مهاجرت

ویزای بازنشستگی دانمارک

ویزای بازنشستگی دانمارک

طبق آمار دانمارک از کشورهایی با سطح رضایت بالای شهروندان از زندگی است و بررسی ویزای بازنشستگی دانمارک می تواند برای متقاضیان مفید باشد. علیرغم روش های گوناگون جهت مهاجرت، برخی افراد در سنین بازنشستگی و از طریق اخذ ویزای بازنشستگی تصمیم به مهاجرت به کشور مورد علاقه خود می گیرند. بهره مندی از امکانات بهداشتی و درمانی سطح بالا، مالیات پایین و هزینه های زندگی پایین تر، از جمله مزایای مهاجرت در این دوره به شمار می روند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی مهاجرت در دانمارک در دوران بازنشستگی و مزایا و معایب زندگی در این کشور پرداخته ایم.

  • شرایط مهاجرت کاری به دانمارک چیست؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در این کشور اقامت بازنشستگی گرفت؟
  • محدودیت های کار در دانمارک چیست؟
  • بهترین مسیرهای مهاجرت به دانمارک چیست؟

در مورد مهاجرت به دانمارک و انواع ویزای این کشور

دانمارک از کشورهای شمالی واقع شده در اروپا بوده که پایتخت آن شهر کپنهاگ می باشد. هم چنین این کشور از اعضای اتحادیه اروپا، سازمان ملل و سازمان ناتو بوده اما از اعضای اتحادیه یورو به شمار نمی رود و واحد پول آن کرون دانمارک است. زبان رسمی این کشور زبان دانمارکی می باشد اما زبان انگلیسی نیز بین ساکنین رواج داشته و اکثرا توانایی صحبت به این زبان را نیز دارند. طبق اطلاعات گردآوری شده، مردم این کشور از شاد ترین مردم جهان به شمار می روند و سطح رضایت از زندگی در این کشور به طرز قابل توجهی بالاست؛ به همین علت عده زیادی از متقاضیان مهاجرت به اروپا، این کشور را به عنوان مقصد انتخاب می کنند.

نمودار رشد نرخ بیکاری در دانمارک

سیستم اقتصادی این کشور به گونه ای است که در سالیانی متوالی به عنوان کشوری که کمترین فساد اقتصادی را داشته معرفی شده است. هم چنین دانمارک از کشورهایی با پایین ترین نرخ بیکاری در اروپا شناخته می شود و مقصدی مناسب جهت مهاجرت کاری است. علاقه مندان می توانند با مطالعه مقاله کار در دانمارک اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.هم چنین عده ای از متقاضیان مهاجرت به دانمارک، تحصیل در دانشگاه های این کشور را انتخاب می کنند. شایان ذکر است که دانشگاه های دانمارک از معتبر ترین دانشگاه های اروپا و سراسر جهان محسوب شده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در برخی موارد فراهم است. به طور کلی انواع روش های مهاجرت به دانمارک و ویزاهای ارائه شده عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری
  • مهاجرت با ویزای تحصیلی
  • از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت با ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق ازدواج یا یکی از اتباع دانمارک
  • از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

معرفی ویزای بازنشستگی دانمارک

همان طور که ذکر شد، مهاجرت در دوران بازنشستگی گزینه ای است که بسیاری از افراد در این دوران به آن فکر می کنند. در برخی کشورها از جمله امارات، اسپانیا و غیره مهاجرت از طریق بازنشستگی منجر به اخذ ویزای جداگانه ای تحت عنوان ویزای بازنشستگی، خود حمایتی و یا تمکن مالی می شود. دولت دانمارک برای مهاجرت در دوران بازنشستگی ویزای مخصوصی ارائه نمی کند و متقاضیان باید اقدام به اخذ انواع دیگری از ویزا کنند. یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت دانمارک در این دوران سرمایه گذاری در حوزه های مختلف می باشد. قابل ذکر است که با اخذ اقامت دانمارک می توان از مزایایی از جمله تحصیلات و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان بهره مند شد. علیرغم مزایای ذکر شده، میزان مالیات دریافتی از سوی دولت بالا بوده و ممکن است پرداخت آن برای عده ای از افراد با درآمد بازنشستگی کمی دشوار باشد.

هزینه زندگی در دانمارکمیزان هزینه به کرون
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت127kr
McMeal در مک دونالد79kr
یک بطری 1.5 لیتری آب9.6kr
رفت و آمد ماهیانه427.5kr
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)1301kr
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر7022kr
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر5093kr

معرفی ویزای بازنشستگی دانمارک

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی دانمارک

عموما برای متقاضیان مهاجرت در دوران بازنشستگی به کشورهایی که این نوع ویزا را ارائه نمی کنند، سرمایه گذاری در مقصد توصیه می شود. سرمایه گذاری در دانمارک در حوزه های گوناگونی از جمله املاک و ثبت شرکت امکان پذیر است. به طور کلی، متوسط هزینه اعلام شده از سوی دولت دانمارک برای ثبت شرکت 12655€ (یورو) می باشد. هم چنین امکان خرید اوراق دولتی نیز جهت اخذ اقامت این کشور وجود دارد. اخذ اقامت از طریق خرید ملک تجاری و مسکونی در دانمارک نیز یکی دیگر از راه های پیشنهادی جهت اخذ اقامت این کشور است. به طور میانگین هزینه خرید مسکن به ازای هر فیت مربع در مرکز شهر کپنهاگ 4382kr (کرون دانمارک) و در اطراف شهر نیز 3018kr (کرون دانمارک) اعلام شده است.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی دانمارک

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور دانمارک، افراد ابتدا باید مدارک خود را به همراه فرم های تقاضا به کنسولگری این کشور ارائه کرده تا پروسه بررسی مدارک توسط سفارت این کشور آغاز شود. از جمله مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای سرمایه گذاری یا ویزای طلایی، مدارک مربوط به سرمایه گذاری می باشد که می تواند سند ملک، قراردادهای مربوط به ثبت شرکت و یا گزارشی از موجودی حساب بانکی که به منظور سرمایه گذاری افتتاح شده است، باشد. هم چنین گواهی تمکن مالی نیز باید ارائه شود که نشان دهد فرد حداقل مبلغی به اندازه 6 ماه حقوق بازنشستگی خود را در اختیار دارد. گواهی بازنشستگی از یک نهاد معتبر و تضمین دریافت مقرری ماهانه نیز از موارد الزامی است.

از سایر مدارک مورد نیاز می توان به پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، 2 عدد عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو پیشینه ای که در 6 ماه اخیر دریافت شده باشد، گواهی سلامت و رسید پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا اشاره کرد. پروسه بررسی مدارک و اخذ این ویزا عموما یک ماه به طول می انجامد. قابل ذکر است که این ویزا اعتباری یک ساله داشته که قابل تمدید است و با 5 سال زندگی در این کشور می توان موفق به اخذ اقامت دائم و با 9 سال زندگی بدون وقفه در دانمارک، موفق به اخذ تابعیت این کشور شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور دانمارک، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “ویزای بازنشستگی دانمارک

  1. فریدون گفت:

    با سلام وارزوی سلامتی برای شما 77سال دارم باسرمایه بالای 22 میلیارد تومان اشنابزبان انگلیسی ایا شرایط دریافت ویزای بازنشستگی دانمارک رادارم.متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *