مهاجرت

ویزای بازنشستگی امارات

ویزای بازنشستگی امارات

اخذ ویزای بازنشستگی امارات یکی از روش های قانونی مهاجرت به این کشور اعلام شده است که بسیار مورد توجه این قشر قرار می گیرد. به دلیل فراهم کردن یک زندگی مرفه توسط دولت امارات برای شهروندان، مهاجرت به این کشور در سال های اخیر با متقاضیان بیشتری رو به رو بوده است. سرمایه گذاری در امارات از محبوب ترین روش های مهاجرتی بوده و بسیاری از پروژه های امارات با مشارکت سرمایه گذاران و نیروهای متخصص خارجی انجام می شوند. هم چنین کار درامارات نیز متقاضیان زیادی دارد اما مهاجرت از این روش به دلیل قوانین سخت گیرانه دولت این کشور پروسه ای دشوارتر دارد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است اطلاعاتی در زمینه نحوه اخذ ویزای بازنشستگی امارات و شرایط آن به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

  • آیا ویزای بازنشستگی در کشور امارات وجود دارد؟
  • چه کسانی می توانند ویزای بازنشستگی امارات را دریافت کنند؟
  • محدودیت های دریافت ویزای بازنشستگی امارات چیست؟
  • مزایای دریافت ویزای بازنشستگی امارات چیست؟

در مورد مهاجرت به امارات و اخذ ویزای این کشور

امارات متحده عربی یکی از کشورهای واقع شده در ناحیه جنوب غربی آسیا و خاورمیانه است. این کشور از 7 شیخ نشین کوچک به نام های ابوظبی، دوبی، شارجه، عمان، فجیره، راس الخیمه و ام القوین تشکیل شده که پایتخت آن ابوظبی می باشد. در سال 2020 جمعیت این کشور 9.8 میلیون نفر اعلام شده که درصد بالایی از آن را مهاجرانی از کشورهای ایران، چین، پاکستان و کشورهای اروپایی تشکیل داده اند. زبان رسمی این کشور عربی بوده اما زبان انگلیسی نیز بین ساکنین آن رایج است. کشور امارات از اقتصاد پرقدرتی برخوردار می باشد و به دلیل ثبات و امنیت اقتصادی حاکم بر این کشور، از بهترین کشورهای جهان جهت سرمایه گذاری های کلان به شمار می رود.

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی امارات

صنعت توریسم یکی از پرسود ترین صنایع در امارات بوده و سالانه تعداد زیادی از گردشگران این کشور را جهت تفریح و گذراندن تعطیلات خود استفاده می کنند. طبق قوانین سال 2022 روش های گوناگونی جهت مهاجرت به امارات فراهم است. از جمله این روش ها می توان به سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون اشاره نمود. به دلیل پیشرفته های اقتصادی امارات در دهه های اخیر، بسیار از سرمایه گذاران خارجی این کشور را جهت سرمایه گذاری انتخاب می کنند. هم چنین امارات موقعیت های متعددی را جهت مهاجرت تحصیلی فراهم کرده است. دانشگاه ها و مراکز آموزشی امارات از رتبه خوبی برخوردار بوده و امکان تحصیل در تمامی مقاطع برای دانشجویان خارجی وجود دارد. از سایر روش های مهاجرت به امارات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ازدواج با یک تبعه امارات
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی
  • از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق خرید ملک

معرفی ویزای بازنشستگی امارات

یکی از روش های مهاجرت به امارات اخذ ویزای بازنشستگی این کشور است. این ویزا که با اسامی خود حمایتی یا تمکن مالی نیز شناخته می شود تحت شرایطی به افراد متقاضی ارائه می گردد. امارات به دلایل مختلفی می تواند یک مقصد مناسب برای گذراندن دوران بازنشستگی باشد؛ یکی از این دلایل پایین بودن نرخ مالیات دریافتی از بازنشستگان است. همچنین استانداردهای سطح بالای جهانی در سیستم بهداشت و درمان این کشور به خوبی اجرا می شوند. امنیت بالا، تسلط درصد زیادی از ساکنین به زبان انگلیسی و تنوع فرهنگی موجود در امارت می تواند یکی از دیگر دلایل انتخاب این کشور بعنوان مقصدی برای مهاجرت پس از بازنشستگی باشد. از جمله نکات منفی زندگی در امارات می توان به آب و هوای گرم و هزینه بالای زندگی اشاره نمود. طبق آمار اخذ شده از منابع معتبر، هزینه های زندگی در امارات به طور میانگین به شرح زیر است:

آیتم هزینههزینه زندگی در امارات (دلار آمریکا)
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت$6.8
McMeal در مک دونالد$7.2
یک بطری شیر$5.9
یک پوند فیله مرغ$3.1
یک بطری 1.5 لیتری آب$0.3
رفت و آمد ماهیانه$68
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$161.8
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$1229.6
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$860.3

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی امارات

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی امارات

دولت امارات برای متقاضیان غیر اماراتی ویزای بازنشستگی شرایطی را تعیین نموده است. یکی از مهم ترین فاکتور ها در این روش مهاجرتی، ارائه مدرک بازنشستگی توسط فرد متقاضی است. هم چنین 3 شرط مالی برای علاقه مندان تعریف شده است و در صورت برخورداری از یکی از این شروط، می توانند موفق به اخذ ویزای بازنشستگی امارات شوند. متقاضیان باید اثبات کنند که ماهانه به طور ثابت مبلغی حداقل برابر با 20000DH (درهم امارات) یا $5500 (دلار آمریکا) به عنوان حقوق بازنشستگی به حساب آنان واریز می گردد. در صورت عدم برخورداری از شرط اول، افراد می توانند با اثبات توانایی خرید ملکی به ارزش 2000000DH (درهم امارات) و یا در اختیار داشتن سرمایه ای نقدی برابر با 1000000DH (درهم امارات) واجد شرایط اخذ ویزای بازنشستگی شناخته شوند. هم چنین متقاضیان هنگام ارائه تقاضای اخذ ویزا باید حداقل 55 سال سن داشته باشند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی امارات

همانند اخذ سایر ویزاها، پروسه دریافت ویزای بازنشستگی امارات نیز با تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک لازم آغاز می شود. از مهم ترین مدارک لازم می توان به ارائه گواهی بازنشستگی و مدارک تمکن مالی اشاره نمود. هم چنین افراد باید گواهی قرارداد با شرکت بیمه ای معتبر در امارت متحده را ارائه دهند. از جمله سایر مدارک می توان پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، گواهی عدم سوپیشینه و گواهی سلامت را نام برد. در صورت تاهل، گواهی ازدواج و در صورت داشتن فرزند، گواهی تولد وی نیز باید به همراه سایر مدارک ارائه گردند. هزینه های صدور ویزا و بررسی مدارک باید پرداخت شده و رسید آن به همراه مدارک ذکر شده به کنسولگری امارات تحویل داده شوند.

قابل ذکر است که ویزای بازنشستگی امارات متحده 5 سال اعتبار داشته که پس از این مدت فرد می توان اقدام به تمدید آن نماید. در صورتی که فرد از تمکن مالی مناسبی برخوردار بوده و سایر شرایط و مدارک ذکر شده را فراهم نماید، می تواند شانس خود را در اخذ این نوع ویزا بالا بداند. امارات مقصد مناسبی برای گذراندن دوران بازنشستگی بوده اما ممکن است برخی افراد به دلایلی از جمله آب و هوای گرم و هزینه های بالای زندگی از مهاجرت به این کشور امتناع ورزند. جهت مهاجرت در دوران بازنشستگی به سایر کشورها می توانید مقاله خود حمایتی اسپانیا را مطالعه نمایید. در صورت نیاز به دریافت راهنمایی در زمینه مهاجرت می توانید با وکلای مجرب و با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *