مهاجرت

ویزای بازنشستگی روسیه

ویزای بازنشستگی روسیه

مهاجرت به روسیه در میان متقاضیان گزینه ای محبوب بشمار میرود. محبوبیت این کشور باعث شده تا به بررسی ویزای بازنشستگی روسیه بپردازیم. کشورهای متعددی در سر تا سر جهان سالانه برای متقاضیان ویزای بازنشستگی صادر می کنند . افراد می توانند با اثبات مواردی از جمله تمکن مالی و سلامتی خود، موفق به اخذ این ویزا گردند. مهاجرت در دوران بازنشستگی انتخاب برخی افراد جهت بهره وری بهتر از این دوران بوده و این روش امکاناتی از جمله مالیات و هزینه های زندگی پایین و سیستم بهداشتی و درمانی مجهز را در اختیار افراد قرار می دهد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به ارائه نکاتی در مورد بازنشستگی در روسیه و مزایا و معایب آن پرداخته ایم.

  • شرایط دریافت ویزای بازنشستگی روسیه چیست؟
  • هزینه زندگی در روسیه چقدر است؟
  • محدودیت های مهاجرت به روسیه چیست؟
  • بهترین راه های مهاجرت به روسیه چیست؟

در مورد کشور روسیه و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

روسیه که به عنوان بزرگتریم کشور جهان شناخته می شود در شمال اوراسیا قرار گرفته و جمعیتی بالغ بر 145.9 میلیون نفر را در خود جای داده است. علیرغم وسعت زیاد این کشور، درصد زیادی از مساحت آن را سرزمین های خالی از سکنه تشکیل می دهند؛ با این وجود این کشور نهمین کشور پر تراکم جهان می باشد. به طور کلی 160 گروه قومی در این کشور زندگی می کنند که اغلب آنان را روس ها تشکیل داده اند. زبان رسمی این کشور روسی بوده و تنها درصد کمی از ساکنین آن به زبان انگلیسی مسلط هستند که این موضوع می تواند یکی از چالش های پیش روی مهاجران باشد. هم چنین به دلیل سرمای هوای روسیه، گاهی زندگی برای مهاجران، به خصوص افرادی که از سرزمین های گرمسیر به این کشور مهاجرت کرده اند در ابتدا کمی دشوار باشد.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی روسیه

کشور روسیه از جنبه اقتصادی نیز از بزرگترین قدرت های جهان محسوب شده و از منابع طبیعی متعددی برخوردار است. دانشگاه ها و سیستم آموزشی این کشور نیز در بین متقاضیان محبوب بوده و سالانه عده زیادی از دانشجویان بین المللی، این کشور را جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند. تحصیل در این کشور عموما به زبان روسی انجام می شود و متقاضیان باید دوره ای تحت عنوان پاتفک را پیش از ورود به دانشگاه بگذرانند؛ با این حال امکان تحصیل به زبان انگیلسی نیز تنها در برخی موارد و با هزینه ای بالا تر فراهم است. همانند سایر کشورهای جهان، دولت رسیه نیز روش های متفاوتی جهت مهاجرت به این کشور در نظر گرفته است. به طور کلی انواع ویزای ارائه شده توسط روسیه عبارتند از:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • کاری
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی روسیه

طبق موارد گفته شده، مهاجرت در دوران بازنشستگی در برخی موارد می تویاند انتخابی بسیار ایده آل باشد. برخی کشورها ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ارائه می کنند که تمکن مالی یا خود حمایتی نیز خوانده می شود؛ از این دست کشورها می توان به امارات متحده، مالزی، اسپانیا و پرتغال اشاره کرد. طبق آخرین آمار به دست آمده از منابع معتبر، دولت روسیه ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی کند و مهاجرت این افراد از طریق روش های دیگری، از جمله سرمایه گذاری، صورت می گیرد. از جمله مواردی که متقاضیان مهاجرت در دوران بازنشستگی باید مد نظر قرار دهند، مالیات کشور مقصد است. در کشور روسیه، درصد مالیاتی که ماهیانه از افراد دارای اقامت دائم اخذ می شود بالا بوده و به این دلیل به تمکن بالایی برای پرداخت آن نیاز است. هم چنین هزینه زندگی در روسیه نیز بالا قلمداد می شود.

پارامتر هزینههزینه زندگی در روسیه به روبل
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت500RUB
McMeal در مک دونالد250RUB
یک بطری 1.5 لیتری آب37RUB
رفت و آمد ماهیانه1760RUB
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)7074RUB
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر22416RUB
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر15809RUB

معرفی ویزای بازنشستگی روسیه

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی روسیه

به دلیل عدم ارائه ویزای بازنشستگی توسط دولت روسیه، متقاضیان می توانند از طریق روش های جایگزین به این کشور مهاجرت کنند. یکی از این روش ها سرمایه گذاری بوده که افراد می توانن با وارد کردن سرمایه ای مشخص به حوزه های مسکن و یا صنایع، موفق به اخذ اقامت این کشور گردند. هم چنین افراد می توانند پیش از فرا رسیدن سن بازنشستگی خود، اقدام به اخذ ویزای کاری روسیه نموده و با فرا رسیدن بازنشستگی و در صورت پرداخت مالیات به موقع، اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نمایند. به طور کلی سن بازنشستگی زنان در روسیه 55، و مردان 60 می باشد. در صورتی که افراد از درآمد بازنشستگی خود که از کشوری دیگر به حساب آنان واریز می گردد استفاده کنند، باید مبلغی را به عنوان هزینه تبدیل پرداخت نمایند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی روسیه

به طور کلی کشور روسیه رویه ای پیچیده در حوزه مهاجرت در پیش گرفته است؛ به طوری که اخذ اقامت این کشور حتی در صورتی که همسر فرد از اتباع روسیه باشد 6 ماه الی یک سال به طول می انجامد. بنابر این لازم است تا افراد با در نظر گرفتن طولانی بودن این پروسه، زمان بندی دقیق تری را اعمال کنند. ارائه مدارک و تکمیل فرم های مربوطه قدم اول این پروسه محسوب می شود. در صورت سرمایه گذاری، مدارک و اسناد آن باید ارائه شده تا به تایید سفارت روسیه برسند. هم چنین مدارک بازنشتگی و دریافت ماهیانه مستمری بازنشستگی نیز باید به همراه سایر مدارک ارائه شوند. از جمله مدارک مهم می توان به گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی تمکن مالی اشاره کرد.

از جمله مهم ترین موارد مطرح شده در اخذ این نوع ویزا، ارائه گواهی سلامت به همراه مدارک اخذ بیمه معتبر و بین المللی می باشد. در کشور روسیه هزینه های بهداشت و درمان باید توسط خود فرد پرداخت شده و به همین دلیل لازم است تا افراد بیمه ای داشته باشند که تمامی هزینه های درمان آنان را پرداخت نماید. همان طور که ذکر شد، درصد مالیات در روسیه بالا بوده و در صورت اقامت به مدت 183 روز متوالی در طی یک سال، افراد باید 13 الی 30% از درآمد یا سرمایه خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. متقاضیان می توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر از شرایط بازنشستگی در سایر کشورها مقاله تمکن مالی فرانسه را مطالعه نمایند. در صورت نیاز به اخذ مشاوره می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *