مهاجرت

ویزای بازنشستگی شیلی

ویزای بازنشستگی شیلی

سالانه عده زیادی از روش های گوناگونی به کشور مورد علاقه خود مهاجرت می کنند؛ اخذ ویزای بازنشستگی شیلی نیز یکی از روش های موجود است. مهاجرت در دوران بازنشستگی یکی از روش هایی است که عده ای از افراد جهت اخذ اقامت یا ویزای بلند مدت کشور محبوب خود انتخاب می کنند. مهاجرت در این دوران مزایای خاص خود را داشته و افراد می توانند از مزایایی از جمله مالیات با درصد پایین بهره مند گردند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی جوانب گوناگون مهاجرت به شیلی در دوران بارنشستگی پرداخته ایم.

  • شرایط مهاجرت به شیلی به عنوان یک بازنشسته چیست؟
  • آیا می توان با استفاده از درآمد شخصی به شیلی مهاجرت کرد؟
  • بهترین مسیری که برای مهاجرت به شیلی وجود دارد چیست؟
  • هزینه های زندگی در شیلی برای بازنشستگان چگونه قابل پرداخت است؟

مهاجرت به شیلی و انواع ویزاهای مهاجرتی این کشور

شیلی کشوری در آمریکای جنوبی بوده و پایتخت آن شهر سانتیاگو می باشد. این کشور به صورت یک نوار بلند و باریک میان رشته کوه آند و اقیانوس آرام کشیده شده و جمعیتی بالغ بر 19.1 میلیون نفر را در سال 2022 در بر گرفته است. شیلی از شمال با پرو، از شمال شرق با بولیوی، از شرق با آرژانتین و از جنوب با گذرگاه دریک دارای مرز مشترک می باشد. بیابان آتاکاما در قسمت شمالی شیلی واقع شده و به دلیل غنی بودن از مواد معدنی از جمله مس، طلا و نقره از جمله منابع سود بخش برای اقتصاد این کشور می باشد. مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت کرده اما به دلیل گویش متفاوت آن، ممکن است برای بعضی از سایر اسپانیایی زبان ها درک و فهم آن دشوار باشد.

نمودار رشد نرخ بیکاری در شیلی

به دلیل تغییر شیوه بانکداری شیلی در سال 1977، اقتصاد این کشور از پیشرفت های گوناگونی در حوزه های متنوع اقتضادی بهره مند شده و در حال حاضر پایتخت شیلی یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی در حوزه آمریکای لاتین به شمار می رود. مهاجرت به شیلی نیز روش های گوناگونی داشته و هر ساله با متقاضیان زیادی رو به رو است. عده ای از افراد ممکن است از سریق سرمایه گذاری در این کشور، موفق به اخذ اقامت آن شوند. مهاجرت از طریق تحصیل نیز یکی از دیگر راه های موجود بوده که متقاضیان، به خصوص علاقه مندان به آموختن زبان اسپانیایی، از این طریق به شیلی مهاجرت می کنند. به طور کلی انواع ویزای مهاجرتی کشور شیلی عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج
  • ویزای بازنشستگی

معرفی ویزای بازنشستگی شیلی

همان طور که ذکر شد، اخذ ویزای بازنشستگی یکی از روش های مهاجرت به شیلی است. ویزای بازنشستگی که با عناوین دیگری از جمله تمکن مالی و خود حمایتی نیز شناخته می شود روش است که طی آن افراد با در دست داشتن مدارک بازنشستگی خود و گاها سرمایه ای قابل توجه، می توانند جهت اخذ ویزای خود اقدام کنند. قابل ذکر است که این روش شاخه ای از مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بوده و برخورداری از تمکن مالی الزامی می باشد. خوشبختانه شیلی نیز از جمله کشورهایی است که ویزایی با این نام ارائه داده و متقاضیان مهاجرت از طریق این ویزا می توانند با اخذ آن دوران بازنشستگی خود را در این کشور بگذرانند. قابل ذکر است که هزینه زندگی در شیلی بالا نبوده و به همین دلیل نیز انتخاب خوبی برای گذارندن دوران بازنشستگی به حساب می آید.

پارامتر هزینه در شیلیمیزان هزینه به دلار آمریکا
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر$411
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان تک خوابه در اطراف شهر$347
رفت و آمد ماهیانه$50
قبوض ماهیانه (آب، برق، گاز و غیره)$120
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت$6

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی شیلی

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی شیلی

جهت اخذ ویزای بازنشستگی شیلی الزاما نیاز نیست که افراد بازنشسته باشند. به طور کلی هر فردی که بتواند ثابت کند که درآمدی به طور مقرر و به طور ماهیانه به حساب وی واریز می شود می تواند شانس خود را در زمینه اخذ ویزای بازنشستگی شیلی بالا بداند؛ میزان درآمد ماهیانه مورد نیاز جهت اخذ ویزای بازنشستگی این کشور، $1000 الی $1500 (دلار آمریکا) اعلام شده است. قابل ذکر است که این نوع ویزا موقتی بوده و افراد با اخذ آن اجاره اقامتی یک ساله را دریافت خواهند کرد. قابل توجه است که ویزای بازنشستگی شیلی به افراد این امکان را می دهد که کسب و کاری تازه آغاز کرده و یا به اشتغال در این کشور مشغول گردند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی شیلی

پروسه اخذ ویزای بازنشستگی شیلی به دور روش می تواند انجام گردد. در روش اول فرد با ویزای توریستی در این کشوراقامت داشته و در آن هنگام جهت اخذ این ویزا به ادارات مربوطه مهاجرت کرده و در مدت زمان فاصله ارائه درخواست تا صدور ویزا، می تواند به اقامت خود در این کشور ادامه دهد. روش دیگر اقدام در داخل کشور مبدا و از طریق مراجعه به کنسولگری شیلی در کشور متقاضی است. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای بازنشستگی شیلی به طور کلی شامل مواردی از جمله پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، یک عدد عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، گواهی تمکن مالی و گواهی عدم سو پیشینه می باشد. هم چنین افراد باز نشسته باید مدارک مربوط به بارشستگی و اخذ مقرری ماهیانه این دوران را ارائه دهند.

قابل ذکر است که این ویزا علیرغم موقتی بودن خود، قابل تمدید شدن بوده و افراد می توانند با 5 سال زندگی در این کشور درخواست خود را جهت اخذ تابعیت آن ارائه دهند. علاقه مندان جهت اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور شیلی، می توانن اقدام به مطالعه مقاله اجاره مسکن در شیلی نمایند. به دلیل دشوار و تخصصی بودن مسیر مهاجرت، وجود فردی همراه با متقاضی که تجربیات گوناگونی در این زمینه داشته باشد بسیار موثر است. برای اخذ راهنمایی و مشاوره در مورد مهاجرت به اقصی نقاط دنیا، شما عزیزان می توانید با کارشناسان ما در تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه و صدها پرونده موفق در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *