مهاجرت

ویزای بازنشستگی آرژانتین

ویزای بازنشستگی آرژانتین

مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی آرژانتین یکی از روش های اخذ اقامت این کشور است. کشور آرژانتین این امکان را برای علاقه مندان فراهم کرده تا با ارائه مدارکی موفق به اخذ اقامت این کشور از طریق ویزای بازنشستگی شوند. در میان سایر روش های مهاجرت به آرژانتین، مهاجرت کاری و تحصیلی نیز به چشم می خورند. به دلایل گوناگونی از جمله مناظر زیبا و صمیمیت ساکنین، سالانه عده زیادی از افراد این کشور را جهت مهاجرت انتخاب می کنند و مقصدی مناسب جهت گذراندن دوران بازنشستگی نیز به شمار می رود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است، اطلاعاتی در مورد اخذ ویزای بازنشستگی آرژانتین و شرایط مورد نیاز را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

  • شرایط کار در آرژانتین چیست؟
  • آیا می توان آرژانتین را به عنوان مقصدی مناسب برای کار در نظر گرفت؟
  • فرایند مهاجرت کاری به آرژانتین چگونه است؟
  • آیا ایرانی ها می توانند در این کشور کار کنند؟
  • محدودیت های بازنشتگی در این کشور چیست؟

در مورد مهاجرت و اخذ ویزای کشور آرژانتین

آرژانتین کشوری واقع شده در آمریکای جنوبی است که پایتخت آن شهر بوینس آیرس است. آرژانتین در گذشته تحت استعمار اسپانیا بوده و رد پای آن در فرهنگ و زبان این کشور به چشم می خورد. مردم این کشور عمموما به زبان اسپانیایی تکلم می کنند و اکثرا مسیحی می باشند. از روش های مهاجرت به آرژانتین می توان به مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی اشاره نمود. این نوع از ویزا به افرادی ارائه می گردد که موفق به اخذ پذیرش از یک دانشگاه یا مرکز آمزشی در آرژآنتین شده باشند. هم چنین مهاجرت کاری به این کشور نیز مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است. تسلط بر زبان اسپانیایی می تواند شانس فرد را جهت یافتن کار در آرژانتین افزایش دهد.

نمودار مقایسه تعداد مهاجران در آرژانتین و اسپانیا

معرفی ویزای بازنشستگی آرژانتین

علاوه بر روش های معمول جهت مهاجرت، اقدام از طریق اخذ ویزای بازنشستگی نیز جهت اخذ اقامت موثر است. کشورهایی از جمله یونان، اسپانیا، اتریش، سوئیس و غیره این امکان را به شهروندان خارجی ارائه داده اند. آرژانتین نیز با برقراری قوانینی در این خصوص، مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی را امکان پذیر کرده است. این ویزا امکان اقامت موقت را به متقاضی ارائه داده که با گذشت چند سال میتواند به اقامت دائم تبدیل گردد. قابل ذکر است که این کشور نرخ تورمی 40% را تجربه میکند و بسیاری از شهروندان از عدم تناسب میان درآمد و هزینه های زندگی شکایت دارند.

بالا بودن هزینه های زندگی ممکن است باعث شود تا افرادی که درآمد ثابت و پایینی دارند در تامین هزینه های زندگی خود دچار مشکل شوند. با توجه به این که پس از اخذ این نوع ویزا، دولت هیچ وظیفه ای در خصوص تامین هزینه های فرد ندارد، باید مواردی از جمله تناسب سطح درآمد با هزینه های زندگی و نرخ تورم در نظر گرفته شوند. نرخ تورم در آرژانتین بالا بوده و در ماه جولای 2022، نرخ 40% اعلام شده است، همچنین درصد مالیات اخذ شده از شهروندان بالا بوده و تا 35% را شامل می شود. بالا بودن نرخ مالیات نیز باعث شده تا بسیاری از شهروندان در پرداخت هزینه ها دچار مشکل شوند. به منظور تصمیم گیری هرچه دقیق تر، در جدول زیر به بررسی هزینه های زندگی در آرژانتین پرداخته ایم.

پارامترهزینه های زندگی در آرژانتین (دلار آمریکا)
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت$5.3
McMeal در مک دونالد$4.6
رفت و آمد ماهیانه$13.3
هزینه ماهیانه قبوض (برق، آب، گاز و غیره)$61.4
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$224.4
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$170.3

معرفی ویزای بازنشستگی آرژانتین

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی آرژانتین

به طور کلی ویزای بازنشستگی برای افرادی صادر می شود که توانایی تامین مالی خود را داشته و مایلند در کشوری دیگر به زندگی خود ادامه دهند. در کشور آرژانتین نیز این نوع ویزا برای افراد بازنشسته صادر شده و تحت شرایطی خاص و با ارائه مدارکی که در ادامه ذکر خواهد شد، می توانند دوران بازنشستگی خود را در این کشور زیبا بگذرانند. از مهم ترین موارد در زمینه اخذ ویزای بازنشستگی، ارائه گواهی تمکین مالی و گواهی بازنشستگی می باشند. فرد باید ثابت کند که از دولت با سازمانی بین المللی درآمدی ثابت داشته که هر ماه به حساب وی واریز می گردد. در صورتی که درآمدی حدود $2000 (دلار آمریکا) در ماه توسط فرد به حساب بانکی وی در آرژانتین انتقال یابد و در گردش مالی این کشور وارد گردد، شانس وی جهت دریافت این ویزا بالاتر خواهد بود.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی آرژانتین

جهت اخذ ویزای بازنشستگی کشور آرژانتین، مدارکی باید به سفارت این کشور ارائه شوند. قابل ذکر است که مهاجرت از طریق این روش محدودیت ملیت نداشته و افراد با تابعیت های گوناگون می توانند جهت اخذ این نوع از ویزا اقدام نمایند. از سایر مدارک لازم می توان به گواهی سلامت اشاره نمود؛ با ارائه این گواهی فرد تضمین می کند که مشکلی در حوزه سلامت نداشته و هزینه ای بر دولت این کشور تحمیل نخواهد کرد. هم چنین فرد باید نسبت به اخذ بیمه درمانی نیز اقدام نماید. از جمله مدارک کلی می توان به پاسپورت معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک هویتی، عکس پاسپورتی، گواهی بازنشستگی و مدارک ازدواج و تولد فرزند نیز اشاره نمود. کلیه مدارک ذکر شده باید به زبان اسپانیایی ترجمه شوند.

قابل ذکر است که دولت آرژانتین از بازنشستگانی که تنها درآمد آن ها حقوق مستمری بازنشستگی است مالیات دریافت نمی کند؛ اما در صورتی که فرد مجددا استخدام شده و درآمد دیگری نیز داشته باشد دولت مجاز است تا سقف 35% از وی مالیات بگیرد. آرژانتین کشوری زیبا بوده که از جذابیت های طبیعی گوناگونی برخوردار است. از طریقی دیگر، برخورد شهروندان با توریست ها و مهاجران صمیمانه بوده و افراد می توانند از اقامت در این کشور لذت ببرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور، پیشنهاد می کنیم مقاله کار در آرژانتین را مطالعه نمایید. برای اخذ مشاوره و راهمنمایی از افراد مجرب، تیم وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برخورداری از کارشناسانی با سابقه و متخصص آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *