مهاجرت

ویزای بازنشستگی برزیل

ویزای بازنشستگی برزیل

در صورت داشتن تمکن مالی، مهاجرت در دوران بازنشستگی می تواند یک گزینه ایده آل باشد؛ به همین منظور به معرفی ویزای بازنشستگی برزیل پرداخته ایم. سالانه بسیاری از افراد سراسر جهان با فرا رسیدن دوران بازنشستگی خود، تصمیم می گیرند به کشوری دیگر مهاجرت نموده و در کنار مردمانی از فرهنگ های دیگر به زندگی خود ادامه دهند. برزیل نیز یکی از کشورهایی است که امکان مهاجرت در دوران بازنشستگی را برای متفاضیان فراهم نموده است. از مزایای مهاجرت به برزیل می توان به مکان های توریستی گوناگون اشاره کرد. تنوع فرهنگی نیز زندگی در این کشور را جذاب تر کرده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی مهاجرت به برزیل در دوران بازنشستگی از زوایای گوناگون پرداخته ایم.

  • شرایط دریافت ویزای بازنشستگی در برزیل چیست؟
  • هزینه دریافت ویزای بازنشستگی در برزیل چقدر است؟
  • چه محدودیت هایی برای دریافت ویزای بازنشستگی در این کشور وجود دارد؟
  • چه کسانی بیشترین شانس برای دریافت ویزای بازنشستگی در این کشور را دارند؟

مهاجرت به برزیل و اخذ ویزای این کشور

برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی بوده که با برخورداری از جمعیتی بالغ بر 211.3 میلیون نفر، هم زمان لقب پر جمعیت ترین کشور این قاره را نیز به دوش می کشد. این کشور در شرق آمریکای جنوبی واقع شده و پایتخت آن شهر برازیلیا می باشد. برزیل در گذشته مستعمره پرتغال بوده و با وجود استقلال از این کشور، زبان رسمی آن زبان پرتغالی است. در برزیل تنوع فرهنگی قابل توجهی دیده می شود و کشوری چند ملیتی است، به طوری که ساکنین آن را اروپائی ها، سرخ پوستان آمریکایی، آفریقایی ها و آسیایی ها تشکیل می دهند. درصد زیادی از مردم برزیل از آئین مسیحیت پیروی کرده و کاتولیک هستند. از جمله شهرهای مهم برزیل می توان یه سائوپائولو و ریو دو ژانیرو اشاره نمود.

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی برزیل

برزیل با برخورداری از منابع گوناگون و نیروی کار ماهر فراوان، بزرگترین قدرت اقتصادی منطقه به شمار می رود. تولید ناخالص داخلی برزیل در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین بالا بوده و مهم ترین اقلام صادراتی آن را قهوه، وسایل نقلیه، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت، تجهیزات برقی و سویا تشکیل می دهند. درصد قابل توجهی از رشد اقتصادی برزیل وابسته به صنعت گردشگری آن است؛ به دلیل بهره مندی برزیل از جاذبه های طبیعی گوناگن، سالانه گردشگران زیادی این کشور را جهت سفر انتخاب می کنند. شرایط مهاجرت به برزیل نیز باعث شده تا روش های گوناگونی جهت مهاجرت به این کشور فراهم باشد. از جمله روش های قانونی مهاجرت به برزیل و اخذ ویزای این کشور در سال 2022 عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یک تبعه برزیل
  • مهاجرت از طریق تولد

معرفی ویزای بازنشستگی برزیل

دولت برزیل امکان مهاجرت به این کشور را در دوران بازنشستگی فراهم نموده و به این دسته از افراد ویزایی تحت عنوان VIPER ارائه می دهد. ویزای بازنشستگی با عناوینی از جمله تمکن مالی و خود حمایتی نیز شناخته شده و شاخه ای از مهاجرت به روش سرمایه گذاری به شمار می رود. علاوه بر برزیل کشورهایی از جمله اسپانیا، پرتغال، امارات و غیره نیز امکان مهاجرت در دوران بازنشستگی را برای علاقه مندان فراهم کرده اند. برزیل به دلیل برخورداری از جاذبه هایی از جمله سواحل زیبا و گوناگون، جنگل های بارانی آمازون، کوه های زیبا و فستیوال های متنوع، یکی از بهترین کشورهای دنیا جهت گذراندن دوران بازنشستگی می باشد. هم چنین هزینه های زندگی در این کشور پایین بوده که امکان زندگی با کیفیت تر را برای بازنشستگان فراهم کرده است.

پارامترهزینه زندگی در برزیل (دلار آمریکا)
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت$3.8
یک وعده در مک دونالد$4.9
یک بطری 1.5 لیتری آب$0.5
رفت و آمد ماهیانه$38
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$61.2
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$244.1
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$172.3

معرفی ویزای بازنشستگی برزیل

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی برزیل

ویزای بازنشستگی برزیل یا VIPER، که با نام ویزای دائمی نیز شناخته می شود، جهت اقامت گروه های مختلفی از متقاضیان از جمله بازنشستگان در نظر گرفته شده است. از مهم ترین موارد جهت اخذ این نوع ویزا، اثبات بازنشستگی فرد متقاضی و دریافت مبلغی معین در ماه به عنوان حقوق بازنشستگی است. به این ترتیب فرد باید در ماه مبلغی برابر با حداقل $2000 (دلار آمریکا) دریافت نموده و به حساب بانکی خود در برزیل انتقال دهد. این مبلغ می تواند درآمد فرد از محل کار سابق وی، درآمد حاصل از سرمایه گذاری و یا اجاره ملک شخصی باشد. در صورت خرید ملک یا افتتاح حساب بانکی در برزیل فرد باید کارتی تحت عنوان Cdastro de Pessoa Fisiva یا CPF اخذ نموده که کارت پرداخت کننده مالیات وی به شمار می رود. هم چنین امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان زیر 24 سال از طریق بازنشستگی وجود دارد.

نخوه اخذ ویزای بازنشستگی برزیل

با توجه به مدت زمان بررسی مدارک توسط سفارت برزیل، پروسه اخذ ویزای بازنشستگی این کشور بازه زمانی بین 4 الی 8 هفته را در بر می گیرد. ابتدا فراد باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری نموده و به همراه فرم درخواست ویزای VIPER به کنسولگری این کشور ارائه کند. از جمله مهم ترین مدارک لازم می توان به مدارک مربوط به درآمد بازنشستگی و تمکن مالی اشاره نمود. فرد باید گواهی مربوط به اخذ درآمد ماهیانه حداقل $2000 (دلار آمریکا) از سوی یک سازمان معتبر را ارائه دهد. هم چنین ارائه انگیزه فرد از مهاجرت به برزیل نیز از دیگر موارد الزامی است. متقاضی باید گواهی عدم سوپیشینه ای که در 3 ماه اخیر تهیه شده را به همراه اثر انگشت خود ضمیمه مدارک کند.

از جمله سایر مدارک لازم می توان به مدارک هویتی، پاسپورت معتبر و یک عدد عکس پاسپورتی اشاره نمود. در صورت همراهی همسر و فرزند، گواهی ازدواج و تولد نیز باید به همراه دیگر مدارک ارسال گردند. مدارک ذکر شده باید توسط یک مترجم تایید شده به زبان پرتغالی نیز ترجمه شوند. پس از اخذ ویزا، فرد اجازه اقامت 4 ساله در برزیل را دریافت خواهد نمود که می تواند به اخذ تابعیت این کشور منجر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به برزیل از سایر روش ها می توانید مقاله مهاجرت به برزیل از طریق کار را مطالعه نمایید. در صورت نیاز به اخذ مشاوره، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *