مهاجرت

ویزای بازنشستگی فرانسه

ویزای بازنشستگی فرانسه

امروزه روش های گوناگونی برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد و این فرآیند می تواند از راه های گوناگونی انجام شود. یکی از راه های ورود به اروپا، اخذ ویزای بازنشستگی فرانسه است که به متقاضیان اجازه می دهد همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت به فرانسه از طریق روش های دیگری هم چون تحصیل در این کشور، کار و ازدواج نیز امکان پذیر است. ابن کشور همواره و از دیرباز از مقاصد محبوب ایرانیان برای مهاجرت بوده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به بررسی مهاجرت به فرانسه در دوران بازنشستگی و شرایط اخذ ویزاهای مربوطه پرداخته ایم.

  • شرایط زندگی در فرانسه برای بازنشستگان چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت به فرانسه چیست؟
  • شرایط کار در فرانسه برای بازنشستگان وجود دارد؟
  • بهترین زمینه های سرمایه گذاری در فرانسه چیست؟

معرفی انواع روش های مهاجرت به فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای واقع شده در اروپای غربی بوده که بزرگترین کشور این قاره و اتحادیه اروپا به شمار می رود. فرانسه هم چنین با داشتن سواحلی در دریای مدیترانه و اطلس، مرز آبی نیز دارد. شهر پاریس، پایتخت این کشور، بزرگترین شهر آن و مرکز تجارت و فرهنگ فرانسه به حساب می آید. کشور فرانسه به دلیل داشتن استانداردهای زندگی ایده آل در زمینه های مختلفی از جمله تحصیلات، سلامت، امید به زندگی، آزادی و غیره یکی از بهترین مقاصد جهان برای زندگی به شمار می رود. این کشور به عضویت نهادهای بین المللی گوناگونی از جمله اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، گروه بیست، ناتو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه لاتین درآمده است.

نمودار رشد نرخ بیکاری در فرانسه

دولت فرانسه همواره از دولت های پیشرو بوده و به دلیل وجود پیشرفت های بسیار روزمره در زمینه های گوناگون، مقصد مورد علاقه بسیاری از افراد دنیا برای مهاجرت می باشد. مهاجرت به فرانسه از روش های گوناگونی امکان پذیر است. به دلیل اعتبار بسیار بالای دانشگاه ها و مراکز آموزشی فرانسه، بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی، این کشور را در لیست اولین انتخاب های خود قرار می دهند. متقاضیان تحصیل در فرانسه عموما باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشند و در موارد معدود، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. هم چنین مهاجرت کاری نیز می تواند یکی دیگر از انتخاب های مهاجران باشد. همانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای اخذ ویزای کاری فرانسه افراد باید یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای تایید شده در این کشور داشته باشند. انواع ویزای مهاجرتی کشور فرانسه به شرح زیر است:

  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • ویزای همراه
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی کشور فرانسه

علیرغم وجود روش های گوناگون مهاجرت به فرانسه، برخی افراد مهاجرت در دروان بازنشستگی را انتخاب می کنند. مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی نوعی از مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد که تمکن مالی یا خود حمایتی نیز نامیده می شود. به طور معمول این نوع از ویزا به افراد امکان اشتغال در کشور مقصد را نمی دهد و به همین دلیل نیاز است تا فرد با اثبات تمکن مالی خود نشان دهد که توانایی تامین زندگی خود و همراهانش را خواهد داشت. کشور فرانسه ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی دهد اما بازنشستگان می توانند از روش های دیگری به این کشور مهاجرت کنند. از مزایای مهاجرت به فرانسه در دروان بازنشستگی می توان به وجود مناظر گوناگون و خدمات بهداشتی با کیفیت اشاره کرد. شایان ذکر است که هزینه های زندگی در پاریس بالا بوده و افراد باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند.

پارامترهای هزینههزینه زندگی در فرانسه به یورو
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت13€
McMeal در مک دونالد8.5€
یک بطری شیر3.7€
یک پوند فیله مرغ4.6€
یک بطری 1.5 لیتری آب0.7€
رفت و آمد ماهیانه52€
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)146€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر678€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر525€

معرفی ویزای بازنشستگی کشور فرانسه

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی فرانسه

متقاضیان مهاجرت به فرانسه در دروان بازنشستگی می توانند از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام به اخذ ویزای بلند مدت کنند. به این منظور می توان با سرمایه گذاری در حوزه های گوناگونی از جمله املاک و یا ثبت شرکت موفق به اخذ اقامت فرانسه شد. قابل ذکر است که افراد باید برای اثبات تمکن مالی خود 40000€ (یورو) برای فرد متقاضی، 20000€ (یورو) برای همسر وی و 10000€ (یورو) به ازای هر کدام از فرزندان در حساب بانکی خود داشته باشند. هم چنین ارائه ماهیانه مبلغی برابر با 3000€ (یورو) به ازای فرد متقاضی، 1500€ (یورو) به ازای همسر وی و 750€ (یورو) برای فرزند نیز الزامی است. برای اخذ ویزای بلند مدت فرانسه نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسوی نیست اما در صورتی که افراد تمایل به اخذ اقامت دائم این کشور را داشته باشند باید تسلط خود را به این زبان اثبات کنند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی فرانسه

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری فرانسه افراد باید از طریق کنسولگری فرانسه در کشور خود اقدام به آغاز این پروسه نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری فرانسه شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، شناسنامه و سایر مدارک هویتی، عکس پاسپورتی و گواهی سلامت می باشد. هم چنین گواهی تمکن مالی و ارائه اطلاعات حساب بانکی به مبلغ مورد نظر دولت فرانسه نیز الزامی است. شایان ذکر است که به دلیل بالا بودن هزینه های حوزه بهداشت و درمان افراد باید نسبت به تهیه بیمه ای که مخارج آنان را در فرانسه نیز پوشش دهد مبادرت ورزند و مدارک مربوطه را به موارد ذکر شده ضمیمه کنند. قابل ذکر است که این نوع ویزا یک سال اعتبار داشته و قابلیت تمدید سالانه را خواهد داشت.

هم چنین ارائه گواهی عدم سو سابقه کیفری که در 6 ماه گذشته اخذ شده باشد نیز الزامی است. در صورت مهاجرت با همسر و فرزندان، اسناد ازدواج و گواهی تولد فرزند نیز باید ارائه شوند. پس از گذشت 5 سال از زندگی افراد در فرانسه می توانند جهت اخذ اقام دائم این کشور اقدام کنند. قابل ذکر است که مهاجرت به فرانسه در صورت زندگی در شهرهای کوچک، هزینه های کمتری را برای زندگی و مخارج روزمره به افراد تحمیل می کند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به این کشور می توانید مقاله پاسپورت فرانسه را مطالعه نمایید. برای اخذ مشاوره و راهنمایی در مهاجرت خود، می توانید با تیم وکلای مجرب و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *