مهاجرت

ویزای بازنشستگی فیلیپین

ویزای بازنشستگی فیلیپین

دولت فیلیپین روش های گوناگونی را برای متقاضیان فراهم کرده است؛ یکی از آنها مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی فیلیپین می باشد. شرایط اخذ این نوع از ویزا در کشور فیلیپین در مقایسه با سایر کشورها آسان تر بوده و به همین دلیل از محبوب ترین مقاصد جهت مهاجرت از این طریق به شمار می رود. قابل ذکر است که این کشو از فرصت های گوناگونی در حوزه گردشگری بهره مند بوده است و زندگی در چنین کشوری می تواند یکی از ایده آل های موجود برای گذراندن دوران بازنشستگی باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی انواع ویزای بازنشستگی فیلیپین و نحوه اخذ آن ها پرداخته ایم.

  • شرایط کار در فیلیپین چیست؟
  • محدودیت های کار در این کشور چیست؟
  • چه کسانی می توانند از امکانات بازنشستگی در این کشور استفاده کنند؟
  • شرایط دریافت حقوق بازنشستگی در فیلیپین چیست؟

در مورد فیلیپین و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

فیلیپین یکی از کشورهای آسیایی است که در شرق این قاره قرار گرفته و از جزایر متعددی تشکیل شده است. پایتخت این کشور شهر مانیا بوده اما بزرگترین شهر آن کزون سیتی نام دارد. این کشور در گذشته مستعمره کشورهایی از جمله اسپانیا و آمریکا بوده اما در سال 1946 به طور کامل به استقلال رسید. فیلیپین از لحاظ اقتصادی کشوری تازه به شمار می رود که در حال گذر از وابستگی صنعت خود به کشاورزی و اهمیت بیشتر به تجارت و سرمایه گذاری ها و صادرات می باشد.

از جمله مهم ترین موارد صادراتی فیلیپین می توان به ابزار حمل و نقل، نیمه رسانا ها و لوازم الکترونیکی، تولیدات مس و روغن نارگیل و میوه جات اشاره کرد. روش های گوناگونی برای مهاجرت به فیلیپین وجود دارد که از بین آن ها سرمایه گذاری در این کشور محبوب ترین و آسان ترین روش به شمار می رود. انواع ویزای مهاجرتی این کشور عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • سرمایه گذاری
  • ویزای بازنشستگی
  • ویزای ازدواج

میزان هزینه زندگی در فیلیپین شامل موارد زیر میگردد:

پارامتر هزینههزینه زندگی در فیلیپین (پزوی فیلیپین)
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت₱150
یک لیتر شیر₱323
یک پوند فیله مرغ₱89
یک بطری 1.5 لیتری آب₱38
رفت و آمد ماهیانه₱500
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)₱6521
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر₱17164
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر₱9505

معرفی ویزای بازنشستگی فیلیپین

معرفی ویزای بازنشستگی فیلیپین

دولت کشور فیلیپین برای افزایش گردش مالی، سرمایه گذاری و ترغیب افراد خارجی برای زندگی در این کشور، انواع مختلفی از ویزای بازنشستگی را به متقاضیان ارائه می کند. این نوع ویزا توسط سازمان بازنشستگی فیلیپین یا PRA سالانه به عده زیادی از متقاضیان ارائه می شود. طبق اعلام این سازمان تا کنون 27000 ویزای بازنشستگی یا SRRV به افراد خارجی اعطا شده که 38% این آمار را چینی ها، 27% آن ها را کره ای ها، 10% آنان را ژاپنی ها و 6.5% آن را متقاضیانی از آمریکای شمالی تشکیل می دهند. از مزایای ویزای بازنشستگی فیلیپین یا SRRV می توان به این موضوع اشاره کرد که حداقل سن مورد نیاز برای اقدام جهت اخذ این ویزا 35 سال می باشد که در مقایسه با دیگر کشورها عدد پایین تری است.

انواع ویزای بازنشستگی فیلیپین

اداره بازنشستگی کشور فیلیپین (PRA) انواع گوناگونی از ویزای بازنشستگی را به متقاضیان ارائه می کند این نوع از ویزا که SRRV نام دارد با 4 عنوان گوناگون ارائه می شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم. نوع اول ویزای بازنشستگی فیلیپین SRRV SMILE نام دارد که به افرادی در سنین 35 الی 49 سال ارائه می شود که در وضعیت سلامت خوبی به سر می برند و از توانایی سرمایه گذاری به مبلغی حدود $20000 (دلار آمریکا) را در یک حساب بانکی تایید شده در کشور فیلیپین برخوردارند. این نوع از ویزای بازنشستگی ساده ترین نوع آن بوده اما بر خلاف سه ویزای دیگر، به فرد اجازه سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون دیگر را نخواهد داد. دومین نوع ویزای بازنشستگی فیلیپین ویزایی تحت عنوان SRRV CLASSIC بوده و معروف ترین آنان می باشد. میزان سرمایه لازم برای اخذ این ویزا $50000 (دلار آمریکا) اعلام شده است.

افراد بالای 50 سال در صورت تضمین دریافت حقوق بازنشستگی ماهیانه خود به مبلغ $800 (دلار آمریکا) می توانند تنها با $1000 (دلار آمریکا) این نوع از ویزا را به دست آورده و در صورت عدم دریافت حقوق امکان اخذ این ویزا با $20000 (دلار آمریکا) سرمایه وجود دارد. سومین نوع از انواع ویزای بازنشستگی فیلیپین، SRRV COURTESY نام دارد که به شهروندان سابق و بالای 35 سال فیلیپین و یا افراد خارجی بالای 50 سال که دیپلمات بوده و یا در یک نهاد رسمی بین المللی مشغول به کار بوده اند اراده می گردد. چهارمین و آخرین مورد از انواع این ویزا، SRRV HUMAN TOUCH می باشد که افراد بالای 35 سال که نیاز دارند به علت اهداف بهداشتی درمانی در کشور فیلیپین اقامت داشته باشند داده می شود. برای اخذ این نوع از ویزا به سرمایه ای برابر با $10000 (دلار آمریکا) نیاز است.

هزینه لازم جهت اخذ انواع ویزای بازنشستگی فیلیپین

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی فیلیپین

برای اخذ هر کدام از انواع ویزای بازنشستگی کشور فیلیپین لازم است تا افراد با پیگیری از طریق سفارت فیلیپین جهت این امر اقدام کنند. مدارک درخواست شده به همراه هزینه های لازم جهت بررسی مدارک و صدور ویزا باید به سفارت این کشور ارائه گردند. از جمله مدارک لازم برا اخذ ویزای بازنشستگی فیلیپین می توان به مدارک بازنشستگی و دریافت مقرری ماهیانه اشاره نمود. هم چنین به طور معمول نیاز است تا متقاضیان گواهی سلامت و گواهی عدم سو سابقه کیفری را نیز به همراه سایر مدارک خود ارائه کنند. از جمله سایر مدارک می توان به پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، شناسنامه و عکس پاسپورتی اشاره نمود. هم چنین مدارک و اسناد بانکی مربوط به سرمایه گذاری های ذکر شده باید به سایر مارک ضمیمه گردند.

در صورتی که افراد متقاضی به همراه همسر و یا فرزندان خود اقدام به مهاجرت نمایند پروسه مربوطه باید طی شده و علاوه بر مدارک ذکر شده، اسناد ازدواج و گواهی های تولد نیز ارائه شوند. قابل ذکر است که اخذ ویزای بازنشستگی تنها برای فرزندان غیر مستقل و مجرد زیر 21 سال امکان پذیر می باشد. هزینه لازم برای صدور ویزای بازنشستگی به ازای هر فرد مستقل $1400 (دلار آمریکا) و به ازای هر فرد وابسته $300 (دلار آمریکا) می باشد. در صورت تمایل به اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت از طریق بازنشستگی، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تمکن مالی فرانسه می باشد. برای اخذ مشاوره از وکلای مجرب ما در تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *