یک گروه تجاری اند که مطابق قوانین کانادا اجازه سرمایه گذاری و حمایت از استارت آپ ها را دارند و بدین منظور باید نامه حمایتی از آن ها اخذ شود. متقاضی اخذ چنین نامه ای باید با این سازمان ها ارتباط برقرار کند و با ارائه توضیحاتی راجع به استارت آپ خود دریابد که چگونه می تواند حمایت سازمان مربوطه را به دست آورد. در واقع سرمایه گذاری در کانادا باید یکی از سازمان های حمایت گر مربوطه را قانع نماید که ایده تجاری که دارد سودآور است و ارزش این را دارد که از آن حمایت شود و در صورت قانع شدن سازمان مربوطه نامه حمایتی (Letter of support) اخذ نماید.

ویژگی های مورد نظر برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

ویژگی های مورد نظر برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

همان طور که گفته شد یکی از نکات ضروری برای ایجاد استارت آپ و در نهایت اخذ ویزا این است که سرمایه گذار بتواند نظر یکی از سازمان های حمایتی مربوطه را جلب نماید و به این منظور هر سازمان لازمه های خاص خود را دارد. مثلا یک سازمان ممکن است از سرمایه گذار بخواهد شخصا توضیحاتی ارائه کند و یک سازمان دیگر لازم بداند سرمایه گذار طرح تجاری (Business plan) خود را با جزییات کامل برای سازمان ارسال نماید.

وقتی سرمایه گذار بتواند نظر این یکی از این سازمان ها را جلب کند سازمان برای وی نامه حمایت ارسال می کند و این نامه را فرد باید هنگام تقاضای اخذ ویزای استارت آپ به دولت کانادا ارائه کند. اگر فردی نتواند حمایت یکی از سازمان های مشخص شده را جلب نماید یا یکی از لازمه های استارت آپ که در ابتدای مقاله به آن ها اشاره شد را نداشته باشد، درخواست ویزای استارت آپ وی رد خواهد شد. یکی از این الزاماتی که پیش تر ذکر شد و الان توضیحات بیشتری راجع به آن ارائه می شود سطح زبان انگلیسی متقاضی اخذ ویزای استارت آپ کانادا است.

مسیر امن اخذ اقامت دائم کانادا از روز نخست

مسیرهای مشخصی برای اخذ اقامت کانادا به صورت دائم وجود دارد اما استارتاپ در کانادا مسیری امن برای اخذ اقامت دائم از روز نخست است. افرادی که بتوانند رضایت یکی از گروه های سرمایه گذار آنجل، ونچر کپیتال یا اینکوباتورها را به دست آورند، قادر خواهند بود تا با استفاده از ویزای استارتاپ این کشور خود را به کانادا رسانده و اقامت دائمی این کشور را به  همراه سایر اعضای خانواده به دست آورند. در نتیجه می توان گفت که برنامه استارتاپ کانادا به مانند بسیاری از کشورهای جهان شرط اقامت و فعالیت در این کشور را به همراه نخواهد داشت و افرادی که از این طریق قصد ورود به کانادا را داشته باشند، می توانند از روز نخست اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

شرکت هایی که به عنوان حامی مالی طرح یک فرد در کانادا را می پذیرند، به آن ها در نگارش برنامه جدید اقتصادی نیز کمک خواهند کرد و می توانند یک مشاور بسیار عالی برای پیشبرد اهداف اقتصادی یک شرکت باشند. بدون حمایت این شرکت ها، رسیدن به ویزای استارتاپ کشور کانادا غیرممکن است و این حامیان مالی حداقل 75000$ (دلار کانادا) و حداکثر تمام هزینه های مالی مورد نیاز شروع فعالیت استارتاپی را پوشش می دهند. در این حالت اما آن ها درخواست مالکیت بر درصدی از سهام شرکت را ارائه خواهند کرد که بتوانند از بازگشت سرمایه خود در این مسیر اطمینان داشته باشند.

سطح زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

تسلط به یکی از زبان های رسمی در کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسوی یا هر دوی این زبان ها می تواند کمک کند استارت آپ مورد نظر سرمایه گذار، رشد بیشتری در کانادا داشته باشد. به همین دلیل است که یکی از ضروریات تعیین شده از سوی دولت کانادا برای سرمایه گذاران این است که در مراکز معتبر امتحانی در یکی از آزمون ها مورد قبول از سوی دولت کانادا شرکت کنند و نتیجه آزمون خود را نیز جزو مدارک استارت آپ مذکور برای دولت کانادا ارسال نمایند. در غیر این صورت اصلا مدارک و درخواست فرد برای اخذ ویزای استارت آپ از سوی دولت کانادا بررسی نخواهد شد. حداقل نمره زبان مورد نظر چه در خصوص فرانسوی و چه انگلیسی CLB 5 در تمامی مهارت های ذیل است:

  • صحبت کردن (Speaking)
  • خواندن (Reading)
  • شنیدن (Listening)
  • خواندن (Writing)

سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

یکی دیگر از الزامات تعیین شده برای ایجاد استارت آپ در کانادا حداقل سرمایه ای است که از سوی دولت کانادا در نظر گرفته شده است؛ در این راستا باید ذکر شود که دولت کانادا هیچ حمایت مالی از استارت آپ های کسانی که اقامت کانادا را ندارند و می خواهند به این واسطه به کانادا مهاجرت کنند به عمل نمی آورد. همچنین شایان ذکر است متقاضی اخذ ویزای استارت آپ کانادا اجازه ندارد پولی از دیگران اخذ کند و باید تمامی سرمایه مورد نیاز استارت آپ مورد نظر را خود به تنهایی تامین نماید. میزان دقیق سرمایه مورد نیاز با توجه به تعداد اعضای خانواده که به واسطه سرمایه گذاری نفر اصلی در پی اخذ اقامت در کانادا هستند به شرح زیر است:

تعداد اعضای خانوادهمیزان سرمایه مورد نیاز به دلار کانادا
112960$
216135$
319836$
424083$
527315$
630806$
734299$

وضعیت ویزای استارت آپ کانادا در صورت شکست تجارت مربوطه

مطابق قوانین کانادا در صورتی که استارت آپ مذکور موفقیت آمیز و سودآور نباشد ویزا و اقامت دائمی که افراد بر مبنای ثبت آن استارت آپ اخذ کرده اند ابطال نمی گردد. در واقع دولت کانادا با وضع این قانون بیان کرده است که ریسک باید بین بخش خصوصی و دولتی تقسیم شود چراکه به هر حال تمامی تجارت های دنیا موفق نخواهند بود و احتمال شکست همیشه وجود خواهد داشت. با داشتن این سیاست دولت کانادا مهاجرت به این کشور از طریق استارت آپ را تشویق نموده است چراکه نقش مثبتی بر شرایط بازار کار و نرخ بیکاری کانادا خواهد داشت. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کانادا نشان داده شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در کانادا و استرالیا

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

از مزایای ویزای استارت آپ کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود یک اقتصاد پویا و دارای قدرت در کشور کانادا
  • پائین بودن میزان مالیات
  • مناسب بودن میزان هزینه در راستای راه اندازی شغل
  • وجود داشتن بهترین و عالی ترین رتبه در زمینه انجام تحقیقات
  • بالا بودن سطح کیفیت زندگی در این کشور
  • امکان دریافت اقامت کشور کانادا
  • بی نیازی از دریافت اجازه کار در کشور کانادا
  • فرصت دریافت پاسپورت کشور کانادا
  • امکان ایجاد فرصت تحصیل برای اعضای خانواده
  • فرصت سفر به کشورهای مختلف دنیا بدون نیاز به دریافت ویزا

فرآیند کار استارت آپ ها در کانادا در 2024

متقاضیان مهاجرت به کانادا از روش استارت آپ در مرحله اول ملزم به تهیه نمودن یک طرح لازم در زمینه ایجاد کسب و کار دقیق می باشند. این اشخاص می توانند اقدام به شرح سرمایه گذاری و توضیح نحوه برنامه ریزی از نوع موفقیت کسب و کار خود نمایند و در مرحله بعد ملزم به طرح و همچنین یک برنامه ریزی در راستای شروع نمودن یک کسب و کار در کانادا میان بیشتر از 50 نهاد موجود در این کشور می شوند. با این حساب افراد برای کسب صلاحیت های لازم بایستی در فکر تامین شرایط ذیل باشند:

شرایط کسب صلاحیت جهت شروع استارت آپ ها در کانادا

فرد باید نظر سرمایه گذاران در کشور کانادا را به خود جلب کند. در صورتی که گروه سرمایه گذاری آنجل با این طرح موافقت کند تا 75000$ (دلار کانادا) به فرد کمک مالی خواهد شد. در صورتی که اینکوباتورها طرح فرد را مورد پذیرش قرار دهند 200000$ (دلار کانادا) در طرح سرمایه گذاری خواهند کرد و این یک برگ برنده درباره برنامه استارت اپ کانادا است.

مزایا استارت آپ کانادا برای سرمایه گذاران بین المللی

استارت آپ کانادا برای سرمایه گذاران بین المللی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در این کشور هستند، مزایا بی شماری را ارائه می دهد. در کنار سرمایه گذارانی که به دنبال راه اندازی استارت آپ خود در کانادا هستند، کار کردن برای یک استارت آپ نیز مزایا مختلفی برای اتباع خارجی دارد. کار در ساتارت آپ کانادا می تواند مفید تر باشد زیرا در این کشور از نوآوری استقبال می شود و مدیران به کارمندان اجازه می دهند تا با ایده هایی با نظارت کمی به فعالیت خود ادامه دهند.

در جدول زیر می توانید مهمترین مزایا استارت آپ کانادا را مشاهده فرمایید:

مهمترین مزایای استارت آپ آمریکاتوضیحات
محیط کار دلپذیراستارت آپ ها در کانادا طبیعت آرام تری دارند و محیط کار را بیشتر به یک تجربه مشترک؛ با ساعات کاری انعطاف پذیر، افزایش تعامل کارکنان و انعطاف پذیری تبدیل می کند.
نوآوریدر استارت آپ کانادا همواره از نوآوری های گوناگونی استفاده شده است. مدیران به کارمندان با استعداد اجازه می دهند تا با ایده هایی با نظارت کمی اجرا کنند.
فرصت های یادگیریمدیران ارشد در استارت آپ های کانادایی، به افراد کم تجربه فرصت های بی شماری را برای بادگیری ارائه می دهند.
ساعت های کاری انعطاف پذیریکی از اصلی ترین مزیت های راه اندازی استارن آپ در کانادا، ساعات کاری انعطاف پذیر در این کشور می باشد. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی، ساعات کاری کانادا کارمندان استارت آپی را با چالش های گوناگونی مواجه نمی سازد.

اثبات تمکن مالی بر طبق تعداد اعضای خانواده در کانادا

بعد از این که اشخاص متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ موفق به دریافت حمایت از جانب حوزه های تعیین شده بشوند، این حوزه ها ملزم به ارسال نمودن یک نامه حمایتی به این اشخاص می باشند، همچنین وظیفه دیگر این حوزه ها صادر نمودن یک تعهد نامه به کلیه مقامات خود می باشند. نتیجه سپری نمودن این مراحل این می باشد که این اشخاص اقدام به برآورد کردن میزان بودجه و همچنین منابع مالی مربوط به خود و خانواده خود در زمینه شروع به مهاجرت می کنند.

تعداد اعضای خانوادهحداقل تمکن مالی لازم (دلار کانادا)
1 نفرCAD$12960
2 نفرCAD$16135
3 نفرCAD$19836
4 نفرCAD$24083
5 نفرCAD$27315
6 نفرCAD$30806
7 نفرCAD$34299

در صورت دارا بودن شرایط مذکور، این کشور اقدام به صدور مجوز اقامت از نوع دائم می کند و در صورتی که کلیه عملیات تجاری اشخاص متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ با شکست مواجه شود، مجوز لازم در زمینه حق اقامت از این اشخاص گرفته نخواهد شد. اشخاص متقاضی استارت آپ برای این که بخواهند اطلاعات جامع تری در رابطه با این موضوع به دست آورند مستلزم این می باشند که از شرایط موجود در زمینه زندگی در این کشور به اطلاعات تقریبی و هم چنین درست و منطقی دست یابند.

مهاجرت به کانادا در سال 2024

همانطور که اشاره شد کانادا در حال مهاجرپذیرترین کشور دنیا است منتهی تنها در پی جذب نیروهای متخصص و سرمایه گذاران است، به عبارت دقیق تر تنها برای کسانی کارت اقامت صادر می کند که برای اقتصاد کانادا مفید باشند. ذکر این نکته ضروری است که در میان راه های متعدد مهاجرت به کانادا، تحصیل در کانادا بهترین و عملی ترین روش مهاجرتی در سال 2024 است. چراکه نه مثل اخذ ویزای کاری کانادا (Express Entry) زمانبر و نیازمند داشتن رزومه فوق العاده ممتاز است و نه مثل روش های سرمایه گذاری با ریسک های متعدد از دست دادن سرمایه مواجه است. در واقع هم والدین کودکان زیر 18 سالی که در مدارس بین المللی کانادا مشغول به تحصیل هستند می توانند ویزای 5 ساله کانادا را اخذ کنند هم همسر دانشجویان خارجی که در کانادا مشغول تحصیل اند می توانند ویزای همراه با اجازه کار دریافت کنند.

در جدول زیر متوسط شهریه دانشگاه ها و مدارس کانادا بیان شده است:

شهریه سالیانه مدارس بین المللی کانادا به دلار کاناداشهریه سالیانه دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی به دلار کانادا
20000$ تا 45000$14000$ تا 25000$

فرآیند درخواست ویزای استارت آپ کانادا

آشنایی دقیق با فرآیند درخواست ویزای استارت آپ کانادا، کمک های بسزایی را به تمامی متقاضیان در این حوزه ارائه خواهد کرد. جهت آشنایی بیشتر با فرآیند درخواست ویزای استارت آپ کانادا به موارد ذکر شده در جدول زیر توجه فرمایید:

فرآیند درخواست ویزای استارت آپ کاناداتوضیحات
تکمیل فرم درخواستدر قدم اول باید فرم درخواست عمومی برای کانادا را تکمیل کنید و در آخر فرم درخواست تایید شده را چاپ کنید.
تکمیل کردن چک لیست سندتمامی اسناد فهرست شده را به ترتیب مشخص شده در چک لیست اسناد جمع آوری کنید.
پرداخت هزینه درخواست ویزاهزینه های درخواست ویزای استارت آپ کانادا شامل هزینه های پردازش برای شما و هر کسی که در درخواست شما گنجانده شده می شود.
ارسال درخواستقبل از ارسال درخواست خود، به دقت از کامل بودن آن اطمینان حاصل فرمایید. همچین هزینه های پردازش را بپردازید، و رسید ها را در درخواست خود لحاظ کنید.

در نموداری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، می توانید با روند درخواست ویزای استارت آپ کانادا توسط اتباع خارجی آشنا شوید:

روند درخواست ویزای استارت آپ کانادا توسط اتباع خارجی

چالش های اساسی استارت آپ کانادا

استارت آپ کانادا در کنار مزیت های متعددی که در اختیار سرمایه گذاران بین المللی برای راه ندازی کسب و کار خود قرار می دهد، دارای برخی چالش های اساسی نیز در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند راه اندازی استارت آپ در کانادا به خوبی با چالش های اساسی کانادا در این زمینه آشنا شوید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فعالیت خود در این کشور مواجه خواهید شد. یکی از اصلی ترین چالش های راه اندازی استارت آپ در این کشور بالا بودن هزینه زندگی در کانادا خواهد بود. دلایل متعدی وجود دارد که سرمایه گذاران بین المللی از راه اندازی کسب و کار خود در این کشوراجتناب می کنند، برخی از مهمترین آنها در جدول زیر ارائه شده است:

چالش های اساسی استارت آپ کاناداتوضیحات
بوروکراسی های اداری پیچیدهاصلی ترین چالش راه اندازی استارت آپ در کانادا بوروکراسی های اداری پیچده در مسیر اخذ مجوزهای لازم می باشد. سختگیری های خاصی برای ارائه مجوز به سرمایه گذاران بین المللی وجود دارد.
موانع زبانی گستردهاغلب مردم کانادا به زبان انگلیسی یا کانادایی صحبت می کنند، بنابراین تمامی سرمایه گذران بین المللی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را در کانادا دارند، باید به یکی از این دو زبان آشنایی کافی داشته باشند.
فضای کسب و کار سرد و بی روحفضای کسب و کار در کانادا به نسبت برخی از کشورهای اروپایی بسیار سرد و بی روح است. به طور کلی تمامی سرمایه گذاران برای ورود به بازار کار در کانادا با چالش های برقراری  ارتباط مواجه خواهند شد.

نکات کلیدی در فرآیند راه اندازی استارت آپ کانادا

آن دسته از کارآفرینان و صاحبان مشاغل که به دنبال نوآفرینی در کانادا هستند، قبل از عزیمت به این کشور باید با برخی از نکات کلیدی در فرآیند راه اندازی استارت آپ در کانادا به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند درخواست خود جهت راه اندازی استارت آپ کانادا مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین نکات در این حوزه، برنامه ویزای استارت آپ کانادا برای شروع فعالیت در این کشور می باشد. زیرا برنامه ویزای استارت آپ کانادا یک ابتکار با حمایت دولت است، که به کارآفرینان مهاجر اجازه می دهد که به راحتی به کانادا مهاجرت کنند. تا از این طریق کسب و کارهایی را در کانادا ایجاد کنند تا بتوانند در مقیاس جهانی رقابت کنند.

مراحل ثبت استارت آپ در کانادا

استارت آپ ها در کانادا در حال رونق هستند، دولت کانادا همچنین از کارآفرینان جوان برای تاسیس استارت آپ ها حمایت می کند. در جدول زیر تمامی مراحل ثبت استارت آپ در کانادا به طور دقیق ارائه شده است:

مراحل ثبت استارت آپ در کاناداتوضیحات
کسب و کار خود را در کانادا با هم ترکیب کنید.سرمایه گذران بین المللی ابتدا باید کسب و کار خود را به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی، شرکت مشارکت یا مشارکت با مسئولیت محدود ثبت کنند.
در استارت آپ کانادا ثبت نام کنید.در این مرحله باید کسب و کار متقاضیان به عنوان یک استارت آپ درکانادا ثبت شود. تمامی فرآیند ثبت استارت آپ در کانادا ساده و به صورت آنلاین است.
برنامه شناساییدرفرم شناسایی راه اندازی در کانادا، باید جزئیاتی مانند جزئیات نهاد، آدرس کامل، جزئیات نماینده مجاز، اطلاعات مورد نیاز، فعالیت های راه اندازی و گواهی نامه شخصی را تکمیل کنید.
مدارک برای ثبت ناماصلی ترین مرحله برای ثبت استارت آپ در کانادا ارائه مدارک ضروری در این حوزه می باشد.

راه اندازی استارت آپ کانادا از طریق ثبت شرکت

یکی از متداول ترین روش ها برای راه اندازی استارت آپ در کانادا از طریق ثبت شرکت در این کشور می باشد. زیرا راه اندازی یک شرکت جدید در کانادا یک سرمایه گذرای هیجان انگیز در کانادا است، اما می تواند طاقت فرسا باشد. به ویژه وقتی صحبت از جنبه های قانونی و اداری می شود، شرایط ثبت شرکت در کانادا بسیار چالش برانگیز خواهد بود. به طور کلی، ثبت شرکت شما در این کشور به استارت آپ شما  در کانادا شناخت قانونی می دهد. به عبارت دیگر، یک شخصیت حقوقی مجزا و متمایز از صاحبان آن می شود. در نهایت اینکه، شرکت های ثبت شده در کانادا اغلب برای سرمایه گذاران و وام دهندگان جذاب تر هستند، و تامین بودجه برای رشد و توسعه را آسان تر می کند.

پروسه راه اندازی استارت آپ کانادا

طی سالهای اخیر به دلیل رشد قابل توجه کانادا در حوزه های مختلف اقتصادی، راه اندازی استارت آپ کانادا به یکی از متداول ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در این کشور تبدیل شده است. به عبارت دیگر، کانادا مقصدی جذاب برای صاحبان مشاغل خارجی است، که قصد دارند تجارت خود را در خارج از کشور گسترش دهند. همانطور که اشاره شد این کشور مزیت های متعددی را در اختیار افرادی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارند ارائه می دهد. البته شایان ذکر است که، برای صاحبان مشاغل خارجی که می خواهند تجارت خود را به کانادا منتقل کنند این کشور مکانی عالی برای زندگی و کار محسوب می شود. امتیازات ویژه برای سرمایه گذاران بین المللی که قصد راه اندازی استارت آپ در کانادا را دارند، این کشور را به مکانی عالی برای جذب و حفظ استارت آپ های برتر تبدیل کرده است.

نکته قابل توجه در خصوص شرایط راه اندازی استارت آپ کانادا این است که، این کشور نرخ مالیات شرکتی نسبتا پایینی را ارائه می دهد. علاوه بر این استان های مختلف مشوق های مالیاتی اضافی را برای مشاغلی که فرصت های شغلی ایجاد می کنند یا در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند ارائه می دهند. علاوه بر این، کانادا دارای نیروی کار ماهر است، که معمولا تمرکز زیادی بر نوآوری و فناوری دارند. شهرهای فناوری محور کانادا، مجموعه ای قوی از استعداد ها را برای نیازهای کسب و کار در کانادا   فراهم می کند. درنهایت اینکه راه اندازی کسب و کار در کانادا به ویژه در حوزه استارت آپ بهترین گزینه برای متقاضیان بین المللی از نقاط مختلف جهان خواهد بود.

معایب برنامه ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارت آپ کانادا نیز همانند سایر کشورهای پیشرفته جهان در کنار مزیت های بی شماری که در اختیار متقاضیان قرار می دهد، دارای معایب محدودی نیز می باشد. برخی از این معایب ها به شرح زیر می باشند:

  • زمان پردازش طولانی مدت ویزای استارت آپ کانادا یکی از اصلی ترین معایب آن می باشد.
  • رقابت زیادی برای دریافت حمایت از سازمان های تایید شده در کانادا وجود دارد.
  • خطرات متعدد در مرحله اقامت دائم با تاخیر به دلیل بررسی همتایان وجود دارد.
  • هزینه درخواست ویزای استارت آپ کانادا به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی بالاتر خواهد بود.

در این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط و قوانین سال 2024 برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. همان طور که در انتهای مقاله توضیح داده شد کانادا روش های مهاجرتی زیادی دارد منتهی بهترین روش برای اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل است که هم هزینه کمی دارد و هم ریسک های آن بسیار کم تر از ایجاد استارت آپ است. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، کار، استارت آپ و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات کلیدی درباره استارتاپ در کانادا

در این بخش به برخی از مهم ترین سوالاتی که در رابطه با استارتاپ در کانادا مطرح می شود پاسخ خواهیم داد.

  • برای شروع استارتاپ در کانادا به چه سرمایه ای نیاز خواهد بود؟ شما باید با یکی از سه نهاد تعیین شده به عنوان اسپانسرمذاکره کنید و رضایت آن ها را جلب کنید. میزان سرمایه مورد نیاز شما در این مسیر به اسپانسر شما بستگی دارد.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای شروع استارتاپ در کانادا چه مقدار است؟ این امکان برای شما وجود دارد که با یک طرح بسیار قدرتمند تجاری، بدون نیاز به سرمایه اولیه به کانادا مهاجرت کنید.
  • چگونه می توان شانس دریافت ویزای استارتاپ کانادا را افزایش داد؟ با در اختیار داشتن طرحی که قابلیت رقابت جهانی را داشته باشد و بتواند برای شهروندان کانادایی شغل ایجاد کند.
  • شرایط استفاده از ویزای همراه برای دارندگان طرح استارتاپ چیست؟ افرادی که تمکن مالی کافی در اختیار داشته باشند می توانند از ویزای همراه کانادا نیز استفاده کنند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *