مهاجرت

ویزای بازنشستگی قطر

ویزای بازنشستگی قطر

مهاجرت بازنشستگان یکی از انتخاب های مهم افراد جهت رسیدن به زندگی ایده آل می باشد که نمونه آن اخذ ویزای بازنشستگی قطر می باشد. کشور قطر از ثروتمند ترین کشورهای جهان به شمار می رود و شهروندان آن از زندگی مرفه و با استانداردهای ایده آل برخوردار هستند. این کشور روش های مهاجرتی گوناگونی را برای علاقه مندان فراهم کرده که از محبوب ترین آن ها می توان به سرمایه گذاری و اشتغال اشاره کرد. هم چنین به دلیل اخذ مالیات مبتنی بر درآمد پایین، می تواند مقصدی ایده آل برای مهاجرت در دوران بازنشستگی باشد. در این مقابه که توسط تیم ترجمه ما درموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی مهاجرت به قطر در دوران بازنشستگی و انواع روش های موجود برای دست یابی به این هدف پرداخته ایم.

  • شرایط دریافت ویزای بازنشستگی در قطر چیست؟
  • چه کسانی به عنوان بازنشسته در قطر معری می شوند؟
  • محدودیت های مهاجرت کاری به قطر چیست؟
  • بهترین زمینه های کار در قطر چیست؟

کشور قطر و انواع ویزای مهاجرتی آن

قطر کشوری واقع شده در جنوب غربی آسیا و شرق شبه جزیره عربستان می باشد که جمعیتی بالغ بر 2.8 میلیون نفر را در خود جای داده است. قطر دارای مرز زمینی مشترک با عربستان صعودی و مرز آبی با ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات بوده و پایتخت آن شهر دوحه می باشد. این کشور تا سال 1971 تحت حمایت دولت بریتانیا بوده اما با گذر زمان و به دلیل کسب درآمد بالا در حوزه نفت و گاز طبیعی، تبدیل به یکی از ثروتمند ترین کشورهای منطقه شده و به استقلال رسیده است. ذخایر نفت و به خصوص گاز طبیعی در این کشور بسیار متعدد و گسترده بوده و بخش زیادی از درآمد سالانه این کشور را به خود اختصاص می دهد و باعث شده تا اقتصاد این کشور وابسته به تولیدات گازی باشد.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی قطر

زبان رسمی قطر زبان عربی بوده اما زبان انگلیسی نیز در این کشور رایج است و به عنوان دومین زبان آن شناخته شده است. هم چنین اکثریت جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند و این دین به عنوان دین رسمی قطر شناخته شده است. به دلیل فرصت های گوناگون شغلی و سرمایه گذاری، حدود 88%جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل می دهند. به دلیل جمعیت کم و درآمد بالای حاصل از صادرات نفت و گاز، دولت قطر توانسته تا زندگی با رفاهی بالا را برای شهروندان خود فراهم کند. مهاجرت به قطر از طریق روش های گوناگونی امکان پذیر بوده و دولت این کشور از مهاجرین، به خصوص از نیروهای کار و سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. انواع ویزاهای مهاجرتی اعطا شده توسط دولت این کشور عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار
  • سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی قطر

علاوه بر روش های معمول برای مهاجرت، برخی کشورها امکان مهاجرت از طریق ارائه مدارک بازنشستگی را برای متقاضیان این امر فراهم کرده اند. ویزای بازنشستگی که با نام های دیگری از جمله تمکن مالی و یا خود حمایتی نیز شناخته می شود به افراد این اجازه را داده تا با ارائه گواهی تمکن مالی به میزان مشخص و تضمین دریافت مقرری ماهانه بازنشستگی خود، اقامت بلند مدت کشور مقصد را به دست آورند. علیرغم وجود روش های گوناگون برای مهاجرت به قطر، دولت این کشور هیچ گونه خدماتی برای مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی ارائه نمی دهد و مهاجرت از طریق این روش به قطر امکان پذیر نیست؛ اما علاقه مندان می توانند از طریق روش های دیگری از جمله سرمایه گذاری در این کشور، موفق به مهاجرت شوند. به دلیل هرنه بالای زندگی، مهاجران باید از تمکن مالی بالایی برای داشتن یک زندگی مناسب برخوردار باشند.

پارامتر هزینههزینه زندگی در قطر (ریال قطر)
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت30 QR
یک لیتر شیر26 QR
یک پوند فیله مرغ14 QR
یک بطری 1.5 لیتری آب2 QR
رفت و آمد ماهیانه140 QR
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)322 QR
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر5319 QR
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر3568 QR

معرفی ویزای بازنشستگی قطر

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی قطر

همان طور که ذکر شد، به دلیل عدم ارائه ویزای بازنشستگی توسط دولت قطر، افراد می توانند از طریق گزینه های دیگر از جمله سرمایه گذاری در قطر، اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند. کشور قطر به سرمایه گذاران خارجی ویزایی با نام ویزای سرمایه گذاری با ویزای طلایی ارائه می کند که قابل تمدید می باشد. سرمایه گذاری در قطر به دلیل امنیت مالی بالا و سود دهی ایده آل، یک گزینه بسیار مناسب برای مهاجرت از این طریق به شمار می رود. متقاضیان برای اخذ ویزای طلایی باید مبلغی حداقل به ارزش $200000 (دلار آمریکا) در حوزه املاک و یا ثبت شرکت ارائه کنند. قابل ذکر است که امکان اخذ تابعیت کشور قطر از طریق سرمایه گذاری و یا کار برای مهاجرین وجود نخواهد داشت.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی قطر

برای اخذ ویزای بازنشستگی کشور قطر متقاضیان می بایست با پیگیری از طریق کنسولگری این کشور و ارائه مدارک خاسته شده، درخواست خود را برای اخذ ویزا اعلام نمایند. مدارک کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور قطر شامل مواردی از جمله مدارک هویتی مثل شناسنامه و کارت ملی، پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، عکس پاسپورتی و گواهی عدم سو پیشینه می باشند. هم چنین بازنشستگان باید مدارک مربوط به بازنشستگی و اخذ مقرری ماهیانه خود را ارائه دهند. به دلیل هزینه های بالای بخش بهداشت و درمان، افراد باید بیمه ای داشته باشند که تمام هزینه های آنان را در کشور قطر پوشش دهد و مدارک آن را به همراه گواهی سلامت، ضمیمه سایر مدارک نمایند.

از سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور قطر می توان به مدارک مربوط به سرمایه گذاری اشاره نمود. مبلغ وارد شده به کشور قطر، حوزه سرمایه گذاری و یا قراردادهای ثبت شده در صورت سرمایه گذاری در حوزه ثبت شرکت باید به همراه سایر مدارک تحویل داده شوند. هم چنین در صورت مهاجرت با همسر و فرزند/ فرزندان غیر مستقل، مدارک و اسناد ازدواج به همراه گواهی های تولد باید ضیمه سایر مدارک گردند. قابل ذکر است که ویزای سرمایه گذاری قطر قابل تمدید بوده و به مدت 5 سال اعتبار دارد. علاقه مندان به کسب اطلاعات در خوصص مهاجرت به قطر از سایر روش ها می توانند مقاله شرایط اخذ ویزای کار در قطر را مطالعه نمایند. جهت اخذ مشاوره در خصوص مهاجرت به اقصی نقاط جهان می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *