مهاجرت

ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

مهاجرت در دوران بازنشستگی در سال های اخیر به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته؛ به همین دلیل به معرفی ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ پرداخته ایم. مهاجرت در دوران بازنشستگی می تواند انتخابی هوشمندانه باشد و منجر به دست یابی به یک زندگی ایده آل گردد. بازنشستگان با مهاجرت به مقصدی مناسب می توانند علاوه بر بهره مندی از مزایایی هم چون زندگی در رفاه بیشتر، آینده ای ایده آل تر را برای فرزندان خود رقم بزنند. لوکزامبورگ یکی از کشورهای اروپایی بوده که با ارائه امکانات شهروندی ایده آل، در لیست کشورهای محبوب برای مهاجرت قرار گرفته است. تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با جمع آوری اطلاعات و تهیه مقاله موجود در زمینه مهاجرت به لوکزامبورگ در دوران بازنشستگی سعی داشته اند تا به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.

در مورد لوکزامبورگ و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

لوکزامبورگ کشوری واقع شده در اروپای غربی است که از سیستم حکومتی پادشاهی پیروی می کند و پایتخت و بزرگترین شهر آن، شهر لوکزامبورگ می باشد. لوکزامبورگ با کشورهایی از جمله فرانسه، آلمان و بلژیک دارای مزر مشترک بوده و با در بر گرفتن جمعیتی بالغ بر 626000 نفر در سال 2020 از کم جمعیت ترین کشورهای این قاره به شمار می رود. از نکات قابل توجه در مورد لوکزامبورگ، چند زبانه بودن آن است و ساکنین این کشور به سه زبان رسمی آن ک شامل لوکزامبورگی، فرانسوی و آلمانی می باشند صحبت می کنند. لوکزامبورگ ازکشورهای عضو اتحادیه اروپا و یورو بوده و به دلیل قرار گیری در حوزه شنگن، با اخذ ویزای این کشور می توان به راحتی به سایر کشورهای این ناحیه سفر کرد.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی لوکزامبورگ

لوکزامبورگ از ثروتمند ترین کشورهای اتحادیه اروپا و جهان به شمار می رود و از اقتصادی با ثبات برخوردار است. بخش اصلی اقتصاد این کشور در حوزه بانکداری و امور مالی متمرکز بوده و یکی از قطب های مهم بانکداری در قاره اروپا به حساب می آید. فعالیت های صنعتی در حوزه هایی از جمله مواد شیمیایی، فولاد و لاستیک نیز گوشه ای از اقتصاد این کشور را به خود اختصاص داده است. لوکزامبورگ با فراهم آوردن روش های گوناگون برای مهاجرت، از ورود اتباع خارجی به خاک خود استقبال کرده است. مهاجرت به این کشور از طریق روش های گوناگونی امکان پذیر بوده که از مهم ترین آن ها می توان به تحصیل در لوکزامبورگ و سرمایه گذاری در این کشور اشاره نمود. به طور کلی انواع ویزای ارائه شده توسط دولت این کشور عبارت است از:

  • ویزای توریستی
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

با فرا رسیدن دوران بازنشستگی، عده ای ممکن است برای دست یابی به زندگی بهتر و تجربه رفاه و آسایش بیشتر، جهت مهاجرت به کشورهای تراز اول جهان مبادرت ورزند. برخی کشورها این امر را آسان تر کرده و افراد می توانند با اخذ ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی یا خودحمایتی، به این مقاصد مهاجرت نمایند. بازنشستگان برای اخذ اقامت کشورهایی که این نوع ویزا را ارائه نمی دهند می توانند از طریق وارد کردن سرمایه خود به حوزه های گوناگون، موفق به مهاجرت به مقصد مورد نظر خود گردند. لوکزامبورگ نیز در گروه کشورهای فاقد ویزای بازنشستگی قرار گرفته و سرمایه گذاری در این کشور بهترین راه جایگرین برای اخذ اقامت این کشور است. قابل ذکر است که لوکزامبورگ کشوری گران بوده و هزینه های زندگی در آن به خصوص در شهر لوکزامبورگ بالاست. هزینه های حوزه مسکن در پایتخت لوکزامبورگ عبارت است از:

هزینه مسکن در لوکزامبورگمیزان هزینه برحسب یورو
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1546€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر1219€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر2904€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر2314€
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر941€
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر689€

معرفی ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

همان طور که گفته شد؛ ویزای سرمایه گذاری لوکزامبورگ بهترین روش برای مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی می باشد. به این منظور افراد باید سرمایه خود را در بخش های متنوعی از جمله املاک، ثبت شرکت، تکنولوژی و غیره وارد نمایند. حداقل هزینه لازم برای ثبت شرکت 500000€ (یورو) بوده و افراد می توانند این مبلغ را در شرکت های تازه تاسیس نیز سرمایه گذاری نمایند. هم چنین افراد می توانند مبلغی برابر با حداقل 20000€ (یورو) در یکی از بانک های لوکزامبورگ سرمایه گذاری کرده و تعهد دهند که این مبلغ را 5 سال در سپرده مربوطه نگهداری می کنند. به این ترتیب افراد می توانند اجازه اقامت لوکزامبورگ و ویزای نوع D یا اقامت بلند مدت این کشور را دریافت نمایند. قابل ذکر است که در صورت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، امکان اخذ اقامت برای سایر افراد خانواده نیز فراهم است.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی لوکزامبورگ

متقاضیان اخذ اجازه اقامت کشور لوکزامبورگ می توانند از اداره مهاجرت یا سفارت این کشور در وطن خود و در صورت عدم وجود، از طریق کنسولگری کشرهای بلژیک و آلمان درخواست خود را ارائه دهند. اقامت بیش از 90 روز، اقامت بلند مدت محسوب شده و افراد باید جهت اخذ ویزای بلند مدت که ویزای نوع D نامیده می شود مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. به این منظور مدارکی از جمله پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، چند عدد عکس پایپورتی، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه و ID Card از موارد الزامی می باشد. گواهی تمکن مالی برابر با مبلغ حداقل 25000€ (یورو) به ازای هر نفر برای یک سال زندگی در این کشور نیز باید ارائه شود. فتوکپی از اظهارنامه ورود به لوکزامبورگ دریافت شده از سوی اداره شهرداری و هم چنین مدارک مربوط به مسکن فرد نیز باید ضمیمه سایر مدارک شوند.

قابل ذکر است که پروسه مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق سرمایه گذاری دو مرحله ای بوده و در ابتدا افراد باید برای اخذ ویزای نوع C یا اقامت موقت درخواست دهند. پس از اخذ ویزای نوع C و ورود به این کشور، افراد باید طی 3 روز جهت اخذ اظهار نامه ورود از طریق اداره شهرداری پیگیری لازم را انجام داده و سپس پس از پشت سر گذاشتن پروسه معاینات پزشکی، درخواست خود را جهت اخذ ویزای نوع D و ویزای سرمایه گذاری این کشور، به مراجع مربوطه ارائه دهند. هزینه اخذ ویزای نوع D برای افراد بزرگسال 50€ (یورو) و برای افراد 6 الی 12 ساله 40€ (یورو) اعلام شده است. قابل ذکر است که ویزای نوع D اعتباری 3 ساله داشته و قابلیت تمدید نیز دارد. برای تجربه مسیر مهاجرتی نتیجه بخش می توانید با وکلای زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *