مهاجرت

ویزای بازنشستگی سوئد

ویزای بازنشستگی سوئد

به دلایل مختلفی از جمله رفاه بالا و امکانات گوناگون، زندگی در سوئد در سال های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است. مهاجرت به سوئد از طرق گوناگونی امکان پذیر است. یکی از این روشها اخذ ویزای بازنشستگی سوئد است که میتواند منجر به اخذ اقامت دائم شود. علیرغم محبوبیت مهاجرت تحصیلی و کاری، مهاجرت در دوران بازنشستگی نیز محبوبیت خاص خود را دارد. برخی کشورها با ارائه امکانات مختلف به بازنشستگان، زمینه را برای مهاجرت آنان فراهم کرده اند. از جمله مزایا مهاجرت در این دوران می توان به دریافت امکانات بهداشتی و درمانی پیشرفته و برخورداری از زندگی آرام اشاره نمود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی مهاجرت به سوئد در این دوران از زوایای گوناگون پرداخته ایم.

  • شرایط مهاجرت کاری به سوئد چیست؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت به سوئد چگونه است؟
  • متوسط حقوق بازنشستگان در این کشور چگونه است؟
  • شرایط دریافت ویزای بازنشستگان سوئد چیست؟

در مورد مهاجرت به سوئد و انواع ویزای این کشور

سوئد یکی از کشورهایی است که در شمال قاره اروپا واقع شده و از اعضای شبه جزیره اسکاندیناوی به شمار می رود. پایتخت این کشور استکهلم است که هم زمان بزرگ ترین شهر آن نیز محسوب می شود. هم چنین کشور سوئد تاکنون به عضویت سازمان های گوناگونی از جلمه سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و غیره می باشد. سوئد با کشورهایی هم چون دانمارک و فنلاند همسایه است و بخش هایی از آن با خلیج بوتنی و دریای بالتیک در ارتباط می باشد. زیان رسمی این کشور زبان سوئدی بوده اما با این وجود برخی از ساکنین به زبان های دیگری از جمله تورندال، ییدیش و غیره نیز مسلط اند. هم چنین اکثر ساکنین این کشور از آئین مسیحیت پیروی می نمایند.

نمودار رشد بیکاری در سوئد

کشور سوئد همواره در حوزه های مختلفی از جمله اقتصاد، کیفیت زندگی، آزادی و غیره رتبه هایی قابل توجه کسب نموده است. به همین جهت عده زیادی از مهاجرین، مهاجرت به سوئد را یک گزینه ایده آل می دانند. همان طور که ذکر شد، کیفیت آموزش در مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور بالا بوده و توانسته تا عملکردی درخشان داشته باشد؛ به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به سوئد یکی از بهترین روش های اخذ اقامت در این کشور است. هم چنین مهاجرت کاری نیز از دیگر انتخاب های موجود برای مهاجرت به سوئد است. در این کشور نیز همانند سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا متقاضیان اخذ ویزای کاری ملزم به دریافت پیشنهاد کار از سوی یک کارفرما می باشند. انواع ویزای صادره از سوی دولت سوئد به شرح زیر است:

  • ویزای توریستی
  • ویزای کاری
  • تحصیلی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی سوئد

مهاجرت به کشورهای گوناگون در سراسر جهان از راه های مختلفی امکان پذیر است. یکی از انواع روش ها، مهاجرت در دوران بازنشستگی با اخذ ویزای بازنشستگی است. این نوع ویزا که تمکن مالی یا خود حمایتی نیز نامیده می شود، تنها توسط برخی کشورها از جمله اسپانیا به متقاضیان ارائه می شود. متقاضیان مهاجرت در دوران بازشستگی عموما ناگزیر به اقدام از طریق اخذ سایر ویزاهای موجود، از جمله ویزای سرمایه گذاری، می باشند. در کشور سوئد نیز شرایط مهاجرت بازنشستگان به همین شکل است. افراد می توانند با سرمایه گذاری در این کشور موفق به اخذ کار اقامت برای خود و سایر اعضای خانواداه آنها گردند. هم چنین افراد می توانند با اشتغال در سوئد پیش از فرا رسیدن سنین بازنشستگی، موفق به بازنشسته شدن در این کشور شوند. از جمله مزایای مهاجرت به سوئد، سیستم بهداشتی پیشرفته آن است.

معرفی ویزای بازنشستگی سوئد

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی سوئد

متقاضیان اخذ اقامت سوئد در دوران بازنشستگی می توانند روش مهاجرت از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری را جایگزین ویزای بازنشستگی کنند. در ابن روش افراد باید مبلغی حداقل برابر با 100000€ (یورو) را در حوزه های تجاری و ثبت شرکت در این کشور سرمایه گذاری کرده و از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند. افراد جهت اثبات تمکن مالی خود باید مبالغی برابر با 200000SEK (کرون سوئد) برای فرد سرمایه گذار، 100000SEK (کرون سوئد) و برای هر فرزند زیر 18 سال 50000SEK (کرون سوئد) در اختیار داشته باشند. از جمله مزایای مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری می توان به عدم لزوم ارائه مدرک زبان اشاره نمود. قابل ذکر است که به طور کلی هزینه زندگی در کشورهای حوزه اسکاندیناوی در مقایسه با کشورهای اروپای غربی بالاست؛ اما با این حال در کشور سوئد برابری مناسبی میان درآمد ساکنین و قدرت خرید آنان دیده می شود.

هزینه زندگی در سوئد به کرونمیزان هزینه
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت100kr
McMeal در مک دونالد80kr
یک گالن شیر43kr
یک پوند فیله مرغ42kr
یک گالن 1.5 لیتری آب14kr
رفت و آمد ماهیانه840kr
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)718kr
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر8313kr
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر6059kr

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی سوئد

افراد باید درخواست خود را جهت اخذ کارت اقامت و یا ویزای خود از طریق اداره مهاجرت سوئد پیگیری کنند. مدارک عمومی برای اخذ ویزای کشور سوئد شامل مواردی از جمله پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، مدارک هویتی مانند شنسانامه، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و عکس پاسپورتی می شوند. جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری مدارک مربوطه که نشان دهنده مبلغ سرمایه گذاری، حوزه فعالیتی و سایر اطلاعات موجود باشند باید ارائه گردند. لازم به ذکر است که گواهی تمکن مالی از موارد الزامی بوده و نشان دهنده توانایی فرد برای تامین هزینه های خود و خانواده اش به مدت 2 سال می باشد. داشتن مدارکی دال بر موفقیت در کسب و کار در گذشته نیز در اخذ این نوع ویزا بسیار کمک کننده است.

متقاضیان بازنشسته نیز باید مدارک بازنشستگی از یک نهاد معتبر دریافت مقرری ماهیانه خود را نیز ارائه کنند. لازم به ذکر است که در صورت 5 سال اقامت در کشور سوئد افراد می توانند درخواست خود را جهت اخذ اقامت دائم این کشور به اداره مهاجرت سوئد ارائه داده و هم چنین در صورت 5 سال زندگی با اقامت دائم، کاندیدای دریافت پاسپورت سوئد گردند. سوئد به دلایل گوناگون از جمله فراهم آوردن برابری اجتماعی و اقتصادی میان ساکنین و آزادی و محیط شغلی رضایت بخش، یه یکی از مقاصد ایده آل برای مهاجران تبدیل شده است. در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی در زمینه شرایط مهاجرت به اقصی نقاط جهان می توانید با تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *