مهاجرت

ویزای بازنشستگی مالتا

ویزای بازنشستگی مالتا

ویزای بازنشستگی مالتا یکی از مسیرهای گوناگون برای مهاجرت به این کشور بوده و از این طریق می توان موفق به اخذ اقامت این کشور شد. مهاجرت در دوران بازنشستگی از مزایای گوناگونی برخوردار است و افراد می توانند با اقدام به مهاجرت به کشوری مناسب در این دوران موفق به بهره مندی از زندگی بهتر و ایده آل تر، آرامش بیشتر و خدمات درمانی مناسبش و پیشرفته گردند. هم چنین بازنشستگان با مهاجرت به کشورهایی که نرخ مالیات پایین تری در مقایسه با سایر کشورها دارند می توانند از زندگی ایده آل تری برخوردار گردند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به سوالات شما عزیزان در زمینه مهاجرت به مالتا در دوران بازنشستگی پاسخ داده ایم.

انواع راه های مهاجرت به مالتا

جمهوری مالتا مجموعه ای از جزایر کوچک است که در جنوب اروپا و مرکز دریای مدیترانه واقع شده است و نزدیک ترین کشورها به آن، ایتالیا، لیبی و تونس می باشند. پایتخت مالتا، شهر والتا بوده که هم زمان بزرگترین شهر این کشور نیز می باشد و کوچکترین پایتخت رسمی در اتحادیه اروپا شناخته می شود. مالتا با در بر داشتن جمعیتی بالغ بر 441500 نفر در سال 2020، از جمله کوچک ترین و پرتراکم ترین کشورهای اروپا و جهان شناخته می شود. زبان رسمی این کشور مالتی بوده اما در عین حال ساکنین آن به زبان های انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی نیز مسلط می باشند. این کشور از اعضای سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، حوزه شنگن و اتحادیه یورو به شمار می رود.

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی مالتا

اقتصاد مالتا وابسته به صنایع کشتی سازی، تجارت و بازرگانی بین الملل، صادرات لوازم الکترونیکی، پارچه، میوه و فراورده های دامی می باشد. قابل ذکر است که مرکز اقتصادی کشور مالتا در شهر سلیمه واقع شده است. مالتا هم چنین با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، موفق به رشد این صنعت و جذب هر چه بیشتر گردشگران شده است. مهاجرت به مالتا در سال های اخیر به طور گسترده تری مورد توجه قرار گرفته است و سرمایه داران زیادی تمایل به خرید ملک و یا سهام شرکت های واقع شده در این کشور پیدا کرده اند. دولت مالتا روش های گوناگونی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور فراهم کرده است که به طور کلی شامل موارد زیر می باشند:

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک و یا ثبت شرکت
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی مالتا

ویزای بازنشستگی از روش های اصلی مهاجرت در این دوران می باشد و عده زیادی از افراد با فرا رسیدن دوران بازنشستگی خود اقدام به مهاجرت به کشور ایده آل خود می نمایند. از نکات قابل توجه در این روش مهاجرتی این است که این ویزا تنها توسط برخی کشورها از جمله اسپانیا و پرتغال ارائه می گردد. علاقه مندان می توانند با مطالعه مقاله تمکن مالی اسپانیا در زمینه مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی اطلاعات بیشتری کسب نمایند. قابل ذکر است که با مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی فرد اجازه کار در کشور مقصد را نخواهد داشت. کشور مالتا ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی کند و متقاضیان می توانند از طریق روش های جایگزین اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند. هزینه زندگی در مالتا تنها 4 درصد از آمریکا پایین تر بوده ما هزینه اجاره مسکن در این کشور 24% ارزان تر است.

هزینه اجاره مسکن در مالتامیزان هزینه به یورو
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر852€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر691€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1513€
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر1142€

معرفی ویزای بازنشستگی مالتا

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی مالتا

به دلیل عدم ارائه ویزای بازنشستگی توسط دولت مالتا، افراد عموما از طریق خرید ملک موفق به مهاجرت به این کشور می شوند. قابل ذکر است که همانند سایر کشورهای اروپایی، مهاجران موظف به اخذ اجازه اقامت دائم این کشور می باشند. به این منظور فرد باید اقدام به خرید خانه ای به ارزش حداقل $280436 (دلار آمریکا) و یا آپارتمانی به ارزش بیش از $79251 (دلار آمریکا) نمایند. امکان اخذ اقامت بدون خرید خانه و در صورتی که مجموع اجاره مسکن سالانه فرد حداقل $9700 (دلار آمریکا) باشد نیز امکان پذیر است. هم چنین فرد باید از تمکن مالی به ارزش حداقل $39.51 (دلار آمریکا) برخوردار بوده و درآمد سالیانه وی حداقل $26039 (دلار آمریکا) باشد. با اخذ اقامت دائم کشور مالتا فرد امکان سفر به کل کشورهای حوزه شنگن را کسب خواهد نمود.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی مالتا

برای اخذ مجوز اقامت کشور مالتا، افراد باید مدارک مورد نیاز را به کنسولگری این کشور ارائه نموده و در مصاحبه حضوری که تاریخ آن از سوی سفارت اعلام می شود شرکت نمایند. مدارک اصلی جهت این فرآیند عبارتند از پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو سابقه کیفری، گواهی سلامت و شناسنامه. هم چنین گواهی تمکن مالی به مبلغ خواسته شده به همراه مدارک بازنشستگی و اخذ مقرری ماهیانه باید ارائه گردند. در صورت مهاجرت به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال، مدارک ذکر شده به اضافه اسناد ازدواج و گواهی های تولد نیز باید ضمیمه سایر مدارک گردند. قابل ذکر است که مالتا کشوری گران به شمار می رود و برخورداری از تمکن مالی مناسب پیش از تصمیم گیری برای مهاجرت به این کشور امری ضروری می باشد.

شایان ذکر است که سیستم بهداشتی و درمانی مالتا از رتبه پنجم در جهان برخوردار بوده و این کشور خدمات دولتی متنوعی را در این زمینه به شهروندان خود ارائه می کند. با این حال، برای مهاجرت به این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی می توان اقدام به اخذ بیمه خصوصی و پرداخت هزینه های مربوطه نمود. دولت مالتا توانسته تا زندگی ایده آلی برای شهروندان خود فراهم نماید و علیرغم دشواری های مسیر مهاجرت به این کشور، درصد رضایت مهاجرین ساکن مالتا به طرز قابل توجهی بالاست. علاقه متندان برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر روش های مهاجرت به این کشور می توانند مقاله بهترین شهرهای مالتا برای تحصیل را مطالعه نمایند. در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی در حوزه مهاجرت، می توانید با وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *