مهاجرت

ویزای بازنشستگی لهستان

ویزای بازنشستگی لهستان

در مقایسه با سایر کشورها، مهاجرت به لهستان به طور کلی تری بررسی شده است؛ به همین دلیل به بررسی ویزای بازنشستگی لهستان پرداخته ایم. دولت لهستان انوع گوناگونی از راه های مهاجرتی را برای متقاضیان فراهم آورده است و افراد با شرایط متنوع می توانند عضوی از جامعه این کشور اروپایی گردند. مهاجرت در دوران بازنشستگی تنها یکی از روش های متعدد برای اخذ اقامت کشور مقصد می باشد. از مزایای مهاجرت در این دوران می توان به برخوداری از خدمات بهداشتی و درمانی با استانداردهای سطح بالای جهانی اشاره نمود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به سوالات شما عزیزان در زمینه نحوه اخذ ویزای بازنشستگی لهستان پاسخ داده ایم.

در مورد لهستان و انواع راه های مهاجرت به این کشور

لهستان از کشورهای واقع شده در اروپای مرکزی بوده و یکی از اعضای اتحادیه یورو و شنگن به شمار می رود. این کشور به پایتختی ورشو در همسایگی کشورهایی از جمله آلمان، چک اسلواکی، روسیه و لیتوانی قرار گرفته و با دریای بالتیک از ناحیه شمالی دارای مرز آبی مشترک است. زبان رسمی این کشور لهستانی بوده و هم چنین درصد زیادی از جمعیت این کشور را لهستانی تبارها تشکیل می هند. این کشور در زمینه اقتصاد از قوانین مربوط به اقتصاد آزاد پیروی می کند و پذیرای سرمایه گذاران گوناگون از کشورهای مختلف می باشد. از مهم ترین کالاهای صادراتی لهستان می توان به ماشین آلات و تجهیزات حل و نقل، خوار و بار، حیوانات زنده و فرآورده های کشاورزی اشاره نمود.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی لهستان

صنعت گردشگری نیز یکی دیگر از جنبه های مهم اقتصادی در لهستان بوده و به دلیل داشتن جاذبه های گوناگون، این کشور سالانه میزبان عده زیادی از گردشگرانی می باشد و بخشی از سود سالیانه اقتصادی آن از طریق این صنعت تامین می شود. دولت کشور لهستان با فراهم آوردن روش های گوناگون مهاجرتی، مرزهای خود را به روی افراد خارجی باز گذاشته است. از جمله راحت ترین روش های مهاجرت به این کشور می توان به مهاجرت تحصیلی اشاره نمود. به دلیل فرآیند آسان مهاجرت تحصیلی و هم چنین هزینه پایین تحصیل در دانشگاه ها این کشور، اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی لهستان امری هوشمندانه و مقرون به صرفه به حساب می آید. یه طور کلی روش های مهاجرتی لهستان عبارتند از:

  • تحصیل در لهستان
  • مهاجرت کاری
  • سرمایه گذاری در لهستان
  • ازدواج با یک تبعه لهستان

معرفی ویزای بازنشستگی لهستان

ویزای بازنشستگی یکی از راه های مهاجرتی محسوب می شود که به دلیل سهولت پروسه طی شده برای اخذ ویزا، متقاضیان زیادی دارد. اما این نوع از ویزا تنها توسط برخی کشورها ارائه می شود و متقاضیان مهاجرت در دوران بازنشستگی باید از طریق روش های دیگری جهت اخذ اقامت کشور مورد نظر خود اقدام نمایند. لهستان نیز همانند بسیاری از کشورهای دیگر در گروه کشورهای فاقد ویزای بازنشستگی قرار می گیرد. سرمایه گذاری در لهستان روش جایگزین برای مهاجرت در دوران بازنشستگی به این کشور شناخته می شود. طبق آمار اعلام شده، سرمایه گذاری در این کشور با سود دهی مناسبی همراه بوده و به دلیل پیروی دولت لهستان از قوانین سرمایه گذاری آزاد، اخذ این ویزا با پروسه ای پیچیده همراه نمی باشد. ازمزایای مهاجرت به لهستان می توان پایین بودن نرخ مسکن و مالیات را نام برد.

هزینه های حوزه مسکن در لهستانمیزان هزینه به زلوتی لهستان
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر2935PLN
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر2214PLN
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر5442PLN
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر3982PLN
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1424PLN
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر902PLN

معرفی ویزای بازنشستگی لهستان

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی لهستان

متقاضیان اخذ ویزای سرمایه گذاری لهستان که ویزای طلایی نیز نامیده می شود باید جهت سرمای گذاری در حوزه ثبت شرکت و یا خرید ملک در این کشور اقدام نمایند. حداقل سرمایه لازم برای اخذ این ویزا 100000€ (یورو) اعلام شده که می تواند در هر حوزه ای وارد گردد. امکان ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار نیز برای اخذ ویزای طلایی لهستان فراهم است. افراد متقاضی اخذ ویزای طلایی لهستان توجه داشته باشند که در صورتی که میزان درآمد سالیانه حاصل از کسب و کار ایجاد شده 15000€ (یورو) باشد افراد می توانند به اقامت خود در این کشور ادامه دهند. قابل ذکر است که ویزای سرمایه گذاری لهستان تنها اجازه اقامت کوتاه مدت را به افراد می دهد و در صورت 5 سال متوالی زندگی در این کشور می توانند جهت اخذ اقامت دائم آن درخواست خود را ارائه دهند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی لهستان

علاقه مندان برای دریافت هرگونه ویزای مهاجرتی لهستان، باید در ابتدا با تامین یک سری مدارک، درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه دهند. مدارک کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای این کشور شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، عک پاسپورتی، مدارک هویتی مثل شناسانامه، گواهی سلامت و گواهی عدم سو پیشینه می باشد. هم چنین تمکن مالی فرد متقاضی نیز باید با ارائه مدارکی از حساب بانکی وی به کارشناسان بررسی مدارک اثبات گردد. به دلیل هزینه بر بودن هزینه های حوزه بهداشت و درمان، برای پرداخت هزینه های مربوطه افراد می توانند از NHF یا کمک هزینه ملی سلامت کشور لهستان استفاده نموده و یا جهت دریافت بیمه ای خصوصی در این کشور اقدام نمایند.

از جمله سایر مدارک مهم می توان به مدارک مربوط به سرمایه گذاری انجام شده در لهستان اشاره نمود. قابل ذکر است که درآمد خارجی افراد در کشور لهستان مشمول مالیات نمی شود و این مورد یکی دیگر از نکات مثبت مهاجرت به لهستان در دوران بازنشستگی می باشد. مدارک مربوط به بازنشستگی به همراه اسناد ازدواج و گواهی تولد در صورت مهاجرت با همسر و فرزند نیز باید ضمیمه سایر موراد ذکر شده گردند. با مهاجرت به لسهتان افراد می توانند از زندگی آرام و محیطی صمیمانه برخوردار شوند اما ممکن است برقراری ارتباط با ساکنین به دلیل دشوار بودن زبان این کشور، کمی دشوار باشد. در صورت نیاز برای اخذ مشاوره و راهنمایی در زمینه مهاجرت، وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه روزه آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *