مهاجرت

ویزای بازنشستگی اسپانیا

ویزای بازنشستگی اسپانیا

اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا یکی از روش های مهاجرت به این کشور بوده که در نهایت به فرد امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت اسپانیا را خواهد داد. اسپانیا کشوری با آب و هوای معتدل می باشد که از جذابیت های فراوانی از جمله کوهستان های متعدد، سواحل آفتابی و بناهای تاریخی با معماری دوران باستان برخوردار است. علاوه بر جذابیت های طبیعی، به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی در اسپانیا بسیاری از افراد تمایل دارند تا دوران بازنشستگی خود را در این کشور بگذرانند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است توضیحاتی در خصوص اخذ اقامت اسپانیا با ارائه گواهی بازنشستگی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

  • شرایط زندگی بازنشستگان در اسپانیا چیست؟
  • محدودیت های زندگی بازنشستگی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان اسپانیا را مقصد مناسبی برای زندگی دانست؟
  • چه کسانی در اسپانیا می توانند حقوق بازنشستگی دریافت کنند؟

اخذ ویزای کشور اسپانیا

اسپانیا به پایتختی مادرید، یکی از اعضای اتحادیه اروپاست که در غرب این قاره قرار گرفته است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی بوده و اکثریت ساکنین این کشور از آئین مسیحیت پیروی می کنند. اسپانیا یکی از کشورهایی است که سطح استاندار زندگی بالایی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. این کشور مهاجران زیادی از سرتا سر جهان، به خصوص کشورهایی از جمله مراکش، کلمبیا، رومانی، اکوادور و ایتالیا را در خود جای داده است. پیش از رکود اقتصادی، اسپانیا اقتصادی قدرتمند داشته و پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا شناخته می شده؛ اما با رکود اقتصادی در دهه اخیر، نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافته است. از مهم ترین صنایع در اسپانیا می توان به صنعت گردشگری اشاره کرد؛ به دلیل برخورداری از سواحل زیبا، اماکن تاریخی گوناگون و طبیعتی جذاب، این کشور از جمله محبوب ترین اماکن توریستی دنیا محسوب می شود.

نمودار رشد نرخ بیکاری در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از روش های گوناگونی امکان پذیر است. برخی افراد تحصیل در دانشگاه ها یا مراکز آموزشی این کشور را انتخاب می کنند. شایان ذکر است که اسپانیا از دانشگاه های معتبر متعددی برخوردار بوده که امکان تحصیل با هزینه پایین را فراهم کرده اند. هم چنین برخی افراد سرمایه گذاری در اسپانیا را به عنوان روش مهاجرتی انتخاب می کنند. متقاضیان مهاجرت از این طریق می توانند با سرمایه گذاری حداقل 500000€ (یورو) در حوزه هایی هم چون املاک و تاسیس شرکت اقامت موقت این کشور را به دست آورند. هم چنین امکان مهاجرت به اسپانیا از سایر روش ها از جمله کار، ازدواج و غیره امکان پذیر می باشد. انواع ویزاهای اسپانیا به شرح زیر است:

  • ویزای توریستی
  • اجازه اقامت تحصیلی
  • ویزای بازنشستگی
  • ویزای کاری
  • اقامت دائمی
  • ویزای خود اشتغالی
  • ویزای ثبت شرکت
  • روادید سرمایه گذاری (ویزای طلایی)
  • ویزای اقامت برای اعضا خانواده

معرفی ویزای بازنشستگی اسپانیا

همان طور که ذکر شد، یکی از ویزاهایی که به افراد متقاضی مهاجرت به اسپانیا ارائه میشود ویزای بازنشستگی نام دارد. بسیاری از افراد بازنشسته اسپانیا را برای اقامت انتخاب می کنند. از نکات قابل توجه در قوانین اسپانیا این است که این کشور از افراد بازنشسته مالیات دریافت نمی کند و این یکی دیگر از دلایلی است که اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا را محبوب تر کرده است. افرادی که از این طریق مهاجرت می کنند اجازه کار در اسپانیا را نخواهند داشت؛ بنابراین باید بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. هزینه های زندگی در اسپانیا مبلغی حدود $20000 الی $25000 (دلار آمریکا) را در بر میگیرد که این مبلغ در شهرهای کوچک کاهش می یابد.

از جمله هزینه های پیش رو برای زندگی در اسپانیا، هزینه مسکن می باشد. هزینه اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در شهر مادرید مبلغی حدود $900 (دلار آمریکا) را در بر می گیرد که می توان با زندگی در شهرهای کوچک این مبلغ را حتی به $450 (دلار آمریکا) کاهش داد. قابل ذکر است که خرید مسکن تا حد زیادی به ذخیره سرمایه فرد کمک خواهد کرد. از جمله مهم ترین موارد در هنگام اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا، اخذ بیمه خصوصی می باشد. هزینه ماهیانه بیمه های خصوصی موجود در این کشور ماهیانه $200 (دلار آمریکا) بوده که تمام هزینه های درمانی و بهداشتی فرد را پوشش می دهد. با اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا، افراد اجازه 5 سال اقامت در این کشور را کسب خواهند کرد.

خرید مسکن در اسپانیاهزینه به یورو
خرید هر فیت مربع مسکن در مرکز شهر176€ الی 520€
خرید هر فیت مربع مسکن در اطراف شهر111€ الی 325€

معرفی ویزای بازنشستگی اسپانیا

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا

دولت اسپانیا برای افراد متقاضی ویزای بازنشستگی شرایطی را تعیین کرده است. از شرایط اصلی این نوع ویزا می توان به در اختیار داشتن گواهی بازنشستگی اشاره نمود. ارائه این مدرک که از یک سازمان معتبر یا بین المللی دریافت شده باشد از موارد الزامی در اخذ این نوع ویزاست. هم چنین فرد باید تضمین کند که به طور مادام العمر هر ماه مبلغی تحت عنوان حقوق بازنشستگی به حساب وی واریز می گردد. حداقل این مبلغ 25560€ (یورو) در سال بوده که به ازای هر فرد اضافی از سایر اعضای خانواده مبلغ 6390€ (یورو) افزوده خواهد شد. هم چنین فرد باید مبلغی برابر با 30000€ (یورو) در یک سپرده بانکی سرمایه گذاری کرده باشد و گواهی آن را هنگام ارائه مدارک تحویل دهد.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا و مدارک لازم

متقاضیان اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا باید با ارائه مدارک خود با کنسولگری این کشور، این پروسه را آغاز نمایند. یه طور معمول بررسی مدارک و صدور ویزا 2 الی 3 ماه طول خواهد کشید. از جمله مدارک اصلی در اخذ این نوع از ویزا، ارائه گواهی بازنشستگی به همراه مدرک دریافت دائمی مقرری بازنشستگی و ترجمه اسپانیایی آن ها می باشد. هم چنین انگیزه از مهاجرت به اسپانیا و محل اقامت فرد در این کشور باید ذکر شده و ترجمه آن ها به زبان اسپانیایی ارائه گردد. فرم های درخواست ویزا و فرم Ex-01 باید تکمیل شده و هزینه ای برابر با $200 (دلار آمریکا) جهت بررس مدارک و صدور ویزا ارائه گردد. هم چنین فرد باید اصل پاسپورت خود را به همراه 2 عدد عکس پاسپورتی ارائه دهد.

در صورت همراهی همسر در امر مهاجرت، گواهی ازدواج و در صورت داشتن فرزند گواهی تولد نیز باید به همراه سایر مدارک ارائه گردند. ارائه گواهی عدم سو پیشینه ای که در 3 ماه اخیر دریافت گردیده باشد به همراه اثر انگشت فرد نیز الزامی است. از سایر مدارک لازم می توان به گواهی سلامت و گواهی بیمه بین المللی اشاره نمود. قابل ذکر است که افراد می توانند پس از اتمام اعتبار 5 ساله ویزای بازنشستگی اسپانیا، جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند. شما هم چنین می توانید با مطالعه مقاله خود حمایتی پرتغال از شرایط مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی به سایر کشورهای اروپایی اطلاع یابید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیر سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *